Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Whizz
Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:43

Wat een lekker vooruitzicht zo vlak voor de feestdagen! Ik vertrek donderdag, ik heb er echt zoveel zin in!


Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:57

Met dit weer sowieso heeeerlijk om te gaan :D

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:59

Het is er inderdaad heerlijk! Op wat kleine stortbuien na.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:14

Kleine stortbuien? Gisteren waren er hoosbuien en nu weer. Gisteren bij Porto Mari waren er door de harde regen flinke modderstromen. Spoelde groot deel van het zand de zee in, de zee was bruin!! Eerst toen het ging regenen bleef k gewoon liggen, dacht als ik de zee in ga zou k ook nat worden. Maar bleef zo lang en steeds harder doorgaan dat k toch maar was gaan schuilen en al m'n spullen meegenomen naar het restaurant.
Na de tweede hoosbui ook weer gaan liggen, toen scheen de zon weer. Hadden toen bedjes onder parasol gevonden. Handig voor wanneer het weer ging regenen.

Whizz
Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:27

Oh jee, op regen heb ik niet {:} gerekend

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:41

Wauw. Zijn mijn man en ik dus precies op het juiste moment gegaan haha. Wij zijn net geen week terug nu.

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:45

1234 schreef:
Kleine stortbuien? Gisteren waren er hoosbuien en nu weer. Gisteren bij Porto Mari waren er door de harde regen flinke modderstromen. Spoelde groot deel van het zand de zee in, de zee was bruin!! Eerst toen het ging regenen bleef k gewoon liggen, dacht als ik de zee in ga zou k ook nat worden. Maar bleef zo lang en steeds harder doorgaan dat k toch maar was gaan schuilen en al m'n spullen meegenomen naar het restaurant.
Na de tweede hoosbui ook weer gaan liggen, toen scheen de zon weer. Hadden toen bedjes onder parasol gevonden. Handig voor wanneer het weer ging regenen.


Mijn berichtje was al iets eerder geplaatst ;)

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:48

Blue_flower schreef:
Dit zegt Tui:

Er is een belangrijke wijziging omtrent de immigratiekaart voor Curaçao. Vanaf 1 oktober 2019 is het verplicht om deze (per persoon) vóór vertrek online aan te vragen via de website https://edcardcuracao.com/. Je dient hiervan een uitdraai mee te nemen als bewijs. De immigratiekaartjes worden niet meer verstrekt op de luchthaven en zijn dus niet meer schriftelijk in te vullen. Door digitaal je gegevens in te vullen sta je reeds geregistreerd bij de immigratiedienst.


Oh, wij gaan volgende week, maar dit wist ik helemaal niet joh! Mooi dat ik dit nog zie.

Whizz
Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:52

Heeft iemand nog een advies tegen de muggen? Ik wordt echt helemaal lek gestoken! En ja, ik smeer me helemaal in :j ik slaap onder een klamboe en toch zit ik helemaal onder de muggenbeten, %)

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:07

Joosiien schreef:
Blue_flower schreef:
Dit zegt Tui:

Er is een belangrijke wijziging omtrent de immigratiekaart voor Curaçao. Vanaf 1 oktober 2019 is het verplicht om deze (per persoon) vóór vertrek online aan te vragen via de website https://edcardcuracao.com/. Je dient hiervan een uitdraai mee te nemen als bewijs. De immigratiekaartjes worden niet meer verstrekt op de luchthaven en zijn dus niet meer schriftelijk in te vullen. Door digitaal je gegevens in te vullen sta je reeds geregistreerd bij de immigratiedienst.


Oh, wij gaan volgende week, maar dit wist ik helemaal niet joh! Mooi dat ik dit nog zie.


Ook handig om te weten dat je de uitgeprinte versie ook bij terugreis nog bij je moet hebben. Dat was voor mij niet heel duidelijk en had het gelukkig voor zekerheid wel gedaan.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:37

Whizz schreef:
Heeft iemand nog een advies tegen de muggen? Ik wordt echt helemaal lek gestoken! En ja, ik smeer me helemaal in :j ik slaap onder een klamboe en toch zit ik helemaal onder de muggenbeten, %)


Enige dat bij ons goed hielp is in de avond je helemaal bedekken. En alle deuren en ramen pot dicht houden.

Whizz
Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:40

Ik was er al bang voor! Thanks DiantaM

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:10

Whizz schreef:
Heeft iemand nog een advies tegen de muggen? Ik wordt echt helemaal lek gestoken! En ja, ik smeer me helemaal in :j ik slaap onder een klamboe en toch zit ik helemaal onder de muggenbeten, %)

+
Waar smeer je mee? Ik gebruik altijd OFF en dat werkt voor mij prima. Het is helaas weer volop muggentijd momenteel. De regens van de afgelopen weken hebben miljarden muggen tot leven gewekt.... _-:(

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:41

OFF kun je alleen daar kopen toch?
Helpt DEET ook voldoende?

Het enige waar ik tegenop kijk. :+

Whizz
Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:53

Picobello dat heb ik nu gekocht! In alle varianten :evaw: daag muggen! Ik smeer me echt ongans nu in de hoop dat het helpt. En net weer een stortbui gehad dus er komen er vast nog meer!

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:57


Whizz
Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:04

Die ga ik ook zoeken, alle beetjes helpen!

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:24

Whizz schreef:
Die ga ik ook zoeken, alle beetjes helpen!



Kruidvat heeft ze regelmatig met 50% korting

Ontopic: ik hoop snel weer te kunnen boeken naar Curaçao. In het mooiste geval gaan we in maart/april weer die kant op <3

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:48

Blue_flower schreef:
Joosiien"
[quote="Blue_flower schreef:
Dit zegt Tui:

Er is een belangrijke wijziging omtrent de immigratiekaart voor Curaçao. Vanaf 1 oktober 2019 is het verplicht om deze (per persoon) vóór vertrek online aan te vragen via de website https://edcardcuracao.com/. Je dient hiervan een uitdraai mee te nemen als bewijs. De immigratiekaartjes worden niet meer verstrekt op de luchthaven en zijn dus niet meer schriftelijk in te vullen. Door digitaal je gegevens in te vullen sta je reeds geregistreerd bij de immigratiedienst.


Oh, wij gaan volgende week, maar dit wist ik helemaal niet joh! Mooi dat ik dit nog zie.


Ook handig om te weten dat je de uitgeprinte versie ook bij terugreis nog bij je moet hebben. Dat was voor mij niet heel duidelijk en had het gelukkig voor zekerheid wel gedaan.[/quote]

Bij mij is er op de terugweg niet naar gevraagd. Heenweg scheelt het echt enorm in tijd als je het vooraf online hebt gedaan, dan kan je in een aparte rij en ben je er al veel sneller doorheen. Heb de uitgeprinte versie ook nog niet hoeven tonen, staat geregistreerd op basis van je paspoort.

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:24

Dan heb je mazzel gehad, medepassagiers hadden hem niet en was een heel gezeur bij douane.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 17:04

Blue_flower schreef:
Dan heb je mazzel gehad, medepassagiers hadden hem niet en was een heel gezeur bij douane.


Voor dat ze hem niet op papier hadden meegenomen of dat ze het niet hadden ingediend/ingevuld?

Ik had wel online gedaan maar geen papieren versie hoeven laten zien.
In januari ook niet.


Prince
Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:12

1234 schreef:
Blue_flower schreef:
Dan heb je mazzel gehad, medepassagiers hadden hem niet en was een heel gezeur bij douane.


Voor dat ze hem niet op papier hadden meegenomen of dat ze het niet hadden ingediend/ingevuld?

Ik had wel online gedaan maar geen papieren versie hoeven laten zien.
In januari ook niet.


Wij zijn net terug van Curaçao en hebben het formulier online ingevuld, niet afgedrukt. Zowel bij aankomst als vertrek niets hoeven laten zien. Ook niet de digitale op mijn gsm.

<3 /3 Zazou /3 <3

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:11

Misschien hadden zij het niet online gedaan en de papieren versie niet op terug weg. Weet niet exact. Maar scheelt denk ik sowieso dat het nu enkel nog online kan, misschien is dat gekoppeld aan paspoort?

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:02

Blue_flower schreef:
Misschien hadden zij het niet online gedaan en de papieren versie niet op terug weg. Weet niet exact. Maar scheelt denk ik sowieso dat het nu enkel nog online kan, misschien is dat gekoppeld aan paspoort?


Ja klopt. Al is het nu nog de begin fase natuurlijk van dat het alleen digitaal mag. Ik ging 5 oktober naar curaçao en er was een flinke rij bij de balie voor mensen die het niet digitaal hadden gedaan. Ik kon in een keer doorlopen in de rij voor digitaal. Stond niemand.

xShannentje
Berichten: 209
Geregistreerd: 14-10-11
Woonplaats: omgeving breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:01

Oei lichte paniek hier na het lezen van dat EDcard formulier. Ik vertek morgen, ben deze nu aan het invullen. Heb van te voren nergens gelezen dat dit verplicht was helaas... Als mijn vriend en ik dit nu digitaal invullen, is dat voldoende?

Wij gaan voor het eerst naar Curacao dus alles is wat dat betreft nieuw voor ons!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, CairnTerrier, Corien_, Indy_Mouse_9, Kimmie235, lovelance, maaikemuis, manonutjuh, Mondy, NinaCharlie, Piekosjj, secricible, Thats_Me, Yipee en 71 bezoekers