[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:59

ElCid schreef:
superpony schreef:
Heel eerlijk; vind ik chinks ook echt foeilelijk.


Zo zie je maar, ik vind chinks prachtig al heb ik ook een paar hele mooie chaps. Ik ben ook een beetje "over" de wedstrijden maar een keer onderling o.i.d. lijkt me best weer leuk.

Als de paardenpech over is komt je man dan nog een keer meedoen met de koeien?


Dat paardje wordt helaas niet meer beter. Is pas 10 :( De rest is oud, dus betwijfel het. Ik denk dat mn 20jr het zou kunnen, maar weet niet of ik dat aandurf. Ik weet dat jullie heel rustig aan doen.

Heb nu hoop op onze nieuwe merrie van 12, maar die heeft ook een behoorlijk verhaal bij zich. Hoop het iig voor hem. We zitten nu wel dichterbij :)

Ik heb overigens wel zwarte basic chaps, maar die gebruik ik meer tegen de kou dan voor iets anders, haha
* en soms bij bekappen

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:51

Dat is jammer van het paard van jouw man ;( .We hebben wel meer "oudjes" ( ook 20 +) erbij gehad en dat gaat altijd prima. In principe kan je alles in stap of een sukkeldrafje doen, doen wij meestal ook. ;)

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:10

ElCid schreef:
Persevero schreef:
Whauw gave foto's Bellatrix..
En ziet er ook goed uit bij jou flip..
Wij hebben ons tuig inmiddels omgewisseld naar western. Staat hem zo leuk

[ Afbeelding ]


Een advies over de outfit van je paard. Er horen kleine riempjes onderaan de fender te zitten ( net boven de stirrup, de zgn. stirrup hobbles) om te zorgen dat de fender "dicht" blijft. Als je ze er niet omdoet zou je in een onbewaakt ogenblik met je voet in die fender kunnen schieten met alle, hele gevaarlijke gevolgen, van dien, Evt. kan je in 1e instantie gewoon een ( Engels sporen) riempje gebruiken maar ze zijn ook te koop. https://www.westernspul.nl/contents/nl/p4564.html

Echt doen want op die manier zorg je ook nog dat de beugel netjes blijft hangen en niet onderste boven kan draaien.


Ow dat moeten we niet hebben Inderdaad. Bedankt voor de tip, sporenriempjes heb ik nog wel liggen dus dat zou ik dan in de tussentijd wel even kunnen gebruiken.

Sandra_H
Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 08:13

ElCid schreef:
Schrijft alleen de WRAN dit uit? Ik ben al in geen eeuwen meer gestart dus ben volkomen onwetend op het gebied van de huidige regeltjes. Laatste keer dat ik iets deed is zeker 6 jaar terug tijdens een Allbreed van de DAWRA. Het grote voordeel van dergelijke klassen vind ik ook dat je gewoon in je "dagelijkse" kloffie te paard kan maar dan wat schoner en evt. met chinks/ chaps en met je dagelijkse hoofdstel. Ik heb het niet zo op de bling; mij gaat het om het rijden en niet om de glans :o


Volgens mij de DAWRA ook, maar daar hebben we met een QH of paint natuurlijk niet veel aan, tenzij idd allbreed. En de EWU natuurlijk, maar dat is voor ons net ff teveel gedoe. Zo groot is de drang om te starten nou ook weer niet.
Voorheen vond ik bling geweldig, maar da's al even verleden tijd, leeftijd zal ook wel meespelen :D Nu helemaal blij met back to basic, ook voor paard. Scheelt een hoop werk ook. Want inderdaad: het gaat om het rijden. Zolang alles maar goed past, fijn zit, en schoon is. Dat laatste geldt ook voor paardlief zelf, al is schoon(houden) met een palomino soms nog een uitdaging :')

.

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 08:16

Niet alleen met een Palomino. Ik heb momenteel een grullo :roll:[ img ]

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Sandra_H
Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 08:39

Ook leuk inderdaad :D
Vroeger, toen ik mijn tinker nog had (mooi bont, met vrij veel wit) riep ik altijd dat ons volgende paard in elk geval DONKER zou worden. En dan val je vervolgens dus als een blok voor een palomino :')

.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:27

Ik hield ook niet van bling. Daarom vond ik de reining juist leuk, maar door de jaren heen werd het daar ook steeds erger :)
Inmiddels hele kleine bling dingetjes en dan echt op de christmas sale een beetje overgehaald, dus een hoofdstel met 1 bling concho. En mijn man heeft een zilveren oortje.

Een zwart paard is ook niet ideaal. Mijn zwarte was altijd grijs van het zand.

Moeder en zoon; bay en sorrel zijn redelijk schoon. Maar dochter lief, ook bay, gaat echt steeds in de modder liggen.
We hebben grond laten keren, dus een stuk mooi zand. Daarnaast ligt wat zwarte grond dat nog wat lossig is van het keren en modderig. Precies daar moet ze liggen.......

En de andere ruin is donkerder bay en is momenteel ook lekker smerig.

Maar ik hou ook niet zo erg van poetsen...........Wacht wel tot ze schoon regenen, hahaha

Sandra_H
Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:20

superpony schreef:
En mijn man heeft een zilveren oortje.

Een zwart paard is ook niet ideaal. Mijn zwarte was altijd grijs van het zand.


Ik ben niet zo handig in quoten, maar ehh….bij dat zilveren oortje krijg ik toch een ander beeld dan dat je bedoelt :') maar zonder gekheid, wat subtiel zilver hier en daar vind ik nog wel mooi.
Ons favoriete hoofdstel is een heel erg oudje. Geloof ergens wel tussen de 25 en 30 jaar oud maar superkwaliteit. Niks fancy aan, gewoon een harness leather een-oor werkhoofdstelletje.

En zwart is inderdaad ook niet geweldig. Bob zijn vader, die we ooit een paar jaar bij ons hebben gehad (soort verzorgpony zeg maar) was zwart, en ik herinner me die grijze waas nog maar al te goed. Net zo moeilijk weg te krijgen als poepgroen en pisgeel inderdaad.

.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:35

Sandra_H schreef:
superpony schreef:
En mijn man heeft een zilveren oortje.

Een zwart paard is ook niet ideaal. Mijn zwarte was altijd grijs van het zand.


Ik ben niet zo handig in quoten, maar ehh….bij dat zilveren oortje krijg ik toch een ander beeld dan dat je bedoelt :') maar zonder gekheid, wat subtiel zilver hier en daar vind ik nog wel mooi.
Ons favoriete hoofdstel is een heel erg oudje. Geloof ergens wel tussen de 25 en 30 jaar oud maar superkwaliteit. Niks fancy aan, gewoon een harness leather een-oor werkhoofdstelletje.

En zwart is inderdaad ook niet geweldig. Bob zijn vader, die we ooit een paar jaar bij ons hebben gehad (soort verzorgpony zeg maar) was zwart, en ik herinner me die grijze waas nog maar al te goed. Net zo moeilijk weg te krijgen als poepgroen en pisgeel inderdaad.


Hahaha........

Mijn oudste hoofdstel is ook iets van 25jr. Ik poets nooit en hoofdstel is nog in uitstekende staat.

Ben nu wel iets aan het wennen aan subtiel bling of zilver, maar voor mezelf zal ik het altijd snel teveel vinden geloof ik.
En als je eenmaal rijdt, let ik er ook niet heel erg op.

Het is gewoon mooi als iets bij elkaar past en 1 geheel is, denk ik. Soms kloppen kleuren en motieven etc gewoon en soms helemaal niet.

Die grijze waas is echt waardeloos. Maar ik kies er zelf voor om ze altijd zo rond te laten lopen en niet in te pakken met dekens.

Mest vlekken op wit/licht vind ik wel vreselijk. Maar zou zelf nooit elke dag gaan wassen of poetsen, wat ik mensen wel zie doen. Je ziet het wat meer, maar ze zijn in werkelijkheid niet viezer dan een andere kleur denk ik dan.

Het is bij een paint met veel wit, wel het eerste waar ik aan denk; O, nee, veel poetswerk

Hobbyhorse
Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:52

Door dat je een wit paard veel gaat wassen worden ze sneller vies is mijn ervaring .
Gewoon niks aan doen, een vacht met natuurlijk vet stoot het vuil voor een groot deel af.

Sandra_H
Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:57

Wassen doe ik eigenlijk nooit. Staart wel eens in de zoveel tijd, en voor een wedstrijd altijd staart en benen, en op de dag zelf hooguit nog even de vlekken die ik zo niet weg krijg, maar verder niet.

.

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:11

Ik vind bling wel erg leuk :) mijn hoofdstel is met roze detailia, vind ikzelf erg leuk
Ik was voor iedere wedstrijd, s’zomers soms vaker

Hobbyhorse
Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:15

Ha nog een andere niet-wasser *\o/*
Ja de staart doe ik dan ook wel, onder de staartwortel maar het blijft bij de staart.

Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:13

Sandra_H schreef:
superpony schreef:
En mijn man heeft een zilveren oortje.

Een zwart paard is ook niet ideaal. Mijn zwarte was altijd grijs van het zand.


Ik ben niet zo handig in quoten, maar ehh….bij dat zilveren oortje krijg ik toch een ander beeld dan dat je bedoelt :') maar zonder gekheid, wat subtiel zilver hier en daar vind ik nog wel mooi.
Ons favoriete hoofdstel is een heel erg oudje. Geloof ergens wel tussen de 25 en 30 jaar oud maar superkwaliteit. Niks fancy aan, gewoon een harness leather een-oor werkhoofdstelletje.

En zwart is inderdaad ook niet geweldig. Bob zijn vader, die we ooit een paar jaar bij ons hebben gehad (soort verzorgpony zeg maar) was zwart, en ik herinner me die grijze waas nog maar al te goed. Net zo moeilijk weg te krijgen als poepgroen en pisgeel inderdaad.


Hoi Sandra wat leuk om je hier weer tegen te komen. Ik kan me Bob zijn vader nog goed herinneren. Lang geleden alweer

Sandra_H
Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:30

Nickolay schreef:
Hoi Sandra wat leuk om je hier weer tegen te komen. Ik kan me Bob zijn vader nog goed herinneren. Lang geleden alweer


Hee :D Ik zie je weleens op facebook voorbij schuiven hoor, maar ook daar ben ik niet zo'n schrijver. Zeker lang geleden. Jij zit een end weg nu he? Hicky is al sinds een paar jaar niet meer, we hadden hem weer in het oog maar het is er vervolgens helaas niet van gekomen om hem nog eens op te zoeken.
We zijn nog steeds superblij met z'n zoon, die is inmiddels ook alweer ruim 16.

.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:04

Ik was mijn half paint ook niet hoor. Soms spuit ik de benen af of was de staart. Maar meer niet.

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 11:03

Wij wassen zelden tot nooit. Soms de staart maar verder niet. Vroeger wel gedaan voor shows. Als het heel warm is zetten we de spuit er wel op en dan lekker in het zand laten rollen; dat is het heerlijkste wat er is volgens onze paarden.

amanda09
Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 14:18

Ik was op het moment ook niet meer :D

Maar toen ik nog op wedstrijd ging had ik geen keus met een schimmel :+
En laat mijn jonge paard nu ook weer een schimmel zijn :') Dus mocht ik weer gaan starten dan kom ik er weer niet onderuit vrees ik.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:39

Ik was ook al jaren niet meer. Maar als ik zeker met een licht paard op show moest, zou ik ook niet met mest/rol vlekken komen.
Onverzorgd of vies op show vind ik dan net ietsjes te ver gaan.

En volgens mij ben ik ook niet de beste persoon om te wassen. Altijd als ik paarden was, ben ik zeiknat. En ze liggen daarna uitgebreid te paneren in het zand.

Staart heb ik weleens gedaan. Mijn ene ruin had wat last van zijn darmen een tijdje.

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:08

Ik heb de patterns voor mn volgende show met moon:)
[ img ]

[ img ]
Morgen ga ik voor de laatste keer op flup. Baby word te groot, mijn benen schuiven helemaal naar voor. Lekker grondwerken dan!


Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 22:51

Sandra_H schreef:
Nickolay schreef:
Hoi Sandra wat leuk om je hier weer tegen te komen. Ik kan me Bob zijn vader nog goed herinneren. Lang geleden alweer


Hee :D Ik zie je weleens op facebook voorbij schuiven hoor, maar ook daar ben ik niet zo'n schrijver. Zeker lang geleden. Jij zit een end weg nu he? Hicky is al sinds een paar jaar niet meer, we hadden hem weer in het oog maar het is er vervolgens helaas niet van gekomen om hem nog eens op te zoeken.
We zijn nog steeds superblij met z'n zoon, die is inmiddels ook alweer ruim 16.


Ja klopt, woon nu in Sellingen. Paar km van de Duitse grens. Nick was een jaar of 6 toen, dus volgens mij alweer 17 jaar geleden. :D
Ik ben Sam jaren geleden nog een keer op wedstrijd tegen gekomen. Wat een super tinker was dat.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 07:49

jumpyhorse schreef:
Ik heb de patterns voor mn volgende show met moon:)
[ [url=m/srQ3oP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0ZSSAI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Morgen ga ik voor de laatste keer op flup. Baby word te groot, mijn benen schuiven helemaal naar voor. Lekker grondwerken dan!


Leuke patterns, waar doe je mee? :D

Sandra_H
Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 08:28

Nickolay schreef:
Ja klopt, woon nu in Sellingen. Paar km van de Duitse grens. Nick was een jaar of 6 toen, dus volgens mij alweer 17 jaar geleden. :D
Ik ben Sam jaren geleden nog een keer op wedstrijd tegen gekomen. Wat een super tinker was dat.


Da's zeker een eind weg dan! Ik heb, nadat ik Sam toen hij door degene aan wie ik hem had verkocht weer was doorverkocht, via een bokker contact gekregen en al die tijd, tot z'n veel te vroege eind, contact gehad met zijn eigenares. Hij heeft zelfs nog eens een maand bij ons gelogeerd (ehm nouja op Wennekers dan) toen ze op een lange vakantie was :) Echt een geweldig dier!!

.

Sandra_H
Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:22

Trouwens, nu ik hier toch zo ingerold ben, zal ik me ook maar eens voorstellen :o Zal proberen het kort te houden :D
Al op bokt sinds 2001 trouwens, maar niet meer zo heel actief.
Sandra dus, getrouwd met Rob, en sinds begin 2007 hebben wij Bob in bezit. Een palomino quarterhengst, die kort daarna ruin geworden is :D Gevalletje "heeft zo moeten zijn", maar dat is een veel te lang verhaal apart.
Gekocht om de reining in te gaan, en dat is uiteindelijk ook even gebeurd. We hebben alles behalve in hand onderdelen met hem gedaan, en sinds de ranch riding in Nederland verscheen en nog later de ranch trail starten we eigenlijk alleen nog maar die onderdelen. Als het zo uitkomt zal ik nog weleens superhorse starten, en Rob western riding, maar de ranch onderdelen zijn echt ons ding. We rijden hem dus samen, zijn en rijden alletwee (natuurlijk) verschillend maar dat vult elkaar enorm goed aan.

Bob is inmiddels alweer ruim 16 en in meerdere opzichten een geweldig leerpaard. Door zijn spat in 2011, en dan vooral het revalidatietraject, zijn we (in een notedop omschreven) toch heel anders gaan rijden, en vooral ook anders gaan denken. Hij is er gelukkig weer helemaal bovenop gekomen en loopt als de brandweer. Nog steeds western, maar met een flinke scheut klassieke dressuur zeg maar. Ik ontdekte later dat we veel raakvlakken hebben met bijvoorbeeld de cowboy dressage. Eigenlijk haal ik overal wel uit wat bruikbaar is. Hoe je het ook noemen wil of kan, ons doel is in elk geval om hem zo lang mogelijk heel en actief te houden. Tot nu toe lukt dat gelukkig aardig, en hij heeft overal nog veel plezier in. Ohja ter afwisseling rijden we ook regelmatig met de garrocha, dat vindt hij ook helemaal geweldig, als je dat ding pakt lijkt er wel iets in hem te veranderen, dan zie je hem bijna letterlijk groeien <3

.

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:36

Sandra_H schreef:
Bob is inmiddels alweer ruim 16 en in meerdere opzichten een geweldig leerpaard. Door zijn spat in 2011, en dan vooral het revalidatietraject, zijn we (in een notedop omschreven) toch heel anders gaan rijden, en vooral ook anders gaan denken. Hij is er gelukkig weer helemaal bovenop gekomen en loopt als de brandweer. Nog steeds western, maar met een flinke scheut klassieke dressuur zeg maar. Ik ontdekte later dat we veel raakvlakken hebben met bijvoorbeeld de cowboy dressage. Eigenlijk haal ik overal wel uit wat bruikbaar is. Hoe je het ook noemen wil of kan, ons doel is in elk geval om hem zo lang mogelijk heel en actief te houden. Tot nu toe lukt dat gelukkig aardig, en hij heeft overal nog veel plezier in. Ohja ter afwisseling rijden we ook regelmatig met de garrocha, dat vindt hij ook helemaal geweldig, als je dat ding pakt lijkt er wel iets in hem te veranderen, dan zie je hem bijna letterlijk groeien <3


Zou je toch eens moeten komen kijken ( of meedoen ;) ) met de clinics van Alex Zell en Jeff Sanders. Californische rijstijl ( heel veel raakvlakken met de klassieke dresuur/ Cowboy dressage). Jeff heeft ook nog wat Cowboy dressage shows gereden. We werken op die manier ook met koeien en doen letterlijk alles van galopwissels tot contra, piaffe en passage en zijgangen ( renvers. travers) waarbij o.a. de zijgangen heel handig zijn in het koeienwerk waar natuurlijk ook rollbacks aan te pas komen. We werken dus ook met de garrocha; erg leuk om te doen en zo nu en dan gebruiken we die ook als we met koeien werken.

garrocha werk tijdens een clinic van Alex:
[ img ]

Overigens kennen wij elkaar nog van "vroeger" ; ik heb ooit een keer meegedaan aan een clinic van Sil in Beverwijk, Rob heeft mij toen opgehaald met mijn Arabier.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 5 bezoekers