Gezinsdrama dordrecht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
manubres
Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:52

purny schreef:
Ach als je eens wist hoeveel mensen een relatie hebben die onder de 18 zijn met een man of vrouw van boven de 18...


Oké, dus als iedereen het doet is het geen strafbaar feit en is het acceptabel?

Maar ook niet alles is strafbaar. Maar een 23 jarige een 15 jarige bezwangeren wel.

https://www.zedenadvocaat.nl/wanneer-is ... r-ontucht/

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:12

manubres schreef:
Zo iemand zou post mortem gestraft moeten kunnen worden
Godzijdank kan dat niet. Wat een idiote opmerking.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

manubres
Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:38

Askja schreef:
manubres schreef:
Zo iemand zou post mortem gestraft moeten kunnen worden
Godzijdank kan dat niet. Wat een idiote opmerking.


Gestraft is misschien een verkeerd woord, maar ik bedoel veroordeeld.
En zo idioot vind ik dat niet. Een duidelijke boodschap dat je na een drievoudige moord niet "wegkomt" met zelfmoord.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:28

manubres schreef:
En zo idioot vind ik dat niet. Een duidelijke boodschap dat je na een drievoudige moord niet "wegkomt" met zelfmoord.


Nee kom op, dat kan toch niet?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Snadrem
Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 16:24

manubres schreef:
En zo idioot vind ik dat niet. Een duidelijke boodschap dat je na een drievoudige moord niet "wegkomt" met zelfmoord.

Waar zat je aan te denken, doodstraf?

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:01

:=

Wat een aparte gedachtengang heb jij, manubres.
Dat je niet in kunt zien dat mensen helemaal de weg kwijt zijn en dat wilt zien als moord.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

manubres
Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:06

Dus als je mensen vermoord als je de weg kwijt bent is het oké?

En je eigen gezin vermoorden is ook oké
Als de buurman het had gedaan, die de weg kwijt was, dan waren de reacties vast anders geweest.
Laatst bijgewerkt door manubres op 10-10-19 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:11

Volgens mij kun je postmortem schuldig worden bevonden. Niet dat het wat uitmaakt verder, en in dit geval is er ook niet echt twijfel over wie het gedaan heeft. Vraag me af wat het dan bijdraagt.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

manubres
Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:28

Magrathea schreef:
Volgens mij kun je postmortem schuldig worden bevonden. Niet dat het wat uitmaakt verder, en in dit geval is er ook niet echt twijfel over wie het gedaan heeft. Vraag me af wat het dan bijdraagt.


Om een duidelijke boodschap uit te dragen naar de maatschappij. Ik vind dat er veel te soft over dit soort gebeurtenissen wordt gedacht en gepraat. Alsof je medelijden moet hebben met die man.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:32

Wat een bizarre discussies vinden hier plaats....

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

manubres
Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:39

Bizarre discussies bij bizarre daden...

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:56

Rakkie123 schreef:
Wat een bizarre discussies vinden hier plaats....


Inderdaad.......

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 23:24

manubres schreef:
Bizarre discussies bij bizarre daden...


Inmiddels allang niet meer bizar dit soort daden, het gebeurd best wel vaak.
Dit en vergelijkbare dingen.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

CharleyT
Berichten: 3969
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 05:54

Rakkie123 schreef:
manubres schreef:
Bizarre discussies bij bizarre daden...


Inmiddels allang niet meer bizar dit soort daden, het gebeurd best wel vaak.
Dit en vergelijkbare dingen.


Ik zie het toch nog steeds als zeer bizarre daden, al lijkt het vaker te gebeuren.

ista
Berichten: 1126
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 06:22

Karl66 schreef:
Als sportschutter of jager die in scheiding ligt, ben je verplicht je wapens tijdelijk in te leveren.


Heb je hiervan een bron? Ik kom uit een jagersfamilie, maar heb hier werkelijk waar nog nooit van gehoord.

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 06:45

manubres schreef:
Magrathea schreef:
Volgens mij kun je postmortem schuldig worden bevonden. Niet dat het wat uitmaakt verder, en in dit geval is er ook niet echt twijfel over wie het gedaan heeft. Vraag me af wat het dan bijdraagt.


Om een duidelijke boodschap uit te dragen naar de maatschappij. Ik vind dat er veel te soft over dit soort gebeurtenissen wordt gedacht en gepraat. Alsof je medelijden moet hebben met die man.

