[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kitty_
Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:53

Narcissa schreef:
Ik heb nog een iets duidelijkere foto gevonden. Hier zat ik een gaatje langer, maar ook daar wel erg achterop. Zweetplekken na het rijden waren altijd normaal.
[ [url=m/NzyIM4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij een langer zadel, gaat die dan niet te ver om haar kont liggen? Foto zonder ruiter, eerste toen het nog niet ingereden was, tweede maandje terug ongeveer. Dan moet ik mss eens een London testen ofzo? (Ik zit niet graag opgesloten dus hoe minder wrong hoe liever)
[ [url=m/zSRPtK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WnFs0z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben met haar begonnen met een 17" Tekna die voor haar goed was en waar ik zelf ook nog een hand achter mijn kont kon leggen. Ze is echter onbespierd aangekomen met een kuiprug, na een paar maanden kwam ze in haar spieren en was de kuiprug weg waardoor dat zadel compleet niet meer paste.

De Silverado, is die er ook in dressuur of vzh variant en hoe zit die? Een breed zadel is fijn voor mij, anders krijg ik een zere rug, daarom nooit naar Ghost enz gekeken.


Silverado is er alleen in een western variant. Je zou eens kunnen kijken voor een karlslund kontakt 3, boomloos en speciaal voor ijslanders. Tolt je ook? Hoe voelt en gaat dat nu?


[ img ]


Narcissa
Berichten: 3045
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:09

Die is toevallig niet te testen Kitty? Zien eruit alsof er een enorme wrong opzit zo op foto. Ik ben die van de vosse merrie die net over de omheining was gesprongen en die Sorenta meteen afwees op de knieblokken (het werd toen een Tekna uiteindelijk) :'). Tot welke zitmaat van ruiter gaat die?

Ze is ondanks haar leeftijd nog niet erg lang onder het zadel en ze is nooit echt ingetölt. Ik probeer het nu en ze biedt soms tölt aan, vanuit stap al een paar pasjes maar meer lukt nog niet. Vaak ook als ze erg gestressed is, maar dat is een zeldzaamheid. Kan er dus niet echt wat zinnig over zeggen. Over draf kan ik zeggen: hoe harder ze gaat, hoe beter ze zit.

Kitty_
Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:55

Narcissa schreef:
Die is toevallig niet te testen Kitty? Zien eruit alsof er een enorme wrong opzit zo op foto. Ik ben die van de vosse merrie die net over de omheining was gesprongen en die Sorenta meteen afwees op de knieblokken (het werd toen een Tekna uiteindelijk) :'). Tot welke zitmaat van ruiter gaat die?

Ze is ondanks haar leeftijd nog niet erg lang onder het zadel en ze is nooit echt ingetölt. Ik probeer het nu en ze biedt soms tölt aan, vanuit stap al een paar pasjes maar meer lukt nog niet. Vaak ook als ze erg gestressed is, maar dat is een zeldzaamheid. Kan er dus niet echt wat zinnig over zeggen. Over draf kan ik zeggen: hoe harder ze gaat, hoe beter ze zit.


Mijn berichtje is verdwenen zie ik. Je hebt pb :-)

DubbelFun
Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:08

Narcissa schreef:
De Silverado, is die er ook in dressuur of vzh variant en hoe zit die? Een breed zadel is fijn voor mij, anders krijg ik een zere rug, daarom nooit naar Ghost enz gekeken.

De Silverado is er alleen in Western uitvoering (dus altijd zonder wrongen), maar wel mét of zonder knop.

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:13

Ik heb vandaag fijne tips gekregen hoe ik ghost toch werkend kan krijgen voor mij en pony.
Dus kan het echt aanbevelen als je twijfels hebt, om er iemand bij te halen die met je meekijkt..
Brengt soms weer een andere kijk of andere tips voor pad of inlages of dergelijke.

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:46

Anoniem schreef:
Ik heb vandaag fijne tips gekregen hoe ik ghost toch werkend kan krijgen voor mij en pony.
Dus kan het echt aanbevelen als je twijfels hebt, om er iemand bij te halen die met je meekijkt..
Brengt soms weer een andere kijk of andere tips voor pad of inlages of dergelijke.

Fijn!

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:51

paddraigh schreef:
Iemand nog een goede tip voor een pad onder de mandriana met inlagen is een pre.
We hebben er mu de western kifra pad onder.
De zadelvormige van kifra staat er niet mooi onder die is te lang(ruglengte) mooiste 42 a 45 cm(zijlengte)



Ik heb er een grandeur onder.Deze is gemaakt voor een christ,maar past perfect.

www.paardweerinbalans.com
boomloze zadelpasservice
Acupressuur en (chinese) kruiden
Jaaropleiding Acupressuur paard (en hond)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 08:03

Narcissa schreef:
Die is toevallig niet te testen Kitty? Zien eruit alsof er een enorme wrong opzit zo op foto. Ik ben die van de vosse merrie die net over de omheining was gesprongen en die Sorenta meteen afwees op de knieblokken (het werd toen een Tekna uiteindelijk) :'). Tot welke zitmaat van ruiter gaat die?

Ze is ondanks haar leeftijd nog niet erg lang onder het zadel en ze is nooit echt ingetölt. Ik probeer het nu en ze biedt soms tölt aan, vanuit stap al een paar pasjes maar meer lukt nog niet. Vaak ook als ze erg gestressed is, maar dat is een zeldzaamheid. Kan er dus niet echt wat zinnig over zeggen. Over draf kan ik zeggen: hoe harder ze gaat, hoe beter ze zit.


Ik heb hem getest (haf op deze foto is de mijne ;) ) en de wrong zit hoog en is zacht, waardoor ik hem niet als groot en dwingend heb ervaren. En ik heb slechte knieën en vind een wrong daardoor al heel gauw dwingend ;) Ik heb kledingmaat 38 met best flinke bovenbenen en ik ben 1,75m lang en ik paste er goed in.

Esgaroth
Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:03

Vraag: ik heb een Barefoot drytex uit 2011 met pommel maat M. Nu heb ik ook een gewone leren Cheyenne uit 2010 met pommel maat L. Ik dacht: ik wissel de pommels om. Nu past de maat L uit de leren Cheyenne prima in de drytex, maar ik krijg de maat M uit de drytex met geen mogelijkheid in de leren Cheyenne. Er zit slechts 1 jaar tussen. Doe ik het niet goed, of moet ik een andere kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:34

Hoe meten jullie eigenlijk singels op?
Ik heb m’n fra te koop die gehele lengte 70is maar gesp gesp een andere maat...
Staat op t label ook geen maat vermeld..

DubbelFun
Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:00

Die labels zijn na een tijdje niet leesbaar meer. Je meet de singel inkl. de gespen

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:18

Gewoon de hele lengte dus?
Daar heb ik m nu mee te koop staan.

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:08

Anoniem schreef:
Gewoon de hele lengte dus?
Daar heb ik m nu mee te koop staan.

Nee, niet de hele lengte (tenzij VZ singel) maar van bovenkant gesp tot bovenkant gesp... dat flapje wat er achter ligt, meet je niet mee

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:20

Das wel gekke lengte dan, 63

DubbelFun
Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:25

Ik heb mijn beide singels gemeten en die zijn precies de lengte die op het labeltje staan.

Duhelo
Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:28

Anoniem schreef:
Das wel gekke lengte dan, 63

nee hoor, die zal oorspronkelijk 60 cm geweest zijn, maar FRA is elastisch dus wss een beetje uitgerokken nu naar 63.
(of omgekeerd, oorspronkelijk 65 en nu wat gekrompen door gebruik/wassen naar 63 cm)

Narcissa
Berichten: 3045
Geregistreerd: 29-03-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:55

Dat klinkt goed Skippy.

Gisteren heeft manlief wat foto's gemaakt. Beugelophanging een stuk naar achter gedaan en beugels gaatje langer.

In stap lijkt het mij wel ok
[ img ]

In draf wat minder
[ img ]

Wat vinden jullie?

Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:28

Ik heb het idee dat je je in draf wat naar achter zet ? Kan dat?

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Duhelo
Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:53

ik overweeg om mijn ghost flamengo te verkopen.

Ik heb een prototype, hier zat een pad onder met inlages, die zijn vervangen door de nieuwe kussens (die met het drukverdelende plaatje erin.)
Het is een neplederen variant, geen beschadigingen, niet zoveel gebruikt. (ik gebruik vooral de lipica, kan toch maar 1 paard per keer rijden.)
Wat zou ik hiervoor kunnen vragen?

maralyn
Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:31

Beugel riem probleem opgelost.

Nu heb ik iets anders.

Toen mevrouw dacht vandaag, dikke doei met die trekker en rechts omkeert maakte, zat ik als een huis! Ondanks dat mevrouw het op t lopen zette, voelde ik mij enorm veilig.

Zadel schoof niet!

Halverwege de rit zei mijn vriendin... Je hebt haar ook niet na gesingeld.
Je kon de singel los zien liggen onder de buik...

Nu kom ik bij het volgende... Ik heb een kiefer anatomische gevormde singel. En voor ik opstap check ik... maar strakker krijg ik m niet.
Na het rijden heb ik ruim twee gaatjes over.

(Verder ben ik heel blij met mijn zadel. Heb nog nooit zo zeker in n zadel gezeten met n paard die er tussenuit ging)

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

DubbelFun
Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:37

Dat is makkelijk op te lossen door 10 meter eerst te gaan lopen en voor je opstijgt nog even de singel controleren. Vaak kun je dan al weer 1 a 2 gaten bij singelen.


Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:46

Barefoot moest ik na opstijgen altijd nog even singelen had het idee dat die door het inzakken gewoon losser kwam te zitten.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 15:44

Mijn Ghost kon ik pas na singelen als ik erop zat. Vergat het weleens maar dan kon je zo je een erdoorheen steken :Y)

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 16:09

Ik heb de Barefoot Just adjust besteld. Benieuwd wanneer ik ‘m in gebruik kan gaan nemen!

[o]

Leo
Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 16:15

Ik doe met opzadelen de singel op het tweede gaatje. In de bak singel ik aan en dan loop ik er een paar rondjes naast. Daarna pas singel ik na en stijg op. Gaat eigenlijk altijd goed zo. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nynkex01, Vlindy en 70 bezoekers