USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:47

Huurauto ook geregeld. Via Auto Europe bij Hertz een midsize voor €330. Niet de beste prijs ooit maar gezien de prijzen wel tevreden. Komende tijd in de gaten houden of de prijzen nog dalen dan kan ik altijd omboeken.


MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:59

Valt niks tegen, ik zie de prijzen al maanden niet meer dalen.

Webshop - digital art: MoTekent

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:03

Wie weet komt het nog. Soms kan het opeens weer een eind zakken voor een paar dagen en waarom...?

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:40

Geen idee, maar ik kijk inderdaad ook af en toe nog. Wij hebben een Premium SUV bij Hertz voor 22 dagen, 1180 euro. Ben bang dat het niet beter wordt.

Webshop - digital art: MoTekent

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:45

Zit wel wat systeem achter die prijzen ja :D maar 330 voor zo lang vind ik erg goedkoop hoor!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:22

Heel goedkoop is het niet echt voor Amerika. Wij hebben wel eens een Chevy Camaro voor 2 weken voor €200 gehuurd. Hopelijk vind je over een paar weken misschien toch nog een betere prijs, Katja!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:49

Fijn dat je iets hebt kunnen boeken Katja!

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:45

Yasmine schreef:
Heel goedkoop is het niet echt voor Amerika. Wij hebben wel eens een Chevy Camaro voor 2 weken voor €200 gehuurd. Hopelijk vind je over een paar weken misschien toch nog een betere prijs, Katja!
Dat is ook wel een heel mooi mazzeltje. Maar ik hoop inderdaad nog wel een iets betere deal voor elkaar te krijgen maar het is wel fijn om in ieder geval vast iets achter de hand te hebben.

Hebben jullie tips voor navigatie? Ik had vroeger een Tomtom en de laatste jaren heb ik gebruik gemaakt van het Tomtom account van mijn vader maar die gaat dit jaar voor Google maps.
Zit een beetje te twijfel om te investeren in een Tomtom kaart, gratis navigatie of een sim met data kopen.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:00

Osmand app :) offline. Gratisch en handig :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:04

Wij kopen altijd een Sim met data op reis en gebruiken dan waze.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:56

Keet schreef:
Osmand app :) offline. Gratisch en handig :)

Net even gedownload maar hij kent maar heel beperkt straten in het gebied waar wij zitten. Het adres van het huis kent hij bijvoorbeeld al niet. Nou kan ik die wel vinden maar voor andere dingen is het wel handig als hij de straten kent.

Ik had al even gekeken naar een sim met data maar vond dat ook nog best prijzig en eigenlijk ook niet echt handig omdat ik dan met twee telefoons moet gaan lopen.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:00

Dat hebben wij nog nooit meegemaakt. Werkt op een opensource maps en die worden vrij fanatiek bijgewerkt. Heb je de map gedownload voor het betreffende gebied?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:14

Ja die had ik erop gezet.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:37

Ok. Vreemd. Wij hebben dat echt nog nooit meegemaakt.
Jammer, het is een fijne app

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 18:40

Ik start google maps op de WiFi en neem die mee de auto in. Je moet alleen niet verkeerd rijden maar vaak kun je simpel de route terug vinden. Al heb ik ookal eens een auto in LA gehad met WiFi dus dan werkte het helemaal makkelijk

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:27

Wij gaan sowieso voor de Sim met Google Maps. Alberts telefoon in de navigatie (hopelijk met CarPlay) en de mijne gewoon om onderweg online te kunnen. Ik kan een eSim in mijn iPhone, dus mijn Spaanse nummer blijft bereikbaar.

Webshop - digital art: MoTekent

_Jitske_
Berichten: 5541
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 22:51

Wij hebben in Amerika ook veel gebruik gemaakt van de app Navmii, kan ook offline en werkte toen erg goed :)

      .♥. Velvet Brown .♥.
Dressuur: L2 + 2 Springen: M + 5 SGW: L + 10
        .♥. Britt .♥.
Dressuur: M2 + 3 Springen: M + 6 SGW: M + 8

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:11

Katja, je kan met Google Maps delen van een kaart offline beschikbaar maken. Zo doen wij het altijd in het buitenland en werkt perfect! Wij zetten altijd gewoon de hele staat waar we naartoe gaan offline en dan ben je meteen gesteld. Functioneert helemaal zoals Google Maps online (alleen geen verkeersinformatie) en het handige vind ik ook dat hij niet alleen adressen maar ook de namen van winkels en restaurants enz kent.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:23

Thanks! Dan ga ik daar eens naar kijken. Heb ik een keer gedaan toen het net beschikbaar was maar toen kwam ik er nog niet helemaal uit. Gok dat het inmiddels beter werkt.
Verkeersinformatie heb ik in principe niet nodig en mocht dat wel zo zijn kan ik die dag altijd mijn telefoon even gebruiken daarvoor.

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:39

Ik geef ook altijd op Googlemaps de route op via de wifi om later offline te gebruiken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 02:43

Inmiddels werkt het heel goed :j Wij hebben het vorige maand ook gebruikt toen we in Nieuw-Zeeland waren en het werkte perfect, zelfs met kleine bergweggetjes. En kost ook amper geheugen dus ik vind het ideaal. :) En je kan meteen ook functies gebruiken zoals dichtstbijzijnde benzinestation, restaurants etc.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 08:51

Over 8 uur mag ik inchecken, hoezo aftellen?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 09:40

Heel veel plezier Kim!! Hoe is het weer voor de komende week?

Yasmine schreef:
Inmiddels werkt het heel goed :j Wij hebben het vorige maand ook gebruikt toen we in Nieuw-Zeeland waren en het werkte perfect, zelfs met kleine bergweggetjes. En kost ook amper geheugen dus ik vind het ideaal. :) En je kan meteen ook functies gebruiken zoals dichtstbijzijnde benzinestation, restaurants etc.
Ga ik die er gewoon opzetten. Kan altijd nog als ik daar ben een plan B bedenken.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 09:52

Dat schiet lekker op Nimber!

Katja, zelfs als wij de TomTom aan hebben staan, zit ik er vaak naast mee te kijken op Google Maps. Gewoon omdat het zo duidelijk is. Wij gaan het dus in de USA gewoon zo doen.

Webshop - digital art: MoTekent


Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 11:04

Veel plezier, Kim :j Hopelijk heb je geen last van de wind op Schiphol.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, carola, Furst, L_Flo, marga1, mvdende, redbutton en 82 bezoekers