Manege omgeving Bennekom

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CoolHorse
Berichten: 216
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Bennekom

Manege omgeving Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 14:30

Hoi Bokkers,

Na 5 jaar 'uit de running' te zijn geweest met paardrijlessen door mijn studie denk ik erover het weer op te pakken, nu ik bezig ben met mijn eerste baan *\o/*

Ik heb als tiener 5 jaar gereden bij manege Arina's Hoeve in Groot-Ammers. Een gezellige "boerderij-manege-pensionstal" waar ik het ontzettend naar mijn zin heb gehad. Wel vond ik het altijd jammer dat we zo weinig springlessen hadden en nooit een buitenrit maakten.

Daarom ben ik, nu ik in Bennekom woon, op zoek naar een manege in de buurt waar geregeld buitenritten in de mooie bossen gemaakt worden. Dat is voor mij wel een pré. De mogelijkheid tot het volgen van springlessen zou een mooie aanvulling zijn. Ik leer graag nieuwe dingen, maar hoef niet op hoog niveau te leren rijden. Kleinschalige maneges zijn dus ook prima, zolang ze maar verzorgd zijn en over de nodige voorzieningen beschikken. Wat ik vooral belangrijk vind is dat er een leuke, gezellige sfeer is :j .

Het zou helemaal mooi zijn als er mogelijkheden zijn om eens wat extra (vrijwillig) te helpen met de verzorging van de paarden. En ohja, het moet op fietsafstand zijn :o

Ik ben benieuwd of jullie suggesties hebben! Laat het me maar weten ;)


__denise
Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Manege omgeving Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:47

Ik moet meteen denken aan Stal Eikelboom in Wageningen, zij zitten al op de weg richting Bennekom.
Heb verder geen ervaring met deze manage (jaren geleden wel eens geweest), maar weet wel dat er ook (lange) buitenritten georganiseerd worden en er ook gesprongen wordt. De paarden staan er ook veel buiten.

Elisa2
Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Manege omgeving Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:53


''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Niwla
Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Re: Manege omgeving Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:57

Geen eigen ervaring, maar ik hoor goede verhalen over de Foliohoeve in Bennekom.

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.





pluisbeer
Berichten: 958
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: Manege omgeving Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:30

Van deze 3 zou ik toch echt voor Quadenoord gaan. Paardenwelzijn een plus en midden in heb bos.

Kaitlyn
Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:40

Niwla schreef:
Geen eigen ervaring, maar ik hoor goede verhalen over de Fo li oho eve in Bennekom.


Daar zou ik echt niet heen gaan. Zwaar verouderd, en vind de paarden ook niet top erbij staan. :o
Er zitten nu "nieuwe" eigenaren in, die echt wel hun best doen, maar volgens mij ook iets hebben onderschat hoeveel werk er nog aan zat toen ze het kochten.

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:34

Kaitlyn schreef:
Niwla schreef:
Geen eigen ervaring, maar ik hoor goede verhalen over de Fo li oho eve in Bennekom.


Daar zou ik echt niet heen gaan. Zwaar verouderd, en vind de paarden ook niet top erbij staan. :o
Er zitten nu "nieuwe" eigenaren in, die echt wel hun best doen, maar volgens mij ook iets hebben onderschat hoeveel werk er nog aan zat toen ze het kochten.


Waarom zou je ineens spaties in die naam zetten?
Buiten dat het, net als puntjes tussen de naam zetten, niet echt de bedoeling is.
(punt 8: https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels)

Kaitlyn
Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Manege omgeving Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:35

Ja echt onleesbaar gemaakt inderdaad! :)) :')

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:38

Kaitlyn schreef:
Ja echt onleesbaar gemaakt inderdaad! :)) :')

Waar zeg ik onleesbaar?
Ook is het niet toegestaan om extra leestekens in informatieve posts te plaatsen met als doel om de vindbaarheid te verkleinen
Dit is toch ook niet onleesbaar voor jou?

Daarnaast stelde ik jou gewoon een vraag, maar gewoon reageren blijkt wat lastig?

Kaitlyn
Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:42

Anoniem schreef:
Kaitlyn schreef:
Ja echt onleesbaar gemaakt inderdaad! :)) :')

Waar zeg ik onleesbaar?
Ook is het niet toegestaan om extra leestekens in informatieve posts te plaatsen met als doel om de vindbaarheid te verkleinen
Dit is toch ook niet onleesbaar voor jou?

Daarnaast stelde ik jou gewoon een vraag, maar gewoon reageren blijkt wat lastig?


