[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
uudje
Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:04

Kwetal schreef:
Uudje@ ik zou even wachten tot het er is dan - want de vorm en maat verschilt per model dekje... ieder zadel model heeft zijn eigen dekje.

Ga ik doen! Dank je wel.


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:20

Tianbelli schreef:
Art_Ificious schreef:
Edit: bijkomend informatie: ik rij recreatief, voornamelijk wandelingen.
En omgeving Lummen Belgisch Limburg


Ik liet Els Jonckers komen, van Equicontact - Samen met je paard. Ze is uit Bocholt :)

Even de site bekeken. Ik zie helaas geen boomloze zadels online staan. :?

Kan iemand me nog een boomloze zadelpasser aanraden die een route doorheen Belgisch Limburg heeft?

Voorkeur gaat uit naar Ghost omdat ik lees dat deze smaller zitten dan de barefoot zadels. Gezien ik voornamelijk recreatief rij en dus buitenritten wil maken wil ik geen brede zit om 's anderdaags pijn te hebben in mijn liezen bv.

Hier had ik een Ghost, maar geen contact met deze mensen sinds ik bij ex weg ben, dus dit zadel ook niet meer in mijn bezit (ze hadden het zadel overgekocht van mij).
Was een maat 1 dacht ik. Maar misschien pas ik in een piccolo ook nog?
Herinner me dat ik voor deze nog aan een zitverkleiner dacht om aan te schaffen omdat ik soms nog teveel schoof in het zadel. (Ben tevens ook wat afgevallen. Op foto woog ik rond 55kg, nu schommel ik al maandenlang tussen 48-52kg)
[ img ]

Leef en laat leven.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 07:16

Art_Ificious schreef:
Even de site bekeken. Ik zie helaas geen boomloze zadels online staan. :?

Kan iemand me nog een boomloze zadelpasser aanraden die een route doorheen Belgisch Limburg heeft?

Voorkeur gaat uit naar Ghost omdat ik lees dat deze smaller zitten dan de barefoot zadels. Gezien ik voornamelijk recreatief rij en dus buitenritten wil maken wil ik geen brede zit om 's anderdaags pijn te hebben in mijn liezen bv.

Hier had ik een Ghost, maar geen contact met deze mensen sinds ik bij ex weg ben, dus dit zadel ook niet meer in mijn bezit (ze hadden het zadel overgekocht van mij).
Was een maat 1 dacht ik. Maar misschien pas ik in een piccolo ook nog?
Herinner me dat ik voor deze nog aan een zitverkleiner dacht om aan te schaffen omdat ik soms nog teveel schoof in het zadel. (Ben tevens ook wat afgevallen. Op foto woog ik rond 55kg, nu schommel ik al maandenlang tussen 48-52kg)
[ [url=m/H7Krm6.jpg]Afbeelding[/url] ]


"Maat 1" als naam bestaat bij Ghost niet, maar is meestal wel hoe mensen de piccolo noemen. De 'normale maat' is wat bij andere merken de "maat 2" is. Er is dan ook nog bambino, beetje de barefoot maat 0, zeg maar. (En dan nog heeeeeele kleine zadels ook, shetty formaat).
Ik weet niet hoe lang je bent, maar je moet sowieso wel in de piccolo passen hoor, in de normale maat heb jij waarschijnlijk wel een zitverkleiner nodig ja.

Tianbelli
Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 08:55

Art_Ificious schreef:
Even de site bekeken. Ik zie helaas geen boomloze zadels online staan. :?


Ze heeft ze wel, ze is bij mij met boomloos en semi boomloos langsgekomen :)

Edit: en komt over 2-3 weken terug langs.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:38

Hm vind het wel jammer dat ze dat niet op haar site vermeld dan.


Skippy, ik ben 1m60 groot. Broekmaat 36-38 (afhankelijk van het merk)

Leef en laat leven.

Maartje1990
Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:43

Art_Ificious schreef:
Hm vind het wel jammer dat ze dat niet op haar site vermeld dan.


Skippy, ik ben 1m60 groot. Broekmaat 36-38 (afhankelijk van het merk)


Dat is precies mijn lengte en maat en ik pas perfect in piccolo

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Samantha89
Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:51

Ik heb een trekker classic pro op het oog. Er staat bij dat het van 15 tot 18 inch verstelbaar is. Op internet en Facebook kom ik met dit zadel verschillende verhalen en advertenties tegen wat betreft de inch maat. De 1 zegt idd 15-18 en de ander zegt 16-18. Heb diegene wel de vraag gestuurd of dat het echt vanaf 15 inch is. Maar dacht vraag het hier ook even hoe het zit :o

Living the good life...❤

Daphneeeej
Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:54

Samantha89 schreef:
Ik heb een trekker classic pro op het oog. Er staat bij dat het van 15 tot 18 inch verstelbaar is. Op internet en Facebook kom ik met dit zadel verschillende verhalen en advertenties tegen wat betreft de inch maat. De 1 zegt idd 15-18 en de ander zegt 16-18. Heb diegene wel de vraag gestuurd of dat het echt vanaf 15 inch is. Maar dacht vraag het hier ook even hoe het zit :o

Op de officieele website staat bij de Trekker: You can adjust the seat yourself between 16”–18”
Dus dan zal het wel 16 tot 18 inch zitting zijn.

Tianbelli
Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:03

Samantha89 schreef:
Ik heb een trekker classic pro op het oog. Er staat bij dat het van 15 tot 18 inch verstelbaar is. Op internet en Facebook kom ik met dit zadel verschillende verhalen en advertenties tegen wat betreft de inch maat. De 1 zegt idd 15-18 en de ander zegt 16-18. Heb diegene wel de vraag gestuurd of dat het echt vanaf 15 inch is. Maar dacht vraag het hier ook even hoe het zit :o


16-18 is mij gezegd

Tianbelli
Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:04

Art_Ificious schreef:
Hm vind het wel jammer dat ze dat niet op haar site vermeld dan.



Ja de site is niet volledig, mee akkoord :) daarom dat ik d'r ook gewoon heb gemaild toen,
en alles is heel netjes verlopen.

Samantha89
Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:17

Bedankt! Dan gaat het helaas over :(

Living the good life...❤

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:22

Samantha89 schreef:
Bedankt! Dan gaat het helaas over :(



Zou je het niet eens gewoon proberen??? Die inch maten zijn maar het hoe je het ervaart

Samantha89
Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:45

Kwetal schreef:
Samantha89 schreef:
Bedankt! Dan gaat het helaas over :(



Zou je het niet eens gewoon proberen??? Die inch maten zijn maar het hoe je het ervaart


Ene kant denk ik eigenlijk moet ik de gok wagen, want de 45,5 cm kussens zijn altijd nog korter dan een ghost piccolo of een barefoot maat 0. Andere kant denk ik als het niet past moet ik het zadel weer verkopen en hopelijk hetzelfde ervoor krijgen als ik ervoor betaald heb en het hopelijk ook weer snel verkocht krijgen. Ik zat nog te kijken naar freehorse passervice maar die heeft geen trekker zadels. Die heeft toevallig morgen een route langs Dordrecht en ik zit in Zwijndrecht.
Ohhh zo moeilijk voor een pony |o
Voor mijn paard was het een stuk makkelijker, 1,75 en vrij lange rug, dus barefoot arizona nut maat 2 lag gelijk als een huis!
Maar mijn pony heeft echt een korte rug, maar ik wil heel graag boomloos omdat hij wat bespiering mist naast zijn schoft en op zn rug. Ohh echt chaos in mijn hoofd hahaha :')

Living the good life...❤

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:49

Samantha89 schreef:
Kwetal schreef:
Zou je het niet eens gewoon proberen??? Die inch maten zijn maar het hoe je het ervaart


Ene kant denk ik eigenlijk moet ik de gok wagen, want de 45,5 cm kussens zijn altijd nog korter dan een ghost piccolo of een barefoot maat 0. Andere kant denk ik als het niet past moet ik het zadel weer verkopen en hopelijk hetzelfde ervoor krijgen als ik ervoor betaald heb en het hopelijk ook weer snel verkocht krijgen. Ik zat nog te kijken naar freehorse passervice maar die heeft geen trekker zadels. Die heeft toevallig morgen een route langs Dordrecht en ik zit in Zwijndrecht.
Ohhh zo moeilijk voor een pony |o
Voor mijn paard was het een stuk makkelijker, 1,75 en vrij lange rug, dus barefoot arizona nut maat 2 lag gelijk als een huis!
Maar mijn pony heeft echt een korte rug, maar ik wil heel graag boomloos omdat hij wat bespiering mist naast zijn schoft en op zn rug. Ohh echt chaos in mijn hoofd hahaha :')


Die Trekker zou ze kunnen lenen van BuitenZinnig - maar ik zou zeker de Ghost wagen....die korte kussens van de Trekker zijn niet altijd de oplossing ;)

Samantha89
Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:03

Kwetal schreef:
Die Trekker zou ze kunnen lenen van BuitenZinnig - maar ik zou zeker de Ghost wagen....die korte kussens van de Trekker zijn niet altijd de oplossing ;)


Ook niet als je maar 37 cm tussen schouder en laatste rib heb? Ik kijk iig naar de cm van de zitting omdat daar natuurlijk de druk uiteindelijk komt. Ik ben ook nog bezig met een ghost roma piccolo, hopelijk wordt dat wat. Diegene vertelde dat haar grote brede pony maar een draagvlak van 38 cm heeft.

Edit: had verkeerd geqoute

Living the good life...❤

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:13

Samantha - bij de Ghost kan de voorste 10cm en de laatste 15cm opgetild worden, ook met een ruiter er op (vooropgesteld dat die niet bovenop de cantle zit)... bij de Trekker wordt de voorkant ruim achter de schouder geadviseerd (zoals bij een boomzadel) en bij een Ghost mag het er op liggen, want die schouder gaat er onderdoor en bovendien zit er geen star voorboogje in... maar uiteindelijk moet je het allemaal even bekijken, want wat voor de één je van hèt is, is voor de ander waardeloos - de gehele combinatie moet kloppen....

Samantha89
Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:28

Dankje voor de duidelijke uitleg kwetal! Ik hoop dat de ghost doorgaat en ik hoop dat het dan allemaal past! *Fingers crosst*

Living the good life...❤

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:50

Geen probleem Samantha :)

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 16:46

Hebben hier mensen ervaring met de katoenen kifra pads, die vierkante?
Enige verschil lijkt mij dat er geen lamswol onder zit, maar voor demping en alles geeft dit toch geen verschil of wel?


Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 16:48

Anoniem schreef:
Hebben hier mensen ervaring met de katoenen kifra pads, die vierkante?
Enige verschil lijkt mij dat er geen lamswol onder zit, maar voor demping en alles geeft dit toch geen verschil of wel?

Wol dempt naar mijn weten juist behoorlijk goed.

Ik zit nog steeds (on) geduldig te wachten tot de beeldmateriaal is van de Ghost Buttera :Y)

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 16:52

Azmay schreef:
Anoniem schreef:
Hebben hier mensen ervaring met de katoenen kifra pads, die vierkante?
Enige verschil lijkt mij dat er geen lamswol onder zit, maar voor demping en alles geeft dit toch geen verschil of wel?

Wol dempt naar mijn weten juist behoorlijk goed.

Ik zit nog steeds (on) geduldig te wachten tot de beeldmateriaal is van de Ghost Buttera :Y)


Probeer de Ghost Facebook pagina eens ;)

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 16:56

Kwetal schreef:
Azmay schreef:
Wol dempt naar mijn weten juist behoorlijk goed.

Ik zit nog steeds (on) geduldig te wachten tot de beeldmateriaal is van de Ghost Buttera :Y)


Probeer de Ghost Facebook pagina eens ;)

Nog steeds alleen de Cavallin toch?
Ben vooral benieuwd hoe de ghost Buttera zich gedraagd als hij heen beetje in is gereden, maar dat soort fotos zijn van alle modellen lastig te vinden laat staan zoiets nieuws.

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:08

[ img ]

Helaas alleen op een bokje - de eigenaar heeft haar sleutelbeen nogal erg gebroken en zit met schroeven en pennen aan elkaar.

[ img ]

Als ze weer mag rijden over een kleine maand, dan zal ze met deze starten omdat hij zo stevig zit.....

Tianbelli
Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:24

Azmay schreef:
Ik zit nog steeds (on) geduldig te wachten tot de beeldmateriaal is van de Ghost Buttera :Y)


ik zag net deze voorbijkomen op FB, een Tsjechische verdeler van verscheidene boomloze zadels.


[ img ]

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:25

Hij ziet er toch wel veelbelovend uit voor mij :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers