[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Benoite
Berichten: 690
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:36

~~}> hellingen ~~}>

Not my monkey, not my circus!

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 13:39

Erg goed voor de bilspieren :-)

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010
Berichten: 42802
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 16:31

Monique1963 schreef:
Het enige dat ik ermee riskeerde is dat ze te heftig wil galopperen of dat ze dwars wordt.
Dus ben je dapper in mijn ogen, want ik durf dat niet. Ik ben iemand die juist dat heel akelig vind bij paarden want dan voel je die power onder je en de turbo die erop komt. Hou ik niet van, want dan ben ik bang dat ik de controle verlies wat ik ooit als jong meisje heb meegemaakt tijdens een buitenrit en toen als enige ben blijven zitten en met de kudde paarden thuis kwam. Sindsdien ben ik bang voor paarden geworden.

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 16:38

pien_2010 schreef:
tijdens een buitenrit en toen als enige ben blijven zitten en met de kudde paarden thuis kwam. Sindsdien ben ik bang voor paarden geworden.


Ik hoor je het in mijn gedachten vertellen en sorry maar ik moest toch echt een beetje lachen. Ik zag dat al helemaal voor me met al die paarden. En toen ik las dat je bang voor paarden was geworden moest ik helemaal lachen. Een merens is geen paard?

En heftige paarden, graag! Ik houd van paarden met karakter, die turbo vind ik juist heerlijk en controle verliezen, tja dat is wel eens gebeurd, maar over het algemeen is stout doen stiekem leuk en die power is juist zo gaaf.

Het is het omkeren bij angst, dat gaat bij Callas zo verschrikkelijk snel, dat heb ik nu een keer of tien of zo meegemaakt en twee keer niet uitgezeten. Dat vind ik eng. De rest niet.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-19 11:49

Mooi herfstweer en vriendlief kunnen overhalen mee te gaan buiten wandelen. De afgelopen dagen waren miezerig en vrijdag toen ik had willen gaan paardwandelen was mijn vriend ziek, dus dat ging over. Maar nu waren we er helemaal klaar voor.

Poetsen was wel grappig. Haar vacht begint te verdikken en als ze uit het land komt zie je haar kleibad van de vorige dag nog zitten. Denk je, dat borstel ik er even lekker uit en dan is ze viezer dan ervoor! Alle klei eruit mooi schoon paard, geef je een klopje op haar kont, staat je handafdruk gewoon op haar kont van intern stof vanonder haar vacht. Zucht... }>

Maar zoals altijd blijft ze superlief stil staan bij poetsen. Ze staat niet eens vast, is geen issue. Ze staat te genieten en laat haar bediende het werk doen. Zadelen ook perfect, namelijk zo ongeveer 1x per 10x stapt ze opzij, daarmee geeft ze aan, ik heb geen zin om te rijden, want mevrouw weet echt wel te vertellen wat ze wel en niet wil, subtiel, maar begrijpelijk. Dus dit keer had ze wel zin.
Het vlechtmoment van haar maantop is altijd grappig. Whoeah vrouwtje de wereld gaat ineens open! Moet ze toch even om zich heen kijken, de stal ziet er zonder gordijn toch interessanter uit.

Eenmaal opgezadeld met shadow naar het opstapblok, oh foei, niet grazen. Ze was ondeugend en het lukte haar twee keer om me te beduvelen. Dan zet ik een boze stem op en de derde keer wilde ze wel, maar boos nee is dan ok. De ondeugendheid betekent dat ze duidelijk niet slaapt. En toen we wegstapten werd ze attent. Té attent. Om haar te kunnen leiden zou ik willen weten wat het dan is waar ze bang voor is, maar het duurt voor mij als mens altijd lang om te begrijpen wat het is. Dit keer bleef ze met haar hals als een Fries zo hoog, oren enorm naar voren geprikt, oeh, er is wat. En toen drong het tot me door... De weg was schoon. Onze oprit is een soort onverhard weggetje met kastanjebomen aan twee kanten en die gooien nu hun bolsters naar beneden. Over dat weggetje breng ik haar altijd naar het land en de afgelopen week was het weggetje groen met bolletjes. Gisteren heeft mijn vriend dat allemaal weggeveegd en dus was er niets meer. En dat is gek. En als ze daar zo enorm op gefocust is dan kan ze iets anders engs niet behappen. Dus ik ben over de oprit gaan zijwaartsen, schouderbinnenwaarts, stilzetten en achterwaarts. Dat doet ze dan enorm goed. Ze reageert dan veel beter dan in het landje. Een cm teugel is voldoende om haar te laten bewegen waar ik wil. Ze blijft wel enorm met de hals erop en het voelt dan als een elastiekje wat klaar staat om weg te springen, maar het gekke is dat ze zich wel goed laat handelen. Eenmaal in het bos begon haar hals te zakken.

Om haar te helpen zich beter te ontspannen afwisselend zij en Shadow voorop laten gaan en ik moet het echt een keer filmen, het is zo frappant bij allebei dat voorop rijden zo'n verandering teweeg brengt. Shadow moet enorm trippelen en vooruit draven, hoewel hij niet aan het halster trekt, heel netjes, en Callas is enorm alert en supervoorwaarts. Ruim overstappen, kijken en af en toe ontspannen met de hals laag, maar zodra er zoals nu een zonnevlek door de bomen schijnt is dat een afwijking in het patroon en is dat spannend. Rij ik achter shadow, dan moet ik haar wel bij me houden anders stapt ze op zijn hakken, maar ze heeft dan totaal geen aandacht voor de omgeving, alleen voor shadow en of ze hem in zijn kont moet bijten ja dan nee. Shadow achterop is onprettig. Die heeft dan helemaal geen zin meer en mijn vriend moet het pony'tje dan echt meeslepen aan zijn halstertouw.

Ik heb een aantal keren gedraafd vooruit en naarmate we verder weg zijn van vriend en Shadow, wordt Callas minder voorwaarts. Ze vertrekt goed en actief, maar na een meter of vijftig gaat ze hen missen. Als ik dan halt houd en wat oefeningen doe, wil ze eigenlijk alleen omkijken waar ze nou eindelijk blijven, lol.

De terugweg was er iets spannend en als er takken langs mijn jas gleden waren er brrrs waar ik met mopperen op heb gereageerd. Maar kennelijk was het dermate spannend dat we behoorlijk bezweet weer thuis kwamen. Tja. Ik heb in ieder geval weer heerlijk gereden. Jammer dat mijn vriend een keer per week wel genoeg vindt... Ik ben daarom bezig een vriendin over te halen om af en toe mee te gaan wandelen met haar hond. Wie weet...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010
Berichten: 42802
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:13

Dat klinkt heel leuk en gezellig zo met elkaar wandelen. Jammer dat Callas toch weer zo zweet, wellicht ook vanwege wintervacht? Dus stress en dikke vacht?
Zou mooi zijn als je vriendin mee gaat.
Jammer dat je ver weg woont want anders hadden wij over een tijdje ook 1x id week buiten kunnen rijden, samen. Ik verwacht dat over paar weken dat al goed zal kunnen.

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-19 13:57

Het is denk ik een combi van 3 dingen. Het zweet wordt geactiveerd door haar angst. Daarbij hebben we de conditie van een dweil. Door haar dikke vacht kan het minder goed verdampen en is ze natter dan normaal.
Ja, als we dicht bij elkaar zouden wonen, zouden we ongetwijfeld regelmatig ritjes met elkaar maken, maar helaas.
Wel heerlijk voor je als je lekker ritten kunt gaan maken op Chico. (off topic Je onderschrift is trouwens zeg maar kapot. De middelste link daarvan is het commanda vet niet compleet. Zowel ervoor als erachter missen de laatste haakjes.)

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010
Berichten: 42802
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:30

dank je Mo voor het onderschrift. Heeft alles nog te maken met een amber alert topic gemaakt vorige week. Toen blijkbaar te slordig alles terug gezet.

Die combinatie is het zeker die jij benoemt. Dat is hier ook hoor. Veel stappen is noodzakelijk.
Monique1963 schreef:
Wel heerlijk voor je als je lekker ritten kunt gaan maken op Chico.
Nu ritjes van een uur (met Hercule waren dat ritjes van 1 uur 20 minuten want die was echt veel trager := ) kan ik al maken, dus ik heb wel vertrouwen in de toekomst en ik schrijf natuurlijk het niet voor niets, want jullie gaan nog verhuizen, dus als je in een van de omringende dorpen woont kan ik gewoon komen af en toe.

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-19 15:06

Hercule was ook een heer op leeftijd, die stapte minder snel.

Áls het huis verkocht is, dan gaan we zoals het er nu voor staat alleen nog naar huizen kijken in de het zuiden van de aveyron, herault, tarn en gers. Met mogelijk iets uitloop naar de omringende departementen, maar zo hoog als de Haute-Vienne gaan we denk ik niet meer zoeken. Maar ik zeg nooit nooit!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

joey2010
Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:37

Zou wel fijn zijn als je vriendin met je mee wil met haar hond op paardwandeling.
Goed voor Callas als er iemand mee komt.

Ik hoop dat de woning snel verkocht is en nieuwe avonturen kunnen gaan maken op een andere plek.

pien_2010
Berichten: 42802
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:05

"Ja dat hoop ik ook Mo, dat alles snel en voor een goede prijs verkocht wordt en jullie iets moois elders vinden!

Gisteren kreeg ik pb van iemand uit dit topic. Ik had beloofd om de links neer te zetten van mijn ITP en IM topic en dat had ik niet gedaan nog. Sorry.
Bij deze:
[ITP] Polie en Hercule hebben plezier

[IM] Hercule ♥ 21 jaar mijn soulmate

En de mensen die mij met Chico willen volgen kunnen af en toe het merens huiskamer topic aanklikken
[HK] Wie heeft er een merens?!
Het gaat goed met CHico en mij en ik vind hem heel leuk en lief en we izjn al paar keer naar buiten geweest en dat gaat steeds beter en is nu al erg genieten <3

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 12:19

Ja Sandra en Pien, wij hopen ook op verkoop. Maar ja, je kunt niet dwingen. Mogelijk na 1 november weer een bezichtiging.

Ik stel me 100.000x voor hoe het elders zou zijn met Callas. Of dat beter zou gaan als ik beter zou kunnen trainen in een bak bij huis. Of als er minder bergen zouden zijn ze minder angst zou hebben. Of als ik in een gebied zou wonen waar meer paardenmensen wonen, ik samen zou gaan kunnen rijden. Of ik een beetje geld over zou houden voor een ander paardje erbij. Of mijn heup en rug het allemaal leuk blijven vinden. Zoveel 'of's'. Maar ja, ik kan niet in de toekomst kijken.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

pien_2010
Berichten: 42802
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:29

Dat begrijp ik Monique, al die vragen. Ik denk dat Callas op den vreemde weer erger stress zal ervaren. Althans dat vrees ik voor je.
Een ander echt braaf paardje dat al wat ouder is, erbij, vind ik zeker een overweging.

Wellicht dat je met iemand die je aardig vindt een afspraak kunt maken bij niet meer rijden of (bij overlijden hebben wij ook vast gelegd) dat de hele paarden bende dan of dat ene paardje naar die mensen gaat. Wij hebben een leuk stel gevonden met veel verstand van paarden, waar alle zooi gratis naar toe gaat als we van een of twee paarden af willen/ moeten. Het kan dus gaan om zeer oude paardjes die daar hun oude dag genieten. Maar als het moment eerder komt kan het dus gaan om een oud en een jong paardje waar ze nog veel plezier aan zullen hebben. We zullen zien hoe het hier gaat.
Dat wetende, heeft mij wel de moed gegeven om als 60 jarige nog met een 7 jarige aan de gang te gaan. Ik heb een stand by die hier kunnen komen om te helpen zo nodig en ik heb een zeer goed adresje waar de paardjes zo hoppakee naar toe kunnen als ik het zelf geestelijk of fysiek niet meer aankan. Dat adresje is hier niet te ver vandaan dus dan kan ik ook nog op bezoek of daar rijden.

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 13:15

Ik hoop zelf dat als Callas in een overzichtelijke omgeving woont, zoals waar ze vandaan kwam, superplat, dat ze heel ver kan wegkijken, dat ze minder stress zal ervaren. En tuurlijk zal een nieuwe omgeving stress mee kunnen brengen, maar als ik me herinner hoe ze was toen ik voor een maand met haar van huis ging naar Kots Bruno, dan zou het wel eens heel erg kunnen meevallen. Ze was daar meteen op haar gemak. De toekomst zal het leren...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.


Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:21

Het kan ook juist heel erg goed zijn. Jij bent haar vertrouwde haven, en je gaat mee. Dus ze zal ws juist meer op jou vertrouwen.

Mijn pony vindt/vond ook alles eng. Maar de verhuizingen hebben hem goed gedaan. Bij vond het zo spannend, dat ie juist erg focuste op mij. En ik deed gewoon het vertrouwde, alleen even geen nieuwe dingen aanleren.

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 14:33

Dat denk ik ook Marocje. Maar waarschijnlijk als we het huis verkocht hebben koop ik er een ander paardje bij voor mij om te rijden. Ik mis het rijden heel erg en omdat ik geen bak heb, maar alleen het kleine veldje kan ik zo weinig echt doen. En omdat ik geen mensen heb die mee kunnen, vriend wil maar af en toe en vriendin weet het nog niet zeker, kan ik bijna geen buitenritten maken. Zo bouwen we geen conditie op. Shadow moet mee, maar die kan niet ver. Dus het is zo ontzettend niet ideaal. En tuurlijk doe ik van allerlei leuks met haar en daar geniet ik ook van, kom vol energie terug van haar trainingen op het veldje of grondwerk, maar ik verlang zo naar gewoon lekker lang kunnen zwerven te paard en gaan waar je gevoel je heen leidt op dat moment.
Dus er komt een paardje bij als we verhuisd zijn ooit.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:00

super goed idee Monique, en dan misschien een merens? dat lijkt me echt iets voor jou ;)

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 16:18

Lol Assebassie. Ik wil een vuilnisbakkenpaardje. Zonder ras. Zonder veel moois. Gewoon een lief voorwaarts paardje dat best op leeftijd mag zijn en best een eigen karakter mag hebben, maar wel heel cool in zijn koppie moet zijn. Zoiets.

Ik zal van de week weer een filmpje maken van wat trainen op het veldje onder het zadel.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:36

Ach ras is ook niet belangrijk, gewoon braaf is dat wel, maar toch een merens 8-)

en ik vind dat je heel veel kan met Callas wat ik niet zou kunnen met Trebon, ze houdt wel van dijken klimmen en dalen, en lekker lang draven in de polder, maar niet van oefeningen enzo, dat vind ze stomvervelend en zou dat nooit zo braaf doen dan Callas dat doet.

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 17:00

Callas is eigenlijk een wereldpaardje. Als ik opsom wat ze doet voor mij:
-ZOOOOOOO verschrikkelijk braaf met poetsen, heb ik nog nooit bij een paard meegemaakt en ze is mijn 7e paard. Ze staat gewoon los op de poetsplaats niet eens met een halster om.
- ze is een enorme kroel.
- ze komt als ik roep.
- ze heeft een leuk karakter, wil graag leren, is leuk ondeugend, superslim
- ze probeert enorm mee te denken met kunstjes en kan nu, blok, jambette, blok met jambette, beetje de buiging, flexen, en aanraken
- ze is ontzettend braaf, hoge hellingen, bossages, rivieren, springen, ze doet het allemaal.
- ze vertrekt gemakkelijk alleen van huis
- met trainen onder het zadel is ze altijd netjes voorwaarts, ze kan goed achterwaarts, ze kan op commando galop, ze kan een beetje nageven, ze kan zijwaarts
- ze pikt de trt training goed op, met bewegen op mijn lichaamshouding
- ze kan heel goed statische schrikparcourtjes. Over zeil, onder zeil, over planken, bruggen, maakt niet uit.
- ze leert steeds beter met bewegende voorwerpen om te gaan, maar dan wel op het veldje
- Ze kan lange lijnen en grondwerken
- En ze is een lust voor het oog om naar te kijken (vind ik)

Maar ja, ze kan niet tegen veranderingen en haar angst doet haar 180 graden omdraaien en dat maakt haar buiten onbetrouwbaar. Tja. Je kunt niet alles hebben.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:08

Dat bedoel ik, ze is eigenlijk superbraaf maar haar angst gaat met haar op de loop en dan wil ze weg. Probleem ja, heeft mijn Arabier ook gehad, was omgedraaid voor ik het door had. Is later wel beter gegaan, en ze draaide ook altijd dezelfde kamt op dus daar hield ik dan al rekening mee. Draait Callas ook altijd dezelfde kant op?

pien_2010
Berichten: 42802
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:14

Polie had dat ook. Zij draaide wisselens, altijd van de angst af.

assebassie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:20

pien_2010 schreef:
Polie had dat ook. Zij draaide wisselens, altijd van de angst af.

Ik bedoel eigenlijk altijd naar links, ook al was daar net ‘ gevaar’.

pien_2010
Berichten: 42802
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:36

Polie veranderde dus afhankelijk vh gevaar, dus anders als Trebon.

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 19:56

De twee keren dat ik er ben afgevallen is ze naar rechts gedraaid. De andere keren dat ik er op ben blijven zitten weet ik niet meer. Ik denk me er wel eentje te herinneren die naar links was, maar dat is ook niet zeker.

Inmiddels is mijn filmpje klaar. Gewoon wat sturen onder het zadel, niets bijzonders, maar misschien toch leuk om te zien voor jullie.

https://www.YouTube.com/watch?v=bclPDpfFpgg

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, frutsel05, joyce83, KleinBoefje, marloesxx, xxIsaa en 46 bezoekers