Ik dacht dat je ook sarcasme sprak, maar het daadwerkelijk kunnen lezen is blijkbaar nog een vak apart. B-)

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Anoniem

Re: Manege omgeving Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:46

Antwoord geven ook als je gewoon iets gevraagd wordt.
:evaw:

Kaitlyn
Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:50

Anoniem schreef:
Antwoord geven ook als je gewoon iets gevraagd wordt.
:evaw:


[ img ]

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Manege omgeving Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:15

Mensen, kunnen we weer on topic?

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:19

Twintig minuten rijden, stal mansour.
Kwa welzijn en activiteiten nummero 1.
Stopt ook een bus. Dus niet te fietsen.
Quadenoord is wel te fietsen, zelf trekt me dat weinig aan. Paarden staan wel altijd overdag buiten. Ik heb vraagtekens bij de instructie.

Niet banketstaaf maar poetsen.

xRaisin
Berichten: 1753
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:49

Mansour is zeker leuk, maar wel echt te ver om te fietsen.

Quadenoord in Renkum is zeker een optie. Paardenwelzijn zit daar wel goed, er wordt gesprongen met de lessen en je zit daar midden in het bos, dus genoeg buitenritten en dat doen ze het hele jaar door.
Qua afstand is het denk ik ook wel te fietsen, maar doordat het midden in het bos ligt, zou ik dat minder prettig vinden om te fietsen in het donker.

Stal Eikelboom is dan een betere optie. Die ligt lekker dichtbij Bennekom en ook niet afgelegen. Ook daar wordt regelmatig gesprongen. Buitenrijden doen ze ook, maar wel minder dan bovengenoemde maneges. En qua paardenwelzijn zit het daar ook wel goed.

Bij Foliohoeve vond ik het wel droevig hoe de paarden erbij stonden. Geen idee of dat met de nieuwe eigenaren is veranderd.

ninaphilo
Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:16

Als je echt voor buitenritten gaat moet je kiezen voor quadenoord. Mijn moeder rijdt daar en in de lente en zomer maken ze buitenritten, in de herfst en winter krijgen ze gewoon les in de bak.

Ik rij zelf bij Stal Eikelboom, al zo'n 13/14 jaar. Er zijn in de schoolvakanties buitenritten en een keer per maand is er een parcoursje oefenspringen, maar in de gewone lessen wordt ook gesprongen. Paarden worden in mijn ogen enorm goed verzorgd en ik vind het er altijd gezellig.
Plus het is alleen maar handig als je op de fiets zou komen, paarden staan verderop in weilanden en die worden met de fiets gehaald.

_Charlot
Berichten: 1265
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Manege omgeving Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:37

Bij de foliohoeve komen de paarden dagelijks in groepsverband op de weide of paddock.
Ook is er pensionstalling.

Stallen zijn netjes schoon en worden vaak gemest en opgestrooid!

Het is wat verouderd maar ze doen hard hun best om alles beetje bij beetje op te knappen!

Ze hebben leuke instructie

CoolHorse
Berichten: 216
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 19:04

ninaphilo schreef:
Als je echt voor buitenritten gaat moet je kiezen voor quadenoord. Mijn moeder rijdt daar en in de lente en zomer maken ze buitenritten, in de herfst en winter krijgen ze gewoon les in de bak.

Ik rij zelf bij Stal Eikelboom, al zo'n 13/14 jaar. Er zijn in de schoolvakanties buitenritten en een keer per maand is er een parcoursje oefenspringen, maar in de gewone lessen wordt ook gesprongen. Paarden worden in mijn ogen enorm goed verzorgd en ik vind het er altijd gezellig.
Plus het is alleen maar handig als je op de fiets zou komen, paarden staan verderop in weilanden en die worden met de fiets gehaald.


Bedankt voor jouw en de andere suggesties! Dus als ik het goed begrijp wordt er bij Quadenoord meer buiten gereden en bij Eikelboom vooral/alleen in de schoolvakanties?

Deze twee maneges spreken me tot nu toe het meeste aan. Weten jullie ook hoe de instructie is? Een van jullie gaf aan het bij Quadenoord minder te vinden? Ik vind het wel belangrijk dat een instructrice/instructor (hoe heet de mannelijke variant :-)) vriendelijk en gezellig is. Omdat ik het vooral voor mijn plezier wil doen en niet direct om "hogerop te komen" :)

Elisa2
Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Manege omgeving Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:32

Gewoon uit gaan proberen joh, vaak zijn er wel meerdere instructeurs/ instructrices..en wat de een fijn vind, hoeft bij de ander weer totaal niet te passen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers