Definitief ontharen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Setteli
Berichten: 3153
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:39

Ik heb vorig jaar 2 behandelingen gehad met de Soprano Ice (boven en onderbenen). Ben gestopt, omdat ik het geld even niet heb. Maar heb al zoveel minder haar dan eerst. In de zomer moest ik elke dag scheren. Nu is dat 1x per week.
Ik zag net op de site van die huidkliniek dat ze de soprano ice niet meer hebben, maar nu met SHR werken.
Soprano Ice is niet pijnloos, maar wel goed te doen.
Voor aankomende zomer wil ik weer 2 behandelingen doen.

Ik heb zelf heel donker haar met een lichte huid. Mijn haar groeit heel snel, dus misschien dat het daarom bij mij ook wel een goed effect had.

Ik ben in Almelo geweest, bij Huidkliniek Twente. Heel netjes en vriendelijk personeel. Echt een aanrader

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 08:20

Setteli schreef:
Ik heb vorig jaar 2 behandelingen gehad met de Soprano Ice (boven en onderbenen). Ben gestopt, omdat ik het geld even niet heb. Maar heb al zoveel minder haar dan eerst. In de zomer moest ik elke dag scheren. Nu is dat 1x per week.
Ik zag net op de site van die huidkliniek dat ze de soprano ice niet meer hebben, maar nu met SHR werken.
Soprano Ice is niet pijnloos, maar wel goed te doen.
Voor aankomende zomer wil ik weer 2 behandelingen doen.

Ik heb zelf heel donker haar met een lichte huid. Mijn haar groeit heel snel, dus misschien dat het daarom bij mij ook wel een goed effect had.

Ik ben in Almelo geweest, bij Huidkliniek Twente. Heel netjes en vriendelijk personeel. Echt een aanrader

Het werkt bij jou zo goed door jouw leeftijd.


_Denise_
Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 09:31

Setteli schreef:
Ik heb vorig jaar 2 behandelingen gehad met de Soprano Ice (boven en onderbenen). Ben gestopt, omdat ik het geld even niet heb. Maar heb al zoveel minder haar dan eerst. In de zomer moest ik elke dag scheren. Nu is dat 1x per week.
Ik zag net op de site van die huidkliniek dat ze de soprano ice niet meer hebben, maar nu met SHR werken.
Soprano Ice is niet pijnloos, maar wel goed te doen.


Soprano Ice geeft de keuze tussen SHR en HR, kan best zijn dat het hetzelfde apparaat is. Het IPL handstuk van een ander Alma platform heeft ook een SHR en een HR stand. Het SHR gedeelte slaat hier op het dynamisch (en minder gevoelig) behandelen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 09:45

_Denise_ schreef:
Setteli schreef:
Ik heb vorig jaar 2 behandelingen gehad met de Soprano Ice (boven en onderbenen). Ben gestopt, omdat ik het geld even niet heb. Maar heb al zoveel minder haar dan eerst. In de zomer moest ik elke dag scheren. Nu is dat 1x per week.
Ik zag net op de site van die huidkliniek dat ze de soprano ice niet meer hebben, maar nu met SHR werken.
Soprano Ice is niet pijnloos, maar wel goed te doen.


Soprano Ice geeft de keuze tussen SHR en HR, kan best zijn dat het hetzelfde apparaat is. Het IPL handstuk van een ander Alma platform heeft ook een SHR en een HR stand. Het SHR gedeelte slaat hier op het dynamisch (en minder gevoelig) behandelen.

Soprana heeft wel 2 verschillende machines. De IPL en de laser.

_Denise_
Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:50

janderegelaa schreef:
_Denise_ schreef:

Soprano Ice geeft de keuze tussen SHR en HR, kan best zijn dat het hetzelfde apparaat is. Het IPL handstuk van een ander Alma platform heeft ook een SHR en een HR stand. Het SHR gedeelte slaat hier op het dynamisch (en minder gevoelig) behandelen.

Soprana heeft wel 2 verschillende machines. De IPL en de laser.


Heb je een linkje hiervan? Ik ken alleen 3 lasermachines van Soprano.

Ladyson
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 17:44

Nog even een reactie op de Philips Lumea van vorige pagina. Ik heb braaf om de week 2 maanden lang (volgens t boekje dus) mn oksels gelaserd. Vrijwel al het haar was weg. Nu 1,5 maand later zit alles er weer. Je moet het wel bijhouden 1x per maand maar was even lui, had niet verwacht dat het zo snel terug zou zijn.. Ben nu weer begonnen in de hoop dat alles snel weer weg is. :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 23:58

Ladyson schreef:
Nog even een reactie op de Philips Lumea van vorige pagina. Ik heb braaf om de week 2 maanden lang (volgens t boekje dus) mn oksels gelaserd. Vrijwel al het haar was weg. Nu 1,5 maand later zit alles er weer. Je moet het wel bijhouden 1x per maand maar was even lui, had niet verwacht dat het zo snel terug zou zijn.. Ben nu weer begonnen in de hoop dat alles snel weer weg is. :')

De Lumea onthaard ook niet. Hij vertraagd de haargroei maar omdat het vermogen te laag is worden de haartjes straks lichter en werkt hij helemaal niet meer.

Die 1,5 maand is niet zo raar. Dat is namelijk je haargroeicyclus.

Setteli
Berichten: 3153
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:52

janderegelaa schreef:
Setteli schreef:
Ik heb vorig jaar 2 behandelingen gehad met de Soprano Ice (boven en onderbenen). Ben gestopt, omdat ik het geld even niet heb. Maar heb al zoveel minder haar dan eerst. In de zomer moest ik elke dag scheren. Nu is dat 1x per week.
Ik zag net op de site van die huidkliniek dat ze de soprano ice niet meer hebben, maar nu met SHR werken.
Soprano Ice is niet pijnloos, maar wel goed te doen.
Voor aankomende zomer wil ik weer 2 behandelingen doen.

Ik heb zelf heel donker haar met een lichte huid. Mijn haar groeit heel snel, dus misschien dat het daarom bij mij ook wel een goed effect had.

Ik ben in Almelo geweest, bij Huidkliniek Twente. Heel netjes en vriendelijk personeel. Echt een aanrader

Het werkt bij jou zo goed door jouw leeftijd.


En bedankt! _O-
Maar dan is oud worden toch nog ergens goed voor, hahaha

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

Barb
Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:08

Just wellness heeft de stekker er uit getrokken

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Ann_moi
Berichten: 3849
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:26

Zijn er hier mensen met ervaring met het weglaseren van blonde gezichtshaartjes? Ik lees op een aantal websites dat er wel technieken zijn, maar zou graag een ervaringsdeskundige spreken :)

“We must be free, but to have real freedom, you must be wild and free yourself.”
B+8 :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 07:43

Ann_moi schreef:
Zijn er hier mensen met ervaring met het weglaseren van blonde gezichtshaartjes? Ik lees op een aantal websites dat er wel technieken zijn, maar zou graag een ervaringsdeskundige spreken :)

Ik zal het je heel eerlijk zeggen. Die blonde donshaartjes op je gezicht dat lukt eigenlijk nooit. En de keer dat het lukt moet je 20 keer komen. Gezicht is het allermoeilijkst.

Ann_moi
Berichten: 3849
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 08:30

janderegelaa schreef:
Ann_moi schreef:
Zijn er hier mensen met ervaring met het weglaseren van blonde gezichtshaartjes? Ik lees op een aantal websites dat er wel technieken zijn, maar zou graag een ervaringsdeskundige spreken :)

Ik zal het je heel eerlijk zeggen. Die blonde donshaartjes op je gezicht dat lukt eigenlijk nooit. En de keer dat het lukt moet je 20 keer komen. Gezicht is het allermoeilijkst.


