Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:27

Kiwi_ schreef:
Ik twijfel over een weekendje Berlijn, maar na reizen blijven er 2 volle dagen over. Is dat te weinig of kunnen we dan toch ook wel een hoop? Ben er jaren geleden ook eens geweest, maar heb echt geen idee meer hoe lang dat was.


Je kunt best een aardig aantal dingen doen in twee dagen hoor! Al blijft het natuurlijk wel kort en zal je lang niet alles kunnen doen wat op je verlanglijst zal staan. Ik ga meerdere keren per jaren een weekend naar Berlijn en er blijven altijd wel dingen liggen, zoveel is er te doen <3

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


purny
Berichten: 27384
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:53

Ik ga zelfs dagjes naar Berlijn toe. Smorgens met het eerste vliegtuig heen en de laatste terug. Al is dit niet echt goed voor het klimaat maar goed

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 21:06

HorseTimeXL schreef:
Foaly schreef:
Edinburgh is supermooi maar ligt wel op dezelfde breedtegraad als Moskou. Dus denk even goed na of je daar in december wilt zijn :')

Anders zeker doen, 4 dagen is zeker niet te lang! Voor het kasteel alleen al kun je wel een dag uittrekken :D


O goed om te weten. Is zeker iets om over na te denken omdat we hey vorig jaar in Wenen ook mega koud hadden :')

Als je tegen Kerst gaat, ga je niet voor mooi weer die kant op dus dat is niet van belang. Maar een goede set kleding is zeker aan te bevelen :j
Als je ook serieus inkopen wil doen, vanaf hier wel het advies om dan met de auto te gaan.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 21:26

Iemand leuke tips voor een hotel in Berlijn? Of evt wat vlakbij goed bereikbaar met OV? :)

Travel_me
Berichten: 1257
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:26

Iemand al eens in december in Dublin geweest? Is het daar ook mooi in de kerstsfeer of niet?
En hoeveel tijd heb je daar ongeveer nodig?

Ik kan namelijk een hele korte stedentrip maken (zondagochtend vroeg heen en maandagavond terug). Eerste waar ik aan dacht was Dublin, maar misschien heeft iemand nog andere suggesties.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:05

Ik vond Dublin leuk, zelfs in januari allemaal lichtjes en dergelijke :) hoe het met kerst is, weet ik niet, maar denk dat Dublin zo best wel leuk kan zijn, ook al is het kort :j

Rock this day like there is no tomorrow

Eloya
Berichten: 5157
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:32

Ik ga volgende week 4 dagen naar Pisa italië :)
heb er wel zin in! wordt 1e keer italië voor mij, en natuurlijk gaan we naar de scheve toren :P

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Travel_me
Berichten: 1257
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 06:22

_sharonnn schreef:
Ik vond Dublin leuk, zelfs in januari allemaal lichtjes en dergelijke :) hoe het met kerst is, weet ik niet, maar denk dat Dublin zo best wel leuk kan zijn, ook al is het kort :j


Top! Dan gok ik idd voor kerst ook wel :) Had liever wat langer, maar is niet anders

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:18

Eloya schreef:
Ik ga volgende week 4 dagen naar Pisa italië :)
heb er wel zin in! wordt 1e keer italië voor mij, en natuurlijk gaan we naar de scheve toren :P


Tip ga ook naar stadje Lucca ongeveer 40 minuten vanuit pisa met de trein. Veel meer sfeer en groot/klein genoeg voor een middag daar rondslenteren. Treinen zijn niet zo heel erg aan de prijs en goed geregeld in Italië. Geniet van het lekkere eten!


Wij zijn inmiddels weer terug uit Catania (Italië). Erg mooi gehad en veel gezien. zo'n 2 dagen in de stad rondgeslenterd, zeiltocht gedaan en met de trein (circumetnea) naar Randazzo geweest. Mooie tijd gehad en heerlijk weer! Prijzen qua eten zijn goed (waren iedere dag zo rond de €30,- kwijt voor avondeten voor 2 personen) en het eten was heerlijk! :~ Ik wil weer terug :')


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

xPabloBokt
Berichten: 9299
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:28

Wij vertrekken morgenochtend naar Wenen, ook heel veel zin in!

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:43

Travel_me schreef:
Iemand al eens in december in Dublin geweest? Is het daar ook mooi in de kerstsfeer of niet?
En hoeveel tijd heb je daar ongeveer nodig?

Ik kan namelijk een hele korte stedentrip maken (zondagochtend vroeg heen en maandagavond terug). Eerste waar ik aan dacht was Dublin, maar misschien heeft iemand nog andere suggesties.


Dublin is zeker leuk in december! In de stad hangt een mooie kerstsfeer.
Omdat het centrum van Dublin niet heel groot is kan je best veel doen in 2 dagen.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:13

Wij gaan volgend jaar naar Italië :D Maar dan geen stedentrip maar een roadtrip, maar wel heel veel steden bezoeken haha. En misschien (weer) naar (weer) naar Rome zo rond september met nog een paar dagen Pompeii eraan vastgeplakt.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 06:35

Iemand nog een leuke tip voor eind november 5 dagen weg? Ik zit nu te kijken naar Malta, Porto of Istanbul. Ik ga in elk geval alleen en wellicht met een vriendinnetje. :)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:43

Picassox schreef:
Iemand nog een leuke tip voor eind november 5 dagen weg? Ik zit nu te kijken naar Malta, Porto of Istanbul. Ik ga in elk geval alleen en wellicht met een vriendinnetje. :)


Een vriendin van mij is naar Istanbul geweest, ik zal haar even dit topic doorsturen :)

Rock this day like there is no tomorrow

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:02

Hebben jullie tips voor Milaan?
Ik vlieg er in december 5 dagen heen en ben dan de eerste 1,5 dag alleen :)

Faringo
Berichten: 8131
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:24

Milaan is erg leuk winkelen. Wij zijn ook het dak van de dom op geweest. Leuke ervaring!

Het staat vast ook op internet, maar er zijn hier in het topic vast mensen in Krakau geweest. Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig om deze stad leuk te kunnen bekijken zonder als een malle door de stad rennen zeg maar?

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:45

Ik ben afgelopen januari in Krakau geweest, 4,5 dag was perfect inclusief een hele dag Auswitz en natuurlijk een dag naar de zout kathedraal. :)

Faringo
Berichten: 8131
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:17

Bedankt voor je info. Was inderdaad wat ik in gedachten had (incl. dezelfde excursies).

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:19

Dat is meer dan perfect en je kunt lekker rustig aan doen! Wij hebben iedere ochtend baantjes getrokken en hardgelopen/gesport voordat we de stad in gingen en hebben alles goed kunnen zien! :)

Faringo
Berichten: 8131
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:29

Top! Ik ga misschien met m'n vader (als ik 'm zover krijg), die wordt al een dagje ouder (74) dus wat meer rust erbij is wel prettig.


Loolotte
Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:16

Ik ben er 4 dagen geweest, en had een dagje minder ook prima gevonden := Qua excursies hebben we alleen Auschwitz gedaan, verder vooral in de stad rondgelopen. Maar was erg leuk, zeker een aanrader.

follow your dreams, they know the way

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:21

Mn vader wilt nog een keer een stedentrip met mij doen, dus dat wordt weer bedenken waar naartoe :D

Sandyislief
Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 18:14

Ik vond 4 dagen Krakau ook prima. 1 dagje Auschwitz en Birkenau gedaan, 1 dagje naar de zoutmijn en het kasteel bezocht. En 2 dagen rondbanjeren in de stad.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:06

Wij waren in totaal 5 dagen in Krakau (incl. de heen- en terugreis). Hiervan zijn we ook 1 dag naar Auschwitz geweest en 1 dag naar de Joodse buurt & Schlinder’s factory. De rest van tijd hebben we door de stad geslenterd, gewinkeld en terrasjes gedaan etc. Vijf dagen was voor ons prima om de stad goed te zien en om ook nog een beetje te relaxen :)

Milaan vond ik ook super tof! Natuurlijk is het bezoeken van de dom een aanrader, maar ik vond het kasteel (Sforzesco) ook erg mooi. Vanaf het plein bij de dom kan je daar zo heen lopen. Bij het kasteel vlakbij zit ook een heel mooi park, waar je ook goed kunt vertoeven met mooi weer :D

Wij zitten nu te kijken om een dag of 5/6 naar Athene te gaan met ook eventueel uitstapjes buiten de stad. Iemand daar nog tips voor? :D

Dammie
Berichten: 3312
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:53

Heeft er iemand een goede tip voor een stad waar de bezienswaardigheden goed met openbaar vervoer te bereiken zijn? Ik zoek iets om met mijn moeder naartoe te gaan en zij kan niet lang lopen.
Vijf tot tien minuten lopen op een vlakke weg gaat wel, maar heuvelachtig of veel langer is minder.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, ontherun en 78 bezoekers