[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:28

verwende nesten :)

Born to slide, forced to work

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:07

Lekker leventje hoor :P :9

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:17

Mag ik hier in komen breken?
Sommigen kennen mij al uit het paarden aan huis topic.

Kortgeleden besloten de pacht van het land op te zeggen door diverse omstandigheden.

Hierdoor hoop ik weer meer tijd te hebben voor het rijden.

Dit zijn wij long time ago :

[ img ]

Nu dus ook weer op zoek naar een stalling voor mijn merrie. Iemand ervaring met de Semper Fi Ranch?

~Turbohoof Solutions ~

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:56

Je hebt pb en ik kruip weer onder de meeleessteen.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:42

Top :D

Ik hoop binnenkort mee te kunnen kletsen over het rijden ;)

~Turbohoof Solutions ~

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:08

Ach, dat kan ik op dit moment ook niet. :+

Verzorg Special nog wel maar rij er niet meer op. Net wel even rondgeslingerd in de bak.

Yinthee
Amadeus <3
Berichten: 4161
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:15

Ach, ik heb er ook al 2 weken niet opgezeten en heb m'n eigen monster.

Balen van Jill, CL!

Welkom Clau! Hopelijk vind je een fijn nieuw plekje.

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:19

Ach CL wat ontzettend balen van Jill -O- wat zuur om die beslissing te maken.

Hier gaat het z'n gangetje, we laveren wat tussen de nattigheid door met rijden. De ene week kunnen we wat meer dan de andere. Vorige week zijn we voor het eerst op 'vreemd' terrein gaan rijden. Ging goed, hij deed erg braaf zijn ding! Kijkerig maar dat mag.
Vandaag weer les thuis na een weekje vrij gegeven te hebben. Ging weer top, hij voelde goed aan. Blij mee. :j

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:29

Lekker verwend CL, maar ik kan me ook goed voorstellen dat je baalt..

Hier nog(steeds) geen verzorgpaard, mis het rijden ontzettend moet ik zeggen :+ maar het is niet anders op het moment.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie


Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:09

Ik ga zondag kijken bij een bijrijdpaardje een paar dorpen verderop, helaas geen western gereden paard. Dus dat zal qua zadel wel even wennen worden

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:24

Voor wie een bijrijdpaard zoekt, ik sta daar tzt wel voor open hoor.
Ik ga zelf toch niet iedere dag en ben daar helemaal niet moeilijk in, mits er op een eerlijke manier met mijn paard omgegaan wordt.

Ben nog op zoek naar stalling natuurlijk, zal het westen van Noord Brabant worden denk ik. Heb mijn hoop gevestigd op Semper Fi, we gaan zaterdag kijken.

~Turbohoof Solutions ~

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:40

Jammer dat jullie niet bij mij in de buurt wonen..
Ben nu nog wel lekker aan het rijden, maar ivm zwangerschap weet ik niet hoelang dat nog kan.

LilCromedGun
Berichten: 17
Geregistreerd: 04-12-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 01:00

Hallo allemaal! Ik kom me hier ook melden. Niet zo zeer als reining ruiter. Maar wel na de aanschaf van een 7 jarige ruin afgelopen mei. Ik ben hem aan het omscholen naar het engelse werk. Ik heb een nakomelingen van Gunner, Gunners Crome Son x Lil Dancing Queen (van Lil Ruf Peppy) nogal wat bloed. Hij heeft al een reining carriere achter de rug. Hij is beleerd door Walter Bouwmeester, uitgebracht door Petra van Ede (rijd tegenwoordig open level 1 tm 4) en uit gebracht door Yessie van der Zwan (2e plaats WK reining 2019). Helaas is mijn paardje gaan staken in 2017 waarop volgde dat hij gestresst was, het zadel weigerde en niet meer fijn rond te rijden was. Na een jaar grondwerken en verzorgen, heeft hij mijn hart gestolen en heb ik hem kunnen kopen. Na ruim 2 jaar niet te zijn gereden, zijn we het rustig aan het oppakken en hij loopt de sterren van de Hemel! Ik ben benieuwd of er meer cowboys zijn die hun reinigpaard hebben omgeschoold naar de dressuur?

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 08:52

Is het heel raar als ik zeg dat ik daar niet raad van opkijk, dat hij in de staak is gegaan? :o
Fijn dat hij bij jouw een plekje heeft gevonden waar hij lekker zonder druk gereden wordt.

Vriendin van mij heeft met haar pleasure paard ook dressuur gereden. Ook zelfs een keer een wedstrijd gestart maar helaas konden ze de pleasure gangen niet waarderen in de ring :')

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:34

Een reining paard omscholen naar dressuur lijkt me nog een flinke klus, maar minder denk ik dan een pleasure pony. Denk wel dat hier voornamelijk western ruiters zitten die nog steeds westen rijden :j

Een bijrijdpaard vinden in Zuid Holland lijkt nog een hele opgave := zie ze verder in het land vaak wel voorbij komen maar nog niet echt iets wat redelijk dicht aan huis is. Echt balen! Zit hier wel een stal in de buurt die reining lessen aanbied, maar ben meer een hms/trail/pleasure ruiter. :+

Zou 't opzich niet erg vinden om 'om te scholen' maar dan heb ik liever wel privéles :=

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:39

Wat lastig zeg dat het zo moeilijk is een leuk paard te vinden. CS was te ver voor je toch? Welke regio zoek je ongeveer in?

Succes met omscholen van je paardje! :) Wat fijn dat hij iemand getroffen heeft die hem de tijd geeft om weer vertrouwen te vinden. Hij heeft op hele jonge leeftijd al heel veel gemoeten...

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:53

Door ontwikkelingen voorheen kom ik liever niet meer op CS ;) Wat overigens niks met de instructie te maken heeft!! Laat ik dat voorop stellen.

CS zou in principe dus niet te ver zijn, zou max 30-40 min willen rijden vanuit mijn woonplaats (Naaldwijk).

Over Goldenway twijfel ik, maar meer omdat mijn grote bijrijdwens is om gewoon weer lekker 2 of 3x pw een verzorgpony te hbben waar ik ook mee kan (privé)lessen 2x per maand (ofzo). Lekker trainen en alles eromheen. Dat heb ik dan liever dan 1x pw lessen op een lespaard bijvoorbeeld.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:54

De lespaarden daar zijn wel leuk. Maar de leskaart is wel duur.

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:56

Ja precies Bellatrix, dan vind ik dat soort 'zonde' als het al zo duur is om dat dan 1x pw op een lespaard te doen. Klinkt dat logisch? :+
Heb wel eens bij Sanghita gelest op een bijrijdpony en dat was heel leuk, ze geeft leuk les. :j dus dat zou ik dan weer anders vinden.

Misschien ben ik gewoon lastig :+

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:57

Sicayes schreef:
Door ontwikkelingen voorheen kom ik liever niet meer op CS ;) Wat overigens niks met de instructie te maken heeft!! Laat ik dat voorop stellen.

CS zou in principe dus niet te ver zijn, zou max 30-40 min willen rijden vanuit mijn woonplaats (Naaldwijk).

Over Goldenway twijfel ik, maar meer omdat mijn grote bijrijdwens is om gewoon weer lekker 2 of 3x pw een verzorgpony te hbben waar ik ook mee kan (privé)lessen 2x per maand (ofzo). Lekker trainen en alles eromheen. Dat heb ik dan liever dan 1x pw lessen op een lespaard bijvoorbeeld.


Snap ik, maakt ook niet uit waarom, vooral om een beeld van je regio te scheppen :D

Ik ga in m'n omgeving even bij iemand navragen voor je. Die zoekt niet actief naar iemand, maar was geloof ik wel op zoek.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:03

Lief Marylon! Bedankt :D Wat betreft CS.. Tsja, Frederique is mijn beste vriendin. Dat zegt wellicht genoeg :j

Aankomend jaar ben ik weer showfotograaf bij de NQHA *\o/* dit jaar zijn alle shows in Grathem, ben ontzettend benieuwd naar de locatie want ben er zelf nog nooit geweest. Maar ik geloof dat een hoop reining ruiters hier sowieso errrrug blij mee zijn :D

Enige wat ik jammer vind is dat er (geloof ik?) geen buitenbak is, dus alles is binnen. Dat zullen lange dagen worden met alles op en afbouwen in 1 bak.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:08

Dat zegt genoeg :j snap het helemaal.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:22

Nadat ik stilletjes heb meegelezen, wil ik mij toch weer melden! Sinds ik terug ben uit Canada (wat echt geweldig was!), probeer ik om de week bij Palden te lessen (dankzij een bokker!). Ik reed voor Canada bij CS, maar sinds ik bij Palden rij leer ik wel veel meer. Ook omdat het paard wat hij in zet voor de les alle reiningknopjes kent en ontzettend fijn aan de hulpen is. Bij hem leer ik nu echt wat meer de gedachten achter het geven van bepaalde hulpen.

Ik heb een klein stukje spin op de film staan;
https://youtu.be/Q4YzkmKmQww
(Ik vind het nog steeds wat lastig om als een westernruiter te zitten, wil nog te veel netjes rechtop blijven. Daarnaast ben ik na het spinnen ook wel echt de weg even kwijt haha).

Ik zou graag wat vaker in de week willen rijden, om het allemaal beter onder de knie te krijgen. Maar ook omgeving Den Haag is het erg lastig om een reining/western paard te vinden om bij te rijden. Mocht toevallig iemand hier iets weten..

Wat leuk Sicayes, dat je daar mag fotograferen! Het lijkt me leuk om ook eens naar dat soort evenementen te gaan, om überhaupt wat meer in dat wereldje te komen. Lijkt me fijn om dan samen met iemand te gaan die mij ook wat kan vertellen. Denk dat ik mijn Engelse paardenvrienden niet mee krijg haha.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:28

Palden is DMI toch Dewi? kan me voorstellen dat dat voor reining wat leuker en leerzamer is inderdaad! (ik zie nu je filmpje, dmi sporthorses inderdaad :+ )
Een oud-stalgenootje rijd daar nu geloof ik ook op Blue.

En echt op je kontzakken zitten inderdaad, maar vind het er niet slecht uitzien hoor!

Ik vind de wedstrijden altijd erg gezellig :D ging voorheen gewoon als bezoeker naar WRAN wedstrijdjes, toen een periode ook zelf gestart met bijrijdpaard destijds en nu dus als showfotograaf bij de NQHA. Ik vind het erg leuk om te zien al is het soms heel gek dat ik een heel weekend naar paarden kijk maar er geeneen aanraak :+ tenzij een vriend van mij met zijn paard meedoet - dan glip ik voor en na de shows nog wel even de stallen in als ze bezig zijn.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:35

DMI inderdaad! Fijne locatie ook om te zijn. Ik rij dan op Spook, doe deze gewoon lekker zelf zadelen enz. Weet niet beter dan dat dat erbij hoort, dus vind het ook fijn dat ik daar gewoon lekker een beetje kan tutten.

Dankje! Ben zelf ook best heel trots op het filmpje! Blijft gewoon gek, dat je dan al 20 jaar rijdt, en dan toch iets doet waar je weer helemaal opnieuw handig in moet worden.

Misshcien moet ik dan toch maar eens gewoon naar zo'n wedstrijd toe gaan!

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sheeltje2 en 9 bezoekers