[ART] Bullet Journal

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Odysseus
Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 22:02

AlwaysH:

Ik waterverf veel en gebruik een Archer & Olive 160 gr papier. In principe geen ghosting of bleeding of je moet echt water op water techniek gebruiken, dan zie je wat stipjes. Ik doe nu ook wel eens op aquarel papier wat maken en dan inplakken, dat zie ik ook meerdere mensen op Instagram doen.

Het nadeel van A&O is dat het papier niet gecoat is en dus veel water opneemt, waardoor je erg nat moet werken en je dus sneller doorlekken hebt. Leuchtturm heeft bijv. 80 gram pagina's maar is wel gecoat en vinden sommigen fijner schilderen.

Echte ghosting of bleeding zoals met pennen zou mij heel erg tegen staan, maar ik kan best veel tijd in een pagina stoppen en dan is het gewoon zonde als je je kunstwerk van de pagina ervoor er dwars doorheen ziet .

A&O heeft nu ook een speciale journal met 200 grams papier op katoenbasis, speciaal voor waterverf. Maar de kaften vind ik echt afschuwelijk qua design en ze hebben ook besloten een ringband te gebruiken...

Vandaag meer met pen aan de slag geweest (microliner) en dat is toch ook wel heel erg leuk. Wil dit meer gaan doen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]


Biscuitje
Berichten: 1234
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 23:07

Wat kun jij prachtig tekenen! <3

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:41

Bedankt @Focussed! Ben nu inderdaad voor een A&O gegaan. Die zag ik op Youtube het meeste voorbij komen! Heb sowieso aquarel/waterverf postcards liggen, dus kan altijd nog plakken als ik dat wil.

Mooie tekeningen! Ik vind schedels ed echt super leuk om te maken ook!

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:48

Vind het alleen jammer dat ze de sterren van A&O niet meer hebben, die was toch wel het leukste.xD

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 13:51

Prachtig Focussed!

Ik heb al wat Gegoogled, maar kan het nog niet echt vinden: weten jullie of er BuJo's zijn in vierkant formaat? 15x15cm ongeveer heeft de voorkeur. Dat past nog in een tas :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Telpeva
Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:55

Vierkant heb ik zelf nog niet gezien, jammer want dat klinkt leuk! ik heb zelf voor in de tas en onderweg een leuchtturm A6, die is iets van 9x15cm. Met elastisch bandje zodat hij in de tas ook braaf dicht blijft, dat was voor mij een vereiste.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

gerlindie
Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:48

Van mijnbulletjournal hebben ze wel een vierkante artjournal, maar ik weet eigenlijk niet of die ook stipjes heeft

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:21

Ja art journal heb ik wel gevonden inderdaad :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Emperor
Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:29

Hoi! Mooi om al die creaties te zien in de bullet journals. Daar kan ik echt inspiratie in uit halen! :D :D

Ik had een vraag en hoop dat één van jullie deze kan beantwoorden… Voor 2020 wil ik graag een nieuwe journal en ik zat te kijken naar het merk Archer and Olive. Nu twijfel ik tussen met of zonder bullets. Zonder vind ik mooier. Voor het tekenen wil ik dan graag een papier (of anders iets) erachter gebruiken met blokjes, zodat ik wel iets van puntjes heb als ik teken, maar deze later niet kan terug vinden. Nu lees ik alleen wel dat het papier vrij dik is (160 grams). Ik vroeg mij eigenlijk af het papier niet te dik is om dit te kunnen doen… Heeft iemand hier ervaring met deze journals? En ik vroeg mij af, of als ik wel diegene doe met bullets, of deze erg aanwezig zijn op de pagina’s.

Ik heb nu 1 van Peter Pauper Press. Kwa papier fijn, maar vind het jammer dat bullets erg aanwezig zijn.

Contendro-HKlareina † ♡ Por Dios RSPura Vida-B

Photograph
Berichten: 1369
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:35

Dots*, maar ik denk dat het toch handiger is om er eentje met dots te nemen aangezien je dan gewoon altijd ondersteuning hebt. Per merk verschilt het hoe zichtbaar ze zijn, maar bij een Bullet Journal horen naar mijn mening wel echt Dots :) anders zou ik in jou geval een scrapbook kopen.

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:43

Emperor schreef:
Hoi! Mooi om al die creaties te zien in de bullet journals. Daar kan ik echt inspiratie in uit halen! :D :D

Ik had een vraag en hoop dat één van jullie deze kan beantwoorden… Voor 2020 wil ik graag een nieuwe journal en ik zat te kijken naar het merk Archer and Olive. Nu twijfel ik tussen met of zonder bullets. Zonder vind ik mooier. Voor het tekenen wil ik dan graag een papier (of anders iets) erachter gebruiken met blokjes, zodat ik wel iets van puntjes heb als ik teken, maar deze later niet kan terug vinden. Nu lees ik alleen wel dat het papier vrij dik is (160 grams). Ik vroeg mij eigenlijk af het papier niet te dik is om dit te kunnen doen… Heeft iemand hier ervaring met deze journals? En ik vroeg mij af, of als ik wel diegene doe met bullets, of deze erg aanwezig zijn op de pagina’s.

Ik heb nu 1 van Peter Pauper Press. Kwa papier fijn, maar vind het jammer dat bullets erg aanwezig zijn.

Je zou het ruitjespapier over kunnen trekken met zwarte stift, zodat het er al makkelijker doorkomt dan de blauwe lijntjes. En dan even testen met een 160gr papier (2 standaard printpapiertjes van 80gr is het simpelst).

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

gerlindie
Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:46

Bij de action hebben ze van die 'lichttablets'
Dat is eigenlijk gewoon een platte ledtablet, die speciaal is bedoeld om goed te kunnen overtrekken (het 'tegen het raam aan houden om over te trekken' idee)
Die zou je ook kunnen gebruiken om je ruitjespapier goed door te laten schijnen door het papier.
Het is goed kijken, maar bij mij kon ik mijn tekening nog zien door aquarelpapier heen :j

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Telpeva
Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:21

Nog een optie is carbonpapier :) Dan leg je een vel carbon op je pagina, dan een vel met dots, en als je dan gaat tekenen (op het bovenste vel, met de dots) dan zorgt het carbonpapier ervoor dat diezelfde tekening ook op het papier in je bujo komt.
Voorbeeldvideo

Ze maakt nog wat reclame voor haar eigen productenmaar die heb je voor wat je van plan bent niet nodig. Carbon papier is te koop bij de boekhandel

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

gerlindie
Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:21

We hebben vaker december nodig in een jaar :')
Ik heb teveel ideeën opgeslagen voor de maand december, ik kan niet kiezen :+

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Emperor
Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:59

Dank jullie wel voor de informatie! Hier kan ik wel wat mee :)

Contendro-HKlareina † ♡ Por Dios RSPura Vida-B

Odysseus
Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:06

Je zou even mijn foto’s in dit topic kunnen bekijken, ik heb een dotted A&O. Ik vind ze prima te doen, zijn erg licht en leiden in mijn ogen niet af.

De pagina`s zijn echt veel te dik om mee over te trekken, ik denk zelfs dat met zo’n licht tablet erachter dat niet lukken gaat.

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 17:43


<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

MizzMontana
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 17:46

Heel leuk, lekker vrolijk zo met dat geel.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.


Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:02

Oh wauw, mooi!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:30

Dank meiden! Ik zit een beetje te proberen met schrijfstylen ed! Het bevalt me!

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Odysseus
Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 13:00

Heeeeel leuk AlwaysH! Heel mooi en creatief!

daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:17

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en toch wel geïnteresseerd in Bullet journalling (totaal niet creatief dus voor mij is het een kwestie van wat meer overzicht krijgen in het leven).
Wie heeft er wat tips voor mij? Welke Bullet journal is handig om te kopen zonder dat het gelijk heel duur is. Het is voor mij namelijk echt om handigheid en overzicht te krijgen.
Super lief als jullie wat voor mij weten :+

Photograph
Berichten: 1369
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:24

Een Bullet Journal kost altijd rond de €10 euro als je goedkoop wilt.

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)

Telpeva
Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:55


Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Photograph
Berichten: 1369
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:03

Die van de Hema zijn super slecht. Ze liggen niet open, en die van de Xenos zijn heel dun.

Stuur een pbtje en krijg een gratis “een fijne dag” terug :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: VenoSnorlax en 47 bezoekers