Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Faline
Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:43

Ik heb vrijdag een kennismaking staan met een eventueel nieuwe bijrijder die zo van haar omschrijving super geschikt lijkt. Dus ik hoop ook dat dat zo is.
Ik heb nu gewoon een advertentie geplaatst waarin ik ook erbij gezet heb dat een vergoeding voor het bijrijden tot de mogelijkheden behoort indien de paarden er ook daadwerkelijk beter van worden. Dus op basis van no cure no pay zeg maar. En eerst een maand op proef.

Want de afgelopen drama's ben ik meer en meer dan zat. :oo
De laatste die ik heb weggestuurd was een meid van 22 en had ik al veel eerder weg moeten sturen, maar ik ben dan toch weer zo dat ik het goede in de mens graag een kans geef.. niet meer dus.
Dat was het meisje waar ik eerder al over schreef die zich op parelli richtte en op een gegeven moment mij vroeg of ik mn eigen pony wilde laten staan, want het zat haar training in de weg. Voor menig eigenaar was dat denk ik al genoeg geweest om haar weg te sturen, maar ik ben het gesprek aangegaan en nadat alles naar mijn idee netjes was opgehelderd dus toch nog een kans gegeven. Ze had hier 200% vrijheid om te doen en laten met de pony wat ze wilde, want eigenlijk was de afspraak conditietraining en daarnaast haar parelli gedoe. Maar zij wil die opleiding doen en dus moest alles precies volgens het parelliboekje. Nou vooruit, weetje, pony toch aandacht en meisje blij, ook al is het inzicht en talent een beetje ver te zoeken. :=
Helaas vorige week barste de bom, toen een van onze stallingsgasten ook bij in de rijbak wilde en zij de pony nog los had. Op de parelli manier wacht je tot het paard bij jou komt en niet andersom. Maar uiteraard is zij met die training nog niet zo ver en kan het best lang duren voor die pony toevallig eens bij haar komt. Pony kwam wel bij de bakrand waar de andere persoon stond te wachten met haar paard. Dus wat doet die, die pakt de pony zodat zij hem zo kan overnemen. Volkomen normaal zou je denken. Maar nee, onze stallingsgast kon een grote mond krijgen dat ze de pony los moest laten en zij hem op haar manier wel ging pakken. Dus daarop zegt die persoon dat ze daar dus niet nog een half uur gaat staan wachten met haar paard en dat ze geen alleenrecht heeft op het gebruik van de bak, tenzij ze les heeft en dat van te voren op de planning laat weten en dat was niet zo. Daar had ze geen weerwoord op, dus begon ze maar te tieren dat die persoon niet met haar paard kon omgaan en meer van dat soort onzin. :oo
Dus die persoon zegt van, wacht jij maar af, je komt er nog wel eens achter. Wat bedoeld was als 'Je komt jezelf nog wel eens tegen' maar wat zij als bedreiging opvatte en daarop heel dominant naar haar toe stapte en zelf op dreigende toon zei "Ik ben echt niet bang voor jou hoor", waar die ander gelukkig niet op in is gegaan en rustig zei dat ze met haar niet in discussie ging en rustig weg liep om met haar paard bezig te gaan.
Uiteraard bleef dat mens aan de dakrand zitten om toch daarna nog verhaal te willen halen en ondertussen begon ze mij op de app te stalken dat ze bedreigd werd.
Ik zag dat pas later, was ze helemaal boos dat ik niet per direct had gereageerd en haar verhaal niet aan wilde horen, wat ze dus net uitgebreid via de app had gedaan...
Ik gezegd dat ik niet bij die situatie aanwezig was en wat ze dan van mij verwacht dat ik doe terwijl ik heel ergens anders was. Dat kwam allemaal niet helemaal door volgens mij, want ze bleef er op hameren dat ze zich zo bedreigd voelde (terwijl zij onze stalgast probeerde te intimideren en niet andersom, wat ik later dus hoorde) Dus ik zei dat ik dat allemaal maar eens rustig ging laten bezinken en zou er later wel op terug komen nadat ik dat thuis had besproken en het verhaal van meer kanten had gehoord. Uiteraard waren mijn ouders het op dat moment helemaal zat. Iemand die hier gratis en voor niks lekker de penny mag uithangen, die denkt een betalende stalgast zo te kunnen behandelen, mag meteen vertrekken.
Ondertussen had zij mij alweer op de app gestalkt en gaf zelf aan dat ze misschien beter weg kon gaan, maar dat was uiteraard niet haar doel. Dat was als 'zielig' bedoeld zodat ik zou zeggen van aaah nee joh, doe niet zo gek dat hoeft niet. Helaas voor haar viel dat muntje deze keer precies de verkeerde kant op en zei ik dat dat inderdaad beter was, ook gezien de vorige akkefietjes. Nog eens hele verhalen daarover, waarbij ik zelfs voor leugenaar werd uitgemaakt omdat ik volgens haar niet de waarheid had verteld over wat ik met mn eigen paard deed... joost mag weten waar ze dat vandaan haalt, maar toen was ik er wel helemaal klaar mee natuurlijk. Nogmaals gezegd dat als ik bepaalde dingen zou doen, het nog altijd mijn paarden waren en ik daarover geen verantwoording schuldig was aan haar en ik ook totaal geen reden had om over zoiets te liegen. Daar nog hele verhalen over en tot slot dacht ik het dan eindelijk op een redelijke manier te hebben afgesloten...
Kwam er Savonds nog een rits berichtjes, opzich eerst niks raars, maar toen ik volgens haar niet vlot genoeg reageerde, terwijl ze wel weet dat ik vaker pas heel laat iets lees of reageer, dat is altijd al zo geweest, kreeg ik vanuit het niets de volle laag over me heen.
Ik ben nog flabbergasted over wat daar allemaal uit kwam. Zelfs van een strontvervelende puber verwacht je zoiets niet. Het ergste wel dat ze dacht goed te zitten bij mij omdat ik een handicap heb (kyfoscoliose), maar dat ik dus toch een verwend nest en arrogant zou zijn en dat had alles te maken met mijn handicap, want alle mensen met handicap zouden zo zijn. :oo

Ik zag dat ze inmiddels een nieuwe advertentie op Facebook had dat ze een verzorgpaard zocht. Ik vraag me af of ik mensen zou moeten waarschuwen. Ik denk namelijk dat ze er ook niet voor terug zou deinzen om een confrontatie aan te gaan met een stalbaas en op die manier er voor zorgt dat straks eens iemand met paard en al mag vertrekken.
Maar zo'n Facebook drama heb ik ook weer geen zin in. Dan heb ik het natuurlijk weer gedaan. Maar wens dit ook gewoon niemand toe.
Ze lijkt in het begin super aardig en behulpzaam.. Maar na een tijdje kom je er dus wel achter en bij de minste confrontatie gaat het meteen helemaal mis.

Dus ik hoop echt dat ik vrijdag eindelijk iemand tref die goed bij ons past, zich aan afspraken kan houden, een doorzetter is en geen drama's met zich meeneemt.


Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 23:12

Faline schreef:
Ik heb vrijdag een kennismaking staan met een eventueel nieuwe bijrijder die zo van haar omschrijving super geschikt lijkt. Dus ik hoop ook dat dat zo is.
Ik heb nu gewoon een advertentie geplaatst waarin ik ook erbij gezet heb dat een vergoeding voor het bijrijden tot de mogelijkheden behoort indien de paarden er ook daadwerkelijk beter van worden. Dus op basis van no cure no pay zeg maar. En eerst een maand op proef.

