Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:54

Oké oké, bij ons in huis wachten we nog ongeveer een maand, maar dan mag eindelijk de kerstboom weer op. <|-

Wie kijkt daar ook zo naar uit? Wat hangen jullie dit jaar in de boom en in/om het huis?

Wij hebben vandaag een nieuwe kunstboom gescoord. Voor het eerst een witte *\o/*


Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:08

Bij ons gaat hij meestal na Sinterklaas op :D Eerder is helaas niet toegestaan door iedereen in het huis :+

Ik vind het opzetten en afbreken altijd wel een klus, maar wel leuk met onze 25 jaar oude nepperd die naalduitval heeft ( :') ).

Meestal doen we goud en rood of iets in die trant. En onder de kerstboom ligt altijd een kleedje met daarop kerstknuffeltjes en wat andere dingetjes :)

*pum*

lauraax
Berichten: 387
Geregistreerd: 21-07-08
Woonplaats: Twente, Netherlands

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:13

Ik meld me hier zeer graag, ik ben echt een kerst fan!
Dit jaar voor het eerst kerst samen met mijn vriend in ons huis.
De planning was een prachtige kerstboom, maar we besloten ook 2 kittens te nemen, dus de kerstboom hebben we gekozen om niet te doen.

Ik ga voor de kleuren roze, zilver en wit. {:) Dus we gaan het wel gezellig maken maar dan zonder een kerstboom :)

Randy<3

Westhof
Berichten: 2890
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:15

Ja, ik kijk er ook naar uit! Onze 6 katten vast ook trouwens := Weer lekker ballen rapen en slingers van de grond plukken. Maar hé, dat mag de pret niet drukken {:)

BiBiQ
Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:37

Leukkkkkkkkk! Ik hou altijd een beetje van wat stoerdere decoratie. Niet perse een boom, maar een alternatieve manier vind ik ook erg tof.

Vorig jaar van kale takken aan touw van groot naar klein en dan die versierd. En een nobilis boompje. Gewoon zo. Niet versierd. Zo tof <3

Boompje:
[ img ]

Takken:
[ img ]
[ img ]

Oudjaar tafel, over the top:
[ img ]

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)

xLaraaj
Berichten: 3668
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:40

Oooh wat leuk ! Ik ben DOL op kerst maar mijn vriend niet + we verhuizen met kerst dus dit jaar zal het denk ik heel triestig worden -O- Maar ik kom genieten van al jullie mooie decoraties <3

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:45

Wauw die eerste en laatste foto zijn zo mooi!! Wat een heerlijke sferen!
De kou, de gezelligheid, lampjes overal, en iedereen die oprecht bezig is met het goed en gezellig maken voor een ander. Heerlijk vind ik het! Elk jaar bij een oom en tante van mij eten die dan koken. Met die tante kleden mijn zusje en ik ons sinds onze jeugd dan extra netjes, echt low-key galastijl en dan meerdere gangen en cadeautjes.. Mijn oom is professor, dus altijd een boek cadeau dat hij zelf dat jaar heeft gelezen. Je weet altijd dat het een boek wordt, maar nooit welke en waarom hij daarbij aan ons dacht tot hij het die avond verteld! :D

Een studievriend van mijn vader is gepensioneerd lasser.. Die maakt op dit moment een kerstboom voor mij van hoefijzers **\O/** Zo benieuwd naar het resultaat straks! En dan allemaal lichtjes er in. Ik kan niet wachten..! :o Ik hou immens van kerst <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:01

Wat een reacties al! Super leuk :D

Canon, wauw een kerstboom van hoefijzers. Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Wanneer verwacht je het resultaat te kunnen showen?

BiBiQ, hele gave ideeën ook. En wat een mooi boompje.

Ik heb daarnet leuke groene velvet hangers gekocht bij de Action voor in onze witte boom. Wij hebben een hele dennengroene muur in huis, dus wil de zelfde kleur ballen gaan gebruiken, gecombineerd met zwart en eucalyptus. Had vorige week ook nog roze en blauwe ballen gekocht, maar die passen nu niet meer bij onze boom.

BiBiQ
Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:22

Klinkt als een hele toffe kleur combi!

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:26

Mijn boom is rood en wit maar verder zet ik geen versieringen neer. Mijn katten slopen dat. :+
De boom laten ze gelukkig na 1x proberen met rust.

Nog 2 weken wachten en dan zet ik hem op...denk ik. :=

Anoniem

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:28

Ik moet nog minimaal 3 weken wachten van mijzelf _O- eigenlijk zelfs 4 en een beetje maar weet niet of dat gaat lukken.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:21

Anoniem schreef:
Wat een reacties al! Super leuk :D

Canon, wauw een kerstboom van hoefijzers. Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Wanneer verwacht je het resultaat te kunnen showen?

Is voor mij ook nog even de vraag.. Maar ze zijn er druk mee! :D (zijn vrouw schuurt alles en maakt de hoefijzers schoon en hij verdeelt en last ze aan elkaar.) Maar als 'ie er is, dan zal ik dat hier zeker doen! Beloofd!

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:02

Leuk! Ik heb ook zin in om een kerstboom op te zetten! Wij kopen dit jaar een echte. Hoop dat er in januari mooie kunstbomen in de uitverkoop zijn. Qua versiering moet ik alles nog hebben. Dus ben nog aan het nadenken over kleuren. Wil denk ik iets met koper. Wat past daar verder mooi bij?

Heb vandaag op de beurs al wat gescoord qua decoratie.

[ img ]
[ img ]


En deze vorige week:[ img ]



We wonen net 3 maanden samen, dus moet alles nog kopen.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:48

Leuk om alles samen te gaan kopen! Je hebt al leuke dingen ingeslagen en jullie interieur is sfeervol. :j

Wij hebben volgende week zondag gepland om de boom op te zetten. Zitten zo vol, anders komt het er niet van. Wil er een leuk dagje van maken met kerstmuziek, warme chocomel etc.

Onze boom wordt roze/wit/zilver. We hebben pas al een verlicht rendier voor buiten gekocht.
Helemaal leuk. <3

Anoniem

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:54

Leuke spulletjes Lindor en wat een mooi huis zo op de achtergrond.

Leuk, laat je volgende week het resultaat zien? :D

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:58

Ga ik doen. :j

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:00

hier eigenlijk al een paar jaar geen echte boom meer ivm jonge honden, maar altijd wel veel kerstversiering!
Love it!

Heb voor dit jaar een heel groot kerstboom wandkleed gekocht, hij is echt heel gaaf en mega groot, met lichtjes.

Dit jaar zijn we niet thuis met kerst, we zijn een weekje op Texel.
Maar er komt zeker versiering, heb 6 december al vrij gehouden in mijn agenda om het huis kerst klaar te maken voor de mensen die op ons huis en de dieren passen als wij er niet zijn.

meggiemeg
Berichten: 12184
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:04

Bij mij in de boom is alles zilver, heb er bijna antieke ballen in hangen, zijn nog van mijn oma geweest en al meer dan 60 jaar oud. Sommige zijn zo lelijk dat je ze weer mooi vindt. Wij hebben een grote woonkamer dus diverse grote stukken, buiten onder de veranda's op de tafels ook mooie grote stukken. Bij de veranda's ook kerstverlichting maar die brand nu al 's avonds en de kerstperiode dag en nacht, zo gezellig.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Anoniem

Re: Bijna weer tijd voor de kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:17

Ik zou ook buiten graag wat verlichting hebben maar heb gewoon geen idee waar ik de stroom vandaan moet halen := we hebben buiten geen stopcontacten ofzo..

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:23

Ohh heerlijk dit topic! Ik meld me ook. <3

Dit wordt onze eerste echte kerst in ons nieuwe huis. Vorig jaar sliepen we tussen de slooptroep van de verbouwing dus dat was niks helaas.

Ik wil eigenlijk een echte boom maar heb ooit een spinnen nest gehad dus ik overweeg wel echt een kunst boom := eerder vond ik het niets maar nu vind ik die met sneeuw gesprayde bomen opeens heel mooi?
Qua versiering hebben wij ook nog niets. Alles uit het oude huis weggedaan. Dus ik twijfel nog over de kleuren..

Buiten komt in elk geval in de plant voor de deur wat verlichting en ook op de gevel van t huis :j

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:31

Ohh ik ben ook fan van een kerstboom. Maar ik heb nu twee Noorse Boskat Kittens. (Waarvan er 1 nu bijna 5 kilo weegt) Ik durf dus niet zo goed want het is niet de vraag of ze er in gaan maar hoe snel, hoe vaak en hoe hoog.

Ik had al een topic geopend met tips...maar ben nog steeds inspiratie aan het opdoen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 09-11-19 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

DemiSisa
Berichten: 988
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:31

Ik kom meevolgen! Mijn moeder heeft helaas vorig jaar besloten dat ze geen kerstboom meer wil. Daar baal ik enorm van, want ik had nog aangeboden om zelf de kerstboom op te bouwen & weer af te breken. Ook dit jaar lijkt ze geen kerstboom te willen dus wil ik graag zelf een mini kerstboompje op mijn kamer. Moet er nog wel eentje aanschaffen!

Iemand die nog leuke winkels met leuke kerstversiering weet? :D

Chiko <3

B + 19 | L1 + 13

Thomas5
Berichten: 1034
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Wieze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:45

Wij kijken ook altijd uit naar de kerstperiode! Zo gezellig met al die lichtje en decoratie <|-

Het wordt telkens weer een allegaartje van kleuren en materialen in de kerstboom. Enkele jaren geleden was de hoofdkleur rood, zowel voor de boom binnen als buiten (ja we zetten er soms 2 :D )

[ img ]

[ img ]

Nadien een nóg groter modelletje aangeschaft en een keer zachte tinten gebruikt:

[ img ]

En vorig jaar werd het iets gebaseerd op een 'designerboom' :

[ img ]

Vond even snel geen betere foto, hier was het nog niet helemaal klaar.

Benieuwd welke leuke ideeën er nog voorbij gaan komen! {:)

rayoow
Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:46

Ik mag de boom nog niet opzetten, wel veel zin in! Mag pas na sinterklaas.

Wel al bezig met kerstcadeaus voor mijn klanten *\o/*

Dit was de boom vorig jaar

[ img ]

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:48

Thomas5 schreef:
Wij kijken ook altijd uit naar de kerstperiode! Zo gezellig met al die lichtje en decoratie <|-

Het wordt telkens weer een allegaartje van kleuren en materialen in de kerstboom. Enkele jaren geleden was de hoofdkleur rood, zowel voor de boom binnen als buiten (ja we zetten er soms 2 :D )

[ [url=m/G82aNI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LExefg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nadien een nóg groter modelletje aangeschaft en een keer zachte tinten gebruikt:

[ [url=m/CZdxhK.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vorig jaar werd het iets gebaseerd op een 'designerboom' :

[ [url=m/2DoPyV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vond even snel geen betere foto, hier was het nog niet helemaal klaar.

Benieuwd welke leuke ideeën er nog voorbij gaan komen! {:)


Wow wat een gave openhaard! :wow: