Wat voor zadel welsh a?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
nijland
Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Wat voor zadel welsh a?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-19 18:08

Hoi,

Ben benieuwd wat voor zadeltjes Jullie op je welsh a hebben liggen.
De meeste hebben best een diepe rug
Ik heb hem eigenlijk gekocht om mee te gaan mennen maar dacht ter afwisseling misschien wel leuk om hem ook te beleren onder t zadel. Kleine meisjes genoeg hier op stal.
Dus is een beetje aan het oriënteren wat voor zadels en welke prijsklasses er zijn voor klrine welshjes


Getup
Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wat voor zadel welsh a?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:55

Hebben 2 Wintec zadels. 1 van 15 inch en zo'n klein kinderzadeltje. Maar goed, die van mij heeft niet zo'n overdreven diepe rug.

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat voor zadel welsh a?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:57

Hier een Hi-Lite Elite Gymkhana van 15 inch. Geen diepe rug, maar wel erg kort en rond met nul schoft.

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Tianbelli
Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:58

Ik heb een Thorrowgood Maxam (14inch), kunststof, makkelijk proper te houden en weegt niets. Mijn Welsh a heeft ook niet zo'n holle rug :)

nijland
Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-19 23:14

Getup schreef:
Hebben 2 Wintec zadels. 1 van 15 inch en zo'n klein kinderzadeltje. Maar goed, die van mij heeft niet zo'n overdreven diepe rug.


Bedoel ook niet echt diep, maar gewoon zo'n typisch welsh ruggetje. Weinig schoft, beetje hol en breed/rond. Als ik zelf niet te groot zou zijn geweest zou het best lekker zitten denk ik


nijland
Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-19 23:15

Klijntje schreef:
Hier een Hi-Lite Elite Gymkhana van 15 inch. Geen diepe rug, maar wel erg kort en rond met nul schoft.


Van dat merk heb ik nog nooit gehoord

Lizzzzz
Berichten: 1441
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: allebei ergens in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:17

hier een wintec kids zadeltje, een pro-rider dressuur en een wintec vhz, mijn pony heeft een vrij makkelijke rug.

mijn schoonzus heeft een stubben springzadeltje en een verhoger achter, die pony heeft een lastige rug ;-), een holle

Une Mika Sam C
Mennen:
Dressuur: B + 16 L + 9
Vaardigheid: L + 11 M + 6

SuperRocky
Berichten: 170
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Wat voor zadel welsh a?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:44

Ik heb er nu een ouder Passier Paxton zadel op liggen, is wel wat aan de lange kant, maar ligt als een huis. Binnenkort komt de zadelmaker om te kijken of het kan zo.

ilse_89
Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:42

Ik heb een prestige happy pony 15 inch zadel op onze welsh A liggen

capopjekop
Berichten: 30643
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wat voor zadel welsh a?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:47

Hier geen a welsh maar wel 2 shetten en een c welsh. Kleine kids rijden hier allemaal op de barefoot drytex kids.

kwita
Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:47

Wij hebben een barefoot x0 zo een belis, daar zitten ze heerlijk in!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Cemlys
Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Wat voor zadel welsh a?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:15


Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

SuperRocky
Berichten: 170
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:49

Inmiddels hebben we voor onze pony een 15 inch SellaDolce zadel aangeschaft. De Passier was toch echt te lang, in de breedte kon het wel, maar op de lange termijn natuurlijk niet goed voor zijn rug om met een te lang zadel te lopen. De SellaDolce is een fijn zadeltje, het ziet er netjes uit en mijn kinderen rijden er fijn op.

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: Wat voor zadel welsh a?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:46

Super Rocky, mag ik vragen welke zadelmaker jij erbij hebt gehad?
Ik krijg het namelijk maar niet voor elkaar bij mijn brede Welsh a.

