Waar schijnt de zon in februari?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 22:35

Omdat dit een soort van voorpret is voor mij stel ik hier ook de vraag;

Waar schijnt de zon in februari?
Als alles goed gaat kan ik in februari verlof krijgen (2-9 februari) en mijn vriend en ik willen eigelijk allebei hetzelfde.
- ZON!!
- zwembad
- niks doen
- strand
- indien klaar met niks doen lekker langs het strand wat wandelen

Een veilige optie voor mij zou zijn om terug naar Tenerife te gaan, ik ging er met mijn ouders elk jaar, ken de weg en weet waar het goed is. Er is een leuke boulevard om 's avonds langs te wandelen, ik weet de winkeltjes en moesten we in een impuls denken dat we toch wat actiefs kunnen doen, zijn er ook genoeg uitstapjes.

Mijn vriend heeft echter zoiets van; je kent Tenerife al, waarom niet eens ergens anders?
Nu heb ik echt niet vaak de mogelijkheid om verlof te nemen en heb ik een beetje schrik om van het bekende af te stappen, bang dat het tegenvalt en ik mijn lang-naar-uitgekeken verlof kwijt ben :+

We zoeken half pension, kort aan het water, lekker zwembad en 'goed' eten. Ik verwacht bij zo'n buffetten geen culinaire hoogstandjes en dat hoeft voor mij ook echt niet. Lekker eten doen we wel 's avonds als we buiten het hotel gaan eten.

Liefst max 4,5uur vliegen. Turkije spreekt ons niet zo aan, zus is daar pas van terug en vond dat tegenvallen. Morgen spring ik ook bij het reisbureau binnen voor wat info en prijzen.

Ben benieuwd!


Kimberley_
Berichten: 4856
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:40

Iets verder vliegen maar.. Gambia!

#haflinger_baloe

Dioxide
Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:41

Corendon heeft behoorlijk wat winterzon bestemmingen vanaf Maastricht :) Misschien zit er wat bij voor je!

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

celticpony
Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:42

Curacao of Aruba, zon zee en strand dat is wel even iets meer vliegen maar dan heb je wat.

Als je paard recreatie voor je betekent, beteken jij dan ook recreatie voor je paard?!
ook pennydromen komen uit; trotse eigenaar van Buitenpraktijk Bosleven en Paard en Park de Meerberg

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:48

Canarische eilanden, Gambia/Senegal of KaapVerdie

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:49

1 van de andere Canarische eilanden?

Paardenverstand is dat wat een paard weerhoudt op mensen te wedden

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:57

Turkije is geweldig, maar absoluut geen zon bestemming in februari. Ik zou gaan voor Lanzarote of Fuertaventura. Anders misschien Egypte?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Veraaaaah
Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:05

Ik zou gaan voor Egypte, dan is het daar prima vertoeven! Met de Canarische Eilanden helaas geen ervaring in februari.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 23:06

Oh vergeten; Egypte ben ik ooit geweest en heb ik afgezworen voor de rest van mijn leven :=

Van de andere Canarische Eilanden ben ik al op Gran Canaria geweest en dat vond ik een stuk minder dan Tenerife. De andere ben ik nooit geweest maar voor Lanzarote ben ik aan het kijken en dat valt me niet tegen tot nu toe!

Fuerteventura klinkt altijd zo duur dus ik heb die tot nu toe overgeslagen :+ Maar ga er eens naar kijken dan!

Het max van 4,5 is een beetje omdat mijn vriend in zijn leven maar 1 keer gevlogen heeft en dat was een uurtje naar Manchester. Ik wil hem niet gelijk zo'n lange reis aandoen als het niet nodig is haha.
Is Kaapverdië niet heel duur ook?

Gambia/Senegal zou ik zelf nooit op komen, die ga ik ook eens opzoeken.
Bij Corendon ben ik aan het kijken maar als ik een streek moet selecteren ga ik al snel automatisch richting Spanje/tenerife dus wil mijn horizon eens wat verrijken, letterlijk :')

Curaçao en Aruba ben ik tegengekomen en lagen een beetje boven budget. Vriend zit nog in zijn masterjaar universiteit (ik hou van jonge groene blaadjes hahahaha). Budget dachten wij aan 600-700 pp

Fitzroy
Berichten: 25041
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:22

Dan zou ik eerder naar Lanzarote gaan dan naar Fuerteventura. Fuerteventura noem ik altijd het grote niets :+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Algato
Berichten: 177
Geregistreerd: 07-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:32

Jordanië, Aqaba? Heerlijk weer, niet te ver vliegen en een mooi land. En mocht je toch nog iets actiefs willen doen genoeg keus al is een weekje dan net te kort.

En je kan daar goedkoop naartoe vliegen. Prijzen daar zijn ook prima past in je budget.

laraxXxemma
Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:36

Ooh die komt als geroepen! Ik wil ook in februari de zon op gaan zoeken. Zal braaf ff meelezen, heb nog geen echte plannen :D

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:48

Gambia heeft heerlijk weer in februari en mooie stranden.
Maar als je van een boulevard of winkelen of bruisend nachtleven houdt, dan zou ik daar niet heen gaan.
Wil je echter relaxen en strand en 1 of 2 excursies doen, dan is het prima voor een week.

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 23:52

Nachtleven zegt mij helemaal niks! Liefst zo ver mogelijk er van weg, Salou en Ibiza en zo zijn echt een no go voor mij.

Zit naar Gambia te kijken en dat is inderdaad heel mooi, maar kwam via een omweg ook bij Portugal uit waar ik nooit eerder naar gekeken had en dat spreekt me nu toch ook wel heel erg aan. Maar ik gok dat ik dan helemaal naar het zuiden moet voor mooi weer?

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:55

Granoek schreef:
Nachtleven zegt mij helemaal niks! Liefst zo ver mogelijk er van weg, Salou en Ibiza en zo zijn echt een no go voor mij.

Zit naar Gambia te kijken en dat is inderdaad heel mooi, maar kwam via een omweg ook bij Portugal uit waar ik nooit eerder naar gekeken had en dat spreekt me nu toch ook wel heel erg aan. Maar ik gok dat ik dan helemaal naar het zuiden moet voor mooi weer?


Vrienden gaan altijd in de winter naar Portugal om te golfen, maar is niet zo heel warm en zeker geen dagelijks strandweer.

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:21

Cyprus? Is het qua weer goed te doen, niet te ver vliegen, niet te duur. En veel strand!

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 02:45

Ik ben 2 jaar terug in januari in Gambia geweest. We waren onervaren vakantie gangers, maar het is een absolute aanrader! Ik wil zeker nog eens terug! Niet belachelijk duur, goed weer om lekker te zonnen, en genoeg uitstapjes mits je daar zin in hebt.
Ik heb zelf een absolute hekel aan vliegen. Terugweg was snachts en iedereen sliep. En ik kan niet op mijn rug slapen. Dat heb ik als zeer ellendig ervaren want ik was helemaal gesloopt in NL (In Gambia overdag bewust wakker gebleven met het idee dan slaap ik snachts, nooit meer!). Maar ik zou echt nog terug willen, zo’n gaaf land.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 03:09

Fitzroy schreef:
Dan zou ik eerder naar Lanzarote gaan dan naar Fuerteventura. Fuerteventura noem ik altijd het grote niets :+


Ik vond fuerteventura ook prachtig hoor, lanzarote ook

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

tita
Berichten: 19745
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 05:07

Ik zou alle eilanden overslaan, de zee is te koud.
En de Canarische gebieden kunnen behoorlijk winderig zijn waardoor het fris aan voelt.

Jordanië
Dubai
Israël

Anders verder vliegen
Curaçao
Bali

30-11-2015
03-07-2018

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 06:53

Hoezo als hij maar een keer een uur gevlogen heeft vind je het sneu als hij langer dan 4 uur in het vliegtuig zit? Of heeft hij vliegangst? Ik zou inderdaad kiezen voor de abc eilanden of Azië.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 06:58

Ik zou idd verder gaan dan 4u vliegen als je zon, zee en strand wilt.
Waarom is dat zielig voor je vriend? Is ie bang in het vliegtuig?
Canarische eilanden zijn koud in februari. (In hoog zomer ook :') die wind... brrrrr)

Lekker naar de Antillen, Dominicaanse republiek. Alles wat aan de andere kant van de evenaar ligt, daar is het dan zomer :Y)

[o]

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 08:46

Hij is nog niet helemaal overtuigd van de pracht van vliegen nee :P hij zou het wel doen hoor, om me een plezier te doen. Maar dan wel met de nodig slapeloze nachten vooraf.
Dubai, Israël is niks voor ons. Jordanië heb ik opgezocht maar kan me tot nu toe niet overtuigen.

Antillen, Bonaire, curacao, Dominicaanse rep. zit allemaal rond de 1000€ en hoger.. Maar Bali komt wel op het lijstje, wauw zeg!

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:56

Ik ga in januari naar Gambia, 6 uurtjes vliegen en een lekkere 30 graden. Curacao is ook heerlijk, maar wel een stukje verder vliegen :j

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:09

Relaxed schreef:
Ik ga in januari naar Gambia, 6 uurtjes vliegen en een lekkere 30 graden. Curacao is ook heerlijk, maar wel een stukje verder vliegen :j


Voordeel van Gambia vind ik: geen Jetleg

meggiemeg
Berichten: 12175
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:25

Fuerteventura is erg gericht op toerisme, de zandstranden moet je goed weten te vinden, er zijn erg veel stranden met ruwe stenen. Dus mocht je daar naar toe willen gaan kijk even waar je dan het beste kunt zijn als je een zandstrand wilt.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion en 54 bezoekers