USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 22:54

Zeker een mooie route!
Persoonlijk vind ik dat je de Highway 1 van noord naar zuid moet rijden. Dan rijd je namelijk aan de kant van de zee en heb je schitterende uitzichten. Als je dat wil is het idd handiger om te vertrekken vanaf LA en daar ook te eindigen.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:27

We gaan september/oktober dus hebben hoop dat de Tioga Pass nog open is, ik begreep dat hij soms voor een paar uurtjes wel in die periode gesloten kan worden.

Als we in LA of SF beginnen gaan we hem sowieso van zuid naar noord rijden, dit omdat we zo snel mogelijk in Yosemite willen zijn in verband met de Tioga Pass.

Enigste optie om hem van noord naar zuid te rijden is om te starten in Vegas.

Ik denk dat we ook gaan kijken wat prijstechnisch en de beste vluchttijden heeft waar we starten, voor ons maak het persoonlijk weinig uit.

Ik ben wel heel benieuwd naar het kamperen, en vind dat ook best nog een klus om allemaal uit te zoeken. We hebben nog nooit gekampeerd, maar willen graag het rondje met een camper maken.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:03

Wat lijkt je lastig aan kamperen? Kamperen in de VS is geweldig, meeste campgrounds zijn zeer goed verzorgd. En spullen die je nog denkt nodig te hebben, koop je het best bij een Walmart (supercenter). Vergeet voor de camper twee dingen niet: huishoudhandschoenen en spul dat je in de septictank moet doen. Dat waren wij nl wel vergeten en in Alaska rij je even naar een stad.

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:57

Michelleex schreef:
We gaan september/oktober dus hebben hoop dat de Tioga Pass nog open is, ik begreep dat hij soms voor een paar uurtjes wel in die periode gesloten kan worden.

Als we in LA of SF beginnen gaan we hem sowieso van zuid naar noord rijden, dit omdat we zo snel mogelijk in Yosemite willen zijn in verband met de Tioga Pass.

Enigste optie om hem van noord naar zuid te rijden is om te starten in Vegas.

Ik denk dat we ook gaan kijken wat prijstechnisch en de beste vluchttijden heeft waar we starten, voor ons maak het persoonlijk weinig uit.

Ik ben wel heel benieuwd naar het kamperen, en vind dat ook best nog een klus om allemaal uit te zoeken. We hebben nog nooit gekampeerd, maar willen graag het rondje met een camper maken.

Ah top dan had ik dat verkeerd onthouden!

Wat lijkt je lastig aan de camper?

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:59

Zondag vlieg ik naar Las Vegas en gaan we met een groepje van 5 fotografen dit rondje rijden in 2 weken.
Veel zin in :D
Zag op facebook al wat foto's voorbij komen met sneeuw bij Bryce dus ik hoop dat het nog ff blijft liggen.

[ img ]

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:02

Gaaf rondje, Marije. Jullie proberen geen permits te krijgen voor Coyotes Buttes (South of North) ? Dat is echt een super fotogeniek gebied net als White Pocket.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:12

Meer het uitzoeken van campings etc.
Maar heb nu via Tioga gezien dat je het heel makkelijk kam vinden ook met rescensies!

Ja ben heel benieuwd hoe wij niet kampeerders met de camper omgaan, geen idee ook hoe we zo'n ding moeten aansluiten haha!
En de generator dat snap ik ook nog niet helemaal hoe het werkt.
Veel plekken in de parken zijn zonder hook up, dus nog even kijken of we dan kunnen douchen in de camper en of we dan ook elektronica kunnen opladen, daar heb ik allemaal weinig verstand van.


@Marije, leuk rondje veel plezier!
Neem je winterkleren maar mee zag dat er op diverse plaatsen een behoorlijk pak sneeuw ligt.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:44

Er is een hele goede Facebookgroep: Amerika met de camper. En op het forum van AllesAmerika.com is ook heel veel camperpraat.

Webshop - digital art: MoTekent

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:20

Fitzroy schreef:
Gaaf rondje, Marije. Jullie proberen geen permits te krijgen voor Coyotes Buttes (South of North) ? Dat is echt een super fotogeniek gebied net als White Pocket.

Nee volgens mij hebben we daar geen stop. Vanaf Bryce naar Page hebben we wel een 4x4 excursie maar die is meer richting Lake Powell dacht ik.
Ook nog een nacht excursie & kamperen bij Monument Valley. Thermo ondergoed maar mee :D

Michelleex, ja het zal wel frisjes zijn :D Ben gelukkig gek op winters weer en om te fotograferen is sneeuw wel een extra bonus.

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:24

Wij hebben in mei zelfs Bryce in de sneeuw gezien :+ Koud, maar heel mooi!

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 27-11-19 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:27

Gaaf! Daar hoop ik ook op.


Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:29

O haha, ik had intussen een andere geplaatst.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 00:20

Nou die beelden moeten wel lukken als ik alle voorspellingen hoor!

Monique, van die groep ben ik inderdaad lid, maar het moet ook vast wel goedkomen, wij zijn vast niet de eerste die voor het eerst met een camper op pad gaan. :)
En het Alles Amerika Forum is inderdaad voor iedereen die naar Amerika gaat een dikke aanrader.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:43

Je bent zeker niet de eerste, wij hebben het acht keer gedaan!

Webshop - digital art: MoTekent

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 09:51

Gave foto Fitzroy! Daar hadden jullie waarschijnlijk niet op gerekend in mei.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Cowboy55
Berichten: 8444
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:35

Nadir schreef:
Zeker een mooie route!
Persoonlijk vind ik dat je de Highway 1 van noord naar zuid moet rijden. Dan rijd je namelijk aan de kant van de zee en heb je schitterende uitzichten. Als je dat wil is het idd handiger om te vertrekken vanaf LA en daar ook te eindigen.


PLUS de Highway 1 heeft wat mooie bochtige stukken waar je ver vooruit kunt kijken en heerlijk kunt scheuren sportief rijden. O:)
Zelden meer lol gehad op 4 wielen.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 12:41

Ik was kotsmisselijk op dat stukje :D

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Cowboy55
Berichten: 8444
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:43

Nadir schreef:
Ik was kotsmisselijk op dat stukje :D


Mijn passagiers ook na 45 minuten. :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:56

Met een 32 ft. motorhome is sportief rijden daar niet echt een aanrader :-) Maar, mán, wat is het mooi. Drie keer gedaan in verschillende periodes.

Het grote voordeel van het rijden van noord naar zuid, zeker met een camper, is dat je makkelijker stopt voor fotostops of zelfs de rust van een kop koffie langs de weg. Als je hem andersom rijdt, kan je nergens staan zonder de weg over te steken. De plekken zijn al vrij schaars.

Starten in Vegas betekent ook dat je de Tioga Pass aan het begin van je verblijf in Yosemite kan doen, dus nog meer kans dat hij open is. Kom je vanuit San Francisco, dan ga je terug via de Tioga Pass.

[ img ]

Webshop - digital art: MoTekent

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:48

Iemand nog een goede tip voor autohuur? Mijn vertrouwde sites laten me een beetje in de steek. Heb nu voor de tweede helft van de reis wel een auto maar moet voor de eerste 15 dagen nog iets huren en die prijzen vallen me nogal tegen.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:06

Ik vind de beste prijzen voor april bij Avis voor full size SUV. Wij huren in februari zelf bij Hertz maar die mooie prijs had ik al in september. AutoEurope misschien?

Webshop - digital art: MoTekent

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:11

Ik hoef geen grote auto voor die twee weken omdat ik dan toch alleen ben en niet veel op pad ga. Heb voor de tweede twee weken een prima prijs met tweede bestuurder maar op de één of andere manier wil dit nog niet zo lukken.

Ga AutoEurope eens proberen.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:19

Nee, snap ik. Maar dat zijn de vergelijkingen die ik gemaakt.

Webshop - digital art: MoTekent

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:45

National en dan upgraden via het Emerald programma?
Happytoursusa.com en hertz en dan the presidents Circle. Genoeg mogelijkheden ;)

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:09

Van wanneer tot wanneer en vanaf welke locaties? :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ellen05, GrapeshotBot, Ies_, JoT, leenleen11, Suliko, tesseke, xxmichellexx en 63 bezoekers