Welke manege rondom Alkmaar?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
StillAngel
Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Welke manege rondom Alkmaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 11:49

Wie weet er een gezellige (!) Manege in de omgeving van Alkmaar? Ik woon zelf in Heerhugowaard zuid. Ik ben al 24 dus het liefst ook een manege met leeftijdsgenoten.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010


femke85
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-10
Woonplaats: Dirkshorn

Re: Welke manege rondom Alkmaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:52

Heerhugowaard heb je de stenenkamer, daar heb je ook lessen voor volwassenen :) die zijn volgens mij wel overdag

“If ever there is tomorrow when we're not together.. there is something you must always remember. you are braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think. but the most important thing is, even if we're apart.. i'll always be with you.”

ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Re: Welke manege rondom Alkmaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:08

Schimmelkroft? in Heemskerk weet niet of dat te doen is voor je.

B+2

Zelda_Link
Berichten: 214
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:30

Ik schop dit topic even omhoog want ik zoek ook een leuke manege om te lessen. Is er een manege in de omgeving Alkmaar (mag wat breder, ik woon sinds kort in Alkmaar maar ben bereid te reizen voor een paardvriendelijke mangege) waar de paarden ook echt weidegang krijgen en niet alleen maar de hele dag op stal staan? Of is dit een utopie? -O-

Welke Manege heeft een paardvriendelijk beleid? Ik heb nu gelezen op internet over manege de Stenen kamer, Groot, de Hoef, Beukers en Poelenburg. Iemand bekend met 1 of meerdere van deze?
Beukers ziet er nieuw en groot uit, is dat wat?

Uiteraard ga ik binnenkort zelf ook kijken en zo, maar ik wou vast wat ervaringen/tips.


Zelda_Link
Berichten: 214
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 06:44

Niemand met ervaringen in deze omgeving hier?

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 06:51

Zelda_Link schreef:
Ik schop dit topic even omhoog want ik zoek ook een leuke manege om te lessen. Is er een manege in de omgeving Alkmaar (mag wat breder, ik woon sinds kort in Alkmaar maar ben bereid te reizen voor een paardvriendelijke mangege) waar de paarden ook echt weidegang krijgen en niet alleen maar de hele dag op stal staan? Of is dit een utopie? -O-

Welke Manege heeft een paardvriendelijk beleid? Ik heb nu gelezen op internet over manege de Stenen kamer, Groot, de Hoef, Beukers en Poelenburg. Iemand bekend met 1 of meerdere van deze?
Beukers ziet er nieuw en groot uit, is dat wat?

Uiteraard ga ik binnenkort zelf ook kijken en zo, maar ik wou vast wat ervaringen/tips.

Voor een diervriendelijk beleid dan zou ik manege groot in Egmond gaan bekijken. Het was altijd een verschrikkelijke rotzooi, maar de paarden komen wel dagelijks gezamelijk in de wei.


Manege Beukers ben ik ooit eens geweest. Zag er inderdaad allemaal goed verzorgd uit, durf niet te zeggen of de paarden buiten komen.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 12-10-19 07:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Zelda_Link
Berichten: 214
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 07:01

daffie1986 schreef:
Zelda_Link schreef:
Ik schop dit topic even omhoog want ik zoek ook een leuke manege om te lessen. Is er een manege in de omgeving Alkmaar (mag wat breder, ik woon sinds kort in Alkmaar maar ben bereid te reizen voor een paardvriendelijke mangege) waar de paarden ook echt weidegang krijgen en niet alleen maar de hele dag op stal staan? Of is dit een utopie? -O-

Welke Manege heeft een paardvriendelijk beleid? Ik heb nu gelezen op internet over manege de Stenen kamer, Groot, de Hoef, Beukers en Poelenburg. Iemand bekend met 1 of meerdere van deze?
Beukers ziet er nieuw en groot uit, is dat wat?

Uiteraard ga ik binnenkort zelf ook kijken en zo, maar ik wou vast wat ervaringen/tips.

Voor een diervriendelijk beleid dan zou ik manege groot in Egmond gaan bekijken. Het was altijd een verschrikkelijke rotzooi, maar de paarden komen wel dagelijks gezamelijk in de wei.



Bedankt rotzooi op het erf en zo vind ik niet zo erg, zolang de paarden het maar goed hebben Ik ga er kijken!

StillAngel
Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 07:03

Zelda_Link schreef:
Niemand met ervaringen in deze omgeving hier?


Ligt eraan wat je doel is denk ik. Beukers is prima, nette manege. Wel duur. Volgens mij goede kwaliteit lessen maar je hoeft er niet te komen voor echte gezelligheid of kneuterige gesprekjes. Het is daar echt wel dressuur en wedstrijdgericht. Prima als dat je doel is maar mocht je als doel hebben om lekker 1x per week gezellig een lesje te doen zonder al teveel poespas zou ik een andere manege kiezen.

Zelf zat ik een tijd bij manege Groot in Egmond en die bevalt me wel. Ze komen vaak buiten voor manege paarden en organiseren ook best nog wat. Uitrij mogelijkheden zijn hier perfect dus ja, als je echt recreatie.ruiter bent raad ik deze weer sterk aan. Het is net wat je zoekt.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

Nikass
Berichten: 16530
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 07:05

Poelenburgh is wel leuk, fijne paarden en heerlijke buitenritten. Paarden komen in de zomer in de wei, maar in de winter komen ze weinig/niet buiten, tenzij op buitenrit.

Edit: ik vind de omgeving er veel mooier dan in Egmond ;)

Amsterdamse manege wordt waarschijnlijk te ver voor je?
Paarden komen redelijk veel buiten maar wel alleen paddocks. (en in de zomer paar weken vakantie op de wei). Er wordt zeer diervriendelijk les gegeven! Niet wedstrijd gericht. Poelenburgh is harder (en ambitieuzer) is mijn ervaring.
Amsterdamse bos manege doet ook veel buitenritten en is ook geschikt voor de wat onzekere ruiter (brave paarden).

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 07:24

De Meijerij in Uitgeest. Daar komen de paarden 's zomers 24 uur per dag buiten (hebben ze zelfs een maand 'zomervakantie') en 's winters staan ze van 's ochtends heel vroeg tot einde middag op grote paddocks in vaste groepen. Een deel van de pony's heeft inloopstallen en groepshuisvesting. Dieren worden goed verzorgd. Voor zover ik weet hebben ze wel een wachtlijst.

Zelda_Link
Berichten: 214
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:29

wilma84 schreef:
De Meijerij in Uitgeest. Daar komen de paarden 's zomers 24 uur per dag buiten (hebben ze zelfs een maand 'zomervakantie') en 's winters staan ze van 's ochtends heel vroeg tot einde middag op grote paddocks in vaste groepen. Een deel van de pony's heeft inloopstallen en groepshuisvesting. Dieren worden goed verzorgd. Voor zover ik weet hebben ze wel een wachtlijst.


Bedankt, van deze had ik nog niet gehoord! Klinkt heel goed! Ik ga ze zoeken 8-)

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:28

Zelda_Link schreef:
wilma84 schreef:
De Meijerij in Uitgeest. Daar komen de paarden 's zomers 24 uur per dag buiten (hebben ze zelfs een maand 'zomervakantie') en 's winters staan ze van 's ochtends heel vroeg tot einde middag op grote paddocks in vaste groepen. Een deel van de pony's heeft inloopstallen en groepshuisvesting. Dieren worden goed verzorgd. Voor zover ik weet hebben ze wel een wachtlijst.


Bedankt, van deze had ik nog niet gehoord! Klinkt heel goed! Ik ga ze zoeken 8-)


Haha, ben er heel vaak langs gereden en ik wist niet eens dat dat een manege was. Ziet er wel erg goed uit van wat ik me kan herinneren.

Zeppelina
Berichten: 18
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:39

Stal Boomerwaal is een kleinschalige manege in Waarland. Niet luxe, maar wel gezellig en paardvriendelijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers