Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Seltje
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 16:42

Als tegenhanger van dit topic: [LZP] Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Welke vrijgevigheden zijn jou opgevallen?
Tegenwoordig ga ik vaak mee eten met de boekhouder-collega's van mijn partner. Heel leuk en gezellig, maar op het einde van de avond is het een gevecht om wie er gaat betalen. Zie ik 3 mannen ineens op staan om zo snel mogelijk aan de kassa te zijn... Altijd enorm spannend wie er uiteindelijk 'wint'.
(De vrouwen, want die betalen nooit :') )


Op een ander etentje met collega's bestel ik iets van vlees, en zeg heel duidelijk: goed doorbakken (want zwanger). Krijg ik een half doorbakken stuk, dus stuur het terug met de mededeling: goed doorbakken graag. Ik krijg van het restaurant een extra set frietjes en groenten bij het extra gebakken vlees (aangenaam, want ik wacht al veel langer op mijn eten dan mijn collega's). Na het eten zeggen mijn collega's: Nee, jij deelt niet mee in de kosten, want jij hebt te lang gewacht en hebt geen alcohol meegedronken. (Terwijl er nog andere collega's ook geen alcohol drinken want BOB). Krijg ik toevallig achteraf de rekening te zien, waar mijn gerecht 2 x opstond, dus mijn collega's hebben dubbel voor mij betaald. Geweldig, hoewel dat voor mij echt niet hoefde... _/-\o_


Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:07

Ik reisde regelmatig naar Duitsland en ik heb een keer een gratis treinkaart gekregen van random mensen op het station :D Was een regionale trein en dan moet je eigenlijk je naam op het ticket zetten en hij is in heel Nedersaksen geldig, maar die mensen waren dat vergeten en hadden geen controle gehad. Scheelde mij toch aardig.

ArankaM
Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:10

Leuk topic!
Ik heb een heel vrijgevige schoonfamilie. Ik schaam me er bijna voor wat ik wel niet allemaal krijg. Vakantie, cadeau’s, etc.
Mijn vriend en ik maken wel eens de grap dat ik door ze wordt ingehuurd om bij mijn vriend te blijven :')
Ik probeer ook vaak wat terug te doen. Ik kan lekker koken, dus maak af en toe eens iets wat ze lekker vinden. Cadeau’s geven ze weinig om. En ik help wel eens met schoonmaakklusjes. Als we op vakantie zijn dan trakteer ik altijd op een etentje.
Als ik werkende ben hoop ik hen ook eens mee te nemen op vakantie oid.

[o]

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:18

Wat leuk om al die verhalen te lezen zo!

Ik was eens met een aanhanger onderweg van Emmen naar Groningen, en ter hoogte van Borger klapt de rechterband van de aanhanger. Met een flinke slinger nog net de afrit mee kunnen pakken en auto + aanhanger geparkeerd op de P&R. Daar stond ik dan, met een flink volgeladen aanhanger die niet van mij was en een andere auto dus geen gereedschap. Een vriend is in de auto gesprongen met krik en toebehoren en naar me toegereden, en met wat gedoe de kapotte band eraf kunnen krijgen. Na wat rondbellen kwamen we bij een garage in het dorpje uit, die de band niet had liggen, maar wel kon bestellen. Alleen, welke maat? Band was in gruzelementen en de maat was niet meer te lezen. Wij weer terug, maat van de andere band doorgegeven via de telefoon, die man hem snel besteld via spoedbestelling, kon nog net want het was nog net geen 3 uur in de middag.

Dan denk je, super, komt goed. Maar wat bleek, de aanhanger had twee verschillende maten wielen, waardoor de bestelde band dus alsnog niet paste. De man van de garage fronste wat, bedacht zich even, liep weg en kwam even later terug met een tweedehands autoband die soort van zou moeten passen en me in ieder geval thuis kon krijgen. Dus uiteindelijk 3 uur later kon ik toch weer op pad. Op mijn vraag wat ik hem schuldig was (want hij had bestellingen voor me geplaatst en flink wat tijd eraan besteed) schudde hij zijn hoofd en zei dat het goed zo was. Ik moest vooral zorgen dat ik weer veilig thuiskwam vond hij. Ik wist niet hoeveel ik die man moest bedanken, en ben het nooit vergeten, dat hij het zo voor ons kon oplossen heeft ons echt heel erg veel gedoe bespaard met heen en weer rijden, vervangende aanhanger regelen en de niet-rijdende weer thuis krijgen.

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:28

Onze autogarage is ook altijd erg vrijgevig. Controles en nieuwe lampjes/zekeringen doen ze altijd gratis. Laatst hadden ze een sterretje in de raam gerepareerd, maar was nog zichtbaar. Ze waren niet helemaal tevreden met het resultaat, dus het was gratis.

We hebben wel eens gratis parkeerkaarten gekregen van buurtbewoners, toen we ons nieuwe bootje gingen ophalen, en die parkeerplaatsen alleen voor bewoners waren :D

En kerstkaarten of bedankkaartjes met cadeaubonnen of andere cadeautjes van mensen waar ik eerder een huwelijk voor heb gefilmd, dat vind ik ook altijd zo lief <3

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:37

heb een vrijgevige schoonvader!

2 jaar geleden kwam er een hectare land te koop, grenzend aan ons land dat we al hadden.
Als wij land land zouden kopen waren we gelijk van het recht van overpad af , die de vorige landeigenaar had over onze oprit (man kwam er 2x per maand over heen , maar eigenlijk altijd onder onze werktijd)
Maar goed, stukkie kostte een slordige 60 duizend euri!
Wij verdienen samen aardig mijn hubbie en ik, maar dat bedrag hadden we net niet, zullen we maar zeggen.

Schoonpa zei gelijk, kopen, ik betaal! Voorschot op jullie erfenis :+

Maar ik geef ook veel weg, we hebben een gezin hier int durp wonen die het niet breed hebben.
Kids komen hier vaak op mijn tinker rijden en we schuiven nog wel eens een tas met boodschappen om de deur in het weekend. :o

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:43

Is er hier verder niemand verbaasd dat ze jouw gerecht dubbel aangerekend hebben? :=

Ik ga eens nadenken over een gulle actie!

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:48

KarinLF schreef:
heb een vrijgevige schoonvader!

2 jaar geleden kwam er een hectare land te koop, grenzend aan ons land dat we al hadden.
Als wij land land zouden kopen waren we gelijk van het recht van overpad af , die de vorige landeigenaar had over onze oprit (man kwam er 2x per maand over heen , maar eigenlijk altijd onder onze werktijd)
Maar goed, stukkie kostte een slordige 60 duizend euri!
Wij verdienen samen aardig mijn hubbie en ik, maar dat bedrag hadden we net niet, zullen we maar zeggen.

Schoonpa zei gelijk, kopen, ik betaal! Voorschot op jullie erfenis :+

Maar ik geef ook veel weg, we hebben een gezin hier int durp wonen die het niet breed hebben.
Kids komen hier vaak op mijn tinker rijden en we schuiven nog wel eens een tas met boodschappen om de deur in het weekend. :o

Mooie voorbeelden zeg en ik herken ook wel wat erin. Geven en nemen.

In het gehucht waar wij wonen hebben we het ook getroffen met de buurt. Niet dat iedereen bij elkaar de deur plat loopt, maar als er een helpende hand nodig is dan kun je overal wel aankloppen. Iedereen houdt een oogje in het zeil en veel hebben dieren in de weide lopen. De schapenboer twee huizen verderop werkt met zn bedrijf en twee banen in loondienst bijna 24 uur per dag om een beetje rond te komen, en soms gebeurd het dat er iets met de schapen is als hij aan het werk is elders. Dan vang ik dat vaak met een andere buurman op, want je kunt zo'n schaap niet aan zn lot overlaten. Maar als ik weer een trekkerwerkje in de weide heb dan staat hij ook zo met de tractor voor de deur om even te helpen. Als de buren veel van huis zijn voor het werk loop ik overdag een rondje met de honden, zodat ze niet de hele dag in huis zitten. En toen ik een ongelukje had met mijn auto en ergens half op de kop in de berm stond kwam de buurman van verder er met zn auto-ambulance en dikke kar aan om me uit de brand te helpen.

Ik vind dat echt heel prettig om zo in een "gemeenschapje" te leven.

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:54

Mooie verhalen!

Dubbel gerecht vind ik ook bijzonder. Service is service, maar dat zou ook onbetaald moeten zijn :D


Hier eens op het station in gesprek geraakt met een onbekende. We vertelden over wat we deden (ik als student, de andere persoon als gepensioneerde), en toen zei de persoon 'ik ken een boek wat bij jou past! Loop je mee?'
Aangezien de boekhandel in het station zat, en het station vol mensen was, dacht ik: 'dat kan wel veilig. Ik heb genoeg tijd, dus loop wel mee.'
Dus ik mee naar de winkel, en de persoon laat me twee boeken zien, waarvan ik de spiegel/achterkant mocht lezen. 'Kies maar!'

Uhm... 'Die klinkt interessant'. En voor ik het wist had die persoon het boek betaald en aan mij gegeven. Ik zat me toch verbaasd in de trein!

Ik heb de persoon nooit meer gezien, maar het boek past perfect bij mij.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:01

@bubblewrap wat een leuk verhaal

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:03

Ik heb een hele gulle, onbetaalbare broer. Half jaar geleden was mijn stofzuiger kapot, belde hem om te vragen of de stofzuiger die ik op het oog had goed genoeg was. Kreeg daarna een appje dat ie hem besteld had voor me!

Diezelfde broer is zelfstandige in de bouw, en werkt zichzelf over de top. Had ie in de zomervakantie een weekje landal geboekt voor ons. Zodat ie verplicht was om vakantie te nemen. Echt onbetaalbaar <3

Karaat_the_newforest op Instagram

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:51

Vroeger gaf ik mijn dagkaart van de trein en parkeer kaart ook altijd door als ik klaar was en mensen bij een automaat zag staan. Nu kan dat vaak niet meer helaas i.v.m. personaliseren.

Andreeaa
Berichten: 811
Geregistreerd: 04-03-10
Woonplaats: Hongarije

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:13

De laatste jaren maken wij hele vrijgevige dingen mee.
Vorig jaar hebben wij een auto ongeluk gehad (wij waren schuldig ondanks een domme fout van een andere bestuurder die niks had en doorreed).
Was in het buitenland en wij hadden besloten om contant de kosten van de nieuwe auto van de man te betalen om zo geen gedoe te hebben met eigen risico. Onze eigen auto was total loss en kon niet meer rijden.
Een week of 3 later belde de man van de schade op dat hij geld wilde terug geven. Hij was immers all risk verzekerd dus kon wel wat missen. Hij had niet alles terug gegeven maar toch wel een lekker bedrag. Dat konden wij wel goed gebruiken nadat we onze eigen auto weer (veilig) in elkaar geknutseld hadden. De auto reed weer goed, maar zat een scheur in de bumper niet mooi maar hij reed.

Verder hebben we al bij een Nederlands gezin in Roemenië mogen logeren. We kenden hun niet, maar toch boden ze dat aan zodat wij wat over Roemenië te weten kwamen.
We hebben een Nl/Duits koppel ontmoet waar we werden uitgenodigd en met de camper op hun oprit mochten logeren.
We ontmoeten zoveel lieve en vriendelijke mensen. Dat zijn van die mensen die je niet veel ziet, maar altijd welkom bij bent.

We mochten gratis komen douchen op een camping nadat we dw eigenaaresse hadden ontmoet bij een speeltuin waar we stonden met de camper. We hebben kaartjes voor de tram gehad in wenen voor 2 personen 3 dagen reizen.

Zelf geven we ook veel weg vooral aan Hongaren die het wat minder hebben. We reden voor de Hongaarse buurman naar het ziekenhuis met hun toen nog baby die vele operaties nodig had. Zorgden voor werk zodat hij wat geld kon verdienen voor het ziekenhuis(voor een normaal loon hoger dan het Hongaarse loon wat hij kreeg).

1 september 2014❤1 mei 2017❤22 april 2022❤
www.happymamalife.nl

Stephanie_86
Berichten: 1926
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:23

Ik heb mijn bijrijdpaard gekregen. <3 het is in augustus allemaal officieel geworden en ik kan nog steeds niet geloven dat het nu mijn paard is! Ik ben de oude eigenaresse zooo vreselijk dankbaar!

prugelpiet
Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:30

Wat een fijn topic <3

Ik probeer zelf ook altijd veel te doen voor vrienden en familie.
Willen we een keer uit eten met een clubje vriendinnen maar eentje geeft aan dat dat lastig is met geld, wil ik dat rustig betalen. Uiteindelijk zijn er dan altijd nog meer die zeggen "Joh, ik betaal ook wel wat meer"

Ik werk hard voor mijn geld hoor, ik ben zeker niet rijk, maar ik ben ook van het principe "geld heb je om uit te geven"
Ik heb liever een gezellige avond met mijn vriendinnen dan een nieuw vest.

Ik heb ook een mega lieve automonteur die heel veel dingen doet voor niks, of vaak de simpele dingen op de rekening achterwege laat.

En ik heb een geweldige baas die me mijn paard voor veels te weinig geld heeft laten overkopen, omdat ze vond dat ze maar gewoon bij mij moest blijven <3 <3

I am because you were

Amber3
Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:43

Onze buurman die kosteloos 3 grote Esdoorns heeft omgezaagd uit zijn bosje bij onze paddock en wei. Ik ben hem echt heel dankbaar!!

Bailey Ro-lex x Jazz
Phéline Just Wimphof x Ro-lex
Felix en Sunflower's Miss Dior
Dublin

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:47

Mijn oom ging scheiden wat niet soepel liep, toen ik 6 weken op reis ging bood ik aan dat hij in mijn huis mocht.
Ik was al langer aan het tobben met mij wasmachine . Toen ik terug kwam van mijn reis, had mijn oom een andere wasmachine geldig als bedankje. Zo bizar lief

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:56

Heb een vriendin die door allerlei omstandigheden behoorlijk arm is maar nooit klagen. Soms zie ik een mooi pakket kleding en dat koop ik voor haar. Dat wil ze nog net accepteren en soms een tas vol boodschappen met hun verjaardagen als cadeau kan ook nog net. Maar ze is er wel heel blij mee.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Cubone
Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:19

Ik kreeg vandaag een gigantische bos bloemen (denk een boeket van zeker 50 euro.. :o ) van mijn werk omdat ik van de week een ongeluk heb gehad. Zo lief! En daarnaast heb ik ook ontelbaar veel lieve berichtjes gekregen van bezorgde collega's <3 Ik werk pas net een half jaar in dat team dus dit was wel even helemaal fantastisch :D

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:28

Bubblewrap schreef:
Mooie verhalen!
Hier eens op het station in gesprek geraakt met een onbekende. We vertelden over wat we deden (ik als student, de andere persoon als gepensioneerde), en toen zei de persoon 'ik ken een boek wat bij jou past! Loop je mee?'
Aangezien de boekhandel in het station zat, en het station vol mensen was, dacht ik: 'dat kan wel veilig. Ik heb genoeg tijd, dus loop wel mee.'
Dus ik mee naar de winkel, en de persoon laat me twee boeken zien, waarvan ik de spiegel/achterkant mocht lezen. 'Kies maar!'

Uhm... 'Die klinkt interessant'. En voor ik het wist had die persoon het boek betaald en aan mij gegeven. Ik zat me toch verbaasd in de trein!

Ik heb de persoon nooit meer gezien, maar het boek past perfect bij mij.

Wat een mooie ervaring zeg, en vind het van jou ook tof dat je ervoor open stond en mee bent gelopen ondanks de "bizarre" vraag die ook best afkeer of angst kan oproepen.

En ik vind het erg leuk om al die verhalen en ervaringen van anderen hier te lezen. Dus aan iedereen die leest, blijf het vooral delen! <3

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Dreamybol
Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 00:02

Ik kreeg onlangs een sta op stoel cadeau van mijn buurvrouw. Zij had hem uit een erfenis en hem te koop gezet voor al veel minder dan de nieuwprijs, maar nog steeds teveel geld voor ons. Dus toen ze voor de deur stond en zei dat ze hem wilde geven omdat ze me ziet worstelen met mijn gezondheid en vond dat de stoel bij mij goed terecht zou komen, was ik wel even flabbergasted. Hij is mooi, staat goed in ons huis en het belangrijkste, hij zit fantastisch met precies op de goede plekken ondersteuning voor mijn lijf.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


zonnebloem18
Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 01:22

Een moeder van de speelgroep had een oproepje gedaan voor een wandelwagen met kinderwageninzet aangezien ze die van hun na een verhuizing niet meer konden vinden.
Omdat onze dochter toch nooit in dat ding wilde heb ik die van ons aangeboden. 2 weken later tijdens het opruimen van de zonder hadden ze hun eigen inzet weer gevonden en kregen we de onze weer terug. Ondanks dat ze er maar 2 weken gebruik van had gemaakt wilde ze ons een fotoshoot aanbieden.
Omdat ik me daar wat te bezwaard voor voelde zijn we daar toen niet op ingegaan. Nu een paar jaar later zijn onze dochters beste vriendinnen en had ze een uitvaller bij 1 van haar shoot en stond ze erop dat we alsnog op de foto gingen.

We zijn nu echt zo blij met de foto's en het was zo lief aangeboden.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

djodjodjo
Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 06:13

Wat een fijn, positief topic! Ik denk dat ik de afgelopen 4 maanden alleen maar heb gezien hoe lief en vrijgevig mensen zijn. Vriend en ik reizen op de motor, en vanaf half Turkije maakte de gastvrijheid echt een ommekeer. We hebben oneindig veel thee gekregen, koekjes, fruit, complete maaltijden, slaapplekken, tours door de stad, een kettinkje, kleding, reparaties aan de motoren, noem het maar.. En allemaal van mensen die we niet kenden.

Eigenlijk is de wereld echt een fantastisch mooie plek

Onderweg van NL naar NZ op de motor! Volg mijn reis op www.globethrottling.com

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 06:29

Wat een leuk topic zeg!
Het eerste waar ik aan moest denken was iets dat mijn moeder heeft meegemaakt. Hier in de VS (zoals iedereen wel weet) is het standaard op tips/fooi te geven. Mijn moeder werkte in een bar als customer service en er kwam een ouder koppel aan de balie (de man in een rolstoel) en de vrouw vroeg aan mijn moeder of ze hen kon helpen de straat over te steken. Goh, kleine moeite, uiteraard! eenmaal aan hun auto toegekomen grijpt de vrouw naar haar zakken en er valt een 1000 dollar uit, tipt mijn moeder 400 dollar omdat ze hen had geholpen de straat over te steken :')

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude


Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 07:21

Mijn schoonzusje...

Wilde laatst het eten betalen, ga eerst nog even naar het toilet. Wil daarna gaan betalen en zeggen ze bij de kassa wijzend naar haar die dame heeft betaald. Daarna dacht ik haar eens te snel af te zijn geweest, dus vertel het vol trots aan mijn broertje. Hij heeft contact met haar en ik krijg een foto van het handschoenenkastje van mijn auto met 50€... Dat had ze dus stiekem achtergelaten.

Ze doet het dus ook met mijn broertje. We gaan samen nog even zoeken om haar ‘terug te pakken’.