En de stuggere blonde haren? Ik heb op m’n kin en kaaklijn wat stuggere blonde haren die ik heel graag kwijt zou zijn. ik lees bijvoorbeeld ook over een elos laser. Ik weet niet of die t wel kunnen, of dat ik de huid therapeut met een korreltje Zout zou moeten nemen :) .

“We must be free, but to have real freedom, you must be wild and free yourself.”
B+8 :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 08:44

Ann_moi schreef:
janderegelaa schreef:
Ik zal het je heel eerlijk zeggen. Die blonde donshaartjes op je gezicht dat lukt eigenlijk nooit. En de keer dat het lukt moet je 20 keer komen. Gezicht is het allermoeilijkst.


En de stuggere blonde haren? Ik heb op m’n kin en kaaklijn wat stuggere blonde haren die ik heel graag kwijt zou zijn. ik lees bijvoorbeeld ook over een elos laser. Ik weet niet of die t wel kunnen, of dat ik de huid therapeut met een korreltje Zout zou moeten nemen :) .

Nee dat hoef je niet. Mijn apparaten kunnen het ook. Het probleem met gelaatsbeharing is alleen dat het heel erg hormoon gerelateerd is. Dus als het al weg gaat...1 keer in de felle zon aan de Costa Brava en het zit er weer.

_Denise_
Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 01:14

Elektrisch epileren is een optie. Bij dit soort haren is er met lasertherapie gewoonweg onvoldoende opbouw van selectieve verhitting door de afwezigheid van pigment in het haar. Elektrisch epileren is wel een langdurig traject en o.i.v. Hormonen zal je inderdaad enige vorm van onderhoudsbehandelingen nodig kunnen hebben. Maar dat geldt voor lasertherapie ook.

Dieuwke_
Berichten: 4534
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:08

Is er iemand bekend met CityLaser Company niet in Groningen? Ze gebruiken de Soprano Ice laser.

Ik ben een beetje huiverig omdat ik in het verleden een klap geld uit heb gegeven aan IPL maar dat had totaal geen effect. Ik zoek nu iets wat wel echt werkt. Iemand suggesties in het noorden (Friesland/Groningen)?

Chouchou
Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:32

Na 12 behandelingen bij Just Wellness zonder resultaat moet ik misschien maar blij zijn dat ik nu op zoek moet naar een alternatief. Hopelijk is er dan wel resultaat. Door deze slechte ervaring vind ik het wel moeilijk een keuze te maken voor een salon waar ik meer op kan vertrouwen, zeker nu het om wat hogere bedragen gaat..

Heeft iemand ervaringen met laserontharing in of rond Utrecht?

Klis
Berichten: 2412
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:04

Echt bizar die verhalen over Just Wellness... heb zelf ook nog overwogen om daar heen te gaan omdat 2 collega’s van mij er ook gingen. Blij dat ik niet gegaan ben!

Ik ga nu zelf voor mijn oksels bij finelaserclinic in Amersfoort. Heb nu 1 behandeling gehad (en een proefbehandeling) en heb nu al het idee dat het minder wordt en minder snel terugkomt. Mocht ook per behandeling betalen zodat ik niet vast zat aan een pakket, omdat bij mijn huid/haar de kans bestond dat het minder effectief zou zijn. Aanrader dus voor omgeving Utrecht!

Mijn armen wijd en leeg
En een hart dat schreeuwend zweeg
Tumblr | De liefste meisjes!

Ann_moi
Berichten: 3849
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:47

janderegelaa schreef:
janderegelaa schreef:
Ik zal het je heel eerlijk zeggen. Die blonde donshaartjes op je gezicht dat lukt eigenlijk nooit. En de keer dat het lukt moet je 20 keer komen. Gezicht is het allermoeilijkst.


Nee dat hoef je niet. Mijn apparaten kunnen het ook. Het probleem met gelaatsbeharing is alleen dat het heel erg hormoon gerelateerd is. Dus als het al weg gaat...1 keer in de felle zon aan de Costa Brava en het zit er weer.


Bedankt voor je advies! Ik heb besloten het niet te gaan doen. Wie weet dat ze ooit nog iets bedenken wat voor alles resultaat geeft.
En wie weet dat het op hormonaal gebied ook ooit nog stabiliseert en ze minder vervelend worden. :)

“We must be free, but to have real freedom, you must be wild and free yourself.”
B+8 :)

Ianrowan2009
Berichten: 1487
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:19

Ik ben sinds 2 maanden, dus nu 2x geweest, bezig met mijn snor definitief te laten verwijderen.
Ik heb het tot nu toe ervaring als niet pijnlijk. Meer het gevoel alsof er een klein elastiekje tegen mijn huid schiet. Op 1 enkel klein plekje na is het bij mij tot nu toe pijnloos.
Wat mij verteld is dat de haartjes een eigen cyclus hebben. Vandaar dat er ook 4 tot 6 weken tussen de behandelingen door zitten. En naarmate de haartjes steeds minder worden, hebben de haartjes die er dan nog steeds zitten steeds iets meer warmte nodig om tot diep in de haar wortel getroffen te worden, wat uiteindelijk tot de totale vernietiging van het ongewilde donkere haar zal leiden :D
Ikzelf ga naar de Mariannehoeve in Papendrecht.
Is €45,- per behandeling en er zijn zo’n 8 tot 10 behandelingen nodig :)

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:45

Hoihoi,

Weet iemand een goede salon
voor definitief ontharen omgeving rotterdam?

Mariska.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:04

MeggiieTommy schreef:
Hoihoi,

Weet iemand een goede salon
voor definitief ontharen omgeving rotterdam?


Is Barendrecht te doen of is dat te ver?

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:11

Tarico schreef:
MeggiieTommy schreef:
Hoihoi,

Weet iemand een goede salon
voor definitief ontharen omgeving rotterdam?


Is Barendrecht te doen of is dat te ver?

Eigenlijk te ver maar als ik niks anders kan vinden, is het een optie.

Mariska.

Anoniem

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 06:00

Beautysalon Karina is een goede salon.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:37

Chouchou schreef:
Na 12 behandelingen bij Just Wellness zonder resultaat moet ik misschien maar blij zijn dat ik nu op zoek moet naar een alternatief. Hopelijk is er dan wel resultaat. Door deze slechte ervaring vind ik het wel moeilijk een keuze te maken voor een salon waar ik meer op kan vertrouwen, zeker nu het om wat hogere bedragen gaat..

Heeft iemand ervaringen met laserontharing in of rond Utrecht?


Mijn huidtherapeute zit in Utrecht (ik woon in Den Haag en rij er speciaal naartoe) Ik laat het bij haar doen. Ze gebruikt een laser. Ben nu denk ik op de helft... laat onderbenen en bikinilijn doen. Ga om de zoveel weken (3 maanden?) en hoef tussendoor niet meer te scheren. Heb wel een lichte huid en hele donkere dikke haren :)

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:33

Ik ben me ook eens aan het verdiepen in definitieve ontharing. Zoals ik het in dit topic begrijp, moet je dus op zoek naar iemand die met SHR lasert?
Vind 't wel lastig dat er zo veel gemengde verhalen zijn.
Weet iemand een goede behandelaar in de buurt van Gouda? Wil er best een stukje voor rijden, maar dan moet 't wel blijvend resultaat geven :D
Ik heb nu de Philips Lumea en als ik het goed bij hou, hoef ik m’n benen nauwelijks meer te scheren. Kan je tegelijkertijd ook met definitief ontharen beginnen of moet je daarvoor eerst gestopt zijn met IPL?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, 92Michelle, Emmaa_92, Googlebot, hagelslag, Kaplaars, Oehlala, Robin_Rikkie, SentiBot, Winged en 41 bezoekers