[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-19 10:00

Accept is exept natuurlijk... ik hen mijn hersenen thuis vergeten denk :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-19 20:33

Joy was lekker fris :+ (lees, als een idioot door de bak sjeezen bij het loswerken voordat ik de dubbele lijnen eraan klikte)

Ik weet nu wel dat ze kan stoppen:
[ img ]

En dit was ook leuk :=
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik was blij dat ik er niet op zat. :')

Eurohorse heeft gebeld, ze hebben een zadel voor €1550,-. Er moet nog iets aan gerepareerd en dan gaat ze hem op de foto zetten. Ik twijfel een beetke omdat ik dit bedrag vrij pittig vind voor zadel dat gerepareerd moet worden. Kan ik beter naar Arthurs gaan denk ik.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:40

Poink, poink, poink en hoooo ...

Lekker, hè, zo'n fris paard. Ik heb er hier ook zo een. Reageert super op lichaamstaal maar soms moet het teveel aan energie er even uit. Dan gaat het vlaggetje erop (staart op de rug) en gaaaan, dansend door de bak. Beetje veel paard ... ik moet er een beetje aan wennen.

Wat het zadel betreft: een goed westernzadel is niet goedkoop. Het ligt eraan wat er gerepareerd moet worden maar 1550 Euro hoeft niet (te)veel geld te zijn voor een zadel waar je een paar jaar wat aan hebt. Joy is nog in de groei toch?

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-19 20:50

Haha ja ben dit van Joy ook helemaal niet gewend van Joy hihi!

Ja dat is nou juist het probleem... als ik wist dat het een paar jaar was had ik hem zeker wel gekocht. Maar de kans zit er dik in dat ze over een half jaar weer een nieuw zadel moet. Dan kan ik wel het jonge paardenplan doen, maar ik vind Eurohorse erg duur.

Dan ga ik liever naar Arthurs. Die heeft in december al de hele maand kerstsale ook op de zadels. Daarbij heeft hij een veel ruimer assortiment.

Maar vind het wel echt lastig hoor, om deze beslissing te nemen :=

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:02

Boomloos een optie? Kan Joy er nog een beetje in groeien.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-19 21:06

Ik wil dat liever niet :x . Bij een boomloos zadel moet je zo goed zitten. Anders krijg je ergens een drukpunt oid. Ik ben bang dat soor het beleren en omdat ik dat voor het eerst doe, ik slecht zit en dan haar rug naar de kn*ppen help...

Als ik nu een zadel bij Arthurs koop kan ik besluiten zelf na een half jaar/jaar terug te gaan om dat zadel als het niet meer past in te ruilen voor een nieuwe.

Ik vertrouw op de kundigheid van Arthurs. Ze hebben daar tenslotte gewoon een zadelpasservice.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:15

Een boomlooszadel moet uiteraard ook goed gepast worden voordat je het aanschaft. Dat je op een boomlooszadel zo goed moet zitten om te voorkomen dat je ergens een drukpunt krijgt, is een hardnekkig misverstand. Je moet bij een boomlooszadel wel beter kijken naar een goede pad.
Wat je wel vaker ziet bij mensen die van een boomzadel overstappen naar een boomlooszadel is dat ze eigenlijk door het boomzadel in een zit gedwongen worden waardoor het lijkt dat ze best aardig kunnen zitten en rijden. Wanneer ze in een boomlooszadel dan ineens minder in die zit gedwongen worden, blijkt dat ze het nog best lastig hebben om goed - in balans - op hun paard te zitten. Om een paardenrug naar de knoppen te helpen door een slechte zit moet je heel erg je best doen. Een paardenrug heb je eerder naar de knoppen door een slecht passend zadel.

Bij Adje een zadel kopen is een prima optie. Zoals je zelf zegt heeft hij een groot assortiment. Voor de goedkoopte hoef je er echter niet heen. Voor redelijke prijzen en goed advies zit je bij Eurohorse/Eveline ook al goed.

Heb je al eens gedacht aan Westernspul? René heeft ook een collectie zadels. Weliswaar niet zo groot als bij Adje maar hij weet ook waar hij het over heeft.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-19 21:54

Westernspul zit echt heel ver weg... nog verder dan Arthurs.

Boomloos, tja ik weet het echt niet. Ik ben nog niet overtuigd, omdat ik er nog nooit mee gereden heb. En ik vind het nu uitproberen met Joy gewoon geen goed plan. Dat kan als ze lekker wat verder is en alles goed bevestigd. En zomaar een boomloos zadel kopen zonder dat ik er echt mee gereden heb duef ik ook niet. Dilemma he? Ik maak het mezelf ook niet heel makkelijk haha!

Arthurs heeft sale. Het zadel van Eurohorse moet gerepareerd en dat vind ik gewoon pittig dan voor 1550,-. Ik zal nog eens bij countrymill gaan kijken. Misschien bij hun ook even wat info vragen

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:57

Ik heb boomloos geprobeerd, het zit heerlijk op zich maar ik krijg altijd last van mijn knie bij die western fenders. Heb geen non-westerntype geprobeerd, mijn dressuurzadel past goed en zit super lekker dus ook niet echt behoefte aan

Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:06

Ik begrijp je dilemma. Je wilt het goed doen en het niet verpesten.

Zoals je inmiddels wel zult kunnen raden heb ik wel jarenlang boomloos gereden. Met goede zadels die goed gepast waren. Door o.a. Ella van boomlooszadelpasservice. Zij reist door het hele land. Ik heb nu op mijn arabierig typje een Franco zadel. Dit is lichtgewicht en niet boomloos maar met een vaste boom. Dit zadel wordt ook gebruikt in de Mongol Derby. Je kunt er shims van verschillende diktes onder plaatsen en ik heb er een Reinsman contour pad onder.
Verder heb ik nog een Startrekk shorty die ook goed past, ook met de Reinsman contour pad eronder. Daar moest laatstelijk wel een bredere boom in want arabierig typje werd breed in de schouders.

Op mijn mafje, tafelmodelletje zonder schoft, had ik boomloze westernzadels van Barefoot, Bob Marshall, Debra Sibley en die Startrekk. Op de Startrekk na zijn ze allemaal te lang voor arabierig typje dat weliswaar 10 cm groter is maar een kortere rug heeft.

Country Mill heeft volgens mij ook een aardige collectie en een binnenbak waar je het zadel op je paard kunt testen. Dat is natuurlijk ook het voordeel bij Adje en bij Eurohorse die aan huis komt.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-19 22:17

Ik geloof ook echt wel dat de boomloze zadels goed zijn, anders waren ze niet zo populair. Maar dus door de eerder genoemde redenen ga ik liever voor een boomzadel. Al wil ik het zeker wel een keertje proberen.

CM komt ook op lokatie. Ik ga ze morgen bellen. Uitproberen is sowieso een vereiste, maar dat is bij alledrie gelukkig.

Klopt ook wat je zegt, ik wil het echt niet verprutsen, ik zou het mezelf nooit vergeven. En er zijn zoveel verschillende meningen. Ik heb de ervaring (nog) niet om dan voor mezelf een duidelijke lijn uit te tekenen.

Aan de andere kant ben ik heel blij dat ik hier zo over nadenk en er niet gewoon maar een zadel op gooi en klaar. Het is alleen zo jammer dat het er niet makkelijker door wordt :+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:21

Simpel is saaaaaaaai.

Voor de analisten onder ons, zeker als die ook nog een fijn stukje perfectionisme meenemen, is het nooit zo simpel als het lijkt. De kunst is om niet te gaan overrationaliseren. Gevoel en instinct zijn ook belangrijk, en die heb jij ook, dus vertrouw op jezelf. Dat werkt tot nu toe heel prima dus er is geen reden om aan te nemen dat dat ineens niet meer gaat werken.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-19 22:24

Dank voor deze wijze woorden. Hier kan ik wel wat mee! :D _/-\o_

Country mill bellen, Arthurs bellen en dan even gaan rekenen. Ro be continued! +:)+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-19 21:42

Country Mill gebeld en die komen niet op lokatie. Kak -O- ik heb een terugnel verzoek ingedient. Ben benieuwd waar ze mee komen.

Maar. Toen ging ik naar stal. Ik denk ik ga toch even het zadel van Naomi proberen. Dat was drama. Joy was al tijdens het longeren helemaal van de rel. Slaan naar haar buiken en willen "vluchten" ik zag het ook al, dat ding lag voor geen meter. Wat een gewiebel! :oo

Dus gauw maar af. Balen weer uiteraard. Dan ook maar het zadel van mijn bijrijder opgelegd. Dat zasel paste niet volgens de mal van eurohorse. Tijdens het longeren lag hij echter veel stabieler. Ik maar opgestapt in de bak en het voelde zo stabiel! :wow: . Zadel ligt als een huis! Het beweegt niet en Joy loopt er heel fijn onder! Ik zit zelf ook beter. Goh, wat een verschil.

Dat heeft me alleen maar meer in de war gemaakt natuurlijk. Zadel heeft ieder op brede ruggen met weinig schoft perfect gelegen, dus het zou heel goed kunnen dat het helemaal niet gek ligt. Ondanks de mal.

Voorlopig rijd ik even door met dit zadel. Uiteraard ga ik Naomi nog even kritisch laten kijken, maar het gevoel is heel goed.

[ img ]
[ img ]
Mochten jullie het filmpje willen zien, geef maar een gil +:)+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 21:54

Ik waag me niet aan commentaar van een foto of filmpje af :o

Maar ik heb zelf destijds mijn zadel bij CM gehaald. Ze hebben ook een inruil service voor jonge paarden.

Zie het als een oefening, stukje rijden op locatie ;)

Maar als dit zadel past zou natuurlijk super zijn!

~Turbohoof Solutions ~

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-19 22:46

Je hebt helemaal gelijk. Ik wacht ook even het belletje af.

Is ook zeker wel goed voor ons, een ritje en rijden op vreemd terrein. :j

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-19 09:50

Gistermiddag nog gebeld en ik kan bij ze terecht. Ze hebben al zadels vanaf 800,- en nieuw vanaf 1000,- dus dat is me het ritje wel waard! Maandag bel ik terug voor het maken van een afspraak.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:48

Succes +:)+

~Turbohoof Solutions ~

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 16:09

[ img ]

Bitloos! En het ging super! Eigenlijk weinig verschil behalve in de aanleuning. Maar ze bleef netjes bij me en deed wederom erg haar best! *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

vigo_is_lief
Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:21

Ik had ook bij Country Mill mijn tweedehans westernzadel gekocht voor rond de 800 euro, was echt een topzadel! Je kan daar ook nog stukje het bos in als je dat leuk vind :) . Dan ben je er niet alleen maar heen voor een zadelpas service :p

Volg ons op instagram!! > @vigoritahorsita

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 23:43

vigo_is_lief schreef:
Ik had ook bij Country Mill mijn tweedehans westernzadel gekocht voor rond de 800 euro, was echt een topzadel! Je kan daar ook nog stukje het bos in als je dat leuk vind :) . Dan ben je er niet alleen maar heen voor een zadelpas service :p


Oh dat is leuk! Nu wil het feit dat we savonds gaan en ik met Joy nog nooit onder het zadel naar buiten ben geweest :P . Maar het idee is leuk! :D

Het is 20 dec. geworden overigens >;) . 15 november is Joy net bij de tandarts geweest en ik zit zelf vol tot eind december dus... maar ja, het is niet anders.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-19 23:06

We hebben weer wat nieuws uitgevonden:

Dit heet: why use a cow?
:')

Cutting is haar met de paplepel ingegoten, inmiddels heeft ze al een hele zwanenfamilie, een skippybal, een nepkoe, een pluisje (ja echt zoals het er staat) en een speelgoedtrekker gecut... *\o/*

Maf beest :+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Kimmsel
Berichten: 811
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 23:13

Ahw, wat leuk! Ze is er gewoon voor geboren. Ik denk dat je geen andere keuze meer hebt dan een aantal koeien (of zwanen, of tractors...) op te snorren en met haar te gaan cutten. :D

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 05:58

Kinderen kun je misschien ook nog proberen met haar. Ik zal in januari of februari langs komen met mijn 'kudde' dan lopen ze alle kanten uit :')

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-19 10:27

Hahaha ow prima hoor! Ze heeft nou al zoveel voorwerpen gehad, kinderen kunnen er ook nog wel bij :+

Ik denk inderdaad dat ik er niet aan ontkom Kimmsel! Lijkt me ook echt hartstikke gaaf om te doen. Sowieso erg bijzonder dat ze dit dus al van nature laat zien. <3

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers