Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
x_Jeanine_x
Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:06

Ik ben bang dat die van ons laatste weekend van november al opgezet word. Omdat december drukke werk maand op mijn werk is.

Ik zal eens kijken of ik een foto heb van m'n boom van vorig jaar.
Maar heb oud roze tinten in de boom zitten!

Hele mooie bomen komen er al voorbij!


Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:21

Bedankt :D

Thomas5 wat een mooie bomen zeg!

Waar halen jullie kerstboom versiering vandaan? Heeft iemand ervaring met de site http://www.kerstversiering.nl ?
Daar hebben ze veel sets met kerstballen en ook veel in plastic. Maar het is zo een beetje lastig beoordelen hoe het er werkelijk uit ziet.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Thomas5
Berichten: 1034
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Wieze

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:45

Dank je wel voor de complimenten!

Wij halen meestal onze spullen bij de locale deco- en plantenzaak, maar ook bvb bij de Action. Het hoeven niet altijd kerstversieringen te zijn om mooi in de boom te hangen.
Wees creatief en probeer vooral veel uit :j er zitten bij ons soms theelichthouders in die je nadien gewoon nog kan gebruiken.

Ook in de natuur kan je leuke dingen vinden zoals takken, mos, speciale bladeren, dennenappels, bolsters, bloemen,...

Is er iemand van jullie die weet waar je (hele) brede linten kan vinden? Dat zoeken we nog :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 11:21

Lindor92 schreef:
Bedankt :D

Thomas5 wat een mooie bomen zeg!

Waar halen jullie kerstboom versiering vandaan? Heeft iemand ervaring met de site http://www.kerstversiering.nl ?
Daar hebben ze veel sets met kerstballen en ook veel in plastic. Maar het is zo een beetje lastig beoordelen hoe het er werkelijk uit ziet.


Ik heb hier vorige jaar besteld volgens mij en dat ziet er prima uit. Dit jaar heb ik op de website van Tuincentrum de Oosteinde (Koopkerstverlichting.nl ofzo) ballen gekocht. Wat ik zelf wel lastig vind is de maat inschatten. De ballen waren namelijk iets kleiner dan ik had verwacht, maar gelukkig had ik ook grotere ballen besteld dus opzich een mooie mix!

tengeltje11
Berichten: 7079
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 11:26

ik volg ook graag.
hier zou ik graag voor het eerst een kerstboom zetten....
alleen zegt mijn man dat hij dan direct 'aanwezig' moet zijn.
onze leefruimte is hoog(open zadeldak),dus manlief wil een exemplaar van minstens 3m hoog....

nu al eens online gekeken en ik schrok me eigenlijk rot van de prijzen,lagen tussen 400 euro(maar dan meestal heel arme boompjes waar je zo doorheen kijkt),tot 3000 euro....

is dat de correcte prijs?
weet iemand waar je bv wel een degelijke boom kan scoren die 3m is voor minder dan 1000 euro?

Anoniem

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 12:00

Tengeltje, wij hebben een boom van 260 cm voor 99 euro gekocht bij de Intratuin. Wel een witte, maar mooi vol! En zeker als je hem zelf nog eens goed vol hangt.

Thomas5
Berichten: 1034
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Wieze

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 12:35

Tengeltje, is een echte boom misschien een optie?
De onze is 2m40 hoog en 1m60 breed als ik me niet vergis en kostte tussen 200-300 euro. Wel een hele dichte met realistische naaldentoppen op de uiteinden van de takken. Een trucje om de boom extra aanwezig te maken is héél erg veel lichtjes er in doen en decoreren met grote ornamenten.

Kijk eens via Google of pinterest op de zoekterm 'designertree' ;) gegarandeerd een opvallende in huis!

chamion
Huisheks
Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:38

Foto's volgen nog, maar de boom en de 3 dorpen staan **\O/**

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

tengeltje11
Berichten: 7079
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 14:55

@Yalou,we willen sowieso groen
@Thomas,echt is geen optie,kleine kindjes en katten en honden,dus het laatste wat je wil is overal naalden in het hele huis....

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 15:34

tengeltje11 schreef:
@Yalou,we willen sowieso groen
@Thomas,echt is geen optie,kleine kindjes en katten en honden,dus het laatste wat je wil is overal naalden in het hele huis....

Is Marktplaats een optie? Ik heb voor 35 euro een boom van 210 cm gescoord!

Anoniem

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 16:12

Mijne staat alweer anderhalve week , wachten tot eind november doe ik niet aan :+

[ img ]

chamion
Huisheks
Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:29

Zoals beloofd de foto's.
Een nieuwe boom in rood en goud.
Het eerste kerstdorp onder de boom. Alleen de lampjes van het dorp waren kapot en het huidige snoer zie je slecht. 2de dorp in de erker. Veel kaarsen. Ik hou van kaarsen.

Ga nog wel een paar keer naar de action. Wil nog wat gouden ballen hebben, boom is hier en daar nog een tikkie kaal. En uitbreidingen voor het eerste dorp onder de boom. Mooie maat. Andere dorp is een kado geweest maar past totaal niet bij het eerste dorp.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Anoniem

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:06

Ziet er gezellig uit! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:23

Jeetjemina Thomas wat een gave bomen!

NatasjaE ik zit dit jaar met een kitten en een pup en ik ga puppyrenhekken om se boom zetten van 80cm hoog. Ik heb dezelfde ook om de pup haar mand staan en ze zijn al maanden pup en kittenproef dus ik heb er wel vertrouwen in dat dat gaat werken bij de kerstboom. Mijn boom is altijd rood wit groen en natuurlijke versiering.

Ik zit erg te twijfelen of ik de boom al ga opzetten. Stomme sinterklaas er nog tussen waar mn zoontje wel vol van is :D
Heb wel al lichtjes en frutsels bij de Intratuin gehaald <3 ga dit jaar voor het eerst proberen buiten een stukje gevel ook te verlichten *\o/* ooit wil ik ze allemaal vol, maar ik moet nog uitvogelen hoe dan.

Deze hangen al wel <3

[ img ]

Janneke93
Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:01

Wat een gave bomen en versieringen komen hier al voorbij!

Hier komt ook onze aller eerste kerstboom in ons eerste appartement :D
2 weken geleden hebben we een hele mooie grote volle boom gekocht bij de Intratuin. Natuurlijk hadden we niet over de ruimte en de grootte van de boom nagedacht en jullie raden het al, hij past niet _O-
No matter, we’ll make it fit ~~}>

Nu nog bedenken welke kleuren we in de boom gaan hangen. We dachten aan iets van champagne goud en donker rood.

Hoeveel lampjes zou je nodig hebben voor een boom van 2.15?

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:09

Aaah hier moet ik zijn!

Inspiratie bij Tuinland (Groningen) was ver te zoeken... Tips voor leuke kerstshows in het noorden?

Vorig jaar had ik dit:

[ img ]

Nog wat dingetjes...

En de boom ongeveer zo...
[ img ]

Ik heb er aan gedacht om er nu roze bij in te doen, maar ik twijfel...

Ook wil ik dit jaar graag kerststerren voor het raam... Ik bedoel die met de lampjes zeg maar :+

F_inley
Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:13

Vandaag de boom op gezet. De ballen zijn hard roze <3

[ img ]

Mijn hysterische wc _O-
[ img ]

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Thomas5
Berichten: 1034
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Wieze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:20

Rebecca, wat apart zo in 2 kleuren opgedeeld! Heel origineel! :j

Chamion, heel gezellig met al die kaarsen en versiering meteen sfeer tijdens de donkere avonden. Een mens krijgt er zin van om te decoreren *D

Suze, wanneer komt Sinterklaas bij jullie? Hier is dat overmorgen al dus vanaf dan mag de kerstboom uitgehaald worden **\O/** Lichtjes buiten doen wij soms op batterijen dan kan je ze in bloembakken of lantaarns verwerken. Alleen wel opletten dat het batterijhoudertje een beetje waterdicht blijft :)

Janntjuh, voor een grote boom mag je wel aardig wat lichtjes gebruiken. Wat je kan doen is een snoer naar binnen werken tussen de takken en dan aan de buitenkant werken met cluster snoer. Dat zijn heel veel lampjes dicht op elkaar. Zo heb je overal een mooi verdeelde verlichting, ook van binnen uit.

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:25

Janntjuh schreef:
Wat een gave bomen en versieringen komen hier al voorbij!

Hier komt ook onze aller eerste kerstboom in ons eerste appartement :D
2 weken geleden hebben we een hele mooie grote volle boom gekocht bij de Intratuin. Natuurlijk hadden we niet over de ruimte en de grootte van de boom nagedacht en jullie raden het al, hij past niet _O-
No matter, we’ll make it fit ~~}>

Nu nog bedenken welke kleuren we in de boom gaan hangen. We dachten aan iets van champagne goud en donker rood.

Hoeveel lampjes zou je nodig hebben voor een boom van 2.15?

Heb je wat aan deze link voor de kerstlichtjes?

Ik heb zelf ook straks goud, champagne en (kerst)rood in de boom! :D (Heb ossenbloedrood overwogen,maar ik heb al een hoop geld uitgegeven aan kerstversiering dit jaar ...)

Anoniem

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:33

Finley die wc _/-\o_ origineel :D

Al die versiering <3 , word je toch blij van :D


chamion
Huisheks
Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:25

Mezelf kennende gaat dit nog tig keer aangepast worden. Ik ben niet tevreden met het "dorpje" met waxinelichtjes, zoals dat nu staat. Geen idee wat ik ga doen om dit aan te passen. Het past gewoon niet bij elkaar. Ik heb 1x een heel mooie luxe uit een kerstpakket, een oude (en de minst mooie) en 2 gevonden bij een 2de hands zaak in de vorm van peperkoek huisjes. Zou van de eerste en de laatste er graag meer willen hebben. Maar dat zit er, vrees ik, niet in.

Ook heb ik grote open klappende deuren (zomers dan, nu grote ramen) waar enkel raamdecoratie op zit, maar als de gordijnen naar beneden zijn zie ik er niks van. Die hele hoek daar heeft nu niks kerstachtig, is ook in het aanzicht naar de tv dus valt nogal op.

Ach binnenkort naar Duiven, daar schijnt een hele grote mooie kerstshop/sfeer proevende tuin centra achtig iets te zitten. Zal daar vast wel een paar ideeën krijgen en dan bij de Action shoppen om te kijken of ik het kan nabootsen.

Wel vandaag 4! vuilniszakken (grote) vol met oude kerst spullen weggegooid. Sommige dingen waren al +30 jaar oud... hoogste tijd dus. Al heb ik nog steeds een doos of 5 over nu. Jammer genoeg ook een paar redelijk nieuwe jumbo ballen gesneuveld. Leken onbeschadigd maar zat lucht barsten in de verf/kleur en bij een enkele knapte ze kapot in mijn hand bij eruit halen. Vorst of verhuizing niet overleefd.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Janneke93
Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:30

Ah bedankt voor de link, daar heb ik wat aan!
2 snoeren idee is ook een goeie om te onthouden :D

Ik heb alvast deze floof ballen mee genomen, kon ze niet laten liggen!
[ img ]
[ img ]

Die wc _/-\o_

Intratuin staat mijn paard bijna naast, hele gave kerstshow maar altijd mega druk! In het weekend hele files die er heen gaan.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:37

Oooh die zijn leuk zeg!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:40

Wat een gave floof ballen! Ik heb zulk soort ook in het blauw gekocht. Hopen dat ze bij de rest van de (groene) decoratie passen :=

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:45

Vandaag kerstballen gehaald bij de kringloop, prijsjes zaten er nog aan! Ga dit jaar voor paars.
Dat vind ik dus wel leuk, alle kleuren van de regenboog kun je er vinden zonder dat je gelijk helemaal arm bent.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Lizzy__87, Manieki, Relserk, Sjokki en 47 bezoekers