[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:53

Mensen zijn bezig met Sinterklaas <:) de kerst <|- etc en dan is er niet veel financiële ruimte voor een zadel



maralyn
Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:58

Samantha89 schreef:
Kwetal schreef:
Mensen zijn bezig met Sinterklaas <:) de kerst <|- etc en dan is er niet veel financiële ruimte voor een zadel


Zadel is ook leuk voor onder de kerstboom hahaha :+


Nieuwe variant boomzadel.
Kerstboomzadel

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:03

Daphneeeej schreef:
Samantha89 schreef:
Echt niemand geïnteresseerd in een ghost quilty piccolo? Wil er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf zodat ik weer een ander zadel kan kopen. Zadel staat ook op de bokt markt, inmiddels de prijs ook aangepast!



volgensmij lijkt de zadelmarkt weer beetje ingezakt :( Probeer mijn boomloze zadeltje ook te verkopen om uiteindelijk ook voor iets als een ghost quilty te kijken maar er lijkt niet echt veel animo te zijn.....


Zadelmarkt voor tweedehands zadels is inderdaad wat weggezakt... Ik heb toevallig afgelopen weekend mijn zadel aan mijn trainster verkocht, maar merkte ook wel dat er weinig reacties kwamen, of mensen écht voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten.

DubbelFun
Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:26

Ik heb ook al máánden een BM voor de verkoop en 0,0 reacties. Het ding is ondertussen al onder de 1000 euro gezakt...

J0anieke
Berichten: 4864
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:08

Samantha89 schreef:
Echt niemand geïnteresseerd in een ghost quilty piccolo? Wil er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf zodat ik weer een ander zadel kan kopen. Zadel staat ook op de bokt markt, inmiddels de prijs ook aangepast!

Eigenlijk mag je geen eens 'adverteren' in dit topic.. :+

Dat terzijde, waarom doe je hem weg? Dacht dat je wel redelijk positief was over het zadel?

    Alana. ♡

Samantha89
Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:13

J0anieke schreef:
Samantha89 schreef:
Echt niemand geïnteresseerd in een ghost quilty piccolo? Wil er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf zodat ik weer een ander zadel kan kopen. Zadel staat ook op de bokt markt, inmiddels de prijs ook aangepast!

Eigenlijk mag je geen eens 'adverteren' in dit topic.. :+

Dat terzijde, waarom doe je hem weg? Dacht dat je wel redelijk positief was over het zadel?



Ik ben nog steeds heel positief over het zadel! Baal er ook heel erg van dat ik hem moet verkopen, maar het is te groot voor op mijn pony. Althans het zou net aan gaan, maar voor het mooie net wat te lang, en voor het mooie moeten de kussens iets verder uit het elkaar en daar is ook geen ruimte voor.

Living the good life...❤

Balou_k
Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:32

Wat zijn fijne barebackpads? Ik wil er mijn man een cadeau doen voor kerst. Budget €250,-

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:37

Balou_k schreef:
Wat zijn fijne barebackpads? Ik wil er mijn man een cadeau doen voor kerst. Budget €250,-


Brockamp BK Support!
Mijne verkocht omdat ik er zelf last van mijn heup van kreeg op mijn rond geribde merrie (maar ik kan op haar ook niet op barefoot en freeform zitten bijvoorbeeld), maar ik vond de pad zelf érg comfortabel en goed in elkaar zitten.

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:40

Ik ook alleen voelde ik dus de naad.
Heb nu een Pioneer.
Die zit wel iets
Minder breed.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:44

Anoniem schreef:
Ik ook alleen voelde ik dus de naad.
Heb nu een Pioneer.
Die zit wel iets
Minder breed.


Dat blijf ik toch apart vinden hoor, ken best veel mensen die hem hebben en had dat nog van niemand gehoord... is het geen productiefout?

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:44

Tsja geen idee. Heb m omgeruild.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:18

Bk support of de barefoot support, rijd zelf het liefst met die van barefoot, die zit heel lekker en fijn voor de paardenrug.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:44

Ik heb de FRA Marcus en ben er zelf heel tevreden van. Er zijn ook BBP met meer steun wat natuurlijk ook fijner kan zijn.
Maar ik wou sowieso een zonder extra steun zodat ik zelf ook wat meer aan mijn onafhankelijk zit kan werken.


@Samantha89 ik vind het zadel leuk. Maar zoals ik al zei kan ik het nu niet betalen (Paardentandarts voor 2 paarden en kerstcadeaus dus december is zware maand) en kan dus pas vanaf januari/februari weer voor een zadel kijken. En ik twijfel zelf ook nog steeds tussen de Quilty en de USA.

Zadelmarkt ligt idd wat plat. Mijn duur springzadel geraak ik niet eens kwijt voor 1/3e van de nieuwprijs. En voor 400€ gaat die niet weg is nog in nieuwstaat en heeft me zelf 1.995€ gekost.

Leef en laat leven.

Hawkeye
Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:33

pmarena schreef:
Hawkeye: hoe bedoel je "onder de inlages drukplekken, overal even hard"? Zie je de hele vorm van de inlages in je paard staan in witte haren?

Want op zich zijn zulke grote witte plekken juist geen drukplekken, maar irritatie-plekken. Dat er iets de huid irriteert. Vaak het materiaal van je pad. Of bvb. iets geks zoals dat er zeepresten van het wassen in de pad zitten ofzo.


Die witte haren waar ik het over heb komen precies overeen met waar de inlages liggen. Ze zijn door gekomen met de verharing, daarom dat ik in eerst instantie aan drukplekken dacht. Begon eerst ter hoogte van de stijgbeugelophanging maar na een paar dagen dus zo goed als alles. Met 'overal even hard' wilde ik zeggen dat de witte haren gelijkmatig verdeeld zijn en dus geen plekje is waar meer witte haren zitten bv.

Ik gebruik de Barefoot pad (maar daarvan krijgt ze irritatie aan de schoft) en een pad met merino onderkant. Beide heb ik nooit met zeep gewassen, alleen uitgeborsteld. Welk materiaal kan ik dan nog proberen?

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:21

Heeft er iemand meer foto's / ervaringen met dit model ?
[ img ]

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:50

Geen idee wie hier een Crusader heeft :?
Ik zag wel laatst een mooie review van iemand die aan boogschieten te paard doet, Scandinavië ergens.... Die heeft een Crusader.....

Samantha89
Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:48

Nou het zadel is verkocht hoor! Nu opzoek naar een andere! B-)

Living the good life...❤

Zippor4
Berichten: 21
Geregistreerd: 03-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:30

Pmarena inderdaad dat zijn wel mooie zadels. Ik had eerst een Chayenne zonder VPS, jaren mee gereden op mijn pony toen der tijd zonder pad zelfs gewoon een dekje... stom bleek achteraf maar nooit last gehad. Toen kwam VPS uit dat was zo wennen! Veel minder close contact. Ik heb toen een Barefoot Just Adjust gekocht die was wel fijn door het aanpassen maar zat heel breed mede door alle lagen VPS en pad wat eronder hoorde. Zag er vooral robuust en stoer uit maar niet netjes. En daarbij als je niet heel heel heel strak aansingelde (dus ook nog eens als je net aan het rijden bent) dan kon je er vanuit gaan dat het zadel ging schuiven. Toen ik een paard ging verkopen lag de koper er zelf met zadel en al naast in een bocht. Is de breedte en close contact met die zadels beter en is er wat te doen tegen dat schuiven of was dat omdat het zadel vrij nieuw was? Staat wel tegenover dat het voor het paard als een kussen op de rug voelt natuurlijk :D.

pmarena
Berichten: 48051
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:06

Die foto van die Crusader....in mijn beleving zit ik toch gewoon tegen een Sensation saddle aan te kijken :o

Zippor: schuiven blijft een lastig iets, een niet goed ingereden zadel helpt sowieso niet inderdaad!
Maar een klein ander detail kan een enorm verschil maken, op zich zegt het schuiven van dat zadel niet echt iets over wat een ander zadel zal doen. Blijft echt een kwestie van proberen :)

De Wellington en Merlyn hebben echt een smallere zit en minder dikke zijkanten, de opbouw is iets anders :j

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:21

Hmm... lastig model dus. Ik zoek eigenlijk zo iets qua looks, had hem nog niet eerder voorbij zien komen dus vandaar de vraag. Ik heb altijd BF gehad maar zoek nu iets wat echt meer qua zit als een boomzadel zit. Snap de opbouw van Ghost niet helemaal, maar dit topic is een goede leerplek :). Heeft Ghost wel een soort gelijk model? Iets wat meer op een 'gewoon' vzh/dressuur zadel lijkt? Ben bang dat ik ik bij de meeste modellen van ghost last van de losse beugelriemen krijg...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:30

Lisa_WB schreef:
Hmm... lastig model dus. Ik zoek eigenlijk zo iets qua looks, had hem nog niet eerder voorbij zien komen dus vandaar de vraag. Ik heb altijd BF gehad maar zoek nu iets wat echt meer qua zit als een boomzadel zit. Snap de opbouw van Ghost niet helemaal, maar dit topic is een goede leerplek :). Heeft Ghost wel een soort gelijk model? Iets wat meer op een 'gewoon' vzh/dressuur zadel lijkt? Ben bang dat ik ik bij de meeste modellen van ghost last van de losse beugelriemen krijg...


Ja hoor: de classic lipica lijkt op een dressuurzadel (met dubbel zweetblad), de ghost torino zit tussen VZ en Dressuur in, en de classic italy is het vz model (met dubbel zweetblad).

Duhelo
Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:34

de flamengo:
[ img ]

de lipica:
op mijn belg, ik rij met een antislipdekje met dunne neopreen laagje erin verwerkt, met een boomloze pad gaat de boel gaan schuiven en voel ik de stijgbeugelophanging, wel met de nieuwste en dikste kussens eronder (no3?)
[ img ]
[ img ]
op mijn toen schrale 3 jarige (dezelfde als de eerste foto hierboven :D ), zadel was hier nog splinternieuw, dus niet ingezakt
[ img ]

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:56

Lisa_WB schreef:
Hmm... lastig model dus. Ik zoek eigenlijk zo iets qua looks, had hem nog niet eerder voorbij zien komen dus vandaar de vraag. Ik heb altijd BF gehad maar zoek nu iets wat echt meer qua zit als een boomzadel zit. Snap de opbouw van Ghost niet helemaal, maar dit topic is een goede leerplek :). Heeft Ghost wel een soort gelijk model? Iets wat meer op een 'gewoon' vzh/dressuur zadel lijkt? Ben bang dat ik ik bij de meeste modellen van ghost last van de losse beugelriemen krijg...


Op deze pagina staat het heel mooi uitgelegd, wellicht heb je er wat aan:

https://buitenzinnig.nl/ghost-zadels/

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:59

Duhelo schreef:
de lipica:
op mijn belg, ik rij met een antislipdekje met dunne neopreen laagje erin verwerkt, met een boomloze pad gaat de boel gaan schuiven en voel ik de stijgbeugelophanging, wel met de nieuwste en dikste kussens eronder (no3?)
[ [url=m/irwo3r.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qQP8xA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bijna, dit zijn de NO4/italy kussens

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:02

pmarena schreef:
Die foto van die Crusader....in mijn beleving zit ik toch gewoon tegen een Sensation saddle aan te kijken :o

:D Door wat denk jij dat de Sensation destijds geïnspireerd is geraakt.....

Zelfs die beugelriem bevestiging onderaan het zweetblad is uiteindelijk ooit door "hem" bedacht :o


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimwilliam en 48 bezoekers