Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 02:37

Shaar schreef:
Hallo allemaal,

Hier ook plannen om volgend jaar 3 weken naar Canada te gaan! Ik ga eens druk aan de slag met het doorlezen van dit hele topic ;-)

Ik was wel alvast benieuwd of jullie mij kunnen helpen met tips wat betreft de te kiezen route. Het wordt sowieso west Canada, we hebben 3 weken de tijd en het zal juni of september worden denk ik (juli of augustus ook prima maar dan is het erg druk begreep ik?), en we gaan echt voor de natuur en vooral ook het wildlife. Wat mogen we dan echt niet overslaan? Ben erg benieuwd naar de tips van de kenners! :-)

Wat ik zelf tot nu toe enigszins als route in gedachten had is Vancouver - Victoria - Ucluelet - Pacific Rim - Telegraph Cove - Whistler - Wells Gray - Jasper - Icefields Parkway - Glacier NP - Lake Louise - Banff - Calgary

Geen idee of dit misschien te ambitieus is voor 3 weken, of dat er nog plekken zijn die we zeker niet over mogen slaan als het gaat om natuur en wildlife? :-)


De route kan ik je slecht mee helpen, ik kom nooit erg ver hier, haha! Icefields parkway is erg mooi, Jasper is sowieso ook leuk. Maar Vancouver en banff ben ik zelf nog niet geweest.

Ik zou, als ik moest kiezen tussen juni en september, voor september gaan. Dan beginnen de herfstkleuren te komen en dat is echt prachtig!! Juni vind ik net iets minder spectaculair, omdat je dan de herfstkleuren mist. Denk ook dat juni ietsje duurder en drukker is allemaal.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/


Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:20

Toen ik naar tickets en camperhuur keek was september juist duurder :j

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:33

Mooie route denk ik hoor! En dan van Calgary weer naar NL vliegen? Houd rekening met je rijtijden, moet je langer dan vier uur (zeg 400km) rijden dan kan je verder weinig stoppen en uitgebreid dingen bekijken die dag.

Eilleen, ik had je nog een PB gestuurd toen ik in Valemount was. Maar zie nu dat hij ergens helemaal nooit verstuurd is Y;(

We hebben het weer prachtig gehad!
Valemount bij de caribou grill gegeten (fijne tent na dagen op hamburgers en tacos) en we zijn tijdens een hike daar ook een bruine beer met twee cubs tegen gekomen.

Rest van de reis ook waanzinnig. Behalve :

Lake Louise en Moraine... Dikke afrader tegenwoordig.
De drukte is vergelijkbaar met een Disney attractie, Venetië of Rome.
File, geen parkeerplaatsen, gedoe met shuttle busjes. En ter plaatse een overload aan mensen. Mensen die ook bordjes negeren waar je niet mag betreden. Iedereen met een foon of camera voor de neus. En dat terwijl het hoogseizoen eigenlijk al voorbij was (begin oktober).
Bij mij was de charme er absoluut vanaf.

Wellicht als je heel vroeg bent en een lekker eind gaat hiken dat je de massa niet hebt. Maar verder -O-

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:39

Woow wat gaaf, een beer tegenkomen tijdens het wandelen!! Heb je mooie foto's kunnen maken?

En wat ontzettend zonde dat het zo mega toeristisch is joh.. dat hadden wij vorig jaar bij de geisers in yellowstone. Man man de touringcars waren werkelijk niet aan te slepen.

Ik twijfel ook nog steeds een beetje tussen juni of september, maar als ik lees dat het zelfs in oktober nog druk is.. Jeetje.

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:53

Aranel schreef:
Ik twijfel ook nog steeds een beetje tussen juni of september, maar als ik lees dat het zelfs in oktober nog druk is.. Jeetje.



Het land is gigantisch, dus er zijn nog zoveel fijne rustige plekken over! Maar dan moet je dus niet bij de standaard (Banff/Lake Louise) plaatsen blijven hangen.

Wij hebben het enorm naar ons zin gehad op de rest van de route. Met name de iets minder bekende plaatsjes als Waterton, Fernie, Nakusp, Valemount, Jasper, Skookumchuck echt genoten!

Grofweg de route, 10 dagen gereisd. Mooi compact en toch veel kunnen zien en doen. Moet er wel bij zeggen dat het de 3e x is dus ik ken sommige highlights al.
[ img ]

Oh en een van de berenjongen:
[ img ]

Met zoomlens en vanaf hele veilige afstand. Je wil niet vlakbij beren zijn!!!

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:19

Je wil vooral niet vlakbij cubs en hun mama zijn :)) Maar prachtige foto hierboven! Wat zijn ze lief <3 (van op afstand)

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 02:15

Kelly_ann schreef:
Eilleen, ik had je nog een PB gestuurd toen ik in Valemount was. Maar zie nu dat hij ergens helemaal nooit verstuurd is Y;(

We hebben het weer prachtig gehad!
Valemount bij de caribou grill gegeten (fijne tent na dagen op hamburgers en tacos) en we zijn tijdens een hike daar ook een bruine beer met twee cubs tegen gekomen.

Oh wat jammer! Wanneer was je hier ookalweer?

De Grill is echt een ontzettend goeie tent inderdaad! Had ik niet verwacht toen ik hier kwam. Altijd erg lekkere steak! En detail: de kok is vegetariër, haha! Heb ik altijd grappig gevonden.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Steaming
Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:37

Eileen_ schreef:
Ik heb nog nooit een internationaal rijbewijs aangevraagd want als je niks huurt, dan heb je het in principe ook niet echt nodig.
Paar weken terug nog gestopt door de politie (achterlicht deed het niet :\ ) en totaal geen probleem. Heb ook nog nooit gehoord dat ze er moeilijk over doen. Canadese politie is over het algemeen erg makkelijk en aardig zolang je meewerkt. Maar misschien dat ze er moeilijker over doen in de toeristische gebieden? Al denk ik het niet hoor.

Ook jaren zonder internationaal rijbewijs naar Canada geweest, tot ik keer in grote verkeerscontrole stond, en hele dag kwijt was omdat ik het niet bij me had, en uiteindelijk mijn dochter met Alberta licence verder moest rijden. Dus laatste keren wel weer internationaal rijbewijs mee, kost bijna niks.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:06

Ik doe het ook altijd. Mijn man heeft wel eens niet met een huurauto mogen rijden omdat hij zijn internationaal rijbewijs niet mee had. We zijn er ook al meerdere keren naar gevraagd dus ik heb de mijne altijd bij.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:37

Yes wij hebben geboekt voor volgend jaar!

In mei en juni gaan we touren met een camper door West Canada <3

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 07:08

Aranel schreef:
Yes wij hebben geboekt voor volgend jaar!

In mei en juni gaan we touren met een camper door West Canada <3

Oh wat super leuk!!!! Route al bekend?

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

meganproperx
Berichten: 769
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:20

Hoi ik kom me hier ook melden!

Ik vertrek 25 november naar Canada om daar de winter snowboardles te gaan geven. Ik ga naar Silverstar, BC.
Na het seizoen blijf ik nog een maand (tot half mei), waar ik dan heen wil heb ik nog niet bedacht. Ook omdat ik natuurlijk niet weet waar ik allemaal tijdens het seizoen naartoe ga.

Op het moment is de grootste struggle die ik in mijn voorbereidingen heb de vraag: wat voor koffer neem ik mee? Ik wil zo groot, licht, sterk en goedkoop mogelijk maar dat schijnt niet te doen te zijn.. :+

Als jullie tips hebben (over van alles en nog wat) graag! Ik ga nu even een aantal pagina's teruglezen :D

Studeert oefentherapie Cesar en vertrekt eind november naar de sneeuw in Canada!

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:58

Tip: koop je (ski)kleding daar. Echt! Het is er goedkoper en als je naar een outlet centre gaat kan je helemaal leuk slagen. Wellicht kan je een koffer van iemand lenen? Doe ik vaak als ik net niet de maat koffer heb die ik nodig heb.

Veel plezier!!

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 00:28

Ik zou (zware) kleding inderdaad daar kopen. Net zoals schampoo en al die andere vloeibare dingen die een ton wegen. Dat scheelt echt een hoop! Het is zonde van je kofferruimte om voor wen half jaar toiletspullen mee te slepen. Zou ik gewoon in Canada kopen.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

meganproperx
Berichten: 769
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 20:39

Ik ga daar gelijk in training voor m'n instructors diploma, dus helaas geen mogelijkheid om de skikleding daar te kopen.

Wel een goeie om indd niet veel toiletspullen mee te nemen! Had ik nog niet over nagedacht. Een beetje voor de eerste week is wel prettig en de rest haal dan ik daar wel!

Studeert oefentherapie Cesar en vertrekt eind november naar de sneeuw in Canada!

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 02:39

meganproperx schreef:
Ik ga daar gelijk in training voor m'n instructors diploma, dus helaas geen mogelijkheid om de skikleding daar te kopen.

Wel een goeie om indd niet veel toiletspullen mee te nemen! Had ik nog niet over nagedacht. Een beetje voor de eerste week is wel prettig en de rest haal dan ik daar wel!

Heb je geen mogelijkheid om na aankomst van je vlucht even te shoppen? Dat je een dag eerder aankomt ofzo?

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:47

Hoi allemaal, mijn vriend en ik willen ook graag naar Canada volgend jaar. Verder weten we nog niet veel haha :+

Ik zit alleen een beetje te snuffelen tussen alle reisbureaus, maar ze hebben allemaal net niet hetgeen wat we willen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:24

Wat wil je dan graag? Ik boek altijd alles zelf....

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

meganproperx
Berichten: 769
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:30

eilleen333 schreef:
Heb je geen mogelijkheid om na aankomst van je vlucht even te shoppen? Dat je een dag eerder aankomt ofzo?

Ik blijf na aankomst in Vancouver 1 nacht in een hotel, rijd dan door naar Silverstar. En voor zover ik weet beginnen we zo snel mogelijk met de opleiding. Het bedrijf waarmee ik ga (Snowminds) raad dus aan om gewoon alles hier al te regelen :j.
Mag gelukkig wel een snowboard tas (die je weer helemaal vol kan stouwen met al je gear natuurlijk) en een koffer meenemen *\o/*. Met 1 tas had ik het echt noooit gehaald.
Extra reserve kleding of dingen voor de fun koop ik dan wel weer gewoon daar, om wel een beetje kilo's te sparen.

Autumnn schreef:
Hoi allemaal, mijn vriend en ik willen ook graag naar Canada volgend jaar. Verder weten we nog niet veel haha :+

Ik zit alleen een beetje te snuffelen tussen alle reisbureaus, maar ze hebben allemaal net niet hetgeen wat we willen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Leuk! De keuze van wat je allemaal kan gaan doen is reuze haha :')

Studeert oefentherapie Cesar en vertrekt eind november naar de sneeuw in Canada!

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:50

In Vancouver heb je sportwinkels en outlets in overvloed voor ski materiaal. Je gaat echt flink wat geld besparen door die spullen daar te kopen ipv ze in extra te betalen bagage te proppen. Zeker omdat die kledij en materialen heel veel plaats innemen. Toen ik in Vancouver studeerde, ben ik met vrienden meegegaan toen ze hun hele ski outfit gingen kopen en je kon er veel deals vinden voor hele mooie prijzen.

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 04:12


Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 05:23

Aan al het goeie komt een eind. Ik heb het lang uitgesteld, maar vlieg de 24ste dan toch echt naar huis. Had in September mijn vlucht gemist, en een retourtje was voordeliger, dus meteen een vlucht terug naar Canada geboekt voor eind april :') , haha! Maar dat ticket is flexibel, dus die kan ik altijd omboeken.
Even overwinteren in Nederland, meer werkervaring opdoen, want die mogelijkheden zijn, zeker in de winter, in Canada zeer beperkt voor rural dierenartsen.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

tengeltje11
Berichten: 7132
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:40

Waar en wanneer kan je het beste boeken om tijdens de grote vakantie naar Canada te vliegen( om de goedkoopste tarieven te hebben)
( voor 2 volwassen en 3 kindjes)
(We willen vliegen naar Thunder bay, of Toronto)

Is het makkelijk om een camper te huren van de ene plek en bij vertrek achter te laten op de andere plek?( dus bv aankomen in Toronto en 14 dagen later naar huis vliegen vanuit Thunder Bay) of is het beter en makkelijker om vanuit 1 plek te komen en gaan?

february
Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:08

Ik kreeg op 5 december het mooiste Sintkado: mijn Permanent Residency! *\o/*
Had de week ervoor nog contact met immigrations en het leek allemaal niet zo vlot te gaan, dus ik ging uit dat het pas 2020 zou worden. Maar in een week ging het ineens over alle benodigde schijven en werd de final decision genomen, zó fijn!

Ik ben sinds dinsdag weer even in Nederland om hier kerst te vieren en als het mee zit, krijg ik mijn bevestigingsdocument voor ik hier weer vertrek nog binnen per post (moest naar NL gestuurd worden). Dan kan ik meteen als ik land in Vancouver mijn status definitief maken en alle administratie rond gaan maken.

Ik pas sinds oktober in Victoria op Vancouver Island op een huis en 2 katteen. Het zuiden van het eiland is wel echt 'mijn' plek in BC waar alles samenkomt en waar ik me ook graag wil vestigen uiteindelijk. Het heeft echt alles; de mindset van de mensen, een mild klimaat waar ik gewoon het hele jaar kan hiken, de zee, bossen, meren en nog voldoende mogelijkheden voor de grote bergtochten waar ik van houd in bijv Washington state en Strathcona Park.

Maar toen kwam daar ineens een verrassing in de vorm van mijn droombaan in...Yukon, ruim 2500 kilometer noordelijker en met een subarctisch klimaat :') Doordat ik mijn PR nog niet had, mocht ik nog niet verder in de sollicitatieprocedure, maar nu dat binnen is, word ik in januari alsnog uitgenodigd voor mijn sollicitatiegesprek.

Kan me geen betere start van 2020 wensen *D

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:53

Oh wat super tof!!!!!! Gefeliciteerd!!!!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarJon en 143 bezoekers

cron