Help! Ik zoek een sporthorloge

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Time2Tri
Berichten: 6104
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 05:52

M_V_1994 schreef:
Ondertussen heb ik na het bekijken van al jullie tips (heel erg bedankt daarvoor!) nog twee opties over war ik een beetje over twijfel, meer info over zou willen.

1. Polar Ignite
Deze vind ik heel mooi en er zit paardrijden als optie op en ik kan er mee zwemmen. Waar ik wel een beetje over twijfel is het 'always on display' en de kwaliteit van het display. Ik heb nu een horloge en daar is natuurlijk altijd de tijd gemakkelijk vanaf te lezen. Daarnaast hoor ik ook wel wat mindere dingen over de kleurendisplay en dat het horloge soms wat traag kan reageren?


Een Polar product is heel makkelijk via de Polar flow persoonlijk in te stellen qua
weergave .
Bij het zwemmen indoor stel je vooraf een baan lengte in .
De Polar herkent een zwemstijl en een ritme van de armen , en wanneer je
wend/keert .Aan de hand van deze info word een afstand/tijd berekent .
Het is dus niet zo dat hij de afstand "meet " , want dat gaat binnen niet zonder GPS .
"Techniek " oefeningen bij het zwemmen word niet herkend .
Ik heb zelf de Polar Vantage V , en moet zeggen dat in openwater zwemmen
de GPS/afstand best nauwkeurig is .GPS heb je idd alleen als de arm met horloge boven water is .


Ironman2022-2023
Ironman 70.3 Valencia 2024
Ironman 70.3 Duisburg 2024


secricible
Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 06:07

Castilja schreef:
Ik heb net de FitBit Versa 2 besteld, maar toen ik de Garmin Vivomove zag kreeg ik bijna spijt. Wat een absurd mooi ding! Ik kijk even of de FitBit bevalt maar anders stuur ik hem alsnog retour om de Garmin te proberen. Ken dat merk alleen absoluut niet en vind dat er online ook niet veel over te vinden is, van FitBit weet ik wel dat het werkt.


Garmin is een heel bekend merk in de sportwereld, voornamelijk hardlopen en fietscomputers.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Castilja
Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 06:53

Ja daar kwam ik dus ook net achter :D Ik heb 2 jaar een FitBit gehad en was (ben) daar enorm tevreden over, alleen het uiterlijk heeft me nooit echt gegrepen. Puur door dit topic ontdekte ik dat Garmin bestond. Heb mijn FitBit trouwens voor retour aangegeven en in de plaats daarvan een Garmin besteld :D
Kun je die bandjes van de Garmin verwisselen trouwens? Ik heb nu een rosegouden klokje met een witte siliconen band, alleen wil ik die band anders.

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:08

Ja bandjes van Garmin zijn heel makkelijk te wisselen. Passen gewone horlogebandjes in. Die je bijvoorbeeld op de markt kan halen(wel even letten op de juiste breedte) . Maar ook via ebay is er veel verkrijgbaar :).

Castilja
Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:26

Toppppp! Leuk. Voel me een beetje een verrader tegenover FitBit :')

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:39

Die van de Vivosport niet. Bandje kapot is nieuwe horloge.

Castilja
Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:15

Scum schreef:
Die van de Vivosport niet. Bandje kapot is nieuwe horloge.


?!?! Heb je hem zelf? Hoe weet je dit? :(

Castilja
Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:20

Oh ik zie nu dat ik de Vivomove heb, niet de vivosport. Ben nog in de war met alle namen. :') Maar dit bandje kan wel vervangen worden als ik google mag geloven.

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:31

Castilja schreef:
Toppppp! Leuk. Voel me een beetje een verrader tegenover FitBit :')


Zo voelde ik mij ook. Ik had een hele simpele fitbit(flex2) en wilde de charge 3 of versa vorig jaar kopen tot ik opeens die Garmin zag :'). Maar ben er nog steeds heel gelukkig mee. De app van fitbit vond ik wel fijner al is die van Garmin ook prima als je hem kent.

M_V_1994
Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 11:33

Weissjee schreef:
Ik heb dan wel de oudere Garmin(vivomove hr) maar ik vind het display niet klein. Uiteindelijk kijk je er toch steeds minder op en alles is heel duidelijk maar simpel weergegeven. Omdat ik ook benieuwd was naar je vraag over zwemmen heb ik de handleiding bekeken aangezien mijne dat niet kan registeren. Hij kan banentellen en afstand als je de lengte van het zwembad aangeeft. De hartslag registreerd hij niet tijdens het zwemmen omdat door het water hij niet meer betrouwbaar is, maar dat is misschien bij andere horloges ook zo?
Paardrijden kan hij niet "direct" als activiteit registreren. Maar als je een andere activiteit eerst kiest kan je die later in de app aanpassen.


Dus dan registreer ik mn training gewoon als fietsen bijvoorbeeld en dat pas ik dan in de app aan naar paardrijden na afloop? En dan registreert ie wel gewoon duur, afstand, snelheid etc...

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:36

Ja afstand ect pakt hij dan gewoon van het fietsen over. Je moet hem dan wel aan de gps van je mobiel koppelen. De Vivomove hr die ik heb kan dat niet(volgens mij) maar de Vivomove 3S die kan dat wel.

Edit, op de site van Garmin zelf kan je de handleiding downloaden dan kan je even kijken wat hij allemaal precies kan.
Laatst bijgewerkt door Weissjee op 11-10-19 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt


xlisza
Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:37

Ik heb de Fitbitt Charge HR. Veel opties, GPS via de app en je kunt zwemmen/hardlopen/fietsen etc via het horloge aanzetten. Hij meet ook je slaap en hartslag uiteraard. Ik vind het ideaal!

Natuurlijke ondersteuning en lowtox verzorgingsproducten?Neem gauw een kijkje op mijn Instagram: https://instagram.com/lisa.vinus.essentials
O., E. & A.<3 <3

M_V_1994
Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 11:39

Weissjee schreef:
Ja afstand ect pakt hij dan gewoon van het fietsen over. Je moet hem dan wel aan de gps van je mobiel koppelen. De Vivomove hr die ik heb kan dat niet(volgens mij) maar de Vivomove 3S die kan dat wel.


Nice! En tja als ik mn mobiel erbij moet houden voor gps dan vind ik dat ook niet erg Want die heb ik toch altijd bij me.

Castilja
Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:43

Weisje, in hoeverre is de app van Garmin anders dan die van FitBit? Zijn er meer functies op te zien?

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:02

Castilja schreef:
Scum schreef:
Die van de Vivosport niet. Bandje kapot is nieuwe horloge.


?!?! Heb je hem zelf? Hoe weet je dit? :(

Het is al de tweede Garmin die ik heb. Eerste is na veel gezeur dan eindelijk vervangen door een andere (door Garmin zelf).
Ik zou er dus eentje nemen waarvan het bandje te vervangen is.

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:11

Castilja schreef:
Weisje, in hoeverre is de app van Garmin anders dan die van FitBit? Zijn er meer functies op te zien?


Pfoe dat vind ik lastig te zeggen aangezien ik de Garmin alweer een jaar heb. Volgens mij is het bij de Garmin app meer zoeken waar ik het bij de fitbit app allemaal wat duidelijker vond.

Bij fitbit had je dacht ik bij de stappen dat je het direct ook per week, maand ect kon bekijken. Bij Garmin liep ik nog weleens vast. Als je bij "mijn dag" (dus vandaag) op je stappen klikt dan kan je niet meteen je gemiddeldes(per week ect) zien. Dan moet je naar de "afgelopen 7 dagen" of "gisteren" en daar kan je dan wel zien wat je per week, maand ect heb gelopen. En zo werkt dat wel bij bijvoorbeeld hartslag, verdiepingen en nog een paar ook. Maar uiteindelijk wen je er wel aan.

Edit, volgens mij hebben de beide merken wel een beetje hetzelfde alleen de uitwerking is anders.

CupCakes_
Berichten: 3283
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:43


Castilja
Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:46

Ik heb bijna diezelfde besteld en ik heb hem mogen binnen. Net een andere versie. Ik kan je wel laten weten wat ik ervan vind?

Eilandje
Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:53

Mijn Polar M200 doet het nog prima, dus ik mag van mezelf nog geen nieuw sporthorloge kopen, maar anders zou ik de Polar Ignite kopen denk ik. Ik heb geen reden om naar een ander merk over te schakelen aangezien mijn Polar een prima horloge is.
Maar verschillende vriendinnen hebben de Garmin Vivomove HR en zijn ook tevreden.
Denk dat beide een goede keuze zijn.

CupCakes_
Berichten: 3283
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:26

Castilja schreef:
Ik heb bijna diezelfde besteld en ik heb hem mogen binnen. Net een andere versie. Ik kan je wel laten weten wat ik ervan vind?


Ja graag!

Castilja
Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:29

CupCakes_ schreef:
Castilja schreef:
Ik heb bijna diezelfde besteld en ik heb hem mogen binnen. Net een andere versie. Ik kan je wel laten weten wat ik ervan vind?


Ja graag!


Heb 'm net binnen en helemaal verliefd op het uiterlijk! Vind hem super fancy. :D Snap nog erg weinig van de app en ken nog niet alle mogelijkheden, maar moet eerlijk bekennen dat ik de gebruiksaanwijzing ook nog niet helemaal goed genoeg heb doorgelezen. Qua stappenteller en actieve minuten lijkt hij behoorlijk accuraat, gebruiksvriendelijk is 'ie ook. Aanrader wel!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, katha, Knuffeldier, Stephaniiee_ en 27 bezoekers