London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:13

nynke55 schreef:
Waarom ben je niet vanaf Eelde gevlogen?

Dat waren echt rottijden, we wouden het maximale eruit halen en schiphol was gewoon beter qua tijden en goedkoper. En we hadden een 2jarige mee dan zijn normale tijden net wat fijner

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:14

Zijn er half december nog leuke (Kerst) must-see’s in de stad?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 09:34

Voor leuke dingen in de stad te doen/vinden, vind ik deze facebook pagina ook echt heel leuk om te volgen:

https://www.facebook.com/SecretLDN/

Daar stonden onlangs ook posts over Winter wonderland in London en van allerhande andere dingen in kerst thema

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:06

Dank je, ik ga daar eens kijken!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 16:42

Over 2,5 week gaan we :):) <|-
Een stomme vraag misschien, maar kan ik gewoon met mijn ING pinpas betalen bij de meeste winkels?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 05:10

Ja hoor geen enkel probleem om te betalen met je ING pas!

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 09:50

Ah, mooi zo.
Nu nog even bedenken wat we allemaal gaan doen. Ik geloof dat de wensen van mij en mijn man niet helemaal overeen komen :D

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:11

Herkenbaar!
Ik was een aantal weken geleden een aantal dagen met 3 mannen op stap ik Londen vanwege
een sportevenement en als het aan hun lag zaten we alleen maar in een pub. :D

cursebreaker
Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:13

O, maar pubs zijn toch Zo leuk!!
Ik ga het liefst ook elke avond naar een pub om te eten en even wat te drinken hihi.
Daar zou ik mijn man dus juist weer geen plezier mee doen :')

Maar ok: Alleen maar in een pub hangen is natuurlijk ook niet tof als je in zo'n geweldige stad bent haha!

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:05

Haha mijn man wil vooral allerlei musea in. :+ Ik vind één museum prima maar verder wil ik vooral door de stad slenteren, shoppen en lekker uit eten gaan.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 08:25

In de pups kun je idd heerlijk eten en dat doen wij regelmatig als we in de UK zijn.
Vaak ook nog goedkoper dan menig restaurant in hartje Londen.

We zijn gelukkig maar 2 middagen in een pub geweest maar toen hadden wij met Engelse vrienden af gesproken.
Alles draaide op het sport event waar wij naar toe gingen dus de pub was een thuis basis
van 1 van de spelende teams.

Ik zou ook niet echt happy van worden van tig musea bezoeken als je idd lekker kunt gaan slenteren en shoppen :+

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 14:21

Zagen jullie al dat er een rechtstreekse Eurostar verbinding Londen-Amsterdam en Rotterdam komt? Goed nieuws voor zij die een alternatief zoeken voor vliegen. :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:41

Oehhh ik wil zo graag weer naar Londen! Al is het maar twee daagjes. Toch maar eens kijken of ik iets heeeeeel goedkoops kan vinden..

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 13:33

Yasmine schreef:
Zagen jullie al dat er een rechtstreekse Eurostar verbinding Londen-Amsterdam en Rotterdam komt? Goed nieuws voor zij die een alternatief zoeken voor vliegen. :)


Vanuit Londen is deze er al.. Eind Oktober zelf mogen ervaren :j

Met Flixbus kan je goedkoop naar Londen als je op tijd boekt.. is een lange reis maar wel iets goedkoper dan vliegen. Ik ben regelmatig op zoek naar goedkope reizen Londen/Amsterdam en terug voor mijn
zoon die in de UK studeert.


Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:29

Misschien toch ook maar eens kijken naar de flixbus! Heb ooit weleens twee dagen gedaan net Slangenreizen. Dat beviel ook prima. Enige is dat ik dat in mijn uppie toch wat ongezellig vind

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 15:42

Normaal ging mijn zoon met de Eurolines busmaatschappij maar deze is over genomen
door Flixbus en volgens mij nu nog de enigste die de bus pendeldiensten doet tussen Nederland
en de UK.

Best wel jammer want in de UK hebben we meer opties voor de Pendeldiensten tussen steden.

Wij vinden de heen weg altijd wel een uitdaging aangezien er altijd gezeur is in Dover bij de douane
omdat er altijd mensen zijn die hun sh*t niet op orde hebben om te mogen reizen en daardoor
er vaak wat vertraging is. En op de terug weg daar weer nooit last van hebben.

Misschien is een hostel iets voor jou als je toch alleen reist? Daar ontmoet je altijd mensen en is
vaak ook weer een goedkope optie om te verblijven.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:15

Ik vind Flixbus echt horror. Dacht ooit 'oh ik pak wel de nachtbus naar Londen, dan ben ik er 's morgens, helemaal prima', heb het echt geweten. Geen oog dicht kunnen doen, je stopt overal en nergens, dan moet je die bus twee keer uit voor de paspoortcontrole etc. Ik vond het echt niet te doen.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:25

Hoe reizen jullie meestal tussen het vliegveld en de stad? Wij landen op City en vertrekken vanaf Gatwick. Wat is het handigst?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Lien_
Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:59

City is zo city dat je gewoon met TfL OV kunt reizen, volgens mij DLR en dan kun je overstappen op underground, hangt af van waar je eindbestemming is. Ik zou op de fiets naar City kunnen :=
Voor Gatwick trein vanaf London Victoria, er is Gatwick express of gewone Southern treinen. Gatwick express is iets sneller en duurder geloof ik- en volgens mij kun je dat stukje op Oyster reizen. Er zijn ook ticketmachines op Victoria voor treinkaartjes, zo'n kort stukje hoef je niet van tevoren te boeken.

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:52

Oké, dank je wel. Dan weten we dat vast.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Lien_
Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:42

Geen probleem, het is heel makkelijk! Je kunt ook gewoon met google maps of de TfL website je reis plannen/bekijken :) En als je geen Oyster card hebt kun je een contactloze betaalpas gebruiken.

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:50

Emmaa_ schreef:
Ik vind Flixbus echt horror. Dacht ooit 'oh ik pak wel de nachtbus naar Londen, dan ben ik er 's morgens, helemaal prima', heb het echt geweten. Geen oog dicht kunnen doen, je stopt overal en nergens, dan moet je die bus twee keer uit voor de paspoortcontrole etc. Ik vond het echt niet te doen.


Ik slaap prima in de bus :D
Wij gingen altijd met Eurolines maar die zijn overgenomen door Flexibus en mijn zoon gaat
er over 2 weken voor het eerst mee reizen dus ben benieuwd.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:54

Flixbus is absolute horror, altijd vertraging, chauffeurs die amper de taal spreken (ik had vorige keer op weg naar Duitsland een italiaanse chauffeur die geen Engels, Frans, Nederlands of Duits sprak (en we begonnen in London, via Frankrijk/Belgie/Nederland naar Duitsland) dus dat was fantastisch.
Vroeger nam ik altijd Megabus maar ook die zijn enkele jaren terug gekocht door Flixbus dus nu neem ik de bus helaas niet meer.

Esaqar
Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:46

Ik lees even mee. Ga volgens weekend een paar dagen naar Londen met mijn vriend! Heb er zo'n zin in, maar ben tegelijkertijd zo zenuwachtig!

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:52

Mijn zoon neemt de Megabus altijd vanuit Bristol naar Londen en terug.
Tot op heden nog geen klachten over de Mega bus gehoord (gelukkig).

En met een kind die in de UK studeert is steeds heen en weer vliegen een dure hobby :D

Wat gaaf dat je met de kerstsfeer in Londen zit!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, chantal_bel, DotBot, Eliana, Fellow, Larissa123, lizy29, MyWishMax, naomi_mickey, ogidni, Sanet, Swift, Vecar en 64 bezoekers