SuperRocky
Berichten: 170
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:25

Natuurlijk :-) Onze pony is ook behoorlijk breed, waarschijnlijk vergelijkbaar met jouw pony. Menno, van zadelmaker Van Rijs is bij ons geweest. Hij had 4 VZH zadels in 15 - 15,5 inch bij zich die zouden kunnen passen, volgens mij een Euroriding, een Thorowgood, de derde weet ik niet meer zeker, misschien Kent & Masters? en dus de SellaDolce. De Euroriding lag goed, maar daar zat mijn dochter niet lekker op (wat instabiel), en de andere twee lagen niet lekker op de pony. De SellaDolce lag meteen goed, en mijn dochter zat daar ook het lekkerst op. Simpele keus dus :-)

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: Wat voor zadel welsh a?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:59

Helaas zit van Rijs voor ons aan de andere kant van het land.
Mocht iemand hier een goede zadelpasser weten voor Welsh a tjes in de regio van Flevoland, dan hoor ik het graag. We wonen zelf in de Noordoostpolder.

Hevonen
Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:47

[ img ]
Onze A-welsh had geen diepe rug, maar was wel rondgeribt/breed. Wij gebruikten een Wintec, 16 inch. Heb daar helaas geen foto's van (dat ze het zadel op heeft). Op de foto is ze trouwens al 22.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Lottexfox
Berichten: 20
Geregistreerd: 30-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:52

wij gebruikte een zadeltje van minihorsesshop.nl speciaal shetland/a pony zadeltje ziet er heel netjes uit gewoon van leer paste perfect

Eleven
Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:23

Mag ik vragen wat voor maat dekje je hieronder legt ?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:28

kwita schreef:
Wij hebben een barefoot x0 zo een belis, daar zitten ze heerlijk in!


Ja die zijn leuk! Wij hebben eerst de westernvariant gehad en nu een barefoot lexington maat 0 maar die zijn redelijk zeldzaam.

FjeLOVER
Berichten: 520
Geregistreerd: 20-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:29

Ik denk dat je met de meeste wintec zadels als snel een brug effect gaat krijgen met een wat hollere rug.
de wintec kussen vind ik vaak best recht.
is een kleine barefoot niks? je hebt ze ook in kids maten en omdat het flexibeler is dan een boomzadel zal je dat brug effect niet zo snel krijgen.


Uppojono
Berichten: 3626
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:39

Ik kom ook even binnenvallen in dit topic. Wij hebben een Wintec met een extra wijde boom, maar is gewoon niet passend te krijgen. Zadel klappert aan de achterkant en schuift. Ik wil het liefst wel een zadel met boom, maar heb nu geen idee waar ik naar moet kijken. Denk dat onze Welsh ook wel een 16inch kan hebben.


[ img ]

Heb hem nu verder naar achter liggen, maar schuift gelijk weer naar voren. Staartriem ben ik geeb fan van.

Voor altijd in mijn hart, Joy (†2011) en Novèl (†2020)
[EJL-ITP] JewelBridge v. Etoulon in een jaaroverzicht

Cemlys
Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Wat voor zadel welsh a?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:25

Vaak komt het doordat ze iets gezonken in de rug zijn, weinig schouder hebben waar het zadel tegenligt, beetje buikig wat het vooruit stuwt. Ik had vroeger op een van mn merries een stubben juventus zonder keilkussens en met een singelstoot extra naar voor. Speciaal laten maken. Mijn bates pony heeft ook een 4de singelstoot. Helpt ook wel eens. Ik zou er een zadelpasser bijhalen uppojono

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:29

Zo op de laatste foto, lijkt het erop dat deze pony een wat gezonken/holle rug heeft. Waarbij haar schoft wat hoger is.
Ik heb het idee dat hierdoor dit zadel best wel achterover ligt. En door het klapperen naar voren schuift.
Uiteraard is een foto lastig beoordelen.

Ik heb exact hetzelfde probleem bij mijn Welsh A en ben nog geen passend zadel tegen gekomen. Heeft me een vermogen gekost inmiddels.
Ik heb er nu weer een echt kids zadel opleggen van Harry's Horse, vergelijkbaar aan de Wintec kids en dat ligt eigenlijk verrassend goed. Maar de kinderen groeien hier uit. En dan......

christel0908
Berichten: 343
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:32

Wij hebben een 16inch BR torellini dressuurzadel op onze welsh a [ img ]

Who cares about the prince ? I'll take the horse.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers