Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

SofieHavan
Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 06:55

Mooi overzicht, dikke proficiat!
Wat een aansprekend paardje heb je, zo'n mooi blij koppie op elke hindernis.
T ziet er allemaal heel netjes uit.

Werken aan de dressuur, ik trainde zoveel meer op dressuur dan op de rest toen ik nog wedstrijd reed.
T is een feit: met de dressuur valt of staat het klassement. Jammer maar helaas!
Ik ben zeker dat jullie dit ook goed gaan aanpakken!
Succes volgend seizoen, ik ben benieuwd!! :D


Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:22

Wat een gave foto's!! Heel leuk om te zien

Wel dacht ik tijdens het lezen van je post, waarom die punten op de dressuur laten liggen?? het is zo doodzonde om ze te laten liggen en ik denk dat met een beetje tijd en investering dat je die dressuur met gemak omhoog haalt!je kan als ik dit zo lees makkelijk elke wedstrijd in de top 10 belanden!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 10:58

Nou, we hebben in de wedstrijd periode standaard elke week les gehad en ook van de juiste instructie. Echter zijn we bezig geweest met een groot probleem verbeteren, en dat laat zich niet haasten. Ik heb er voor gekozen om wel lekker door te starten en mn punten voor lief te nemen. Zoals al een paar keer benoemd viel halverwege het seizoen het kwartje en reden we standaard boven de 185 :) toen ik hem kreeg was hij namelijk heel erg van de hand af en had hij daar geen vertrouwen in. Inmiddels rijden we met een mooie contactteugel rond, maar dat heeft gewoon even geduurd en dat vind ik prima :)

Wij rijden naast de wedstrijden eigenlijk ook altijd dressuur, springen max 1 keer per week en crosstraining doen we max 1 keer per maand.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:56

Wauw wat een superstoere foto's! *D

Getup
Berichten: 8217
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:46

Het plezier spat er echt vanaf! Wat een stoer paard, ook. dacht in t begin ook telkens: oeh, zonde van die lage (dressuur) punten maar deze zijn ook echt goed omhoog gegaan.

En 71 km/h :wow:

Prima2Donna
Berichten: 851
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 22:23

Wat gaaf zeg! Je kan echt zien dat jullie er plezier in hebben.

Ik droom er nog steeds van om dit te kunnen doen met mijn pony. Helaas weigert die standaard elke hindernis... Maar genieten van andermans eventing foto's is bijna net zo leuk :D

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 22:48

Dankjulliewel!

Ja je moet er ook echt een goed paard voor hebben, ik vind persoonlijk dat je een eventingpaard maar beperkt kan 'maken'. Het karakter moet goed zijn en ze moeten een beetje stoer zijn, anders is het zoveel hangen en wurgen in je cross..

Ik heb geluk gehad :+:

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 12:42

Wat een stoer overzicht! Ziet er gaaf uit allemaal :D
Succes volgend jaar!

Elin_
Berichten: 9624
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 15:39

Wat een gaaf knap paard en wat zijn jullie een toffe combinatie! (je schreeuwfoto's zijn awesome := )
Ik ben me ook aan het inlezen w.b.t. crossen. Mag ik vragen hoe groot je paard is en wat de hoogtes van de hindernissen (B en L) waren? Ik ben op zoek naar een nieuw maatje, maar ik kan zo slecht afstand doen van de pony's, maar ik heb dus wel crossdromen en ik weet niet of dat haalbaar is met een E pony.


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-19 15:55

Elin_ schreef:
Wat een gaaf knap paard en wat zijn jullie een toffe combinatie! (je schreeuwfoto's zijn awesome := )
Ik ben me ook aan het inlezen w.b.t. crossen. Mag ik vragen hoe groot je paard is en wat de hoogtes van de hindernissen (B en L) waren? Ik ben op zoek naar een nieuw maatje, maar ik kan zo slecht afstand doen van de pony's, maar ik heb dus wel crossdromen en ik weet niet of dat haalbaar is met een E pony.


Dankje voor het compliment! En Marjo ook voor je berichtje :)

Mijn paard is 1,70. B springen is rond de 90 cm en B cross is 80-90 cm. L springen is 95-100 cm en de cross 90 cm. Ik heb wel gemerkt dat het erg verschillend is per wedstrijd, dus ik zou me vooraf even goed inlezen en vragen om de 'beginners' wedstrijden. Ik las laatst dat iemand voor het debuut naar Bathmen is gegaan, dat is bijvoorbeeld in mijn ogen een onverstandige keuze omdat het daar vrij dik gebouwd staat (alles op maximaal, greppel/trakhener/grote oxersprongen: alles zit er in).

Met een pony is het zeker te doen, karakter is belangrijker!

Elin_
Berichten: 9624
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:30

liekec schreef:
Elin_ schreef:
Wat een gaaf knap paard en wat zijn jullie een toffe combinatie! (je schreeuwfoto's zijn awesome := )
Ik ben me ook aan het inlezen w.b.t. crossen. Mag ik vragen hoe groot je paard is en wat de hoogtes van de hindernissen (B en L) waren? Ik ben op zoek naar een nieuw maatje, maar ik kan zo slecht afstand doen van de pony's, maar ik heb dus wel crossdromen en ik weet niet of dat haalbaar is met een E pony.


Dankje voor het compliment! En Marjo ook voor je berichtje :)

Mijn paard is 1,70. B springen is rond de 90 cm en B cross is 80-90 cm. L springen is 95-100 cm en de cross 90 cm. Ik heb wel gemerkt dat het erg verschillend is per wedstrijd, dus ik zou me vooraf even goed inlezen en vragen om de 'beginners' wedstrijden. Ik las laatst dat iemand voor het debuut naar Bathmen is gegaan, dat is bijvoorbeeld in mijn ogen een onverstandige keuze omdat het daar vrij dik gebouwd staat (alles op maximaal, greppel/trakhener/grote oxersprongen: alles zit er in).

Met een pony is het zeker te doen, karakter is belangrijker!

Oh dat een groot paard heb je dan. Hij lijkt helemaal niet zo groot (net als dat de hindernissen niet zo hoog lijken := )
Bedankt voor de tip! Ik ben inderdaad wel op zoek naar een paard met echt standje 'go'.
Thanks voor je info.


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-19 18:53

Haha, ik ben zelf bijna 1.80 dus het is allemaal in verhouding!

Succes met zoeken :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker