Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Esther_r20
Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 22:51

Begin april heb ik onvrijwillig vliegles gekregen. Het vliegen ging goed, het landen wat minder.

Na de aanrijding opgehaald met ambulance en in het ziekenhuis is een groot hematoom op mijn linkerbil/heup geconstateerd. (Door voorruit van de auto gegaan en daarna door de lucht gevlogen en 6 meter verder op dezelfde heup geland)

Na 2 dagen was blauw zwart geworden, na een paar dage werd de plek minder zwart/blauw. Toen had ik nog goede hoop.
Nu echter 7 maanden later is er nog steeds een donkere/huidskleurige verkleuring te zien.
De huisarts heeft aangegeven dat dit mogelijk weg kan trekken maar ook kan blijven. En op dat laatste zit ik echt niet te wachten. De plek is toch al snel 30x30 cm... niet fraai dus....

Weet iemand van jullie iets waardoor het wel weg zou kunnen gaan? Is er een behandeling waardoor het wel kan worden verminderd?

De tegenpartij wil het dossier sluiten, maar ik wil echt zeker weten dat er niets aan gedaan kan worden. Als er wel behandeling mogelijk is kan ik dat nog opgeven bij de verzekering.....

Gelukkig lichamelijk wel weer herstelt. De fysio is vorige week afgesloten dus de spieren in dat gebied zijn allemaal weer in orde. Er is ook geen veridkking oid meer in de spier.

Google snapt mij niet en geeft alleen gewone blauwe plekken aan en dat je die moet koelen, maar dat stadium ben ik al voorbij.
Huisarts zegt dat er niet veel aan gedaan kan worden behalve afwachten, maar ik ben eigenwijs en probeer toch iets te vinden.

Wie weet hebben jullie een goed idee


BarbaLala
Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:56

Je kan een dermatoloog benaderen, die weten net wat meer dan een huisarts.
Aan de andere kant; ik zou me er niet zo druk om maken als het enkel cosmetisch is.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:59

Lasertechniek misschien?

Saluut M2+2
Be Fair M2+10

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:01

Afspreken met de tegenpartij dat je altijd een beroep kan doen op ze mocht je toch een behandeling vinden die dit kan verhelpen. Kunnen hun het sluiten en jij kan er altijd op terug komen.

PEPPER mijn gouden paardje altijd in mijn hart [o]

Esther_r20
Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 23:03

BarbaLala schreef:
Aan de andere kant; ik zou me er niet zo druk om maken als het enkel cosmetisch is.


Ik heb al een groot litteken op mijn rug door scoliose operatie en dat vind ik eigenlijk wel genoeg. Ik accepteer mijn lijf zeker, maar het is frustrerend om door toedoen van een ander die "even zijn kind een snoepje gaf" nu nog meer zichtbare plekken te hebben.
Dus als iets aan gedaan kan worden graag! (Operatie oid gaat mij wel te ver, wel binnen het normale)

Totaal geen ervaring met dit soort dingen dus daarom deze vraag.
Alvast bedankt voor jullie input

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:04

Arnica smeren wil meestal wel goed helpen.

Esther_r20
Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 23:08

Anoeska27 schreef:
Arnica smeren wil meestal wel goed helpen.

Die heb ik al gehad, net als arnica tabletjes. Mede daardoor trok het in het begin heel snel weg, maar nu die laatste verkleuring nog
Lijk op een grote pigmentvlek ondertussen

Zoe_97
Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:23

Ik heb jaren een blauwe voet gehad van mijn paard die er hard opgesprongen was bij een schrikreactie. Bleef een donkerdere vlek met blauwige schijn bij mij. Zal nu een jaar of 7 geleden gebeurd zijn. En ondertussen is de plek niet meer te zien. Maar heeft er echt jaren gezeten. Ik heb ook niet echt naar een behandeling gezocht.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Esther_r20
Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 23:24

Dan is er in ieder geval nog hoop ;-) hihi, nog 6,5 jaar te gaan

senna21
Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:25

Ik heb ooit ultrageluidtherapie gehad voor een grote bloeduitstorting. Dit deed een fysiotherapeut.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:35

Zoe_97 schreef:
Ik heb jaren een blauwe voet gehad van mijn paard die er hard opgesprongen was bij een schrikreactie. Bleef een donkerdere vlek met blauwige schijn bij mij. Zal nu een jaar of 7 geleden gebeurd zijn. En ondertussen is de plek niet meer te zien. Maar heeft er echt jaren gezeten. Ik heb ook niet echt naar een behandeling gezocht.

Een soortgelijke plek op mijn heup. Die van mij is na 3 jaar nog steeds vaag zichtbaar alszijne donkere vlek.

Mondy
Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:41

Ik zit ook regelmatig onder de blauwe plekken door oefeningen. 1 op mijn bovenarm heeft er ook maanden gezeten. Zelfs littekenweefsel/bloedprop die er meer dan een jaar zat. Uiteindelijk zijn die wel vanzelf weggegaan maar kan het inderdaad flink lang duren.
Heb je er geen pijn aan verder?

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.


Esther_r20
Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 23:48

Mondy schreef:
Ik zit ook regelmatig onder de blauwe plekken door oefeningen. 1 op mijn bovenarm heeft er ook maanden gezeten. Zelfs littekenweefsel/bloedprop die er meer dan een jaar zat. Uiteindelijk zijn die wel vanzelf weggegaan maar kan het inderdaad flink lang duren.
Heb je er geen pijn aan verder?


Pijn nagenoeg niet meer.
Ik had een behoorlijke spierblessure dus daarvoor afgelopen half jaar 2x in de week fysio gehad.

De plek zelf voelt nu zacht en niet meer hobbelig. Als ik er diep op druk (echt onderste huidlagen) voelt het nog wat gevoelig.

Wat dat betreft heb ik mazzel gehad. Zo'n zwelling en hematoom op een andere plek had veel erger kunnen aflopen. Mijn been/heup kan wat meer hebben ;-)

PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:55

Ouderwetse rode lamp erop, zo dichtbij mogelijk en paar x per dag. Je ziet m verdwijnen!! Opa en oma’s hebben m vast op zolder (en anders zijn ze ook wel te koop) succes!

Boedha_1981
Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 06:47

Ik lees graag even mee. Ben donderdag in het ziekenhuis beland door het toedoen van een ander en hierdoor helaas een enorme klap op mijn lies/bovenbeen gehad en daarna nog een paard erboven op. Hierdoor heb ik een enorme hematoom over de volledige breedte van mijn bovenbeen, van lies tot knie. En een op de achterkant van mijn been. Gelukkig niks gebroken maar dit is ook absoluut geen pretje... toch moeten lopen ondanks de enorme pijn alsof al je spieren afscheuren. De arts heeft hier wel verteld dat de plek boven mijn been zeer waarschijnlijk blijven is, maar hoop hier een beetje mee te lezen wat er dan precies blijvend is...

Diva Royal v.Sandreo : ZZ-Licht + 8wp

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 06:54

Misschien vind je het een domme vraag hoor. Maar had je geen gordel om dan?

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 07:22

Wat doet dat er toe? Misschien zat TS wel op de fiets of scooter?

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 07:26

Arnica zalf nog even mee doorgaan?

Bach reascue creme kan je proberen, heeft een vergelijkbaar effect als Arnica.

Als het meer een 'litteken' achtig iets is, dan is Calendula beter.

Ik heb zelf een keer bruinige verkleuringen gehad op mijn benen door contact met een plant, als een soort allergische/giftige reactie (Ruta, weet zo even de Nederlandse naam niet). Dat trok alsnog vanzelf weg na een jaar/anderhalf jaar.

germie
Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Na 7 maanden nog een blauwe plek, hoe verminderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 07:45

Ik zou niet zomaar het afsluiten van het dossier accepteren, de winter komt er aan en wie weet reageert je huid nu wel heel anders op die plek bij kou.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Esther_r20
Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 07:51

Boedha_1981 schreef:
Ik lees graag even mee. Ben donderdag in het ziekenhuis beland door het toedoen van een ander en hierdoor helaas een enorme klap op mijn lies/bovenbeen gehad en daarna nog een paard erboven op. Hierdoor heb ik een enorme hematoom over de volledige breedte van mijn bovenbeen, van lies tot knie. En een op de achterkant van mijn been. Gelukkig niks gebroken maar dit is ook absoluut geen pretje... toch moeten lopen ondanks de enorme pijn alsof al je spieren afscheuren. De arts heeft hier wel verteld dat de plek boven mijn been zeer waarschijnlijk blijven is, maar hoop hier een beetje mee te lezen wat er dan precies blijvend is...


Dat klinkt erg herkenbaar. Ik was ook van knie tot heup blauw(zwart). Wel wonderbaarlijk hoe al die kleuren ontstaan, het werd bijna mooi


En weer bedankt voor jullie tips en suggesties. Dossier afsluiten gaat wat ons betreft nog niet gebeuren. De pijn mag dan wel weg zijn, ik wil graag nog aankijken of de verkleuring ook nog wegtrekt.
En zo te lezen kan dat nog wel even duren

gabyfedde
Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:02

Jaren geleden een klap van een paard op mijn bovenbeen gekregen (deed hekje dicht van de Z-ring op concours Almelo, iemand reed te dicht langs mij en paard haalde uit, amazone riep sorry en reed door, ik herkende door de schrik niet meer wie het geweest was). Halve bovenbeen was alles tussen zwart, blauw, paars en geel in en dat heeft ook enorm lang geduurd voordat het niet meer zichtbaar was. Spier is nog jaren gevoelig geweest voor druk van buitenaf.

Esther_r20
Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 08:07

Jennyj01 schreef:
Misschien vind je het een domme vraag hoor. Maar had je geen gordel om dan?


Ik zat op de fiets, ik fietste al een poosje op de rotonde (Ik moest driekwart rond) toen meneer mij even niet had gezien. Pas toen ik op de voorruit lag zag hij me, daardoor meteen vol op de rem gegaan en ik werd gelanceerd de rotonde weer op.

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:10

Schuur_ schreef:
Wat doet dat er toe? Misschien zat TS wel op de fiets of scooter?


Ze is toch door de voorruit gegaan :Y) .

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Esther_r20
Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 08:11

Jennyj01 schreef:
Schuur_ schreef:
Wat doet dat er toe? Misschien zat TS wel op de fiets of scooter?


Ze is toch door de voorruit gegaan :Y) .


Alleen vanaf de buitenkant naar binnen (en daarna weer naar buiten)

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:13

Esther_r20 schreef:
Jennyj01 schreef:
Misschien vind je het een domme vraag hoor. Maar had je geen gordel om dan?


Ik zat op de fiets, ik fietste al een poosje op de rotonde (Ik moest driekwart rond) toen meneer mij even niet had gezien. Pas toen ik op de voorruit lag zag hij me, daardoor meteen vol op de rem gegaan en ik werd gelanceerd de rotonde weer op.


Oh je bent door zijn voorruit gegaan. Nu kan ik me er een beter beeld bij vormen. Vervelend inderdaad. Ik heb het destijds door een fysio laten behandelen die ook voetballers en kick-boxer’s behandeld. Die masseerde het er met de elleboog uit. Doet wel vreselijk veel pijn. Heb daar echt liggen gillen op die bank.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, DreamB, Flippertje, Mo_Noah, TessaM en 42 bezoekers