Wow okee, ik denk niet dat er ook maar iemand is die dit ook maar enigszins okee vindt wat er hier gebeurd is maar goed :o

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:38

ista schreef:
Karl66 schreef:
Als sportschutter of jager die in scheiding ligt, ben je verplicht je wapens tijdelijk in te leveren.


Heb je hiervan een bron? Ik kom uit een jagersfamilie, maar heb hier werkelijk waar nog nooit van gehoord.


scheiding is een prive aangelegenheid, als geen van beiden daarover iets naar buiten brengen is het niet te controleren. Dat betekent min of meer dat het vrijwillig wordt gedaan, of pas als papierwerk wordt ingeleverd. Ik ben daarvan geen fan, maar zie geen waterdichte oplossing.

Het zelfde probleem is ziekte, dat is een prive aangelegenheid wat je mankeert. Gebruik van medicijnen / antidepresiva heeft ook tot vergelijkbare acties/zelfmoord geleid (German Wings).

Opzich kan je nooit alles voorkomen, het is wel goed als er procedures/richtlijnen komen.


GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:30

Ik heb niet alles gelezen, want ik ril van alle boze reacties. Mogelijk is er iemand anders al voor me geweest die meer inzicht heeft kunnen geven maar omdat ik ook op deze pagina nog boze reacties zie zou ik graag iets delen dat misschien wat ogen opent.

Zonder al te veel uit de doeken te willen doen over mijn werk/ cliënten van toen.
ik heb gewerkt met een gezin bestaande uit gescheiden ouders met drie gezamenlijke kinderen. De moeder van dit gezin kampte ten gevolge van traumatische psychische ervaringen binnen het huwelijk met ernstige mentale problemen. Op een dag heeft zij een (goddank) mislukte poging gedaan om samen met haar kinderen uit het leven te stappen. Tegen de tijd dat ik daar kwam werken was dat al weer jaren geleden, en woonden de kinderen zelfs weer bij haar thuis, en was er contact met vader. In gesprekken met haar kwam heel veel, en heel schrijnend verdriet naar voren. Hoewel ze op het moment van haar daad niet toerekeningsvatbaar was, en ze zich van die periode heel veel niet meer kan herinneren, is de dag van de daad, en alles wat ze voelde voor haar nog heel helder op te roepen. Ze vertelde dat ze op dat moment voelde dat er geen uitweg meer was. De wereld, en haar ex-man waren voor haar onoverwinnelijke monsters, die in haar ogen voor zowel haar als haar kinderen een mentale en fysieke bedreiging waren. Ze voelde dat de enige optie was om uit het leven te stappen, maar wilde haar kinderen niet onbeschermd achterlaten. Dus deed ze wat ze zich daarvoor en daarna niet zou kunnen voorstellen. Ze probeerde zichzelf en haar eigen kinderen te doden. Gezinsdrama's waarbij kinderen het leven laten komen vaak niet voort uit haat, maar uit liefde

purny
Berichten: 27384
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:01

Ik kan hier geen liefde uit opmaken maar puur egoïsme.
Een man die z'n gezin vermoord doet dit uit liefde?
Dan heb ik toch de link gemist van het feit dat je de nabestaanden opzadelt met zwaar verdriet en liefde

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:03

purny schreef:
Ik kan hier geen liefde uit opmaken maar puur egoïsme.
Een man die z'n gezin vermoord doet dit uit liefde?
Dan heb ik toch de link gemist van het feit dat je de nabestaanden opzadelt met zwaar verdriet en liefde


Zo kwam ik gisteren stomtoevallig het condoleanceregister tegen van Jeroen Denis, de vader van de vermoorde broertjes Ruben en Julian.
Echt onbegrijpelijk die reacties! Zoveel mensen die vonden dat hij het goed had gedaan en nu weer 'lekker' bij zijn kindjes was en dat de moeder de schuldige was van zijn daad.
Bizar!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

manubres
Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:24

GreaseMonkey schreef:
Ik heb niet alles gelezen, want ik ril van alle boze reacties. Mogelijk is er iemand anders al voor me geweest die meer inzicht heeft kunnen geven maar omdat ik ook op deze pagina nog boze reacties zie zou ik graag iets delen dat misschien wat ogen opent.

Zonder al te veel uit de doeken te willen doen over mijn werk/ cliënten van toen.
ik heb gewerkt met een gezin bestaande uit gescheiden ouders met drie gezamenlijke kinderen. De moeder van dit gezin kampte ten gevolge van traumatische psychische ervaringen binnen het huwelijk met ernstige mentale problemen. Op een dag heeft zij een (goddank) mislukte poging gedaan om samen met haar kinderen uit het leven te stappen. Tegen de tijd dat ik daar kwam werken was dat al weer jaren geleden, en woonden de kinderen zelfs weer bij haar thuis, en was er contact met vader. In gesprekken met haar kwam heel veel, en heel schrijnend verdriet naar voren. Hoewel ze op het moment van haar daad niet toerekeningsvatbaar was, en ze zich van die periode heel veel niet meer kan herinneren, is de dag van de daad, en alles wat ze voelde voor haar nog heel helder op te roepen. Ze vertelde dat ze op dat moment voelde dat er geen uitweg meer was. De wereld, en haar ex-man waren voor haar onoverwinnelijke monsters, die in haar ogen voor zowel haar als haar kinderen een mentale en fysieke bedreiging waren. Ze voelde dat de enige optie was om uit het leven te stappen, maar wilde haar kinderen niet onbeschermd achterlaten. Dus deed ze wat ze zich daarvoor en daarna niet zou kunnen voorstellen. Ze probeerde zichzelf en haar eigen kinderen te doden. Gezinsdrama's waarbij kinderen het leven laten komen vaak niet voort uit haat, maar uit liefde


Juist daarom zou er nadien veroordeeld moeten worden, omdat deze daden totaal niks met liefde te maken hebben. Bizar dat wij het vermoorden van kinderen zien als een daad van liefde, dát is bizar! En ik ben het heus eens dat we post mortem de geestelijke toestand van de moordenaar niet meer kunnen achterhalen en kunnen kijken of degene verminderd toerekeningsvatbaar was. Maar er gebeuren echt genoeg van deze daden met het volle bewustzijn "ik mijn vrouw en kinderen niet dan een ander ook niet", dus uit pure haat, egoïsme en wraak.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:28

Veroordelen van een dode vind ik echt zinloos.

Iemand die in staat is om z'n gezin af te slachten zal daar ook echt niet van wakker liggen.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

soesita
Berichten: 5156
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:31

MarcoBorsato schreef:
Veroordelen van een dode vind ik echt zinloos.


Misschien. Misschien zou het wel kunnen helpen voor de nabestaanden om het een plaats te geven. Ik weet het niet omdat ik gelukkig niet in de situatie zit of die van dichtbij heb meegemaakt.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:43

manubres schreef:
Bizar dat wij het vermoorden van kinderen zien als een daad van liefde, dát is bizar!


Leg me alsjeblieft geen woorden in de mond, want dat is niet wat ik zei. Ik sprak over de geestesgesteldheid van de dader op dat moment. Ik praat de daad dan ook niet goed maar probeer vooral duidelijk te maken dat mensen op dat moment zó ver heen zijn dat helder denken over de gevoelens van anderen - de kinderen zelf, de andere partner, de overige nabestaanden - in die staat al niet meer mogelijk is. Mensen voor wie de dood gezien wordt als een 'viable option' (euthanasie bij ernstige ziekte uitgezonderd natuurlijk) zijn niet meer in staat tot inleven, of überhaupt tot helder denken anders dan de vicieuze cirkel waar ze in zitten

manubres
Berichten: 2766
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:53

GreaseMonkey schreef:
manubres schreef:
Bizar dat wij het vermoorden van kinderen zien als een daad van liefde, dát is bizar!


Leg me alsjeblieft geen woorden in de mond, want dat is niet wat ik zei. Ik sprak over de geestesgesteldheid van de dader op dat moment. Ik praat de daad dan ook niet goed maar probeer vooral duidelijk te maken dat mensen op dat moment zó ver heen zijn dat helder denken over de gevoelens van anderen - de kinderen zelf, de andere partner, de overige nabestaanden - in die staat al niet meer mogelijk is. Mensen voor wie de dood gezien wordt als een 'viable option' (euthanasie bij ernstige ziekte uitgezonderd natuurlijk) zijn niet meer in staat tot inleven, of überhaupt tot helder denken anders dan de vicieuze cirkel waar ze in zitten


Jij zegt dat het vaak voortkomt uit liefde...
Ik snap heel goed wat jij bedoelt. Maar het is gewoon nooit goed te praten. Maar er zullen zeker verschillen zijn in motief. Wat ik net als zei...er zijn er zeker bij die als motief haat, wraak en egoïsme hebben en dat heeft niets met liefde te maken.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, ComscoreBot, karelien, lonniejj, Maanon_, MairiMacBran, meggiemeg, mooney, Selente, sterregoud, sunny43, Wiwabalia en 8 bezoekers