USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:45

Wij hebben highway 1 van zuid naar noord gedaan en moet zeggen dat we dat echt prima te doen vonden en ook met fantastische uitzicht. Plek genoeg om te parkeren als we van het uitzicht wilden genieten, dus daar zou ik me niet te snel door laten weerhouden :) Was overigens wel voor het echte hoogseizoen, wij waren er toen in mei.

Overigens geen ervaring met de camper daar, wij hadden een gewone huurauto.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:06

Happytoursusa.com schijnt af en toe hele goede prijzen te hebben, ik kom er zelf alleen maar steeds duurder uit. En de National Emerald en Hertz President´s Club is leuk voor hen die een grote auto willen scoren voor de prijs van een midsize, maar volgens mij wil Marijke gewoon een kleinere auto.

@Jitske: met een grote camper wordt het echt lastiger om zomaar even over te steken en een plekje te vinden.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:42

Wij hebben ook de westkust gedaan van san-francisco naar Denver met huurauto. Via de nationale parken naar boven.
In de parken hebben we gekampeerd in een tentje, prima te doen. De rest hotels.
We hadden alle overnachtingen van te voren vastgelegd dat zou ik een volgende keer niet meer doen het is allemaal heel makkelijk te plekke te regelen (behalve de overnachtingen in de parken dan)
Na yosemite en Bryce vonden wij Zion een beetje in het niet vallen en hadden we liever een extra dag in Bryce besteed. Wat is dat mooi zeg!
Wij zijn via death valley ook nog naar las Vegas, Jackson, bear lake, yellowstone en dan via grand canon naar Denver gedaan. Wat een fantastische reis!!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:15

Klopt Monique, ik hoef niet luxe maar wil vooral goedkoop. Ik heb de auto dan alleen om even ergens in de buurt heen te gaan of boodschappen te doen. Echte uitjes met de familie gaan we met hun auto en ik heb geen plannen om echt ver weg te gaan.

poes schreef:
Van wanneer tot wanneer en vanaf welke locaties? :)
Van 18 februari tot 4 maart vanaf de luchthaven van Tampa.

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:20

MoniqueT schreef:
@Jitske: met een grote camper wordt het echt lastiger om zomaar even over te steken en een plekje te vinden.

Dat geloof ik zeker. Ik rekende meer op de standaard camper die je heel veel rond ziet rijden daar.

Marisje76: grappig dat iedereen dat weer persoonlijk ervaart, wij vonden juist Zion mooier omdat dat veel afwisselender is. Angels Landing daar gelopen, wandeling bij de Emerald Pools en hadden ook nog graag de Narrows gelopen, maar die was helaas afgesloten i.v.m. te hoge waterstand. Bryce vonden wij eentoniger, wel heel mooi maar waren we sneller op uitgekeken.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:33

Katja, heb je Drive-usa.de al geprobeerd? En via Rentalcars.com heb ik ook wel eens goeie deals gehad :j

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:37

Rentalcars.com gebruik ik normaal altijd maar die zijn echt duur op de één of andere manier. Drive-usa kan ik wel weer eens proberen daar had ik de afgelopen jaren geen succes mee en daarom al lang niet geprobeerd.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:36

Oh oliebol Marijke ik had een code met 40 % korting via gate1 can Black Friday tot gister.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:38

Had ik het nou maar eerder gevraagd :')

Drive-USA net gekeken maar dan kom ik op bijna €700 voor twee weken voor een kleine auto. We hadden vorige jaar een Fulltime SUV voor twee weken voor €600. Dollar staat een stuk hoger maar dan nog.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:02

Heb je al geprobeerd om 1 dag minder in te geven als termijn? In Nieuw-Zeeland scheelde het voor ons een flinke som om 13 dagen ipv 14 te huren. Soms ligt het aan zo’n rare dingen. Wel balen dat alles zo duur is joh -O-

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:07

Heb ik ook geprobeerd. Scheelt wel wat maar niet genoeg om een nachtje hotel te pakken. Meestal is het een kwestie van geduld hebben en dan komt er wel een aanbieding.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:30

Koers van de dollar is de afgelopen jaren toch vrij stabiel gebleven?

1 euro = 1,10 dollar +/-
0.90 euro = 1 dollar

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:58

Tjonge, ik heb voor de kids een full size SUV voor 580 euro voor 12 dagen (Enterprise via AutoEurope) en voor vrienden voor 14 dagen bij Avis een full size SUV voor 548. Beiden in mei.

Is februari zo duur??

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:03

Ik kom bij AutoEurope onder de 400 euro uit voor twee weken met jouw data ....

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:49

Ik via Alamo.nl op 417 euro 18-02 t/m 04-03

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:52

Dat vind ik voor de kleinste auto echt te duur.


MoniqueT schreef:
Ik kom bij AutoEurope onder de 400 euro uit voor twee weken met jouw data ....
Die heeft inderdaad wel een goede deal bij Budget. Iemand ervaringen daarmee? Ik huur het liefst bij Alamo (daar heb ik twee keer zulke goede klantenservice gehad dat ik fan voor het leven ben) en heb ook wel bij Hertz en Avis gehuurd maar voor mijn gevoel is Budget een wat mindere maatschappij. Maar misschien denk ik dat vooral vanwege de naam.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:28

In Amerika niet. In Eindhoven haalden ze de sleutels van de auto’s bij Avis vandaan aan de balie van Budget. Is één pot nat. Vrienden van ons hadden in 2016 een Premium SUV van Budget die de prima uitzag, wel wat minder luxe als die van ons van Hertz.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:18

Heb je een Sunpass transponder, Marijke? Want dat is wel iets om rekening mee te houden als je veel tollroads rijdt. Budget rekent uit mijn hoofd gezegd de hele periode en niet zoals Alamo per dag dat je er daadwerkelijk gebruik van maakt.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 00:05

Ik heb een transponder dus dat zou goed moeten komen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 00:56

Budget is van Avis. Beetje andere vloot meestal maar verder zelfde bedrijf.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 01:19

Wij hebben ook al met Budget gehuurd en was prima :j

Sannens
Berichten: 1399
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:26

Katja schreef:
Sannens schreef:

We gaan in Augustus, dus helaas wel hoogseizoen. Maar mijn schoonzusje zit in het onderwijs dus er zijn weinig andere opties.

