[ART]Naaldvilten / Needlefelting

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sting
Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:29

Newbie hier; ik ben erg creatief (al zeg ik het zelf) en nu wil ik wat nieuws! Ik kwam jullie topic tegen en het lijkt me erg leuk om eens een projectje te doen. Nu zie ik op Alie allemaal leuke setjes. Wat heb je allemaal nodig om te kunnen beginnen? Wanneer is een setje compleet? En wat zijn goede tutorials om te kijken?


Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:03

Welkom Sting!
Behalve een setje op alie heb je ook een mat en naalden nodig. Die zitten soms bij het pakketje en kan je ook los op alie bestellen :)
Zelf kijk ik niet veel filmpjes. Zou ik wel moeten doen, maar ik hou niet van video uitlegfilmpjes. Geen geduld voor :+ Maar Sarafina fiber art is wel een aanrader!

Zeeuwtje, de uil is 11 pond. Ik had ook een haas voor mijn oma besteld. Mijn vader was voor zijn werk naar Engeland en toen heb ik het naar zijn hotel laten sturen. Scheelde verzendkosten :D
Fijn dat het zo goed uitgelegd wordt, het is een leuke voorbeeldfoto.
15 nieuwe diertjes naar jou toe of bij de alie winkel? :P

Zeeuwtje68
Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:46

Sting schreef:
Newbie hier; ik ben erg creatief (al zeg ik het zelf) en nu wil ik wat nieuws! Ik kwam jullie topic tegen en het lijkt me erg leuk om eens een projectje te doen. Nu zie ik op Alie allemaal leuke setjes. Wat heb je allemaal nodig om te kunnen beginnen? Wanneer is een setje compleet? En wat zijn goede tutorials om te kijken?


Hey welkom :)
Ik ben nog maar pas bezig hiermee vanaf 27 okt jl
Maar ik heb nu wel inmiddels heel veel alie setjes binnen gekregen
Ik vind ze heel leuk om te maken, deze kosten 1.80 ps en daar zit alles in naalden werkblokje wol en ogen en ding om hanger van te maken. Ik heb er nu zo een 20 liggen en er komen nog 15 bij.
Ja ik weet het misschien een beetje veel, maar ik ben verslaafd aan alie diertjes, en ze kostten bijna niks..

Zeeuwtje68
Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:49

Zeeuwtje, de uil is 11 pond. Ik had ook een haas voor mijn oma besteld. Mijn vader was voor zijn werk naar Engeland en toen heb ik het naar zijn hotel laten sturen. Scheelde verzendkosten :D
Fijn dat het zo goed uitgelegd wordt, het is een leuke voorbeeldfoto.
15 nieuwe diertjes naar jou toe of bij de alie winkel? :P[/quote]

Hey geen idee hoeveel euro een pond is, maar ik heb ook al leuke diertjes daar gezien.
Maar ik kan toch niet aan de gang blijven met kopen hihi :P
ehm er komen er nog 15 naar mij hihi maar nu is het klaar hoor :9
Ik wacht tot alles komt en klaar is alie voorlopig.. Maar ze zijn zo leuk hihi :) *\o/*

Zeeuwtje68
Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 12:34

weer 6 binnen duurde een week maar deze winkel is de beste hoor snel en goedkoop.
en fu33ie wussie doet alleen via creditcard of pay pal die heb ik beide niet maar ik heb wel genoeg zo..

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 15:18

Oke :) Ik heb paypal gekoppeld aan mijn bankrekening. Maar met de verzendkosten erbij is Fuzzywuzzie best prijzig.
De alie winkel zal wel blij met je zijn :D

11 november is er sale op Alie :')
Maar soms verhogen ze de prijzen eerst.

Zeeuwtje68
Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:02

ik vind 1,80 al veel te goedkoop voor wat je krijgt dus ik doe niet aan 11/11 zeg maar die paar centen minder dat hoeft voor mij niet hoor..de mensen daar hebben het al niet zo breed.. Ik heb er nu 20 en er komen er 20 bij hihi ik wil me echt met alie beestjes bezig houden.. ze zijn zo leuk.. ik zoek een groep op fb die dat ook alleen maar doet.. maar nog niet gevonden heb jij een idee? oh en ik heb een yoga blok gevonden online voor maar 3,50 dus meteen besteld wel verzendkosten 5 euro maar heel wat goedkoper dan bol ze verkoopt en hopelijk blijft daar me wol niet zo op plakken :) fijn weekend allemaal en prik ze.. ik ben met me muis bezig nu ff uitvogelen hoe ik het beste de kleertjes kan maken.. helaas is daar geen filmpje van nog..maar ik geniet van het maken *\o/*

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:51

Ja, dat is waar. Mijn alie pakketjes waren tussen de €4 en €9 euro. Ik ga de vacht voor de lama kopen op 11 november, dan is die twee euro goedkoper. Maar ik zie net dat ze de prijs al iets verhoogd hebben.

Leuk! Ja, ik zag ook je bericht op facebook, maar ik weet geen groep helaas. Je kan je eigen groep beginnen :D Ik weet niet of er meer mensen zijn die alleen alie beestjes maken.

Ik ben benieuwd hoe je het yogablok vindt :)

Succes met je muisje en fijn weekend!

Sting
Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:06

Zeeuwtje68 schreef:
Sting schreef:
Newbie hier; ik ben erg creatief (al zeg ik het zelf) en nu wil ik wat nieuws! Ik kwam jullie topic tegen en het lijkt me erg leuk om eens een projectje te doen. Nu zie ik op Alie allemaal leuke setjes. Wat heb je allemaal nodig om te kunnen beginnen? Wanneer is een setje compleet? En wat zijn goede tutorials om te kijken?


Ik vind ze heel leuk om te maken, deze kosten 1.80 ps en daar zit alles in naalden werkblokje wol en ogen en ding om hanger van te maken. Ik heb er nu zo een 20 liggen en er komen nog 15 bij.
Ja ik weet het misschien een beetje veel, maar ik ben verslaafd aan alie diertjes, en ze kostten bijna niks..

Bedankt!
Ik ga eens op zoek naar een pakketje. En dan moet ik dus zorgen dat er een werkblokje en naalden in zitten :D. En ik ga eens filmpjes kijken, thnx! 8-)

Zeeuwtje68
Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:44

hey sting ik kan je mijn winkel link geven als je wilt. daar is alles compleet en kan je zo beginnen en dat voor maar 2 euro ongeveer.. Laat maar weten?
Me muis is af maar in de avond is een foto maken geen goed plan, dus dat doe ik morgen overdag wel even. Ik vind hem heel leuk geworden ik heb wel het vestje anders gemaakt..
en ach ja ik ben al lid van te veel groepen geloof ik..

eilish dan heb je ook dure pakketjes, of zijn ze een stuk groter van alie? je poes die gele die heb ik ook nu..
dat yogablok he steek je daar naalden in? of heb je die apart? ik vind op deze blokken veel te veel wol blijft hangen.. maar even afwachtten hoe dat op zo een blok is. ze komen dinsdag als het goed is. Ik heb een licht blauwe genomen, ik heb nu wit, maar daar zie ik geen wit op. en dat gebruik ik best veel..
vooral in de avond met lamp kan ik dat moeilijk zien. dus ff bekijken hoe dat op zo een blok gaat. dacht dat is lekker goedkoop, bestellen maar haha..Ik ben benieuwd naar jullie WIP vilten :)

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 22:21

Dit had ik besteld:

[ img ]
[ img ]

Kan zijn dat mijn pakketjes gewoon duurder waren hoor. Ik denk niet beter of groter. De hond was wel inclusief fotolijstje, misschien daarom duurder :P

De eekhoorn en dino waren niet leverbaar, in plaats daarvan had ik deze gekozen, die waren ongeveer even duur:

[ img ]

[ img ]

De hond met het sjaaltje heb jij ook, dus die heb je dan goedkoper.

Niet je naalden in het yogablok bewaren, zo heb ik er 1 gebroken :Y)
Ik heb ze in kokers in een tasje wat ik laatst bij alie heb gekocht. De kokers komen bij creawolwebwinkel vandaan. Ik heb ook een daglichtlamp trouwens. Dat was erg handig bij de zwarte poedel. En ik heb een fotobox voor het maken van foto's van mijn diertjes, gekocht bij alie. Misschien vind jij dat ook handig:

[ img ]


Ben benieuwd naar je muis!

Ik ben nog niet verder gegaan met mijn shiba en ook niet aan mijn surprise. Maar mijn surprise moet ik komende week wel echt aan gaan werken!

Ik ga binnenkort verhuizen, waarschijnlijk begin januari. Dus het naaldvilten moet dan even op een laag pitje helaas. En nu ook al met de surprise.

Zeeuwtje68
Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:32

oh meis ik schrik echt van jouw prijzen hoor, ik heb er echt veel hetzelfde maar dan voor 1,80 pff
dat scheelt nogal wat.. maar ja dat hondje met lijstje kan ik idd wel begrijpen.. Weet je hoe ik begon met dit? gewoon op bokt gaan zitten een adv krijgen van die beestjes, nieuwsgierig worden ernaar en dacht wow voor dat geld kan ik het wel gaan proberen, zo is het gegaan. maar toen hey ik wil het eerder hebben.
En ja dan kom je bij de nl webshops uit, en van daaruit is het snel gegaan *\o/*

Dat foto ding is wel handig, maar ja ik wacht wel tot de volgende dag hoor..
En dan doe ik me naalden wel in zo een blokje in een bakje ernaast.
Maar wat als je een heel dun ding moet prikken op je blok? breken ze dan niet?
Of doe je dat weer op zo een ander blokje?

en hier is dan me beloofde muis foto? eerlijk zeggen hoor
Ik heb hem met een uurtje in mekaar geflanst hihi

[ img ]

hier de andere op de hond na die staat in de kast bij de andere chitjes

[ img ]

Zeeuwtje68
Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:21

Hey ff vraagje nog wat kan ik nou gebruiken als snorharen voor de muis, want vind hem een beetje kaal zo :) draadjes zijn te slap moet echt weet ik veel hebben hihi

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:32

Ja klopt, maar dit is wel meer dan een jaar geleden. Toen was jouw Alie verkoper er nog niet denk ik. Dreamcreate store was bijna de enige die ze aanbood toen.

Je kan wel prikken in het blok :) Maar als je ze erin steekt om te bewaren en ze worden ergens door gebogen, dan breken ze.

Leuk! Hij is niet helemaal zoals het voorbeeld, jouw neus is langer en spitser. Maar hij is wel goed gelukt! Vond je zijn armen en benen lastig? Die zijn dun om te prikken zo te zien.

Je kan visdraad gebruiken of draad wat ze gebruiken om sieraden mee te maken :)


Zeeuwtje68
Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:57

Ah vandaar ja ik wist pas van het bestaan af 2 weken geleden dank zij bokt hihi
oh gelukkig was al bang dat ze dan sneller zouden breken als ik in het blok zou prikken
enne ik heb ff gegoogled en snorharen gevonden zwarte en witte dus die worden opgestuurd asap..
50 per kleur. dan zit ik meteen goed met dieren met snorharen dacht ik haha :)
nee ik wijk graag van het voorbeeld af, is maar een idee :) en de armen en pootjes zijn met pipecleaners gemaakt. dus wol erom heen gedraaid zat in het pakketje. tuurlijk kwam ik weer een kleur tekort maar gelukkig heb ik veel in voorraad nu :) ik denk dat die kleiner hoort te zijn en een fijne prik zondag :)

Zeeuwtje68
Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 15:59


Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:41

Leuk zo bij elkaar!
Waar had je die snorharen gekocht?
Ik heb doorzichtig draad en zwart draad wat voor sieraden maken is.

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 23:17

Vanavond aan de surprise kat gewerkt, dus ik ben weer iets verder en ik heb de staart gefikst. Hij heeft veel zwarte vlekken helaas. Moet ik straks telkens van kleur wisselen :Y) Maar ik vind het niet erg als ie niet helemaal klopt qua vlekken.

Technisch gezien is het geen naaldvilten, maar het is wel met wol. Dus ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik het hier plaats :)

[ img ]

Zeeuwtje68
Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:02

Eilish schreef:
Vanavond aan de surprise kat gewerkt, dus ik ben weer iets verder en ik heb de staart gefikst. Hij heeft veel zwarte vlekken helaas. Moet ik straks telkens van kleur wisselen :Y) Maar ik vind het niet erg als ie niet helemaal klopt qua vlekken.

Technisch gezien is het geen naaldvilten, maar het is wel met wol. Dus ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik het hier plaats :)

[ [url=m/IhW2cA.jpg]Afbeelding[/url] ]


leuk juist en idd het is wol dus hoort hier helemaal thuis :) Ik ben benieuwd als die af is.
Ik ga vandaag weer grabbelen voor me werkje :)
enne zal ff de link zoeken van de snorharen, die komt zo
https://www.cutedutch.nl/products/snorh ... 5660&_ss=r
hier heb ik ze besteld wit en zwarte ben benieuwd :)

Sting
Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [ART]Naaldvilten / Needlefelting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:31

Ik wil op Alie wat dingen bestellen, maar eigenlijk ook vlot beginnen. Hebben jullie aanraders voor webwinkels of echte winkels die goedkope start-pakketjes hebben? Hoeft echt niet uitgebreid, maar om te proberen en tot de alie-pakjes bezorgd zijn ;).

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:39

Sting, Zeeuwtje kan je daar beter mee helpen dan ik denk ik. Ik heb maar 1 pakket van een Nederlandse webshop, die heb ik nog niet gemaakt en die was best duur, 25 euro. Leuk dat je het binnenkort al wilt proberen :)

Zeeuwtje68
Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:49

hey hier is me nieuwe alie beestje best lang over gedaan zeker 2 uur :)
Maar ik vind hem leuk wat jullie?
[ img ]

Zeeuwtje68
Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:52

Sting schreef:
Ik wil op Alie wat dingen bestellen, maar eigenlijk ook vlot beginnen. Hebben jullie aanraders voor webwinkels of echte winkels die goedkope start-pakketjes hebben? Hoeft echt niet uitgebreid, maar om te proberen en tot de alie-pakjes bezorgd zijn ;).


deze winkel heeft het met een week bezorgd, zal niet zeggen dat het altijd zo snel gaat daar :)
https://nl.aliexpress.com/store/1471578 ... 4c4doL4aqz
het is mijn favoriete winkel veel plezier :) ik heb er nu 4 gemaakt en nog 36 te gaan haha

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:39

Dat is snel Zeeuwtje, 2 uur, ik heb over mijn ali hondje veel langer gedaan :') En hij is leuk!

Ik ben wat verder met mijn surprise kat. Gaat langzamer dan verwacht.
En ik heb een neusje gekocht.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Zeeuwtje68
Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:00

Hij word heel leuk je kat :)
oh en ik vond 2 uur best lang voor zo een klein beestje.
Ik heb deze keer niet veel hoeven te veranderen eraan.
en vandaag ga ik weer grabbelen of ik ga de muis maken van naaldvilten .nl
dan heb ik die maar gehad haha.
naaldviltze en veel plezier met je kat verder af maken.
heel benieuwd naar het resultaat ervan..
Was gezellig op de chat hihi
groetjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 4 bezoekers