Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 23:53

Dit jaar zijn we tijdens de kerstvakantie op Tenerife. Wie weet er in Adeje / Playa de las Americas goede restaurants waar we gezellig kunnen eten? Er wordt namelijk aangeraden om voor de feestdagen tijdig te reserveren, maar ik heb geen idee waar we moeten zijn daar :+ .

Dus.. wie heeft er tips voor ons?


Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 07:29

Sugar & Spice. <3

Ontzettend goed restaurant

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 08:44

Bij adeje langs/op het strand en dan het restaurant het meest rechts :') ik heb de naam niet onthouden. Het was er rustig in vergelijking bij ander restaurants maar juist goed eten en die avond speelde er een trompetist.

Verder vond ik het tegenvallen eerlijk gezegd maar misschien had ik ook niet de goeie restaurants gevonden? Veel restaurants hebben echt alles op de kaart en sommige ook dezelfde menukaart (misschien allemaal van dezelfde eigenaar?) en bij de eerste keer die menukaart dat restaurant was niks had ook eerlijk aangegeven dat de biefstuk ontzettend taai was maar daarna werden we vooral onaardig behandeld :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 08:51

moonsparkle schreef:
Bij adeje langs/op het strand en dan het restaurant het meest rechts :') ik heb de naam niet onthouden. Het was er rustig in vergelijking bij ander restaurants maar juist goed eten en die avond speelde er een trompetist.

Verder vond ik het tegenvallen eerlijk gezegd maar misschien had ik ook niet de goeie restaurants gevonden? Veel restaurants hebben echt alles op de kaart en sommige ook dezelfde menukaart (misschien allemaal van dezelfde eigenaar?) en bij de eerste keer die menukaart dat restaurant was niks had ook eerlijk aangegeven dat de biefstuk ontzettend taai was maar daarna werden we vooral onaardig behandeld :')

Tja, wat wil je als je naar zo'n toeristenpakhuis gaat? Die kustplaatsen op Tenerife vond ik echt verschrikkelijk :')
Wij zijn er toen even geweest en heel hard weer weggerend, de plaatsjes in de binnenlanden zijn én veel leuker en het is daar niet moeilijk om een goed restaurant te vinden.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:13

Wat noem je een goed restaurant?
Mij werd ergens in Spanje een 'fantastisch' Argentijns steakhouse aanbevolen, maar werkelijk elk gerecht barstte van de olijfolie/olijven en dat vind ik ontzettend goor smaken. De steak zelf was dan wel weer lekker, maar je gaat niet alleen eten voor de steak, je wil dat de bijgerechten en sausjes ook gewoon lekker smaken.

Mocht er iemand olijfarme restauranttips hebben voor El Medano op Tenerife dan hou ik me aanbevolen.

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:24

@elnienjo: dat is dan echt te wijten aan de smaak van de Spanjaarden zelf, die houden nu eenmaal van olijven en olijfolie. In Argentinië zelf zie je dat niet hoor :n

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:37

Achterom schreef:
@elnienjo: dat is dan echt te wijten aan de smaak van de Spanjaarden zelf, die houden nu eenmaal van olijven en olijfolie. In Argentinië zelf zie je dat niet hoor :n

Dat snap ik. Een Argentijns restaurant in Nederland is ook gewoon top.
Maar daarom ligt het aan de smaak van degene die een restaurant aanbeveelt. De mensen die ons die Argentijn aanraadden houden blijkbaar zelf ook van olijven ondanks dat het Nederlanders zijn.

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-19 12:56

Vorig jaar met Kerst waren we op Gran Canaria en daar zijn echt prima restaurants. Ondanks dat het daar ook super toeristisch is. Ik had de tips voor deze restaurants ook via Bokt gekegen, van iemand die daar gewoond heeft.

Ik verwacht dus dat er op Tenerife dan ook wel goede restaurants zullen zijn. Het hoeven niet alleen Spaanse restaurants te zijn hoor, maar kunnen ook andere keukens zijn. Frans, Thais, indiaas, Argentijns, etc. En het mag best iets verder weg van Adeje zijn want we hebben een huurauto.

En een goed restaurant? Nou ja, het hoeft niet super chic, maar wel een beetje gezellig. En een goede keuken. Die olijfolie vind ik trouwens ook niet zo lekker ;-).

Angie91
Berichten: 126
Geregistreerd: 11-10-09

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:02

Costa adeje en dan restaurant Limoncello, heerlijk gegeten en heel erg vriendelijk en gezellig personeel

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-19 13:08

Ik ga daar even naar kijken, Angie. Bedankt!

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:16


Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-19 13:22

Dat ziet er goed uit, Achterom, en is een krap half uurtje rijden voor ons. Dus goed te doen. Ik ga er even een mailtje aan wagen.

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:57

Heb je TripAdvisor en/of Yelp al gecheckt? Ik haal daar toch vaak wel lekkere restaurants vandaan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-19 19:06

Daar kijken we zeker ook nog naar :j . Maar mijn ervaring is dat we de leukste restaurantjes vaak toch door een tip gevonden hebben. Yelp kende ik trouwens niet. Tripadvisor wel..

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-19 12:43

Restaurant Limoncello voor eerste kerstdag inmiddels geboekt. Nu nog even kijken voor kerstavond en Oudjaar!

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:29

Tony Roma's!

Ik mag het niet toegeven maar stiekem ga ik echt daarvoor elk jaar naar tenerife :')

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:31

Heel lang geleden ben ik er geweest. Vreselijk smerig gegeten en per toeval Via via bij een klein duits restaurantje terecht gekomen. Dat was fantastisch. Lag in een steegje dus misschien even wat navraag doen!?

julio111
Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-01-11

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:48

Bianco!! Echt heel erg lekker.
En sugar & spice inderdaad!

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:02


Paardenverstand is dat wat een paard weerhoudt op mensen te wedden

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:31

Ik heb heerlijk gegeten vorige week. Voornamelijk in El Medano. Wat 'n gezellig stadje en wat 'n leuke restaurantjes!


Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 17:06

Leuk om te lezen. Daar gaan we dan ook een keer kijken!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:29

De Mexicaan, Mala Vida, is heel erg tof. Vooral ook de inrichting!
Wairangu o.i.d. daar kun je fantastisch lekkere pizza's eten.
Een tentje zo'n 10-20 meter naar links bij de El Medano letters op het strand, daar eet je zeetong voor 19 euro (naam vergeten)

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:16

Granoek schreef:
Tony Roma's!

Ik mag het niet toegeven maar stiekem ga ik echt daarvoor elk jaar naar tenerife :')

Ik ook! :')

Hoe was het eten?

The smell of earth after rain!

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:59

Oh zo handig dat dit topic terug boven komt, ik heb pas geboekt en vertrek 2 februari *\o/* Tony roma’s al geboekt voor 3 dagen en heb La Finca als tip gekregen maar ga de restaurantjes hierboven ook eens testen :D

Petrichor
Berichten: 10500
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:03

Granoek schreef:
Oh zo handig dat dit topic terug boven komt, ik heb pas geboekt en vertrek 2 februari *\o/* Tony roma’s al geboekt voor 3 dagen en heb La Finca als tip gekregen maar ga de restaurantjes hierboven ook eens testen :D

Vlieg je via Düsseldorf??

The smell of earth after rain!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gaucho, Lotje033, Miiej, OmgiliBot, Petra_O, Room_Soesje, Suliko, UnderIlse, VuurVleugels en 87 bezoekers