@Keet Ik ga alleen met mijn vriend door naar Orlando en Miami, is een villa dan ook een slim plan of betaal je je dan helemaal scheel?
Vergeet je helemaal te antwoorden.
In die periode zou ik vooral heel goed kijken wat je wilt gaan doen en zorgen dat je relatief dichtbij de dingen die je wilt doen zit. Het kan echt heel heet zijn en heel vochtig en dan is het lekker als je tussendoor gewoon naar je huis/kamer/appartement kunt om een beetje bij te komen. Als je naar de parken gaat kun je dan bijvoorbeeld vroeg gaan en dan in de avond weer en tussendoor een beetje chillen. Orlando is echt wel heel uitgestrekt en het verkeer kan behoorlijk druk zijn en dan is het fijn als je niet steeds lang in de auto hoeft te zitten.

De combinatie met Miami is prima te doen maar je kunt ook naar de westkust gaan die ik persoonlijk veel mooier vind. Of ervoor kiezen om vanuit DC met de auto naar Orlando te rijden dan kom je door een super mooi gebied. Hebben we een aantal jaar geleden gedaan en ik vond het een dikke aanrader.


We hebben wat gegoogled en onze plannen zijn aan de hand van deze post aangepast!

We zullen nu met de hele familie vliegen naar Washington en daar met z’n allen ongeveer een week verblijven. Daarna zullen mijn vriend en ik een auto huren en inderdaad zelf rijden naar Orlando, met onderweg de nodige stops!

Ik had zelf de volgende High lights eruit gepikt:
- Shenandoah national park
- Great smokey mountains
- Savannah
- Okefenokee national wildlife
- Ocala national forest (waarschijnlijk voor een rit te paard)

Hebben jullie nog tips of dingen die ik beter kan overslaan? Miami hebben we dus al afgestreept vanwege dat dat dan te veel is. :)

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:26

Wij hebben gister onverwachts een trip naar New York geboekt. Zaterdagochtend 15 feb heen, donderochtend komen we terug. Misschien wat kort maar een vakantie was niet echt gepland (na de reis in het westen in augustus), maar we gaan proberen zoveel mogelijk dingen te doen! We zitten volgens mij heel gunstig, 400m van Times Square (9,2 voor ligging op Booking.com).
Ik ben eenmaal eerder geweest, mijn vriend niet. We willen de toeristische dingen doen dus als iemand goede tips heeft wat betreft tickets etc? En restaurants oid?

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:09

Sannens schreef:
We zullen nu met de hele familie vliegen naar Washington en daar met z’n allen ongeveer een week verblijven. Daarna zullen mijn vriend en ik een auto huren en inderdaad zelf rijden naar Orlando, met onderweg de nodige stops!

Ik had zelf de volgende High lights eruit gepikt:
- Shenandoah national park
- Great smokey mountains
- Savannah
- Okefenokee national wildlife
- Ocala national forest (waarschijnlijk voor een rit te paard)

Hebben jullie nog tips of dingen die ik beter kan overslaan? Miami hebben we dus al afgestreept vanwege dat dat dan te veel is. :)
Ik weet niet hoe lang jullie hiervoor de tijd hebben? Wij hebben een keer een verdere doorsteek gemaakt en uiteindelijk Shenandoah laten vallen. Elk gebied heeft zijn mooie highlights, maar het park is niet perse aanvullend op de Smoky Mountains.
In de Smoky Mountains vind ik Gatlinburg een mooie plaats om te overnachten. En dan een stuk van de Blue Ridge Parkway rijden, kun je onderweg geregeld stoppen voor mooie uitzichten of een korte wandeling naar een waterval.



Dan zitten jullie in elk geval goed centraal Danique. Ik heb geen tips verder dan de de bekende plekken.
High Line Park vond ik leuk om te lopen, Thermo Sage/Brookfield Place een gebouw met een mooi binnenplein, je kan met een gratis ferry naar Staten Island (we zijn alleen op en neer geweest, lekker droog bij een regenbui), onderin Columbus Circle zit een supermarkt achtige foodbar waarvan ik het systeem nog steeds niet snap, maar alles wat eetbaar is kun je er halen.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:28

Sannens schreef:
We hebben wat gegoogled en onze plannen zijn aan de hand van deze post aangepast!

We zullen nu met de hele familie vliegen naar Washington en daar met z’n allen ongeveer een week verblijven. Daarna zullen mijn vriend en ik een auto huren en inderdaad zelf rijden naar Orlando, met onderweg de nodige stops!

Ik had zelf de volgende High lights eruit gepikt:
- Shenandoah national park
- Great smokey mountains
- Savannah
- Okefenokee national wildlife
- Ocala national forest (waarschijnlijk voor een rit te paard)

Hebben jullie nog tips of dingen die ik beter kan overslaan? Miami hebben we dus al afgestreept vanwege dat dat dan te veel is. :)
Wat onwijs leuk! Ik heb van onze trip toen een blog gemaakt dus misschien heb je daar wat aan. Al is het inmiddels een beetje gedateerd. https://wordpress.com/view/washingtonor ... dpress.com