Want de afgelopen drama's ben ik meer en meer dan zat. :oo
De laatste die ik heb weggestuurd was een meid van 22 en had ik al veel eerder weg moeten sturen, maar ik ben dan toch weer zo dat ik het goede in de mens graag een kans geef.. niet meer dus.
Dat was het meisje waar ik eerder al over schreef die zich op parelli richtte en op een gegeven moment mij vroeg of ik mn eigen pony wilde laten staan, want het zat haar training in de weg. Voor menig eigenaar was dat denk ik al genoeg geweest om haar weg te sturen, maar ik ben het gesprek aangegaan en nadat alles naar mijn idee netjes was opgehelderd dus toch nog een kans gegeven. Ze had hier 200% vrijheid om te doen en laten met de pony wat ze wilde, want eigenlijk was de afspraak conditietraining en daarnaast haar parelli gedoe. Maar zij wil die opleiding doen en dus moest alles precies volgens het parelliboekje. Nou vooruit, weetje, pony toch aandacht en meisje blij, ook al is het inzicht en talent een beetje ver te zoeken. :=
Helaas vorige week barste de bom, toen een van onze stallingsgasten ook bij in de rijbak wilde en zij de pony nog los had. Op de parelli manier wacht je tot het paard bij jou komt en niet andersom. Maar uiteraard is zij met die training nog niet zo ver en kan het best lang duren voor die pony toevallig eens bij haar komt. Pony kwam wel bij de bakrand waar de andere persoon stond te wachten met haar paard. Dus wat doet die, die pakt de pony zodat zij hem zo kan overnemen. Volkomen normaal zou je denken. Maar nee, onze stallingsgast kon een grote mond krijgen dat ze de pony los moest laten en zij hem op haar manier wel ging pakken. Dus daarop zegt die persoon dat ze daar dus niet nog een half uur gaat staan wachten met haar paard en dat ze geen alleenrecht heeft op het gebruik van de bak, tenzij ze les heeft en dat van te voren op de planning laat weten en dat was niet zo. Daar had ze geen weerwoord op, dus begon ze maar te tieren dat die persoon niet met haar paard kon omgaan en meer van dat soort onzin. :oo
Dus die persoon zegt van, wacht jij maar af, je komt er nog wel eens achter. Wat bedoeld was als 'Je komt jezelf nog wel eens tegen' maar wat zij als bedreiging opvatte en daarop heel dominant naar haar toe stapte en zelf op dreigende toon zei "Ik ben echt niet bang voor jou hoor", waar die ander gelukkig niet op in is gegaan en rustig zei dat ze met haar niet in discussie ging en rustig weg liep om met haar paard bezig te gaan.
Uiteraard bleef dat mens aan de dakrand zitten om toch daarna nog verhaal te willen halen en ondertussen begon ze mij op de app te stalken dat ze bedreigd werd.
Ik zag dat pas later, was ze helemaal boos dat ik niet per direct had gereageerd en haar verhaal niet aan wilde horen, wat ze dus net uitgebreid via de app had gedaan...
Ik gezegd dat ik niet bij die situatie aanwezig was en wat ze dan van mij verwacht dat ik doe terwijl ik heel ergens anders was. Dat kwam allemaal niet helemaal door volgens mij, want ze bleef er op hameren dat ze zich zo bedreigd voelde (terwijl zij onze stalgast probeerde te intimideren en niet andersom, wat ik later dus hoorde) Dus ik zei dat ik dat allemaal maar eens rustig ging laten bezinken en zou er later wel op terug komen nadat ik dat thuis had besproken en het verhaal van meer kanten had gehoord. Uiteraard waren mijn ouders het op dat moment helemaal zat. Iemand die hier gratis en voor niks lekker de penny mag uithangen, die denkt een betalende stalgast zo te kunnen behandelen, mag meteen vertrekken.
Ondertussen had zij mij alweer op de app gestalkt en gaf zelf aan dat ze misschien beter weg kon gaan, maar dat was uiteraard niet haar doel. Dat was als 'zielig' bedoeld zodat ik zou zeggen van aaah nee joh, doe niet zo gek dat hoeft niet. Helaas voor haar viel dat muntje deze keer precies de verkeerde kant op en zei ik dat dat inderdaad beter was, ook gezien de vorige akkefietjes. Nog eens hele verhalen daarover, waarbij ik zelfs voor leugenaar werd uitgemaakt omdat ik volgens haar niet de waarheid had verteld over wat ik met mn eigen paard deed... joost mag weten waar ze dat vandaan haalt, maar toen was ik er wel helemaal klaar mee natuurlijk. Nogmaals gezegd dat als ik bepaalde dingen zou doen, het nog altijd mijn paarden waren en ik daarover geen verantwoording schuldig was aan haar en ik ook totaal geen reden had om over zoiets te liegen. Daar nog hele verhalen over en tot slot dacht ik het dan eindelijk op een redelijke manier te hebben afgesloten...
Kwam er Savonds nog een rits berichtjes, opzich eerst niks raars, maar toen ik volgens haar niet vlot genoeg reageerde, terwijl ze wel weet dat ik vaker pas heel laat iets lees of reageer, dat is altijd al zo geweest, kreeg ik vanuit het niets de volle laag over me heen.
Ik ben nog flabbergasted over wat daar allemaal uit kwam. Zelfs van een strontvervelende puber verwacht je zoiets niet. Het ergste wel dat ze dacht goed te zitten bij mij omdat ik een handicap heb (kyfoscoliose), maar dat ik dus toch een verwend nest en arrogant zou zijn en dat had alles te maken met mijn handicap, want alle mensen met handicap zouden zo zijn. :oo

Ik zag dat ze inmiddels een nieuwe advertentie op Facebook had dat ze een verzorgpaard zocht. Ik vraag me af of ik mensen zou moeten waarschuwen. Ik denk namelijk dat ze er ook niet voor terug zou deinzen om een confrontatie aan te gaan met een stalbaas en op die manier er voor zorgt dat straks eens iemand met paard en al mag vertrekken.
Maar zo'n Facebook drama heb ik ook weer geen zin in. Dan heb ik het natuurlijk weer gedaan. Maar wens dit ook gewoon niemand toe.
Ze lijkt in het begin super aardig en behulpzaam.. Maar na een tijdje kom je er dus wel achter en bij de minste confrontatie gaat het meteen helemaal mis.

Dus ik hoop echt dat ik vrijdag eindelijk iemand tref die goed bij ons past, zich aan afspraken kan houden, een doorzetter is en geen drama's met zich meeneemt.


Wat een gedoe zeg! Tjonge! Daarom begin ik dus niet aan bijrijders. Ik heb geen zin in deze ellende. Dan laat ik m wel een dag staan.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Trui
Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 23:21

alsof alle bijrijders zo zijn :?

Een koude trui, is geen goede trui.

xxxmh
Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 23:56

Trui schreef:
alsof alle bijrijders zo zijn :?


Nou echt precies he..

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 00:00

Het is net alsof bijrijders ook mensen zijn :D

Wij hadden geluk. Super specifieke advertentie online, want we zochten echt iemand die mee wil in onze manier van trainen en die liefst daar ook al ervaring in heeft. Treffen we iemand die ook eigen paarden heeft waarmee ze bijna precies dezelfde richting bewandelt als wij, met ongeveer net zo veel of meer ervaring, die een extra paardje zocht om mee aan de bak te gaan. Super kundig, ziet veel, communiceert fijn. Echt de hoofdprijs, als dit goed blijft gaan ben ik helemaal blij.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 01:00

Mooblie schreef:
Hier wilt het ook niet lukken. Ik dacht iemand gevonden te hebben maar deze heeft uiteindelijk toch afgezegd, een uur van te voren |o

Ik zit er nu over na te denken om het wat serieuzer aan te pakken en er eventueel iemand voor te betalen. Voor mijn gevoel kan ik dan toch net wat meer verwachten en eisen stellen en hopelijk ook wat meer animo dan. Zijn er hier misschien mensen die daar ervaring mee hebben?


Ik heb het ook gedaan, een jonge meid, die veel beter rijdt als ik, voor ongeveer twee maand als bijrijder gehad. Ik betaalde €15 per keer, ze reed dan ongeveer een half uur, maar teute daarna vaak nog even met hem. Hij werd heerlijk gewassen, gevlochten, gepoetst en verwend na het rijden.

Inmiddels is ze stalruiter geworden op een grote dressuurstal En woont ze 3 kwartier verder weg. Ik had even geluk haar nog in te kunnen zetten voordat ze van paardrijden echt haar werk kon maken.

Zooooo jammer dat ze is verhuist, een bijrijder die super handig is en waar je paard beter van wordt is goud waard! Als ze deze baan niet gekregen had, had ik haar echt als bijrijder aangehouden.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

cobiie
Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 06:59

Faline wat een verhaal. 8)7

Mooblie, wanneer jij een ruiter betaald heb jij er idd meer over te zeggen. Wanneer je ze vooraf niet kent kan het soms nog een flinke zoektocht zijn naar een geschikte.

Hier zijn gisteren 2 bijrijders gestart, beide zijn 2x eerste geworden {:} . 1 in de B en de ander in de M2, super leuk dat hun trainen/ harde werken wordt beloond.

[o]

plutolover
Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 07:30

faline: wat een verhaal zeg. die is niet goed hoor...

donderdag komt er toch iemand kijken of diegene stanley kan verzorgen. Hopelijk dit keer wel iemand met verantwoording, tijd heeft, en een band wilt opbouwen.

Isa_Sofie
Berichten: 222
Geregistreerd: 03-12-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 07:31

Jammer dat je niet in mijn buurt woont Faline. Zou er alles voor doen om jouw mooi Champies te verzorgen!

Trui
Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 07:41

De eigenaar van mijn bijrijdpaard zocht ook met enige spoed iemand, dn heeft uiteindelijk mij op MP een berichtje gedaan, had ook een briefje opgehangen op die stal maar die heeft ze niet eens zien hangen :p

Een koude trui, is geen goede trui.

BarbaraNova
Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:40

Faline, je hebt alsnog engelengeduld gehad met haar zeg, respect voor jou!

T is bij mij misschien ook wel een apart pakketje wat ik aanbied hoor. Ik heb twee paarden die gereden kunnen worden maar de ene is hengst en komt van de renbaan, ook al is hij nu ouder, hij kan alsnog best heftig zijn. De ander is altijd dekhengst geweest en was best dominant en explosief van karakter, daarnaast weinig tot niet gereden (ooit ingereden) en is wel geruind maar dat heeft niet meer echt geholpen. Ik heb geen bak dus ik rij altijd buiten, paddock is te klein en nu te nat en daar maak je ze nog drukker (8 x 20 ofzo). Dus ik wil geen kinderen er mee op pad sturen maar wel volwassenen met inzicht en rust en vertrouwen, ze zijn zeker niet gemeen of onhandelbaar hoor, maar toch even anders als je bv van de manege komt ofzo...toch echt wel behoorlijke karaktertjes.

Dus twijfel wel eens of het daar aan ligt naast het feit dat ze dus bij voorbaat al niet op komen dagen...

Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:44

BarbaraNova schreef:
Faline, je hebt alsnog engelengeduld gehad met haar zeg, respect voor jou!

T is bij mij misschien ook wel een apart pakketje wat ik aanbied hoor. Ik heb twee paarden die gereden kunnen worden maar de ene is hengst en komt van de renbaan, ook al is hij nu ouder, hij kan alsnog best heftig zijn. De ander is altijd dekhengst geweest en was best dominant en explosief van karakter, daarnaast weinig tot niet gereden (ooit ingereden) en is wel geruind maar dat heeft niet meer echt geholpen. Ik heb geen bak dus ik rij altijd buiten, paddock is te klein en nu te nat en daar maak je ze nog drukker (8 x 20 ofzo). Dus ik wil geen kinderen er mee op pad sturen maar wel volwassenen met inzicht en rust en vertrouwen, ze zijn zeker niet gemeen of onhandelbaar hoor, maar toch even anders als je bv van de manege komt ofzo...toch echt wel behoorlijke karaktertjes.

Dus twijfel wel eens of het daar aan ligt naast het feit dat ze dus bij voorbaat al niet op komen dagen...


Oeh! Dat zou ik zelf eigelijk ook niet durven... altijd buiten met 2 heftige beestjes die je niet eerst even kan leren kennen in de bak. Tenzij het de bedoeling is dat jullie altijd samen rijden, zou ik toch ook nadenken of je zeker wel een bijrijder wil. Want het risico op schade en bijhorende kosten/aansprakelijkheid is natuurlijk wel veel groter dan wanneer ze gewoon in de bak rijden op een brave.

Paardengek in hart en nieren!

BarbaraNova
Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:48

ik ga zeker altijd mee, of naast de fiets en wanneer mogelijk samen rijdend. T is niet zo dat het gestoorde gekkenhuizen zijn maar er zitten wel wat aparte trekjes aan zeg maar. En daarnaast hebben de meeste geen ervaring met hengsten ook....
Verderop hebben we wel een bak waar ik in mag hoor, maar die van de renbaan komt is altijd druk en nog veel drukker in een bak dus dat is geen optie, met de andere zou wel in de bak gereden kunnen worden...

Ik heb jaren met iemand samen gedaan / gereden, maar zij werkt nu fulltime en heeft een kindje dus die heeft helaas geen tijd meer.


linnnde
Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:13

Hi allemaal ik kom het topic na een tijdje weer lastig vallen. Na de verkoop van mn eigen merrie in maart ben ik toch wel weer op zoek naar een leuk beestje om bij te rijden in de omgeving van Gouda. 1-2 keer per week en eventueel vaker als het goed klikt en daar ruimte/tijd voor is.
Klusjes etc zijn natuurlijk geen probleem. Professioneel poepschepper niveau 10 heb ik na 10 jaar eigen paarden behaald *\o/*
Wanneer je interesse hebt kan ik in een pb meer vertellen (incl foto's)

Lys_PPA
Berichten: 1317
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:45

Mijn bijrijdster heeft afgelopen weekend zelf een paardje gekocht, 'jammer' voor mij maar superleuk voor haar! Gelukkig staat ze op dezelfde stalling dus in geval van vakantie kunnen we elkaar wel helpen.
De enige reden waarom ik een bijrijdster had is zodat mijn paard en ik niet 'vastroesten' op kleine foutjes die ik maak. Zij is juist erg goed in de dingen waar ik minder goed in ben. Wellicht tzt weer op zoek naar een andere bijrijdster, maar gelukkig heb ik daar geen haast bij.

De verhalen zijn wel erg herkenbaar. Toen ik nog bijrijdster was gaf ik van tevoren aan dat ik geen topruiter ben, maar wel iemand die met respect en liefde met je paard (en spullen) omgaat en iemand waar je op kunt rekenen. Voor mij werkte het het beste om een vaste rijdag aan te houden, zodat ik daar op het werk en prive rekening mee kon houden. Zo kon ik garanderen om altijd een x aantal keer per week te rijden, of het nou regende of niet. Op deze manier heb ik toch een aantal jaren met plezier bij mensen kunnen rijden. Uiteindelijk een eigen paard gekocht omdat mijn bijrijpaard helaas verkocht werd. Nu geniet ik er extra van om altijd te kunnen rijden, zeggenschap te hebben over mijn paard en ook echt samen met hem te kunnen bouwen <3

Amber_anne
Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:13

Mijn verzorgster is ook gestopt na wat dingetjes zoals afspraken niet nakomen. Spullen stuk, niet opgeruimd.
Had geappt dat ik vaste dagen wilde en duidelijke afspraken maar daarop gaf ze aan dit niet te redden.

Dit is in 11 maanden de 2e verzorgster en de zoveelste die komt kijken. Weet niet of ik het weer wil doen, alle tijd investeren in iemand en dan haken ze vaak af.

plutolover
Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:06

er zou afgelopen donderdag iemand komen kijken. Maar helaas melde zich af. omdat ze graag een band op bouw met een paard en al meerdere keren mee heeft gemaakt dat verkocht werdt enz. HEt kwam meer over dat ze misschien toch weer voor een eigen paardje ging.

Enige wat ik dacht ah wat jammer. Maar zo iemand zoek ik!! Iemand die er voor gaat. Helaas kan ik haar natuurlijk niet de garantie geven dat ze hem jaren lang kan verzorgen omdat je in begin niet weet of het klikt.. En ik snap haar ook zeer zeker.

Nu twijfel ik heel erg.. of ik toch wel of niet een advertentie doe.. Het voelt niet goed. Maar aan andere kant is het voor de dagen dat ik werk. Maandag en Dinsdag wel fijn als er iemand hem eten geeft ivm suplimenten. MAar aan andere kant die suplimenten zijn geen medicijnen..

Het moet gewoon op mijn pad komen.

Mlt94
Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:54

Herkenbaar jullie verhalen! Ik heb op dit moment de 2de verzorgster van het jaar en dan niet meegeteld de mensen die een paar keer mee zijn geweest om te kijken. Nu dus alweer een advertentie neergezet voor een nieuwe verzorgster. Ik sta nu dus op haar dagen snel tussen werk door te mesten en te voeren omdat ze zelf niet meer komt op haar dagen omdat het "te ver is", te modderig etc.
Maar het lijkt wel of er hier helemaal geen animo is voor een leuke verzorgpony. Geen advertenties van mensen die een verzorgpony zoeken, dus helaas we wachten rustig af.

AnnickT
Berichten: 1459
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:36

Zou er animo zijn voor drie shetten?
Ik zoek een verzorgster (of meerdere) die het leuk zou vinden om 2x per week (of vaker) te gaan wandelen of algemeen de pony's beweging zou geven. In overleg is er een hoop mogelijk, rijden en/of mennen helaas niet, maar qua grondwerk kan alles. Geen bak aanwezig, wel een weiland en er is een park in de buurt waar gewandeld kan worden. De vraag is echter of hier betrouwbare en enthousiaste mensen voor te vinden zijn.

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 12:43

Zouden er ook mensen bijverzorgers zoeken in plaats van bijrijders? Als in, ik kan wel rijden maar ik haal veel meer plezier uit het grondwerk, wandelen en alles naast het paard. Echter blijkt dat in de praktijk dan ook weer lastig te vinden. Zo heb ik al een paar keer als reactie gehad, ik zoek iemand die ervaring tussen de paarden heeft. Het lijkt bijna een soort raar, dat je liever naast een paard staat dan erop zit.

zingt een lied en mijn schoentje zetten doe ik niet

goldenarrow
Berichten: 8650
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 12:58

Wij willen JUIST meer van dat soort mensen. Het meerendeel hier is niet zadelmak (en te jong om zadelmak te maken), maar we zoeken juist mensen die het leuk vinden om het jonge grut hier aandacht te geven. Maar de meesten willen rijden.

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Mlt94
Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:01

Ik zoek ook zeker iemand die vooral in het begin met grondwerk aan de slag gaat! Rijden staat bij mij absobluut niet bovenaan het lijstje. Maar ik heb juist het idee dat er meer verzorgsters zijn die liever alleen komen voor het rijden.

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:05

Grappig om te lezen dat jullie het juist dan weer andersom ervaren. @Mlt94 mag ik vragen in welke regio je woont?

zingt een lied en mijn schoentje zetten doe ik niet

Mlt94
Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:09

Tuurlijk! Ik woon in Zeeland :)

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:40

Mlt94 schreef:
Tuurlijk! Ik woon in Zeeland :)

Ha dat is wel erg ver uit de richting, helaas.

zingt een lied en mijn schoentje zetten doe ik niet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers