[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tancreda4
Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:44

Fijn dat hij past :)

Ik heb voor mijn shet 2 dekentjes besteld bij horseminishop. Hopelijk passen die! Een regendekentje met fleecvoering en een onderdeken met buiksingels. Ik heb nu een liner, maar wil eigenlijk eentje die aan kan blijven op stal, en dat alleen een bovendeken hoeft te worden verwisseld. Een liner is helaas daar niet geschikt voor, want dat blijft niet zitten.

Ik ben erg blij met de Fedimax voor mijn grote merrie. Zware kwaliteit en zit als gegoten. Even spannend om uit het buitenland te bestellen, maar ik heb er geen spijt van!


Tancreda4
Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:02

2 nieuwe dekentjes voor mijn uk. Van minihorseshop. De onderdeken is te groot, maar laat ik maar zo. Weet niet of ik die veel ga gebruiken. Heb hem nu nodig voor op stal.
De regendeken met fleece past beter.


[ img ]

[ img ]

Normaal is ze dikker en buikiger en passen ze waarschijnlijk net wat beter. Ze is nu wat teruggevallen en leeg.

lies_sparkle
Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:14

Tancreda4 schreef:
2 nieuwe dekentjes voor mijn uk. Van minihorseshop. De onderdeken is te groot, maar laat ik maar zo. Weet niet of ik die veel ga gebruiken. Heb hem nu nodig voor op stal.
De regendeken met fleece past beter.


[ [url=m/9XmQZA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Lu6llA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Normaal is ze dikker en buikiger en passen ze waarschijnlijk net wat beter. Ze is nu wat teruggevallen en leeg.


Kan ze nog wel lekker eten met de sluiting zo hoog? :)

Tancreda4
Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:31

Ja, het lijkt erg strak maar heb mijn hand er tussen gelegd tijdens het eten en dan valt het alles mee. Morgen nog even kijken als ze hem langer op heeft gehad hoe hij dan zit.

Wiwabalia
Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:17

Ik kom ook even binnenvallen. Wil volgend jaar zoiezo een nieuwe regendeken en wellicht over op een heel ander systeem. Dekens zijn nog wel oké maar gaan een beetje richting afgedragen (heb ze al een aantal jaar). Wel tevreden over de kwaliteit (Amigo).

Zag de Rambo Optimo, zijn er Bokkers die deze hebben? Vind hem mooi omdat hij zo lang valt.

Wiwabalia & Piroska <3

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:56

ja heb de optimo, fijne deken maar wel echt een jurk haha. als je dus een paard met wat kortere benen hebt dan valt die dus heel lang van boven naar beneden. Deken heb je ook echt een maat kleiner nodig.

Wiwabalia
Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:58

MTinker schreef:
ja heb de optimo, fijne deken maar wel echt een jurk haha. als je dus een paard met wat kortere benen hebt dan valt die dus heel lang van boven naar beneden. Deken heb je ook echt een maat kleiner nodig.


Gebruik jij hem in combinatie met Liners? Mijn paard is 1,68 dus opzich is het niet zo heel erg dat hij langer valt.

Zag dat Rhino ook mooie heeft, ook met Liner systeem. Maar die vallen anders dan Amigo begreep ik? Bucas vind ik zelf geen mooie dekens.

Huismerken vallen vaak kort en raar bij mijn merrie dus daar begin ik niet meer aan, wil wel bij de Horseware collectie blijven.

Wiwabalia & Piroska <3

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:03

ja heb er een 200 grams liner bij. Heb ook andere Rambo dekens, heeft mijn paard nodig vanwege de v-sluiting.
Rhino valt ook wat ruimer op de borst en amigo juist wat krapper, die heb ik een maat groter nodig dan mijn rambo duo anders is de amigo echt te klein.

Bucas past die van mij niet, te kort van boven naar beneden dus enorme blote buik. En huismerken vallen ook vaak te krap.

Wiwabalia
Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:06

MTinker schreef:
ja heb er een 200 grams liner bij. Heb ook andere Rambo dekens, heeft mijn paard nodig vanwege de v-sluiting.
Rhino valt ook wat ruimer op de borst en amigo juist wat krapper, die heb ik een maat groter nodig dan mijn rambo duo anders is de amigo echt te klein.

Bucas past die van mij niet, te kort van boven naar beneden dus enorme blote buik. En huismerken vallen ook vaak te krap.


Dat zou voor ons mooi uitkomen, mijn merrie heeft een vrij brede borst voor een KWPNer, opzich zit Amigo goed maar het zou voor het fijne iets ruimer kunnen.

Valt enkel Rhino ruimer bij de borst of Rambo ook?

Wiwabalia & Piroska <3

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:08

rambo is ook ruimer op de borst door de vsluiting.
Heb van rambo en rhino 215 (optimo 205) en van amigo bravo 220.

Pally
Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:36

xtessax83 schreef:
Is die van jou geschoren of ongeschoren? :)


Ongeschoren :o

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:40

Ik vind de Rambo ook een stuk ruimer vallen.
Momenteel heb ik op mijn ongeschoren 350 grams opliggen en een 0 grams hals. Staat overdag buiten en in de nacht in een buitenstal.

Wiwabalia
Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:49

Die van mij staat nog onder een 200 grams (niet geschoren maar haar vacht is nog zo dun nu, heb enkel de benen gedaan). Ik wil deze week omhoog naar een 300 denk ik, omdat het af en toe ook vriest en ze in een buitenstal staat.

Wiwabalia & Piroska <3

plutolover
Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 18:39

Wat zijn echt goede stevige dekens?

Zit nu al klein gaatje in m’n bucas.. moet wel zeggen dat anders paarden met hun dekens ook niet heel blijven. Zijn andere merken en zien er nog erger uit..

dravergekkie
Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:27

Tancreda4 schreef:
2 nieuwe dekentjes voor mijn uk. Van minihorseshop. De onderdeken is te groot, maar laat ik maar zo. Weet niet of ik die veel ga gebruiken. Heb hem nu nodig voor op stal.
De regendeken met fleece past beter.


[ [url=m/9XmQZA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Lu6llA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Normaal is ze dikker en buikiger en passen ze waarschijnlijk net wat beter. Ze is nu wat teruggevallen en leeg.

Mijn ruin draagt ook veel dekens van mhs , vind ze heel fijn :)

Sjimmy & Goldy :+:
★ Binky&Rocky first you were the best on earth, now you're the best in heaven.★

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:19

Iemand ervaring met de hals van de bucas irish turnout op smartex? Hij is de helft goedkoper en heeft dezelfde klittenband aansluiting. Maar is die ook fijn waterdicht?

Laerkens Beauty

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:30

Geen idee of die op een smartex past maar mijn paard staat de hele dag buiten ook in de stroomde regen een uur of 10-12 onder een irish turnout en die is nooit nat.

Tancreda4
Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:36

Ja past op de smartex. Ik had iig een turnout hals aan mijn smartex rain aantal jaar terug.

xtessax83
Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:16

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wat vinden jullie? Mijn eerste bucas. Staartflap begint bij het begin van de staart. Voor genoeg ruimte, voor mijn idee wel veel maar wanneer ze hooi eet is het juist voldoende vind ik. Misschien even wennen voor mij omdat bucas een andere pasvorm heeft?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:59

volgens de bucas regeltjes zou deze deken denk ik te groot zijn, met name te lang.

RianneH
Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:05

Dat lijkt idd op de eerste foto, maar die erna vind ik hem al prettiger liggen. Als de rand op de staartaanzet ligt is het goed :)

"Een draver, is gaver" :D

xtessax83
Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:11

Ik heb thuis dekens die nog verder van de staart af beginnen die zijn echt te groot :+ deze is al 1 maat kleiner dan die dekens

IlonavL
Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:37

Ik zou die ruimte voor nog even checken, als je hem makkelijk naar achter kan trekken (tot aan de schoft) dan is hij volgens Bucas te groot. Ik denk dat hij aardig goed ligt :)

xtessax83
Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:49

IlonavL schreef:
Ik zou die ruimte voor nog even checken, als je hem makkelijk naar achter kan trekken (tot aan de schoft) dan is hij volgens Bucas te groot. Ik denk dat hij aardig goed ligt :)


Ik kan hem wel iets naar achter doen maar voor mijn gevoel niet zoveel dat hij echt vast ligt. wanneer ze hooi eet heeft ze deze ruimte wel nodig


Pally
Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:18

Saaams schreef:
Iemand ervaring met de hals van de bucas irish turnout op smartex? Hij is de helft goedkoper en heeft dezelfde klittenband aansluiting. Maar is die ook fijn waterdicht?


Ik heb ook wel eens de hals van mijn Rhino aan de Bucas Irish, past ook gewoon.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers