Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 21:00

Hi allemaal!

Omdat mijn fotoboeken nu ook af zijn en alles mooi geordend op mijn laptop staat, dacht ik dat het tijd werd om onze vooruitgang te delen op Bokt.
Diëgo is een KWPN ruin die ik sinds 3 jaar heb. Het eerste jaar stond in het teken van een combinatie worden, en het tweede jaar van wedstrijden rijden en dat felbegeerde punt in het B springen halen (en wat is dat achteraf dan easy :+ ), zodat we het derde jaar (afgelopen seizoen) een mooi eventingseizoen konden hebben! En dat is gelukt <3
Diëgo heeft bij zijn vorige eigenaresse 1 keer eerder B gestart. Wij hebben dus 2 jaar hard gewerkt en daar dit seizoen de vruchten van kunnen plukken, want we hebben zelfs al een keer een succesvol uitstapje naar de klasse L gemaakt! Vooraf nooit durven dromen. Ik neem jullie graag mee in de opbouw van het seizoen. Ik heb hier alleen de wedstrijden in, omdat ik er precies 15 heb gereden en eigenlijk al plekjes voor foto's te kort kom. Trainingen hebben we uiteraard ook gereden, bij onder ander stal Naber-Lozeman, Roxana Graman en bij de Schalm.

Maart
We begonnen het seizoen in Middenbeemster. Hier stond een mooi parcours met vooral veel hindernissen en lijnen die je goed moest onthouden. Volgens mij hadden we hier 1 weigering, maar het was onofficieel dus dat kan ik niet meer checken.

1.
[ img ]

Daarna hadden we ons ingeschreven voor de oefencross op het terrein in Ede! Hier kwamen we volgens mij foutloos rond, en dit was onze eerste 'echte' cross op open terrein.

2.
[ img ]

April
Toen stond onze allereerste officiële cross op de planning! We reisden af naar SGW Markelo, en kwamen daar foutloos rond in springen en de cross. Dat resulteerde in 2 winstpunten en een 4e plaats, hoe gaaf!

3.
[ img ]

Mei
Dressuur is niet helemaal ons ding geweest aan het begin van het seizoen. We reden gemiddeld zo tussen de 175 en 185, daar hebben we ook flink wat klasseringen op laten liggen. Zo reden we in Kronenberg namelijk weer parcours en cross foutloos, maar kwamen we niet verder dan een 10e plek.

4.
[ img ]

Daarna kwam het SGW Clusius Event in Oudkarspel. Ook hier hetzelfde verhaal, twee keer foutloos maar door de dressuur op de 6e plaats geëindigd. We hadden inmiddels wel ons 6e winstpunt binnen, dus daar konden we trots op zijn! We waren L startgerechtigd.

5.
[ img ]

Juni
De zomermaanden waren nu echt begonnen, en hoe! Het was afwisselend onwijs warm, maar deze dag stond er een enorme wind waardoor we bijna twijfelden om niet af te reizen naar SGW Vinkega. Wel gedaan, en hier hebben we ons diepterecord qua dressuur gereden :o uit mijn hoofd zo'n 167 punten. Wel weer springen en cross foutloos, dus uiteindelijk als 8e geëindigd.

6. (weer eens wat anders dan een springfoto)
[ img ]

Door deze vliegende start kwam de beslissing om in Ede klasse L te starten. We gingen zo goed, trainden lekker door en behalve de dressuur ging het ons vrij gemakkelijk af. We hadden aan het begin van het jaar natuurlijk al de B oefencross daar gereden, en een paar keer daar getraind dus het terrein was ons bekend. Sommige zullen ons (en hebben ons) voor gek verklaren (/verklaard), maar we did it! 1 weigering op de greppel, en we konden met een winstpunt naar huis! Ik heb ontzettend veel gave foto's van deze wedstrijd, maar helaas zit er een limiet op :P

7.
[ img ]
(overigens schreeuw ik vaak boven een hindernis, maar slechts positief :D )

8.
[ img ]


Juli

Vlak daarna kwamen we in Renswoude aan de start. Hier gewoon weer klasse B. Dit was niet onze wedstrijd. De voorbereiding was rommelig, en een weigering op de greppel zorgde ervoor dat ik mijn zweepje kwijt was. De tweede keer sprong hij, maar daarna misten we ritme voor de hindernis na de greppel. Twee weigeringen en zonder winstpunten huiswaarts gekeerd.

9.
[ img ]

Daarna hebben we een zomerstopje gehad. Ik ging verhuizen, het was onwijs warm en ik ging nog op vakantie.

Augustus

Nadat ik Diëgo zijn pens er weer enigzins afgetraind had kwamen we aan de start bij SGW Oudkarspel. Waar hier de dressuur eindelijk goed ging (ergens in de richting van 205), liet ik me verrassen door Diëgo zijn reactie op de tweede van de dubbel die ineens opdoemde, dus een weigering op de eerste hindernis van de dubbel maar wel een winstpunt rijker! :+

10.
[ img ]

Eind augustus reden we SGW Norg. Het was een hectische wedstrijd: meermaals de ambulance zien rijden toen ik dressuur reed, de cross en het springen liepen enorm uit door hoe vaak het stilgelegd moest worden en ik hoorde al wat nare verhalen over botbreuken van ruiters over het terrein zweven. Hierdoor ging ik twijfelen aan onszelf, want er stond best hoog springparcours en een technisch pittige cross. Dit bleek echter nergens voor nodig, en uiteindelijk alles foutloos en als 5e geëindigd! Zichtbare ontlading bij de finish-hindernis *\o/*

11.
[ img ]

September
We startten september met SGW Oss/Geffen. Wat een prachtige locatie! De organisatie was ook echt top, de eerste die prijzengeld sowieso per bank overboeken na de wedstrijd +:)+

12.
[ img ]

Ook reden we SGW Moordrecht. Vooraf wist ik niet dat het een soort zelfde opzet was als in Middenbeemster, dus we waren lichtelijk teleurgesteld toen we de parcoursopzet zagen de week van te voren. Daarnaast zat er een (imo) vreemde lijn in voor de trakhener, en laat greppels/trakheners nou niet Diëgo zijn favoriete ding zijn. Het was nog een beste trakhener ook! Helaas daar twee weigeringen op, maar ik ben supertrots dat hij de derde keer wel ging! Hier alleen geen foto's van.

Oktober

We zijn als eerste naar SGW Ophemert gegaan. Dit was het hoogtepunt van het seizoen, want hier zijn we na weer alles foutloos te doen 1e geworden! We hadden een reuzesnelle tijd, dat is Diëgo zijn specialiteit :Y) Echt superblij mee! We plaatsten ons eerst altijd buiten de top3 door die stomme dressuur, maar dit ging richting het einde van het seizoen ook echt een stuk beter! Superblij dat nu eindelijk alle puzzelstukjes op zijn plek vielen.

13.
[ img ]

14.
[ img ]

Daarna reden we SGW Diepenheim. Dit was de minst fijne wedstrijd van het seizoen voor ons. De bodem was wat zwaarder, en er zaten af en toe best tricky bochten in. Hierdoor moest Diëgo constant in een handgalopje de cross door (met hier en daar wat langere stukken wat harder), waardoor hij zich heel druk maakte. Zoals ik eerder al aangaf houdt Diëgo van hard gaan (recordje staat op 71 km/u :o ) en was dit even aanpassen voor hem. Bij hindernis 10 stak hij even dik zijn middelvinger op omdat hij er echt klaar mee was := Het was al met al dus een goede leerschool voor hem, en voor mij dat wij weer een werkpunt gevonden hebben.
Ik heb hier wel een foto van maar andere waren mooier/belangrijker :)

November

En dan zijn we aangekomen bij de laatste maand en wedstrijd van dit seizoen. SGW Bathmen was onze afsluiter. Het was een pittig gebouwde cross, maar wel heel eerlijk! Een mooie krachtmeting aan het eind van het seizoen. Diëgo stond er superfijn aan, we hadden heel goed gewerkt aan de controle en hebben uiteindelijk onze fijnste cross van het jaar hier gereden! We waren dan ook foutloos, en met een balkje in het springen eindigden we op de 5e plaats! Het was een tie qua strafpunten, en we zijn op tijd naar de 6e plaats gegaan. Dus het werkpunt tempo hebben we in ieder geval echt goed aangepakt ;) :+

15.
[ img ]

Foto's met dank aan ESVEOfotografie (Echt een topper! Meeste foto's en mijn favorieten zijn van haar), EventingPhoto en ODDFotografie.

Dat was hem! Ik ben onwijs dankbaar voor mijn gave paard en dat we het zonder ongelukken en blessures hebben volgehouden, want dat is uiteindelijk wat telt <3

Liefs,
Lieke
Laatst bijgewerkt door ElSea op 06-11-19 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt


aman2002
Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:14

Gave foto’s en een super knap paard! Veel succes verder samen :)

~

LinSa
Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:20

Wat een fantastisch paard en een mooi seizoen!

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:20

Echt top dat jullie zo goed gaan Lieke! Het is zichtbaar (mee)genieten dit verslag. Op naar volgend jaar weer een mooi seizoen!

x_Milou
Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:26

Leuk paard!! Knap dat je Kronenberg foutloos hebt uitgereden, dat vond ik een pittige cross!

josje4
Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:43

Wat zijn jullie een gave combi, en met knotjes is hij nog knapper! Dat moet je vaker doen :P

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 08:10

Wat een reacties al, leuk!

Ja, hij is echt fantastisch <3

Knotjes staan inderdaad best leuk! Om praktische redenen vlecht ik hem meestal al uit tussen dressuur en springen, zodat dat niet meer op stal hoeft :Y)

lideli
Berichten: 2434
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:27

Heel erg gaaf!
Jullie zijn een leuke combinatie :j

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:33

Gave foto's!


FCSA
Berichten: 6378
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:43

Gave plaatjes van een succesvol eerste seizoen! Op naar volgend jaar!

paljaslaura
Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:48

Lekkere fanatieke kop van m!

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:52

Wat een ontzettend gaaf paard heb jij, geweldig. En snap wel dat je met dressuur niet hoog scoort, dan mag je niet meeschreeuwen :D :D :D

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 15:02

Wederom dankjulliewel voor alle reacties!

Bigone, haha! Was dat maar zo. Helaas veel bezig geweest met foutjes eruit rijden, maar nu gaat het stukken beter dan aan het begin! We gaan dit winterseizoen ook weer vaker dressuur starten dus hoop dan een reëler beeld te krijgen van hoe wij nu gezien worden.

Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:05

Leuke foto"s Lieke! jullie zijn goed bezig geweest.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Qimm
Berichten: 15109
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 04:46

Wat een enorm leuk paard <3 is gewoon helemaal vrolijk van zijn blije koppie

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm


JanneJ2001
Berichten: 272
Geregistreerd: 22-11-17
Woonplaats: Haps

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:28

Wauw wat een mooie foto's
Heel veel succes aankomend jaar, maar dat komt vast goed!

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:55

Wat een ontzettend fijn koppel zijn jullie om te zien!

( Overigens zou ik wel goed in dressuur blijven investeren, het is de basis van alles )

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 11:04

Hey super leuk, uitgelicht!

Rakkie, dat doen we zeker. De punten gingen naderhand het seizoen vorderde ook wel erg omhoog hoor, reed gemiddeld zo'n 190 met een uitschieter van 204.

Hij heeft inderdaad altijd een prethoofd! Het is een blij paard als hij mag crossen :D

noaxxhorses
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-04-19

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:32

wauwie wat een supper mooi paard veel plezier samen *\o/*

BrittS
Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:39

Wat een mooi overzicht! Gave combi zijn jullie :D

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Esbjerg
Berichten: 467
Geregistreerd: 08-08-12
Woonplaats: Groningen

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:54

Heel gaaf!

solitude is bliss

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:26

Wat een heerlijke foto's en combinatie zeg. Het plezier spat er van af.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:54

liekec schreef:
Hey super leuk, uitgelicht!

Rakkie, dat doen we zeker. De punten gingen naderhand het seizoen vorderde ook wel erg omhoog hoor, reed gemiddeld zo'n 190 met een uitschieter van 204.

Hij heeft inderdaad altijd een prethoofd! Het is een blij paard als hij mag crossen :D


Fijn!
Maar jij ook, je straalt zoveel plezier uit, top!
Dat maakt jullie zo mooi!

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Appelsap6
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-11-19

Re: Diëgo's eerste eventingseizoen '19, van nul naar winst in L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:18

Jullie zien er uit als een leuke combinatie! Leuk diertje! Ook heerlijk om mee te kunnen genieten van al jouw gezichtsuitdrukkingen! :D

<3

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:25

Ik zie nu in je tekst dat je ook in Geffen hebt gereden, daar heb je wel wat beste hindernissen _/-\o_
Stoer hoor!

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 4 bezoekers