Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Cer schreef:Wel grappig om te lezen dat mensen 4000 euro niet veel geld vinden :') dat is ook een kwestie van referentiekader..
En een auto van 23.000 euro vind ik best een hoop geld :j
Bij ons staan er ook twee laadpalen. De autos worden echt niet weggehaald als ze vol zijn, dus het zijn prive plekken :j In een straat die parkeerkrapte kent is dat best een dingetje, ik kan me daar wat bij voorstellen..
Buiten dat, is het nou echt zo'n raar verhaal als mensen die slecht ter been zijn, graag een autotje in de buurt willen kunnen parkeren? Ik vind dat daar best wel veel asociale reacties op geplaatst worden, als ik eerlijk ben...
SinneJ schreef:Hebben jullie ook al overwogen dat er gewoon te weinig parkeerplaatsen zijn wanneer iedereen een eigen wagen heeft? Hierboven wordt er gezegd 115 medewerkers en 102 plaatsen. Ervanuitgaande dat de buitendienst en het aantal mensen dat er niet is ongeveer gelijk is, zijn dat 13 plaatsen te weinig. Misschien wat meer.
Zijn er op 115 mensen dan echt geen 20 die met de fiets gaan/ trein gaan/ auto delen? Ik weet dat niet al die opties overal mogelijk zijn, maar het feit wij hier in dit topic steeds vertrekken van het idee iedereen moet een eigen toettoet voor eigen deur hebben is niet realistisch naar de toekomst toe. We moeten naar minder, niet naar meer.
Cer schreef:Wel grappig om te lezen dat mensen 4000 euro niet veel geld vinden :') dat is ook een kwestie van referentiekader..
8nnemiek schreef:Cer schreef:Wel grappig om te lezen dat mensen 4000 euro niet veel geld vinden :') dat is ook een kwestie van referentiekader..
Het ging erom dat er werd gezegd dat elektrische auto’s alleen voor de rijken zijn.. Maar iemand met 4000 euro spaargeld noem ik niet rijk. Dat is iemand met een klein loontje die goed gespaard heeft..
Cer schreef:Oh en electische autos zijn binnen mijn bedrijf alleen voor directie leden (die gemiddeld 3 autos pp hebben :') ) .. dus zo makkelijk is het ook weer niet om via je werk aan zo'n auto te komen :+
Ik ben wel benieuwd naar de levensduur van electrische autos eigenlijk.. :j
Een snel googletje levert mij een electrische mini auto op van 8 jaar voor 7000 euro ex btw.. Ik vind dat best geld :j
Of een Renault Zoe van bijna 8, voor ruim 8.000 euro en dat is dan exclusief accu.. (geen idee hoe dat werkt verder).
8nnemiek schreef:Cer schreef:Wel grappig om te lezen dat mensen 4000 euro niet veel geld vinden :') dat is ook een kwestie van referentiekader..
Het ging erom dat er werd gezegd dat elektrische auto’s alleen voor de rijken zijn.. Maar iemand met 4000 euro spaargeld noem ik niet rijk. Dat is iemand met een klein loontje die goed gespaard heeft..
Cer schreef:Let wel, het was 4000 euro met inruil. Voor 4000 euro schoon heb je niet zo'n auto.. :j
Dus ja, dan moet je wel een beetje geld hebben denk. Is niet erg hoor :)
Maar dan is een tweede of derdehandsje van 2500 nog steeds goedkoper :j
En we kunnen hier heel moeilijk een discussie gaan voeren over wat arm, rijk, en middenklasse is.. Dat is allemaal een vorm van perspectief..
SinneJ schreef:Nee maar we kunnen ons wel afvragen of het eerlijk is het oplossen van het probleem maar aan de rijkste mensen over te laten en dan ook nog eens te zeuren over de parkeerplaatsen...
Citaat:Is het ok dat de armste laag van de bevolking met oude en super vervuilende wagens blijven rondrijden? Ik weet het niet trouwens, ik stel het als een open vraag.
_San87_ schreef:Ik denk dat het wel realistisch is om te zeggen dat elektrische auto aanschaffen (veel) duurder is ten opzichte van een benzine/dieselauto.
8nnemiek schreef:_San87_ schreef:Ik denk dat het wel realistisch is om te zeggen dat elektrische auto aanschaffen (veel) duurder is ten opzichte van een benzine/dieselauto.
Klopt, de aanschaf is duurder (al valt dat ook mee hoor, als ik een fiat 500 uit 2013 wil kopen dan kost die net zoveel als een elektrische renault zoe uit 2013. Dus de prijzen zijn vergelijkbaar. Ook bij nieuwe auto’s.), maar ná die aanschaf is een elektrische auto een stuk goedkoper in stroom/brandstof en in onderhoud. Je hebt het er snel uit.
Cer schreef:SinneJ schreef:Nee maar we kunnen ons wel afvragen of het eerlijk is het oplossen van het probleem maar aan de rijkste mensen over te laten en dan ook nog eens te zeuren over de parkeerplaatsen...
Ik snap deze zin niet goed..Citaat:Is het ok dat de armste laag van de bevolking met oude en super vervuilende wagens blijven rondrijden? Ik weet het niet trouwens, ik stel het als een open vraag.
Nou ik denk op zich wel dat die mensen zich ook mogen kunnen vervoeren... wat is het alternatief dan? (dat is ook een open vraag)
Hoe 'super'-vervuilend zijn de huidige oude autos eigenlijk? Over welke autos hebben we het dan? Oude diesels? Die rijden denk niet heel veel meer?
De oldtimers? Die zijn voor een select few denk ik?
De gemiddelde oude auto is nu...? geen idee... ik gok 10 tot 15 jaar? (ik weet het werkelijk niet hoor..)
8nnemiek schreef:Klopt hoor San, ik snap ook zeker dat het veel geld is voor sommige mensen :j
Maar ik denk wel dat de prijzen best snel zullen zakken de komende jaren.
SinneJ schreef:https://www.ad.nl/auto/oude-auto-s-zijn ... oogle.com/
"Vervoersdeskundige Jan Anne Annema van de TU Delft berekende op verzoek van deze krant de uitstoot van auto’s van 15 jaar en ouder. Bij de personenauto’s is 35 procent van de stikstofuitstoot en liefst 50 procent van het fijnstof afkomstig van auto’s met bouwjaar 2004 of ouder, zowel met benzine- als dieselmotoren. ,,Terwijl de oude bakjes maar 17 procent van het wagenpark uitmaken.’’ Bij de bestelbusjes, veelal diesels, is het niet veel anders. De oude exemplaren veroorzaken 20 procent van de stikstofuitstoot en 50 procent van het fijnstof van alle bestelbusjes."
Alternatieven zijn hetzelfde voor rijk en arm: auto delen, fiets, openbaar vervoer... en ik begrijp dat dat lastiger is dan een eigen wagen hoor, dus ik zeg ook niet zomaar 'oh de armen moeten maar met de fiets', maar het is wel echt luxe dat we het normaal vinden dat iedereen een EIGEN wagen moet hebben. Per gezin vaak meer dan 2 wagens.
SinneJ schreef:https://www.ad.nl/auto/oude-auto-s-zijn ... oogle.com/
"Vervoersdeskundige Jan Anne Annema van de TU Delft berekende op verzoek van deze krant de uitstoot van auto’s van 15 jaar en ouder. Bij de personenauto’s is 35 procent van de stikstofuitstoot en liefst 50 procent van het fijnstof afkomstig van auto’s met bouwjaar 2004 of ouder, zowel met benzine- als dieselmotoren. ,,Terwijl de oude bakjes maar 17 procent van het wagenpark uitmaken.’’ Bij de bestelbusjes, veelal diesels, is het niet veel anders. De oude exemplaren veroorzaken 20 procent van de stikstofuitstoot en 50 procent van het fijnstof van alle bestelbusjes."
Citaat:Alternatieven zijn hetzelfde voor rijk en arm: auto delen, fiets, openbaar vervoer... en ik begrijp dat dat lastiger is dan een eigen wagen hoor, dus ik zeg ook niet zomaar 'oh de armen moeten maar met de fiets', maar het is wel echt luxe dat we het normaal vinden dat iedereen een EIGEN wagen moet hebben. Per gezin vaak meer dan 2 wagens.
Cer schreef:SinneJ schreef:https://www.ad.nl/auto/oude-auto-s-zijn ... oogle.com/
"Vervoersdeskundige Jan Anne Annema van de TU Delft berekende op verzoek van deze krant de uitstoot van auto’s van 15 jaar en ouder. Bij de personenauto’s is 35 procent van de stikstofuitstoot en liefst 50 procent van het fijnstof afkomstig van auto’s met bouwjaar 2004 of ouder, zowel met benzine- als dieselmotoren. ,,Terwijl de oude bakjes maar 17 procent van het wagenpark uitmaken.’’ Bij de bestelbusjes, veelal diesels, is het niet veel anders. De oude exemplaren veroorzaken 20 procent van de stikstofuitstoot en 50 procent van het fijnstof van alle bestelbusjes."
Maar dan geef je eigenlijk dus al antwoord... De oude bakjes zijn maar (!) 17% van het wagenpark, dus dan is het de vraag wie die autos hebben...
Zoveel van die hele oude bakjes zijn er dus blijkbaar niet meer...Citaat:Alternatieven zijn hetzelfde voor rijk en arm: auto delen, fiets, openbaar vervoer... en ik begrijp dat dat lastiger is dan een eigen wagen hoor, dus ik zeg ook niet zomaar 'oh de armen moeten maar met de fiets', maar het is wel echt luxe dat we het normaal vinden dat iedereen een EIGEN wagen moet hebben. Per gezin vaak meer dan 2 wagens.
Ja die per gezin vaak meer dan twee dat zijn dan toch echt de rijkeren vermoed ik zomaar :+
Moeten de armen hun enige auto opgeven zodat rijkeren er 2 of meer kunnen hebben?
Het staat er wat flauw maar zo bedoel ik het niet..
Cer schreef:SinneJ schreef:https://www.ad.nl/auto/oude-auto-s-zijn ... oogle.com/
"Vervoersdeskundige Jan Anne Annema van de TU Delft berekende op verzoek van deze krant de uitstoot van auto’s van 15 jaar en ouder. Bij de personenauto’s is 35 procent van de stikstofuitstoot en liefst 50 procent van het fijnstof afkomstig van auto’s met bouwjaar 2004 of ouder, zowel met benzine- als dieselmotoren. ,,Terwijl de oude bakjes maar 17 procent van het wagenpark uitmaken.’’ Bij de bestelbusjes, veelal diesels, is het niet veel anders. De oude exemplaren veroorzaken 20 procent van de stikstofuitstoot en 50 procent van het fijnstof van alle bestelbusjes."
Maar dan geef je eigenlijk dus al antwoord... De oude bakjes zijn maar (!) 17% van het wagenpark, dus dan is het de vraag wie die autos hebben...
Zoveel van die hele oude bakjes zijn er dus blijkbaar niet meer...Citaat:Alternatieven zijn hetzelfde voor rijk en arm: auto delen, fiets, openbaar vervoer... en ik begrijp dat dat lastiger is dan een eigen wagen hoor, dus ik zeg ook niet zomaar 'oh de armen moeten maar met de fiets', maar het is wel echt luxe dat we het normaal vinden dat iedereen een EIGEN wagen moet hebben. Per gezin vaak meer dan 2 wagens.
Ja die per gezin vaak meer dan twee dat zijn dan toch echt de rijkeren vermoed ik zomaar :+
Moeten de armen hun enige auto opgeven zodat rijkeren er 2 of meer kunnen hebben?
Het staat er wat flauw maar zo bedoel ik het niet..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers