Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
juval
Berichten: 13089
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 08:10

ik hoop met je mee voor wat betreft de drain.. dat het zich vanzelf weer oplost.

verder, wat een fijn positief verhaal!! goed om te lezen dat het zo lekker loopt met je paardjes. Succes met je studie.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


Anoniem

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 08:11

Heerlijk, wat ben je positief! Ondanks alle ellende (en dat is een hoop) toch zo staande weten te houden. Niet dat je een keus hebt... maar toch! Mooie plaatjes ook en wat een knap vossie heb je!!! <3

Belker
Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 08:15

Quir, bij Loesdau hebben ze hele fijne banaansingels, dat scheelt ook veel.

QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 20:14

juval schreef:
ik hoop met je mee voor wat betreft de drain.. dat het zich vanzelf weer oplost.

verder, wat een fijn positief verhaal!! goed om te lezen dat het zo lekker loopt met je paardjes. Succes met je studie.


Dankjewel! <3

Ik hoop ook dat de drain het vanzelf weer gaat doen. :j
Niet heel zelden dat ie het even niet doet, maar dan meestal binnen 3 dagen weer aan het werk. Nu helaas nog niet. Houden hoop. :D


Adelaide71 schreef:
Heerlijk, wat ben je positief! Ondanks alle ellende (en dat is een hoop) toch zo staande weten te houden. Niet dat je een keus hebt... maar toch! Mooie plaatjes ook en wat een knap vossie heb je!!! <3


Ze is knap hè! Echt één van mijn favoriete paardjes aller tijden en dat zijn er echt heel veel haha, Libs ook trouwens maar op een hele andere manier. Zijn ook in niets hetzelfde, maar maakt het ook heel leuk om mee te werken.
Ze zijn allebei altijd vrolijk, altijd oren naar voren en enthousiast, altijd graag goed willen doen. Daar hou ik van. <3
Hou niet van die zure dieren haha.

Maar inderdaad heb je niet zoveel keus, maar bij de pakken neer gaan zitten heeft ook niet zoveel zin. Al zijn er best dagen dat ik liever de hele dag in bed blijf liggen. _O-


Belker schreef:
Quir, bij Loesdau hebben ze hele fijne banaansingels, dat scheelt ook veel.


Bedoel je deze?
https://m.loesdau.de/kurzgurt-aus-hippo ... 53296.html

Banaan is in ieder geval wel wat ik voor haar nodig zou hebben. :j

Belker
Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:21

Ja, die is goed betaalbaar en erg fijn. Gebruik ik ook mijn ijsco. Zadel schuift echt minder.

QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 20:54

Thanks, even kijken of ze in Zweden bezorgen! Alleen jammer dat ie er niet in het bruin is, haha.

Er zijn zo ongelooflijk veel singels. :=
Liefst wil ik er één met bont, omdat ze daar fijner mee loopt. Maar wellicht dat dat niet uit maakt als de singel goed past. Maar denk wel dat dat nu het grootste probleem is, dat de singel het zadel naar voren trekt.

Belker
Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:11

Hier zit gel in. Dat is ook fijn.

QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 21:13

Die voelt dan ook zacht aan denk ik? De prijs is ook wel echt een voordeel. :D

Zit nu ook te kijken naar pro lite narrow, hadden ze eerder ook al eens aangeraden, maar vind m vrij prijzig. Maar nu in het zoeken kom ik toch weer heel veel positieve verhalen tegen...

wortel115
Berichten: 2114
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 00:08

Ik kom even binnen vallen als meelezer. Je zou naar een tapestry singel kunnen kijken. Werkt bij mij top voor een zelfde model pony en komt in bruin. Ik heb hem in Canada besteld bij de ontwerper. Mocht hij niet bij jou leverbaar zijn stuurt ze hem gewoon op en wil ze ook mee denken aan een stockist bij jou in de buurt voor later.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 06:33

Hoop moet je zeker houden! Je weet het nooit en ik snap goed dat je er gewoon geen zin in hebt even. Operaties bleken ook weinig garantie te bieden.
Zeker een knap paardje. Je hebt evt van br nog een schoftverhoger van gel, misschien is dat wat?

Anoniem

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:42

Hoewel mijn situatie niet te vergelijken is met de jouwe, ken ik het gevoel heel erg van 'schiet-mij-maar-lek' dagen omdat je lijf dienst weigert. Heb het al eerder gezegd, maar je bent een inspiratie voor mij! Kop op, gaan en glimlachen! En ja, je vos is reteknap! Gaaf dier. <3


QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 20:52

wortel115 schreef:
Ik kom even binnen vallen als meelezer. Je zou naar een tapestry singel kunnen kijken. Werkt bij mij top voor een zelfde model pony en komt in bruin. Ik heb hem in Canada besteld bij de ontwerper. Mocht hij niet bij jou leverbaar zijn stuurt ze hem gewoon op en wil ze ook mee denken aan een stockist bij jou in de buurt voor later.


Die ziet er wel fijn uit, maar ben bang dat ik dan nog het probleem hou omdat hij singel groeve zo ver naar voren ligt? Of valt dat mee?


Pauline schreef:
Hoop moet je zeker houden! Je weet het nooit en ik snap goed dat je er gewoon geen zin in hebt even. Operaties bleken ook weinig garantie te bieden.
Zeker een knap paardje. Je hebt evt van br nog een schoftverhoger van gel, misschien is dat wat?


Operaties hebben helaas voor vaker voor grotere problemen gezorgd dan dat ze wat opgelost hebben. Vooral met de hersenvliesontstekingen en buikvliesontstekingen ergens achterin, zie ik het helemaal niet zitten. Hoop gewoon dat het weer "vanzelf" gaat werken.

Naar zo'n gel ding had ik ook zitten kijken, maar ben bang dat het dan te smal wordt. Ze is al zo breed. :+


Adelaide71 schreef:
Hoewel mijn situatie niet te vergelijken is met de jouwe, ken ik het gevoel heel erg van 'schiet-mij-maar-lek' dagen omdat je lijf dienst weigert. Heb het al eerder gezegd, maar je bent een inspiratie voor mij! Kop op, gaan en glimlachen! En ja, je vos is reteknap! Gaaf dier. <3


Kan me zo niet voorstellen een inspiratie te zijn voor andere, omdat ik het zelf echt niet zo zie. :+

Denk dat op zich iedereen wel eens van die dagen hebben, maar soms is het wel wat te vaak, zeker naar mijn zin. Maar niets zo rot als een lijf dat dienst weigert inderdaad...

Ze is niet altijd knap. _O-
[ img ]

wortel115
Berichten: 2114
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 21:17

Quir dat valt mee. Ik kan zo snel geen goede foto vinden. Maar hier op een stockhorse. Ze is breed met weinig schoft. Voorheen schoven alle zadels nu keurig stil.
[ img ]

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 21:24

Quir, Spekkie is altijd knap en.ze heeft prachtige oren. >;) <<) _O-

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 09:53

wortel115 schreef:
Quir dat valt mee. Ik kan zo snel geen goede foto vinden. Maar hier op een stockhorse. Ze is breed met weinig schoft. Voorheen schoven alle zadels nu keurig stil.
[ [url=m/Q0GFs0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Denk dat ze wel ongeveer beetje zelfde type in het midden zijn. Ga eens kijken of ik daar aan kan komen hier in Zweden en of het mogelijk is om eerst te testen.


mirjamalvaro schreef:
Quir, Spekkie is altijd knap en.ze heeft prachtige oren. >;) <<) _O-


Oren waarmee ze kan vliegen bedoel je. _O-


[ img ]
<3

senna21
Berichten: 11745
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:48

Hé TS,
Hoe gaat het met je?
Is het in Zweden ook zo'n zachte winter?

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-19 22:19

Hoi. :D

Winter is hier inderdaad ook zacht, of vooral heel veel drek en zooi en heel veel regen/sneeuw. Het is wel continue zo rond 0 en ook al paar keer flink koud geweest (-15/-18), maar meestal is het gewoon net boven 0. Echt extreem veel modder en zo, dus met de paarden ook niet leuk meer. Ze willen ook gewoon niet graag buiten zijn... Kan het ze ook niet kwalijk nemen. Maar goed, kan er niet zoveel aan veranderen. Kan ze ook niet de hele dag binnen laten. :+ Al denkt vosje daar wel anders over...

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Maar het mag nu wel echt gaan vriezen van mij en graag ook een paar cm sneeuw. :j
Of zomer, lekker warm, zon en droog. Oh en langere dagen, het is nu nog maar zo kort licht.

Verder gaat het niet zo goed, had een nieuwe oogarts en mijn zicht Waas weer slechter. Zij was er heilig van overtuigd dat het door een grote hersenbloeding of infarct moest komen... (Die alleen niet zichtbaar is op scans :+ ) verwijzing naar de neuroloog gekregen (maar gaat weer lekker op zijn Zweeds), maar ze moeten maar eens verder gaan kijken hoe en waarom. Mijn linkerzijde gaat ook steeds slechter, vrijwel helemaal geen gevoel erin en kracht wordt weer veel minder.

Moet eigenlijk ook nog een afspraak maken voor de enorme pijn in mijn bovenbuik, maar nog niet toe kunnen zetten...


[ img ]

mysa
Berichten: 10377
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:44

Wat een prachtige foto's, vooral die twee laatste! Het nieuws over je (gebrek aan) gezondheid is dan weer helemaal niet prachtig.

Jet
Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:34

Mysa, mijn reactie op het bericht van Quir was precies hetzelfde. Die laatste twee foto's: geweldig! Maar dan het stukje over jezelf: Vreselijk balen dat het zo flut gaat!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Sussie85
Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:44

Wat een prachtige foto's Quir! Paarden zijn lekker vies. Wel enorm balen dat je gezondheid nog steeds achteruit in plaats van vooruit gaat. Sterkte!

mirjamalvaro
Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 16:27

Quir dan gaan we de 31e samen kijken of we daar die Unicorn vinden. :P

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

gohya
Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:32

Hoe is het met de hoofdpijnen,nog steeds zo heftig of is het te doen? kan die hoofdpijn ook niet van je ogen afkomen? bij mij is dat wel zo,al ruim een jaar hoofdpijnen,komt echt van mijn oog af. Hier kunnen ze ook niks vinden neuroloog en oogarts niet.
Ben benieuwd of ze er achter kunnen komen of je idd. een infarct of bloeding hebt gehad.
Heb je zelf niks gemerkt?

FB Groep Second Chance.

QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-19 12:03

De foto's zijn van zo ongeveer de enige mooie dag afgelopen 5 maanden. :=

Gisteren rondje weilanden gedaan, kijken of er nieuwe wolven sporen waren, maar nu ziet het er dus zo uit:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Zo is het dus al maanden, grijs en nat. :+

Gohya: mijn ogen zelf zijn eigenlijk perfect. Zien er super uit en geen afwijkingen. Probleem zit niet in het waarnemen, in principe "zie" ik het wel gewoon. Mijn hersenen doen er alleen niets mee. Het is dus ook niet zo dat het wazig is of zo, het is er gewoon niet. Net zoals je niet achter je kunt kijken, zie ik de rechter helft helemaal niets. Ook geen zwarte vlekken of zo.

Ik heb bilaterale hemianopsie:
https://www.hersenstichting.nl/hersenaa ... mianopsie/

Het is ook een soort neglect, alleen ben ik er wel van bewust dat er zich dingen rechts bevinden. Nu ben ik er sowieso wel bewust van en als ik in een vreemde omgeving loop heb ik mijn hoofd altijd naar rechts gedraaid. Maar ik mis best wat, zo liep ik gisteren tegen een enorme betonnen paal (echt bijna een meter bij een meter) aan in de supermarkt en dat is niet eens een hele vreemde omgeving, omdat ik er vaak kom (en ook al regelmatig confrontaties gehad met diezelfde paal :+ ).

Trappen vind ik ook altijd heel moeilijk, vooral de eerste tree.

Weten ongeveer waar in de hersenen het probleem moet zitten, maar daar zijn geen bloedingen of infarcten zichtbaar op scans. Waarschijnlijk dus iets in de zenuwen/aansturing/activiteiten waar het fout gaat, maar ze weten het gewoon niet...

gohya
Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:30

Zo frustrerend dat ze het niet weten,ik ken het.Mja je kan er niks aan veranderen,alleen hope dat ze er gauw achter komen én er wat aan kunnen doen. Sterkte!

FB Groep Second Chance.

QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-20 08:12

Een half jaar geleden alweer! Ging op zoek naar het topic door deze:

[VN] Het doorgeefstokje van juni: Quir

Wat bokt betekend voor mij en daarvan is dit topic heel erg waardevol geweest voor mij en eigenlijk nog steeds, zoals alle lieve mensen waar ik nog steeds contact mee heb. <3

Dus bij deze nog eens, bedankt voor de steun, het luisteren naar mijn gezeur en alles!

De e-reader wordt ook nog steeds elke dag gebruikt, het heeft het weer mogelijk gemaakt om te kunnen lezen, want een "echt boek" lezen kan ik nog steeds niet zo makkelijk.

En nog iets heel leuks, mijn knappe vosmeisje krijgt volgend jaar haar eerste veulentje!
[KS-MK] Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Volgend weekend gaan ze allebei terug en hopelijk krijgt Libby volgend jaar ook een baby. Met haar veel pech gehad.

Spoiler:
Reageerde slecht op hengstig spuiten waardoor ze niet meer hengstig werd. Uiteindelijk mooi hengstig vorige week woensdag, dus sperma besteld voor donderdag (uit Noord Duitsland), heeft het van donderdag tot en met zondag in Parijs gelegen en maandag kwam het dan aan in Zweden... Libs niet meer hengstig en de zwemmers uiteraard dood. Hadden ze op vrijdag al naar huis gehaald.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, karinmanon, LV19952, Plus_en_Min, Tomboy0, viphorse en 43 bezoekers