[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:29

Ja ik ook! Springt wel heel goed zo lijkt het, staat nu bij degene die haar ook zadelmak gemaakt heeft. Vind dat Rianne zich net wat meer schikt naar het paard en dat heeft deze wel nodig. Die moet je in d'r waarde laten.

Kan ze mooi gelijk Ibop doen, verwacht wel dat ze L/M loopt tegen februari.


gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:56

Het kon wel een Numero Uno zijn :P
Denk dat Jente iets meer tijd nodig gaat hebben met haar grote lijf, maar die van jouw is natuurlijk wat compacter en een jaartje ouder. Dan moet dat met ervaren ruiter erop wel kunnen :j

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:00

Hahaha, je zou het haast denken he :D

Ze heeft nu al een rondje of 8 B gelopen plus oefenrondjes/springen op locatie, dus ze wordt steeds makkelijker :j Ze heeft vooral de kilometers nodig.

paljaslaura
Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:00

Jou merrie is een hele leuke pantykous!
En wat goed van de jonge paarden dat ze zo braaf zijn.

Harvey gaat ook goed. Heeft alleen nog geen bb oid gelopen. Haha

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:16

Wat een rust hier!

Hoe gaat het met jullie paardjes? Zie zo af en toe wel positieve berichten voorbij komen op facebook.
Je merrie inmiddels al in training gezet Pantykous?

Ik ben gister weer eens met de paarden naar oefenparcours geweest, via via een nieuwe amazone en dat lijkt heel goed te passen! Gup en Hurri liepen rond alsof ze vorige week nog mee geweest waren. En megatrots op mijn 3-jarige puppie :+: Die liep niet alleen zo mee de vrachtwagen op (gelukkig, want ik was alleen met laden :+ ), maar was ook superbraaf op locatie. Zelfs nog paar kleine sprongetjes gemaakt :D

Heb de 4-jarige ook alweer paar keer gereden na het veulen, die moet weer wat op kracht komen, maar pakt het weer braaf op.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:25

Leuk gomir dat de jonkies goed gaan!

Ik ben hier ook mega blij met mijn paard. Ondanks dat hij zo ziek was toch nog een hele gave outdoor seizoen gehad en de indoor heel goed begonnen. Ik hoop op zeer korte termijn de overstap te maken naar het M, ik moet alleen mijn eigen zenuwen nog even onder bedwang krijgen...

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

Lithya
Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:37

Cheminee dan zitten we in hetzelfde schuitje. 1x m gestart. Binnen nog maar 1x gestart en dat was l.

Onze 3-jarige is uit logeren om zadel en ruitermak te worden.

Top gomir met je paarden! Nu wel benieuwt wie de nieuwe amazone is

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:22

Ik heb nu 3 keer binnen gestart. Ik ben nu wel op een punt dat ik niet meer tijdens het parcours lopen denk wow wat is het toch hoog.. :=

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

Lithya
Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:44

Ik loop liever l en start daarna m.

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 21:56

Lithya schreef:
Ik loop liever l en start daarna m.

Dat probeerde ik ook altijd :D

Cheminee, dan straks mooi een keer flexibel starten als het L fijn gaat en het niet te gek gebouwd staat. Went vanzelf ;)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

paljaslaura
Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:25

Wat goed gomir! Fijn als ze zo lekker aanpakken na even niet mee te zijn geweest!

Haha Lithya zo deed ik het ook als ik L ging :P Maar vind M stoer hoor! Daar hoef ik voorlopig nog niet over na te denken :+

Hier gaat het zijn gangetje. Harvey heeft afgelopen weekend keurig 2 rondjes 60Cm oefenspringen gelopen. Dus die wil ik dit seizoen wel goed BB hebben lopen.

Met Mickey op t moment nog niks op de planning. Mijn trainer heeft er laatst L mee gereden en snapt nu wel helemaal waarom ik zo'n moeite met hem kan hebben. Moest er flink aan blijven rijden. Dus misschien over 2 weken weer eens rondje B starten. Heb het hele outdoor seizoen eigenlijk alleen maar gecrost :P

Jes
Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 07:32

Gomir fijn van de jonkies! Wel balen dat je een nieuwe ruiter/amazone moest zoeken.

Ik heb vorig weekend ook weer gesprongen :) was 7 maanden geleden sinds mijn val.
Vrijdag rondje 1m,we waren foutloos en zijn 8ste geworden. (zat te janken op mijn paard van geluk na het rondje :') )
Mijn man vrijdag helaas 2 balken in de 1,10m
Zaterdag mijn man foutloos in de 1,05m en 2de ik ook een rondje 1,05m, ander parcours dan de eerste en na hindernis 9 moesten we door een plas, daar dacht Cascade anders over :')

[ img ]


En mijn man heeft zaterdag en zondag ook nog met Castello gesprongen, die haalt inmiddels geen gekkigheid meer uit.
Nog een mooie foto van vrijdag :
[ img ]
:') na een paar honderd meter kon hij weer terug in het zadel kruipen en het parcours afmaken.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:16

Ik ga echt helemaal stuk om die foto's Jes, vooral die laatste! Geniaal.

Merrie vorige week afgeleverd in Raalte Gomir! Ben benieuwd. Tandarts is geweest, en zat nog wel wat dressuurmatig werk aan dus we gaan het zien. :j

M is stoer hoor, daar kom ik nog niet bij in de buurt.

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:23

Wat een prachtige foto's jes _O-

Fijn dat het ij jullie zo lekker gaat!
Veel jonkies ook.. Super leuk!



nummie
Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:24

Wij melden ons ook weer, planning voor de indoor is weer gemaakt en afgelopen dinsdag weer les gehad sinds de zomer bij de vereniging. Parcoursritme mogen we wel weer even op doen, want de les ging voor geen meter :P of ze moest nog bijkomen van de afgelopen weken. Maar normaal is het zitten, sturen en wachten, nou moest ik er hard aan werken en had ik het gevoel dat ze als een plank door de bocht ging :(:)

We starten eerst nog een paar keer flexibel L/M om weer even in te komen en daarna alleen nog M. En ik heb ook maar wat dressuurwedstrijdjes ingeschreven haha want daar mag wel even wat aandacht aan besteed worden deze winter. Nog meer mensen uit Overijssel die hier binnenkort in de buurt starten? Voor ons staat Ambt-Delden, Den Ham en Saasveld op de planning.

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:39

Hier wezep, wapenveld en kampen. Wel Overijssel :j


Goldie
Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:42

Jes wat een heerlijke foto's weer :)) :')
Jullie zijn een mooi stel samen :+

Ik heb alweer even geen hindernis gezien. Na een tijdje alleen wat rondhobbelen zijn we nu iig weer serieus dressuurmatig aan het trainen. Misschien binnenkort wel weer een keer springen, als mijn stalgenootje zin heeft om te bouwen :')

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Jes
Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:56

Geweldig he die foto boven de hindernis :') toen ik zag dat de fotograaf daar een foto van had gemaakt moesten we die natuurlijk kopen :')
Toen hij weer in het zadel zat kreeg hij ook groot applaus :D

Wij gaan eind november weer op wedstrijd, hopelijk is Cascade dan ook weer goed, die heeft een hematoom onder de pees waardoor ze niet rad is.
Pees zelf wel goed gelukkig maar dat hematoom moet nu eerst weg.

Goldie jullie huis al klaar nu?

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Goldie
Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:20

Ooh vervelend, maar gelukkig geen peesschade.

Huis is nog niet af, maar we wonen al wel boven en de houtkachel staat. Vaart was er even een beetje uit, maar vriend heeft z'n draai weer gevonden. Elektra en leidingwerk gaat toch meer tijd inzitten dan je denkt :)

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Lithya
Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:43

Die foto’s _O-

Pantykous dat riep ik ook steeds hoor!! Van’t zomer last minute m opgegeven en dat thuis niet gemeld. Alleen... mijn vader die nooit een startlijst kan vinden.....

Maar verwacht eerder de punten voor het zz-l binnen te hebben, dan voor het z springen.

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:25

Briljante foto's Jes! :D

Ik vind M-springen ook maar hoog := 10 jaar geleden durfde ik dat allemaal nog, maar nu moet ik er niet meer aan denken ;)

Fijn dat jullie er iig al wonen Goldie! Ik kom echt snel een keer kijken als ik een keer op dinsdag of in het weekend overdag vrij ben (want ik wil het wel bij daglicht zien!).

Hematoom onder de pees heeft Otje ook een keer gehad toen hij maf had gedaan op de trailer, dat kun je toch beter hebben dan schade aan de pees zelf. Meestal herstelt dat ook wel weer vlot gelukkig :j

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Jes
Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:56

Ja mijn man was ook blij dat het niet de pees zelf was.
Losrij bak was niet fijn afgelopen weekend, zelfs zompig aan een kant dus dat heeft het waarschijnlijk veroorzaakt.

Ik vind lager parcours lopen trouwens ook fijner, eenmaal te paard zie ik het verschil toch niet meer.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:17

Goeie!

@Jes: geniaal de foto's! gelukkig is de pees niet beschadigd.
@Gomir: Top dat het zo goed gaat met je paarden en een nieuwe amazone. Gaat zij met Gup en Hurri op concours?

Bij mij gaat het wel goed met de beestenboel. Niet meer veel weg geweest op wedstrijd. Wel gewoon de trainingen. Maar vorige week viel het kwartje weer dat de combinatie sprongen toch geen drama zijn. Konden we nog een foutloos (HC) rondje in het M springen. Hopelijk houden we dat wat vast en kunnen we de overstap naar het Z weer maken. Voor de rest voor de 1ste keer de 4 jarige meegenomen om een keer ergens anders te rijden. Wonder boven wonder kon ik mij alleen redden met opzadelen en al. Na de tijd ook alleen laden. Toppie :) helemaal blij met snorkeltje :P ze kan soms mooi wat geluid maken wanneer ze wat spannend vind ;)
Voor de rest veulen bij de andere 4 jarige afgespeend. Nou ging niet van harte moeders was helemaal koekoek.. gevolg nu 1 stuk land dat bijna op bouwland lijkt := jammer maar ja is even niet leuk en dan pakken we haar over een paar dagen weer op. Dan gaat ze weg...
Dan heeft vervolgens mij vader nog bijna een week in t ziekenhuis gelegen en is nu nog herstellend. Dus ja nu doe ik ook wat meer op stal met eruit laten, schoonmaken en binnen zetten voeren ect. Maar gelukkig hebben we een top bijrijdster die niet te beroerd is om mee te helpen :)

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 16:58

Wat vervelend van je vader, is hij alweer wat opgeknapt? En fijn dat je bijrijdster ook wat meehelpt op stal, anders wordt het voor jou naast het werk ook een hele klus :=

Gup en Hurri gaan meteen weer mee, de jonkies vanaf volgend jaar.
Fijn dat de 4 jarige zo braaf was van huis! En dat spenen geeft soms toch wat gedoe he?! Gelukkig zijn ze er ook zo weer aan gewend ;)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Elitedeux
Berichten: 679
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 17:59

Hee ik kom mij ook weer melden na mijn avontuur van 7 maanden in Australië. Het veulen is inmiddels van de schimmel af en haar ben ik weer rustig aan het oppakken. De hengst is inmiddels gecastreerd en heeft van de week zijn eerste oefen parcours gelopen. In het begin wou hij niet, maar na enige overtuiging sprong die heel fijn rond. Morgen gaat hij weer een rondje mee op dezelfde locatie.

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rubio en 10 bezoekers