Laarzen: hoe moeilijk kan het zijn?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Maarssel
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-10-19

Laarzen: hoe moeilijk kan het zijn?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 19:49

Hoihoi,

Ik ben nu al een hele tijd op zoek naar goede outdoor laarzen.
Alles van de Divoza aangepast, van muckboot tot horka. Welkoop was ook geen succes, anwb al helemaal niet.

Nu ben ik wat duurder gaan kijken (mn portemonnee doet al zeer :') ) naar Zoo Adventure laarzen, Dubarry enzv. Heb ze beide nog niet gepast hoor maar in reviews lees ik goede maar ook hele slechte dingen. En voor zo'n prijs is het natuurlijk belachelijk dat ze binnen een jaar kapot zouden gaan.

Nu vraag ik: welke outdoor/stal laarzen hebben jullie? Welk merk bevalt heel goed? Dan kan ik nog even verder rondsnuffelen. Mijn max is toch echt wel 300 euro.

Waar ben ik naar op zoek:
- waterdicht!
- half hoog (tot boven de enkel) hoge laarzen kan niet met mijn dikke kuiten ;)
- kan voor winter en zomer
- wordt bijna de hele dag op gelopen dus moeten van echt goede kwaliteit zijn en niet binnen een jaar kapot gaan.
- ik heb steunzolen dus graag een laars waar de binnenzool uit kan.

Alvast bedankt voor jullie reacties 8-)


Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Laarzen: hoe moeilijk kan het zijn?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:37


Paardenverstand is dat wat een paard weerhoudt op mensen te wedden

Rintah
Berichten: 2919
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Laarzen: hoe moeilijk kan het zijn?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:03


absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 02:50

Ik ben gierig, maar 3 jaar terug een stel tweedehands dubarry laarzen gekregen van mams. Ik wil nooit meer anders.. :o
Ik draag ze zomer en winter, bij de paarden, op kantoor, in de horeca. Pas als het 30 graden is overweeg ik ze uit te doen.
Al met al hun geld dik waard. En niet te vergelijken met de goedkopere versies. Daarnaast lopen ze ook oprecht top!
Mocht ik ze ooit moeten vervangen (ik verwacht niet binnen 2-3 jaar, ondanks dagelijks fulltime gebruik) weet ik absoluut wat ik weer kies!

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

MyChoice
Berichten: 2178
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 06:27

ZOO laarzen
Die zijn er in verschillende kuitmaten.

https://zooadventure.nl/dames?width=21

Dit zijn bij mij de enige laarzen die er na een jaar elke dag stallen mesten en blubber lopen nog goed uitzien en niet kapot zijn. Het leer blijft mooi zacht. En ik ben er net zo zuinig op als op m'n vorige outdoor laarzen. Niet zo heel erg zuinig dus. M'n ariats waren na een half seizoen al kapot.

Je vindt ze mooi of lelijk, maar ze zijn erg fijn! Je krijgt er 2 diktes aan zooltjes bij en mijn eigen platvoetzool past er ook in.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Olympia96
Berichten: 3294
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 06:50

Ik snap je probleem! Dubarry is niet meer van dezelfde kwaliteit als vroeger (vertelde een verkoper me een paar jaar geleden).
Ik heb dit jaar onderstaande laarzen gekocht. Werk bij een bedrijf in transport en logistiek en onze mannen dragen deze veel. Kunnen echt veel hebben en zijn ook nog S3. Stalen neus en anti perforatie zool. En mooi leer. Oh ja en een heerlijk voetbed. Ik kan er zonder problemen een hele dag op rondbanjeren. Charmant zijn ze niet echt haha.
[ img ]

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Laarzen: hoe moeilijk kan het zijn?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 07:13

Dubarry 2 paar gehad, en beide paren zijn 10 jaar meegegaan bij mij. Mijn moeder heeft haar paar ook al 4 jaar, die loopt er veel mee in het bos met de hond en die zien er ook nog goed uit. Mijn vader had een 'maandagmorgen model' zeggen wij altijd: die had een loslatende zool binnen een maand. Is overigens keurig opgelost hoor - nieuw paar of geld terug. Omdat mijn vader daarvoor erg tevreden was over zijn Beaufort outdoor laarzen, is hij toch daar weer voor gegaan.
Nu heb ik inmiddels een paar Zoo Adventure laarzen, maar die heb ik net twee weken, dus daar kan ik nog niets zinnigs over zeggen - anders dan dat ik ze heel comfortabel vind en ik ze niet heb hoeven inlopen, maar als je erg smalle voeten hebt, zijn ze waarschijnlijk te wijd.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 07:17

Ariat en goed opletten met kortingscodes bij bijvoorbeeld agradi.
Durbarry lijkt mij ook heel fijn trouwens

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 07:52


Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Laarzen: hoe moeilijk kan het zijn?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:50

Eurostar heb ik gehad, maar die hoef ik juist nooit meer. Die waren na 1x dragen kapot. Ik heb daarna een nieuw paar gekregen in de winkel, ook na 1x dragen kapot. Heb die laten repareren maar na 2x dragen ook weer kapot. De winkel heeft ze uit het assortiment gegooid.

Nu heb ik ze al 2 jaar van Divoza zelf. Heel fijn voetbed. Mochten die kapot gaan, dan ga ik eens bij Kraemer kijken. Heb daar hele leuke op de site zien staan.

Dubarry is heel duur. Heb ze op Equitana gepast maar vond ze geen fijn voetbed hebben.

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Laarzen: hoe moeilijk kan het zijn?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:58

Wat was er niet goed aan de laarzen die je al gepast hebt?

Heb nu zelf muckboots pacy en vind ze erg fijn maar na 2 jaar vermoed ik dat ik toch iets nieuws nodig ga hebben binnekort.

Seven
Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:33

Ik zoek even mee
Ik heb dubarrys, mountain horses en aigle rubberen laarzen met veter sluiting voor de honden sport maar niets behalve de rubberen laarzen houden het tot nu toe maar deze zijn dus niet gevoerd dus nu al ijskoude voeten ookal heb ik er wollen sokken bij aan.

Ik zoek dus goede stevige laarzen voorkeur lang of halverwege onderbeen, normale prijs dubarrys is me te duur als ik zie hoe kort die goed blijven met drie x in de week door de blubber en blad banjeren met de hond. Omdat we knpv trainen moet het ook een stevige schoen zijn want ik moet letterlijk soms sterk in m'n schoenen staan en makkelijk kunnen rennen etc

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:36

Seven schreef:
niets behalve de rubberen laarzen houden het tot nu toe maar deze zijn dus niet gevoerd dus nu al ijskoude voeten ookal heb ik er wollen sokken bij aan.


In de categorie rubber laarzen heb ik van decathlon een paar. Kosten 13 euro en zijn belachelijk warm gevoerd!
https://www.decathlon.nl/p/wandellaarze ... 98&c=GRIJS

(en voor dat geld kun je ze nog eens vervangen, maar zijn hier gewoon nog waterdicht :) )

Seven
Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:42

Die zijn er inderdaad in allerlei maten en verschillende prijzen maar zijn niet wat ik zoek. Ik heb dan gelijk het idee dat ik ze halverwege de training al kwijt ben geraakt of 4 X door m'n enkels ben geweest per 30 min

Dit zijn de laarzen die ik nu heb en dus al 3 jaar meegaan die zijn echt geweldig maar dus nu al heel koud doordat ze ongevoerd zijn

[ img ]

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:46

Seven schreef:
Die zijn er inderdaad in allerlei maten en verschillende prijzen maar zijn niet wat ik zoek. Ik heb dan gelijk het idee dat ik ze halverwege de training al kwijt ben geraakt of 4 X door m'n enkels ben geweest per 30 min

Dit zijn de laarzen die ik nu heb en dus al 3 jaar meegaan die zijn echt geweldig maar dus nu al heel koud doordat ze ongevoerd zijn

[ [url=m/aUGMyV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Helder , voor echte hondensport inderdaad misschien niet handig. Voor hond uitlaten in de modder en voor stalwerkzaamheden wél fijn :) (Ik durf ik er in de bak ook wel mee te rijden, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling ervan en zou ik ook niet per se adviseren)

Ir111
Berichten: 11925
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:56

Olympia96 schreef:
Ik snap je probleem! Dubarry is niet meer van dezelfde kwaliteit als vroeger (vertelde een verkoper me een paar jaar geleden).
Ik heb dit jaar onderstaande laarzen gekocht. Werk bij een bedrijf in transport en logistiek en onze mannen dragen deze veel. Kunnen echt veel hebben en zijn ook nog S3. Stalen neus en anti perforatie zool. En mooi leer. Oh ja en een heerlijk voetbed. Ik kan er zonder problemen een hele dag op rondbanjeren. Charmant zijn ze niet echt haha.
[ [url=m/4ZRia3.png]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik ook. Is inderdaad met veiligheidsneus (geen staal maar composiet?). Lopen geweldig (kan ook een steunzool in). Ze zijn heel licht wat ik fijn vind.

Heb ook Zoo Adventures gehad. 2 paar, beiden na een jaar doorgesleten in de hiel en daarom niet meer waterdicht. Super slecht vind ik, zeker voor dat geld. Ze zijn ook vrij zwaar, ik denk door de dikke zool. Er zit trouwens weinig profiel op de zool waardoor je relatief snel glijdt.

Ik hou het bij mijn Grisports (loop ik nu 3 jaar dagelijks op, zijn nog in perfecte staat).

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Maarssel
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 10:29

Rintah schreef:
https://www.bever.nl/p/lowa-renegade-mi ... colour=601
Vind je deze hoog genoeg?
M'n moeder heeft ook steunzolen en loopt eigenlijk niet anders als op de bergschoenen (weet niet of het ook dit model is) en gaan lang mee.



Wandelschoenen heb ik, maar nooit lekker op gelopen. Elke keer toch zand in de schoenen. Hetzelfde gebeurt met water, het spat op en in de schoenen waardoor mijn voeten nat worden

Maarssel
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 10:29

absque_dubio schreef:
Ik ben gierig, maar 3 jaar terug een stel tweedehands dubarry laarzen gekregen van mams. Ik wil nooit meer anders.. :o
Ik draag ze zomer en winter, bij de paarden, op kantoor, in de horeca. Pas als het 30 graden is overweeg ik ze uit te doen.
Al met al hun geld dik waard. En niet te vergelijken met de goedkopere versies. Daarnaast lopen ze ook oprecht top!
Mocht ik ze ooit moeten vervangen (ik verwacht niet binnen 2-3 jaar, ondanks dagelijks fulltime gebruik) weet ik absoluut wat ik weer kies!



Ik ben ontzettend nieuwsgierig baar de dubarrys. Ik ga ze toch ergens even passen denk ik.

Maarssel
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 10:31

Azmay schreef:
Wat was er niet goed aan de laarzen die je al gepast hebt?

Heb nu zelf muckboots pacy en vind ze erg fijn maar na 2 jaar vermoed ik dat ik toch iets nieuws nodig ga hebben binnekort.


Veel hetzelfde probleem maat 38 te klein aan de voet (door de dikke steunzool) en maat 39 veel te wijd aan de hak waardoor de niet stevig zitten.

Maarssel
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 10:32

Olympia96 schreef:
Ik snap je probleem! Dubarry is niet meer van dezelfde kwaliteit als vroeger (vertelde een verkoper me een paar jaar geleden).
Ik heb dit jaar onderstaande laarzen gekocht. Werk bij een bedrijf in transport en logistiek en onze mannen dragen deze veel. Kunnen echt veel hebben en zijn ook nog S3. Stalen neus en anti perforatie zool. En mooi leer. Oh ja en een heerlijk voetbed. Ik kan er zonder problemen een hele dag op rondbanjeren. Charmant zijn ze niet echt haha.
[ [url=m/4ZRia3.png]Afbeelding[/url] ]


Hier heb ik ook al naar gekeken indd!! Helaas niet ergens in de buurt te passen in mijn maat dus ik denk dat ik ze ff ga bestellen en kijken. :D

Olympia96
Berichten: 3294
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:32

Maarssel schreef:
Olympia96 schreef:
Ik snap je probleem! Dubarry is niet meer van dezelfde kwaliteit als vroeger (vertelde een verkoper me een paar jaar geleden).
Ik heb dit jaar onderstaande laarzen gekocht. Werk bij een bedrijf in transport en logistiek en onze mannen dragen deze veel. Kunnen echt veel hebben en zijn ook nog S3. Stalen neus en anti perforatie zool. En mooi leer. Oh ja en een heerlijk voetbed. Ik kan er zonder problemen een hele dag op rondbanjeren. Charmant zijn ze niet echt haha.
[ [url=m/4ZRia3.png]Afbeelding[/url] ]


Hier heb ik ook al naar gekeken indd!! Helaas niet ergens in de buurt te passen in mijn maat dus ik denk dat ik ze ff ga bestellen en kijken. :D


Ben benieuwd!
Vind het eigenlijk geen geld in verhouding tot wat je krijgt.

Ik voel me er zelfs comfortabel mee op het dak :+

[ img ]

Wij werken in olie en gas dus die dingen moeten echt tegen een stootje kunnen. Kreeg wel het advies om goed te blijven invetten. Maar dat geldt voor alle leren laarzen.

En ze vallen volgens mij goed qua maat. Eerder tikkie ruim misschien. En ik heb aanzienlijk wat ruimte tussen bovenkant laars en mijn stevige pootjes, maar dat vind ik dus echt heel prettig.

Ik heb wel stalen neuzen, en geen problemen met het gewicht. Maar composiet klinkt ook fijn. Zal in gewicht schelen inderdaad.

Ir111
Berichten: 11925
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:45

Olympia96 schreef:
Wij werken in olie en gas dus die dingen moeten echt tegen een stootje kunnen. Kreeg wel het advies om goed te blijven invetten. Maar dat geldt voor alle leren laarzen.

Ik vet ze nooit in. Spoel ze hooguit af en toe af. Loop er dagelijks mee tussen de paarden (in de bagger). Zelfs dan overleven ze het al moeiteloos 3 jaar lang.

Kortom: top dingen!

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Maarssel
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 11:53

Aleen nog in maat 38 vinden... :o


Maaike
Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Laarzen: hoe moeilijk kan het zijn?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:01

Ik ben al dik een jaar super blij met mijn laarzen van Travelin. Heb ze in 2018 op Horse Event gekocht en ze zien er nog steeds top uit terwijl ik er veel mee heb gelopen afgelopen winter, door modder etc etc. Ik heb de hoge, volgens mij deze: https://www.travelinoutdoor.nl/country- ... ognac.html (maar op HE met mooie korting kunnen kopen).

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:05

Maaike schreef:
Ik ben al dik een jaar super blij met mijn laarzen van Travelin. Heb ze in 2018 op Horse Event gekocht en ze zien er nog steeds top uit terwijl ik er veel mee heb gelopen afgelopen winter, door modder etc etc. Ik heb de hoge, volgens mij deze: https://www.travelinoutdoor.nl/country- ... ognac.html (maar op HE met mooie korting kunnen kopen).


Daar heb ik 2 paar van gehad. En nóóit meer.
Binnenvoering was bij mij na een jaar bij beide helemaal dood - kijk, één keer een foutief exemplaar hebben, kan. Twee keer een ánder model hebben en dan bij beide hetzelfde probleem, zegt mij iets over de gebruikte materialen voor de voering en de hechting van de voering. En op mailberichten wordt door de fabrikant niet gereageerd...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers