Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:05



Toekomst is dichterbij dan je denkt

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho


Cer
Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:24

Wel grappig om te lezen dat mensen 4000 euro niet veel geld vinden :') dat is ook een kwestie van referentiekader..
En een auto van 23.000 euro vind ik best een hoop geld :j

Bij ons staan er ook twee laadpalen. De autos worden echt niet weggehaald als ze vol zijn, dus het zijn prive plekken :j In een straat die parkeerkrapte kent is dat best een dingetje, ik kan me daar wat bij voorstellen..

Buiten dat, is het nou echt zo'n raar verhaal als mensen die slecht ter been zijn, graag een autotje in de buurt willen kunnen parkeren? Ik vind dat daar best wel veel asociale reacties op geplaatst worden, als ik eerlijk ben...

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:26

Cer schreef:
Wel grappig om te lezen dat mensen 4000 euro niet veel geld vinden :') dat is ook een kwestie van referentiekader..
En een auto van 23.000 euro vind ik best een hoop geld :j

Bij ons staan er ook twee laadpalen. De autos worden echt niet weggehaald als ze vol zijn, dus het zijn prive plekken :j In een straat die parkeerkrapte kent is dat best een dingetje, ik kan me daar wat bij voorstellen..

Buiten dat, is het nou echt zo'n raar verhaal als mensen die slecht ter been zijn, graag een autotje in de buurt willen kunnen parkeren? Ik vind dat daar best wel veel asociale reacties op geplaatst worden, als ik eerlijk ben...

Oh, ik vind 4000 euro ook heel erg veel geld hoor. Maar in vergelijking met een nieuwe elektrische auto wel een stuk beter betaalbaar.

Die laatste alinea ben ik met je eens.

ElCamino
Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:42

Ach, ik vind dat Karuna wel degelijk een punt heeft wanneer de ze plek in een volkswijk staat, de aanvrager een wijk verder woont en oudere mensen hierdoor verder moeten lopen.... het siert haar dat ze hier een vraag over stelt op bokt. Ik vind niet dat er soms zo knullig gereageerd hoeft te worden naar haar.

Aan de andere kant, ik woon óók in een volkswijk met parkeerplaats-crisis. Bij mij voor de deur (flatgebouw) zijn maar een paar plaatsen en ik parkeer al aan de andere kant van het pand. Ik kan daarop uitkijken vanaf huis.Hier zijn parkeerhavens met steeds 3 plaatsen en een strook gras ertussen. Het is zo druk dat ik als ik thuiskom op het gras moet gaan parkeren ( wat iedereen doet) . Het zijn niet eens auto's van flatbewoners maar notabene van bedrijven in de straat erachter, mensen met een bus+ aanhanger omdat ze bij een hovenier werken, de bestelbus van de bakker, een man die een kleine vrachtwagen heeft en bij een koerier werkt... een Poolse Van die als camper dienst doet.... tja, wat moet ik ermee.....
Gewoon verderop parkeren.
En dan wél een kerstkaart van mijn benedenburen krijgen met een nieuwjaarsgroet en het verzoek of ik niet meer op het gras wil parkeren !!!! |o hahaha

En dan ook een laadpaal erbij, tja, is niet anders, er staat wel steeds een wagen, die ook niet verplaatst wordt, is een algemene laadpaal dus idd wie het eerste komt heeft de plek.

Dan hier op het werk: Ik werk in een fabriek op de FD/TD
Werkzaam 115 mensen..... aantal parkeerplaatsen :88 waarvan 6 electrische plekken en 8 plekken voor bezoekers. Dus, als iedereen er is, óók buitendienst dan kun je lachen.
Hier moet ook iedere nieuwe bedrijfswagen een electrische zijn, maar we kunnen niet veel extra palen meer kwijt ivm de stroom. Dus moet er een andere kast komen van de Nuon, daar zijn we mee bezig maar zolang dat niet geregeld is....ruzie over de laadpalen.
Heb al een groep-app voorgesteld voor de electra-rijders zodat ze halverwege de dag kunnen wisselen van plaats. Dus óók gewoon bij een bedrijf veroorzaken de laadpalen gezeik.
Meer laadpalen betekent minder plaatsen voor gewone auto's en weer gezeur....

SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:47

Hebben jullie ook al overwogen dat er gewoon te weinig parkeerplaatsen zijn wanneer iedereen een eigen wagen heeft? Hierboven wordt er gezegd 115 medewerkers en 102 plaatsen. Ervanuitgaande dat de buitendienst en het aantal mensen dat er niet is ongeveer gelijk is, zijn dat 13 plaatsen te weinig. Misschien wat meer.

Zijn er op 115 mensen dan echt geen 20 die met de fiets gaan/ trein gaan/ auto delen? Ik weet dat niet al die opties overal mogelijk zijn, maar het feit wij hier in dit topic steeds vertrekken van het idee iedereen moet een eigen toettoet voor eigen deur hebben is niet realistisch naar de toekomst toe. We moeten naar minder, niet naar meer.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:48

SinneJ schreef:
Hebben jullie ook al overwogen dat er gewoon te weinig parkeerplaatsen zijn wanneer iedereen een eigen wagen heeft? Hierboven wordt er gezegd 115 medewerkers en 102 plaatsen. Ervanuitgaande dat de buitendienst en het aantal mensen dat er niet is ongeveer gelijk is, zijn dat 13 plaatsen te weinig. Misschien wat meer.

Zijn er op 115 mensen dan echt geen 20 die met de fiets gaan/ trein gaan/ auto delen? Ik weet dat niet al die opties overal mogelijk zijn, maar het feit wij hier in dit topic steeds vertrekken van het idee iedereen moet een eigen toettoet voor eigen deur hebben is niet realistisch naar de toekomst toe. We moeten naar minder, niet naar meer.

Ik wilde net hetzelfde zeggen idd :P. Er is gewoon een algeheel parkeerprobleem.

Cer
Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:50

Oh en electische autos zijn binnen mijn bedrijf alleen voor directie leden (die gemiddeld 3 autos pp hebben :') ) .. dus zo makkelijk is het ook weer niet om via je werk aan zo'n auto te komen :+

Ik ben wel benieuwd naar de levensduur van electrische autos eigenlijk.. :j
Een snel googletje levert mij een electrische mini auto op van 8 jaar voor 7000 euro ex btw.. Ik vind dat best geld :j
Of een Renault Zoe van bijna 8, voor ruim 8.000 euro en dat is dan exclusief accu.. (geen idee hoe dat werkt verder).

Qua OV, dat zou op zich gewoon verbetert moeten worden, dan scheelt het al een stuk met eerder OV gebruiken denk.
Zelfs in de randstad zijn er plaatsen die redelijk lastig bereikbaar zijn.
mijn moedertje moet iets van 1,5 uur met het ov reizen (enkele reis) voor een ritje wat met de auto 20 minuten is... om een voorbeeld te geven.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:50

Cer schreef:
Wel grappig om te lezen dat mensen 4000 euro niet veel geld vinden :') dat is ook een kwestie van referentiekader..

Het ging erom dat er werd gezegd dat elektrische auto’s alleen voor de rijken zijn.. Maar iemand met 4000 euro spaargeld noem ik niet rijk. Dat is iemand met een klein loontje die goed gespaard heeft..

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:52

8nnemiek schreef:
Cer schreef:
Wel grappig om te lezen dat mensen 4000 euro niet veel geld vinden :') dat is ook een kwestie van referentiekader..

Het ging erom dat er werd gezegd dat elektrische auto’s alleen voor de rijken zijn.. Maar iemand met 4000 euro spaargeld noem ik niet rijk. Dat is iemand met een klein loontje die goed gespaard heeft..


Precies, want het is niet zo dat 20.000 voor de middenklasse weinig geld is, die moeten daar ook voor sparen.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

Cer
Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:53

Let wel, het was 4000 euro met inruil. Voor 4000 euro schoon heb je niet zo'n auto.. :j

Dus ja, dan moet je wel een beetje geld hebben denk. Is niet erg hoor :)
Maar dan is een tweede of derdehandsje van 2500 nog steeds goedkoper :j

En we kunnen hier heel moeilijk een discussie gaan voeren over wat arm, rijk, en middenklasse is.. Dat is allemaal een vorm van perspectief..

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:55

Cer schreef:
Oh en electische autos zijn binnen mijn bedrijf alleen voor directie leden (die gemiddeld 3 autos pp hebben :') ) .. dus zo makkelijk is het ook weer niet om via je werk aan zo'n auto te komen :+

Ik ben wel benieuwd naar de levensduur van electrische autos eigenlijk.. :j
Een snel googletje levert mij een electrische mini auto op van 8 jaar voor 7000 euro ex btw.. Ik vind dat best geld :j
Of een Renault Zoe van bijna 8, voor ruim 8.000 euro en dat is dan exclusief accu.. (geen idee hoe dat werkt verder).

Elektrische auto’s gaan in principe onbeperkt lang mee, totdat ze wegroesten of total-loss raken door een botsing.
De accu’s kun je namelijk vervangen (bij die Renault Zoë worden ze gratis vervangen zodra de capaciteit zakt tot 75%, die accu’s lease je namelijk) en de elektromotor is zo klein en simpel dat je die ook voor een paar duizend euro kan vernieuwen als daar ooit iets aan zou komen. Maar een elektromotor is nauwelijks slijtagegevoelig.
Er zijn inmiddels al auto’s die 800.000 km hebben gereden op één accu, en nog steeds werkt die accu prima.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 14-11-19 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:56

8nnemiek schreef:
Cer schreef:
Wel grappig om te lezen dat mensen 4000 euro niet veel geld vinden :') dat is ook een kwestie van referentiekader..

Het ging erom dat er werd gezegd dat elektrische auto’s alleen voor de rijken zijn.. Maar iemand met 4000 euro spaargeld noem ik niet rijk. Dat is iemand met een klein loontje die goed gespaard heeft..

Volgens mij was er maar een iemand die dat zei, toch :o ?

Ik denk dat het wel realistisch is om te zeggen dat elektrische auto aanschaffen (veel) duurder is ten opzichte van een benzine/dieselauto.

SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:58

Cer schreef:
Let wel, het was 4000 euro met inruil. Voor 4000 euro schoon heb je niet zo'n auto.. :j

Dus ja, dan moet je wel een beetje geld hebben denk. Is niet erg hoor :)
Maar dan is een tweede of derdehandsje van 2500 nog steeds goedkoper :j

En we kunnen hier heel moeilijk een discussie gaan voeren over wat arm, rijk, en middenklasse is.. Dat is allemaal een vorm van perspectief..


Nee maar we kunnen ons wel afvragen of het eerlijk is het oplossen van het probleem maar aan de rijkste mensen over te laten en dan ook nog eens te zeuren over de parkeerplaatsen...


Is het ok dat de armste laag van de bevolking met oude en super vervuilende wagens blijven rondrijden? Ik weet het niet trouwens, ik stel het als een open vraag.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

Cer
Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:03

SinneJ schreef:
Nee maar we kunnen ons wel afvragen of het eerlijk is het oplossen van het probleem maar aan de rijkste mensen over te laten en dan ook nog eens te zeuren over de parkeerplaatsen...

Ik snap deze zin niet goed..

Citaat:
Is het ok dat de armste laag van de bevolking met oude en super vervuilende wagens blijven rondrijden? Ik weet het niet trouwens, ik stel het als een open vraag.

Nou ik denk op zich wel dat die mensen zich ook mogen kunnen vervoeren... wat is het alternatief dan? (dat is ook een open vraag)

Hoe 'super'-vervuilend zijn de huidige oude autos eigenlijk? Over welke autos hebben we het dan? Oude diesels? Die rijden denk niet heel veel meer?
De oldtimers? Die zijn voor een select few denk ik?
De gemiddelde oude auto is nu...? geen idee... ik gok 10 tot 15 jaar? (ik weet het werkelijk niet hoor..)

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:03

_San87_ schreef:
Ik denk dat het wel realistisch is om te zeggen dat elektrische auto aanschaffen (veel) duurder is ten opzichte van een benzine/dieselauto.

Klopt, de aanschaf is duurder (al valt dat ook mee hoor, als ik een fiat 500 uit 2013 wil kopen dan kost die net zoveel als een elektrische renault zoe uit 2013. Dus de prijzen zijn vergelijkbaar. Ook bij nieuwe auto’s.), maar ná die aanschaf is een elektrische auto een stuk goedkoper in stroom/brandstof en in onderhoud. Je hebt het er snel uit.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:06

8nnemiek schreef:
_San87_ schreef:
Ik denk dat het wel realistisch is om te zeggen dat elektrische auto aanschaffen (veel) duurder is ten opzichte van een benzine/dieselauto.

Klopt, de aanschaf is duurder (al valt dat ook mee hoor, als ik een fiat 500 uit 2013 wil kopen dan kost die net zoveel als een elektrische renault zoe uit 2013. Dus de prijzen zijn vergelijkbaar. Ook bij nieuwe auto’s.), maar ná die aanschaf is een elektrische auto een stuk goedkoper in stroom/brandstof en in onderhoud. Je hebt het er snel uit.

Snap ik. Toch is de aanschafprijs het eerste waar mensen naar kijken. Ik kan momenteel ook geen elektrische auto betalen qua aanschaf. Een Fiat 500 ook niet, trouwens :P.

Cer
Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:08

Je hebt het er waarschijnlijk inderdaad een keer uit, maar je moet het wel eerst even inleggen :j
En dat is voor iedereen anders, hoe snel dat dat kan en hoeveel dat kan..

SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:08

Cer schreef:
SinneJ schreef:
Nee maar we kunnen ons wel afvragen of het eerlijk is het oplossen van het probleem maar aan de rijkste mensen over te laten en dan ook nog eens te zeuren over de parkeerplaatsen...

Ik snap deze zin niet goed..

Citaat:
Is het ok dat de armste laag van de bevolking met oude en super vervuilende wagens blijven rondrijden? Ik weet het niet trouwens, ik stel het als een open vraag.

Nou ik denk op zich wel dat die mensen zich ook mogen kunnen vervoeren... wat is het alternatief dan? (dat is ook een open vraag)

Hoe 'super'-vervuilend zijn de huidige oude autos eigenlijk? Over welke autos hebben we het dan? Oude diesels? Die rijden denk niet heel veel meer?
De oldtimers? Die zijn voor een select few denk ik?
De gemiddelde oude auto is nu...? geen idee... ik gok 10 tot 15 jaar? (ik weet het werkelijk niet hoor..)



https://www.ad.nl/auto/oude-auto-s-zijn ... oogle.com/

"Vervoersdeskundige Jan Anne Annema van de TU Delft berekende op verzoek van deze krant de uitstoot van auto’s van 15 jaar en ouder. Bij de personenauto’s is 35 procent van de stikstofuitstoot en liefst 50 procent van het fijnstof afkomstig van auto’s met bouwjaar 2004 of ouder, zowel met benzine- als dieselmotoren. ,,Terwijl de oude bakjes maar 17 procent van het wagenpark uitmaken.’’ Bij de bestelbusjes, veelal diesels, is het niet veel anders. De oude exemplaren veroorzaken 20 procent van de stikstofuitstoot en 50 procent van het fijnstof van alle bestelbusjes."




Alternatieven zijn hetzelfde voor rijk en arm: auto delen, fiets, openbaar vervoer... en ik begrijp dat dat lastiger is dan een eigen wagen hoor, dus ik zeg ook niet zomaar 'oh de armen moeten maar met de fiets', maar het is wel echt luxe dat we het normaal vinden dat iedereen een EIGEN wagen moet hebben. Per gezin vaak meer dan 2 wagens.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:10

Klopt hoor San, ik snap ook zeker dat het veel geld is voor sommige mensen :j
Maar ik denk wel dat de prijzen best snel zullen zakken de komende jaren.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:15

8nnemiek schreef:
Klopt hoor San, ik snap ook zeker dat het veel geld is voor sommige mensen :j
Maar ik denk wel dat de prijzen best snel zullen zakken de komende jaren.

Dat denk ik ook. Zou wel mooi zijn ook, ik wil best een elektrische auto.


SinneJ schreef:
https://www.ad.nl/auto/oude-auto-s-zijn ... oogle.com/

"Vervoersdeskundige Jan Anne Annema van de TU Delft berekende op verzoek van deze krant de uitstoot van auto’s van 15 jaar en ouder. Bij de personenauto’s is 35 procent van de stikstofuitstoot en liefst 50 procent van het fijnstof afkomstig van auto’s met bouwjaar 2004 of ouder, zowel met benzine- als dieselmotoren. ,,Terwijl de oude bakjes maar 17 procent van het wagenpark uitmaken.’’ Bij de bestelbusjes, veelal diesels, is het niet veel anders. De oude exemplaren veroorzaken 20 procent van de stikstofuitstoot en 50 procent van het fijnstof van alle bestelbusjes."




Alternatieven zijn hetzelfde voor rijk en arm: auto delen, fiets, openbaar vervoer... en ik begrijp dat dat lastiger is dan een eigen wagen hoor, dus ik zeg ook niet zomaar 'oh de armen moeten maar met de fiets', maar het is wel echt luxe dat we het normaal vinden dat iedereen een EIGEN wagen moet hebben. Per gezin vaak meer dan 2 wagens.

Ik moet wel echt een auto, anders kan ik geen boodschappen doen of met mijn honden naar de dierenarts :=.

Krijg je in een dorp waar geen OV is :'). Maar ik snap je argument wel. Het is ook gewoon een luxe dat iedereen een eigen auto moet hebben. Toch snap ik wel dat iedereen het wil, je hebt zoveel vrijheid met een auto. Ik vind het heerlijk. Wel heb ik een oude auto (20 jaar oud), echter doet hij het perfect en is het de bedoeling om hem op te rijden.

Cer
Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:22

SinneJ schreef:
https://www.ad.nl/auto/oude-auto-s-zijn ... oogle.com/

"Vervoersdeskundige Jan Anne Annema van de TU Delft berekende op verzoek van deze krant de uitstoot van auto’s van 15 jaar en ouder. Bij de personenauto’s is 35 procent van de stikstofuitstoot en liefst 50 procent van het fijnstof afkomstig van auto’s met bouwjaar 2004 of ouder, zowel met benzine- als dieselmotoren. ,,Terwijl de oude bakjes maar 17 procent van het wagenpark uitmaken.’’ Bij de bestelbusjes, veelal diesels, is het niet veel anders. De oude exemplaren veroorzaken 20 procent van de stikstofuitstoot en 50 procent van het fijnstof van alle bestelbusjes."


Maar dan geef je eigenlijk dus al antwoord... De oude bakjes zijn maar (!) 17% van het wagenpark, dus dan is het de vraag wie die autos hebben...
Zoveel van die hele oude bakjes zijn er dus blijkbaar niet meer...

Citaat:
Alternatieven zijn hetzelfde voor rijk en arm: auto delen, fiets, openbaar vervoer... en ik begrijp dat dat lastiger is dan een eigen wagen hoor, dus ik zeg ook niet zomaar 'oh de armen moeten maar met de fiets', maar het is wel echt luxe dat we het normaal vinden dat iedereen een EIGEN wagen moet hebben. Per gezin vaak meer dan 2 wagens.

Ja die per gezin vaak meer dan twee dat zijn dan toch echt de rijkeren vermoed ik zomaar :+
Moeten de armen hun enige auto opgeven zodat rijkeren er 2 of meer kunnen hebben?

Het staat er wat flauw maar zo bedoel ik het niet..

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:23

Cer schreef:
SinneJ schreef:
https://www.ad.nl/auto/oude-auto-s-zijn ... oogle.com/

"Vervoersdeskundige Jan Anne Annema van de TU Delft berekende op verzoek van deze krant de uitstoot van auto’s van 15 jaar en ouder. Bij de personenauto’s is 35 procent van de stikstofuitstoot en liefst 50 procent van het fijnstof afkomstig van auto’s met bouwjaar 2004 of ouder, zowel met benzine- als dieselmotoren. ,,Terwijl de oude bakjes maar 17 procent van het wagenpark uitmaken.’’ Bij de bestelbusjes, veelal diesels, is het niet veel anders. De oude exemplaren veroorzaken 20 procent van de stikstofuitstoot en 50 procent van het fijnstof van alle bestelbusjes."


Maar dan geef je eigenlijk dus al antwoord... De oude bakjes zijn maar (!) 17% van het wagenpark, dus dan is het de vraag wie die autos hebben...
Zoveel van die hele oude bakjes zijn er dus blijkbaar niet meer...

Citaat:
Alternatieven zijn hetzelfde voor rijk en arm: auto delen, fiets, openbaar vervoer... en ik begrijp dat dat lastiger is dan een eigen wagen hoor, dus ik zeg ook niet zomaar 'oh de armen moeten maar met de fiets', maar het is wel echt luxe dat we het normaal vinden dat iedereen een EIGEN wagen moet hebben. Per gezin vaak meer dan 2 wagens.

Ja die per gezin vaak meer dan twee dat zijn dan toch echt de rijkeren vermoed ik zomaar :+
Moeten de armen hun enige auto opgeven zodat rijkeren er 2 of meer kunnen hebben?

Het staat er wat flauw maar zo bedoel ik het niet..

*Steekt hand op.

Cer
Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:24

Je hoort bij een minderheidsgroepering :P

SinneJ
Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:26

Cer schreef:
SinneJ schreef:
https://www.ad.nl/auto/oude-auto-s-zijn ... oogle.com/

"Vervoersdeskundige Jan Anne Annema van de TU Delft berekende op verzoek van deze krant de uitstoot van auto’s van 15 jaar en ouder. Bij de personenauto’s is 35 procent van de stikstofuitstoot en liefst 50 procent van het fijnstof afkomstig van auto’s met bouwjaar 2004 of ouder, zowel met benzine- als dieselmotoren. ,,Terwijl de oude bakjes maar 17 procent van het wagenpark uitmaken.’’ Bij de bestelbusjes, veelal diesels, is het niet veel anders. De oude exemplaren veroorzaken 20 procent van de stikstofuitstoot en 50 procent van het fijnstof van alle bestelbusjes."


Maar dan geef je eigenlijk dus al antwoord... De oude bakjes zijn maar (!) 17% van het wagenpark, dus dan is het de vraag wie die autos hebben...
Zoveel van die hele oude bakjes zijn er dus blijkbaar niet meer...

Citaat:
Alternatieven zijn hetzelfde voor rijk en arm: auto delen, fiets, openbaar vervoer... en ik begrijp dat dat lastiger is dan een eigen wagen hoor, dus ik zeg ook niet zomaar 'oh de armen moeten maar met de fiets', maar het is wel echt luxe dat we het normaal vinden dat iedereen een EIGEN wagen moet hebben. Per gezin vaak meer dan 2 wagens.

Ja die per gezin vaak meer dan twee dat zijn dan toch echt de rijkeren vermoed ik zomaar :+
Moeten de armen hun enige auto opgeven zodat rijkeren er 2 of meer kunnen hebben?

Het staat er wat flauw maar zo bedoel ik het niet..


17% is een vijfde van de bevolking en dit is een glijdende schaal. Auto's van 10 jaar oud zijn ook nog veel vervuilender dan die van 5 jaar oud en dan gaat het plots over een veeel hoger percentage. Het gaat erom dat het heel duidelijk is dat de oudere wagens aanzienlijk vervuilender zijn.

En zoals je zelf zegt; dat staat er niet. Ik vind dat iedereen moet nadenken over zijn wagen gebruik. Alleen kan je net wat beter verantwoorden dat je een ritje maakt met je elektrische wagen dan met je diesel van 20 jaar oud. En nee dat is niet eerlijk. Dat weet ik ook wel.

Maar als de aarde eraan kapot gaat, gaan zowel rijk als arm het voelen.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

Cer
Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:28

ja en tussen de 20jarige diesel en de nieuwe electro auto zit nog een heel scala aan auto's.
Ik heb even gemist wat voor auto de mensen waar dit topic over gaat, hebben, trouwens..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers