[ENQ] Scriptie fotografie en minderheidsgroepen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
borstnoot
Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

[ENQ] Scriptie fotografie en minderheidsgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 14:15

Dag dames en heren!

Willen jullie mijn enquête invullen om mij zo te helpen met mijn scriptie? Ik ben op zoek naar een zo groot mogelijke groep respondenten en bokt.nl kan mij daar misschien bij helpen. :)

Ik ben mijn scriptie aan het schrijven, het gaat over minderheidsgroepen en fotografie. Meer informatie geef ik niet om de antwoorden van de enquête niet te beïnvloeden.
De enquête is in het Nederlands en het invullen zal 5 - 10 minuten duren.

Alvast bedankt!

Link naar de enquête:
https://forms.gle/7zkhQE9fFWie1Wdn7
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-19 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link gewijzigd

Eigenwijs is ook wijs.


Matheno
Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Re: [ENQ] Scriptie fotografie en minderheidsgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:24

Ingevuld!

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

butengeweun
Berichten: 3644
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: [ENQ] Scriptie fotografie en minderheidsgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:31

ingevuld maar vreemde lijst vond ik maar mijn mening is misschien ook wel wat afwijkend

"Letting go doesn't have to mean giving up, it means accepting that some things weren't meant to be.."
"Cowboys are just like weather, nothing can be done to change either one of them..."

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:33

Interessant onderwerp en fijne enquête om in te vullen :j Ik ben benieuwd naar je onderzoeksvraag en de uitkomsten.

*pum*

borstnoot
Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 14:35

butengeweun schreef:
ingevuld maar vreemde lijst vond ik maar mijn mening is misschien ook wel wat afwijkend


Wat vond je onduidelijk aan de lijst en kan ik iets doen om hem eventueel duidelijker te maken?

Eigenwijs is ook wijs.

borstnoot
Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: [ENQ] Scriptie fotografie en minderheidsgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 14:35

En bedankt voor het invullen uiteraard!

Eigenwijs is ook wijs.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:41

Ingevuld.

Suzanne F.
Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [ENQ] Scriptie fotografie en minderheidsgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:24

Gedaan

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Ir111
Berichten: 11925
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:36

Je gaat er neem ik aan vanuit dat een minderheidsgroep nooit (volledig) geaccepteerd wordt? Misschien moet je dat verduidelijken. Ik ga daar nl niet vanuit en dan zijn je vragen heel apart.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:16

Ir111 schreef:
Je gaat er neem ik aan vanuit dat een minderheidsgroep nooit (volledig) geaccepteerd wordt? Misschien moet je dat verduidelijken. Ik ga daar nl niet vanuit en dan zijn je vragen heel apart.

Dit was mijn gevoel er ook bij, vond de vragen daardoor lastig te beantwoorden

borstnoot
Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: [ENQ] Scriptie fotografie en minderheidsgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 21:13

Ik verwacht dat invullenden dit niet lezen (hoop ik) maar de onderzoeksvraag is: “wat voor invloed heeft fotografie gehad op de acceptatie van minderheidsgroepen”. Begripsbepaling (wat is een minderheidsgroep, en wanneer kan die als “geaccepteerd/normaal” beschouwd worden) is dus een groot onderdeel van de enquete.
Door middel van de vragenlijst hoop ik daar antwoord op te krijgen.
Zo zal de meerderheid zeggen dat homofilie geaccepteerd wordt in Nederland, terwijl een recente campagne een ander beeld geeft.
Het zijn beide relatieve begrippen, vandaar de enquete om er achter te komen hoe de meerderheid van de respondenten (de samenleving) er over denkt.

Eigenwijs is ook wijs.

Sjors__
Berichten: 218
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: [ENQ] Scriptie fotografie en minderheidsgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:18

Ingevuld!

swartbeessie
Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [ENQ] Scriptie fotografie en minderheidsgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 00:14

Ik struikelde zo over je vragen en antwoordopties dat ik het niet volledig heb ingevuld..

alice0cullen
Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: [ENQ] Scriptie fotografie en minderheidsgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 01:25

Vond inderdaad door formulering dit moeilijk in te vullen, heb toch een poging gedaan maar weet niet wat je er aan hebt. :+

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Suzanne F.
Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [ENQ] Scriptie fotografie en minderheidsgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 07:33

Voor mij is het simpel; fotografie draagt daar niet aan bij.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 07:41

Suzanne F. schreef:
Voor mij is het simpel; fotografie draagt daar niet aan bij.

Ik denk het eerlijk gezegd ook niet. Het maakt de verschillen eerder groter.

NikkiDeKerf
Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 07:46

Suzanne F. schreef:
Voor mij is het simpel; fotografie draagt daar niet aan bij.


Ik denk van wel, natuurlijk niet om het 100% op te lossen, maar ik denk zeker dat het kan bijdragen. Als fotografie en andere vormen van beeld die wij dagelijks te zien krijgen in de vorm van bijvoorbeeld reclame, een meer divers beeld laten of weigeren bepaalde problematische uitingen (zwarte piet bv.) te laten zien... Dat zou mijn inziens wel echt een steentje bijdragen aan de acceptatie van minderheidsgroepen, vooral door het helpen veranderen van de norm.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:23

NikkiDeKerf schreef:
Suzanne F. schreef:
Voor mij is het simpel; fotografie draagt daar niet aan bij.


Ik denk van wel, natuurlijk niet om het 100% op te lossen, maar ik denk zeker dat het kan bijdragen. Als fotografie en andere vormen van beeld die wij dagelijks te zien krijgen in de vorm van bijvoorbeeld reclame, een meer divers beeld laten of weigeren bepaalde problematische uitingen (zwarte piet bv.) te laten zien... Dat zou mijn inziens wel echt een steentje bijdragen aan de acceptatie van minderheidsgroepen, vooral door het helpen veranderen van de norm.

De jongeren kun je op die manier wellicht indoctrineren, voor mij als 50plusser wordt juist de onoverbrugbaarheid van de cultuurverschillen extra duidelijk.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:11

Ingevuld.

NikkiDeKerf schreef:
Suzanne F. schreef:
Voor mij is het simpel; fotografie draagt daar niet aan bij.


Ik denk van wel, natuurlijk niet om het 100% op te lossen, maar ik denk zeker dat het kan bijdragen. Als fotografie en andere vormen van beeld die wij dagelijks te zien krijgen in de vorm van bijvoorbeeld reclame, een meer divers beeld laten of weigeren bepaalde problematische uitingen (zwarte piet bv.) te laten zien... Dat zou mijn inziens wel echt een steentje bijdragen aan de acceptatie van minderheidsgroepen, vooral door het helpen veranderen van de norm.

En eens :j.

borstnoot
Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: [ENQ] Scriptie fotografie en minderheidsgroepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-19 09:38

Bedankt voor jullie meningen!

Ondanks dat het voor sommigen geen duidelijke enquête is, heb ik tot nu toe interessante antwoorden gezien die me aan het denken zetten.

Bedankt voor het invullen dus ook!

Eigenwijs is ook wijs.


Ir111
Berichten: 11925
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 09:45

borstnoot schreef:
Ik verwacht dat invullenden dit niet lezen (hoop ik) maar de onderzoeksvraag is: “wat voor invloed heeft fotografie gehad op de acceptatie van minderheidsgroepen”. Begripsbepaling (wat is een minderheidsgroep, en wanneer kan die als “geaccepteerd/normaal” beschouwd worden) is dus een groot onderdeel van de enquete.
Door middel van de vragenlijst hoop ik daar antwoord op te krijgen.
Zo zal de meerderheid zeggen dat homofilie geaccepteerd wordt in Nederland, terwijl een recente campagne een ander beeld geeft.
Het zijn beide relatieve begrippen, vandaar de enquete om er achter te komen hoe de meerderheid van de respondenten (de samenleving) er over denkt.

OK. Maar als je de definitie aanhoudt die in de Van Dale staat dan is het mijn inziens onmogelijk om de rest van de enquête in te vullen. Maar ik zie dat je lekker gaat met je enquete dus trek je van mij niks aan. :D :D

Veel succes verder! :)

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

xSwanHeart
Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:21

Ingevuld!

Heel erg leuk onderwerp, ik denk dat fotografie daar zeker wel een rol in zou kunnen spelen :j

Ik weet niet hoe ver je inmiddels in je onderzoek bent, maar misschien is het interessant om contact te zoeken met Machteld de Jong, zij is lector Diversiteit bij InHolland en kan je hier ongetwijfeld veel over vertellen (of je tenminste inspireren!)

Ibbel
Berichten: 48930
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:34

Suzanne F. schreef:
Voor mij is het simpel; fotografie draagt daar niet aan bij.


:j Fotografie is héél goed in het polariseren van verschillen en non-acceptatie te vergroten (neem die zoenendevrouwenposter van laatst maar, de hele bible belt stond weer op de achterbenen), maar campagnes in het algemeen (inclusief fotografie) doen niets om acceptatie te vergroten.
Integendeel: hoe meer foto's NASA van een ronde aarde de wereld in helpt, hoe harder de flat earth society roept dat er een samenzwering aan de gang is.
Om maar eens een voorbeeld te noemen :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 14 bezoekers