[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:43

The_Cat, die zoek ik op!

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully


Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:21

Mandyy schreef:
:))

Ik lees nu Labyrint van Kristen Heitzmann.

Uit. Ik dacht dat het niets voor mij was, maar toch sprak het me aan. :j

Lees nu niet echt een boek met een verhaalvorm. Hoor wie klopt daar geld uit mijn zak van Marieke Henselmans.
Kwam m’n schoonmoeder mee aan en moest ik lezen. Is wel leuk geschreven, kort boekje, dus zo uit ook.


Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:38

Ik heb Het Dossier van Anya Niewierra uit. Wat een complex, maar ontzettend origineel en interessant verhaal. Dit had ik écht niet verwacht van een Nederlands boek. Ben er gewoon een beetje stil van. Aanrader!

♥ Rewrite the Stars ♥

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:32

Mocht iemand nog boeken willen kopen. Ik wil mijn YA plank opruimen.
Complete serie van Lauren Kate, pc cast godin serie compleet, Lauren conrad complete serie en hunger games compleet.

Oh en ik heb ook nog veel Simone van der Vlught en Suzanne Vermeer boeken te koop.

Stuur mij een pb bij interesse. :D

Ik lees verder in Karin Slaughter, maar echt hard gaat het niet. :+

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 09:09

Bellen ze bij jullie altijd aan als jullie boeken bestellen of gooien ze het door de brievenbus?

Ik heb nu even een 'test' boek besteld. Ik liet ze normaal afleveren bij mijn ouders, daar bellen ze altijd aan. Ik hoop alleen niet dat ze het hier ook gaan doen want ik ben nooit thuis. :+

Ik heb Scythe besteld van Neal Shusterman. :j

Second to the right, and straight on till morning

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 09:10

Mandyy schreef:
Lees nu niet echt een boek met een verhaalvorm. Hoor wie klopt daar geld uit mijn zak van Marieke Henselmans.
Kwam m’n schoonmoeder mee aan en moest ik lezen. Is wel leuk geschreven, kort boekje, dus zo uit ook.

Snel gedaan voor mijn doen, maar deze is uit.

Straks eens kijken waar ik nu in zal beginnen.

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 09:21

@neverland: geen idee, ben zelf ook nooit thuis en laat alleen wat in de brievenbus past thuis leveren. Wie weet hoe vaak ze hier aanbellen :+

There is beauty in everything, even the things that scare us.

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 09:27

Ik kom even snel tussendoor zonder even te reageren, maar ik zie net bij Hebban dat je je kunt inschrijven om Angel Mage van Garth Nix te lezen, die ik onlangs plaatste hier met een foto. Misschien leuk voor mensen die geïnteresseerd zijn in het boek.

De post bezorger belt hier bijna altijd aan ja, maar ze heeft dan ook vaak bookdepo pakketjes die gewoon echt Niet door de bus passen dus ik vraag me dan ook af waarom die met haar meegegeven worden haha. Ze heeft het geluk dat ik veel thuis ben en dat weet ze. Ook pakketjes die ze moet scannen, belt ze vaak voor als het regent, zodat ze die op de gang kan scannen hier en geven en ze even uit de regen kan :')

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:16

Moirin schreef:
Ik heb net The places I've cried in public van Holly Bourne uitgelezen en ik ben een emotioneel wrak |(
Wel echt een mooi boek, aanrader!


Klinkt als een mooi boek, heb hem toegevoegd aan mijn lijst.


Yv_ schreef:
Ik heb Het Dossier van Anya Niewierra uit. Wat een complex, maar ontzettend origineel en interessant verhaal. Dit had ik écht niet verwacht van een Nederlands boek. Ben er gewoon een beetje stil van. Aanrader!


Genoteerd! Top :D

Quebelle
Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:20

Ik kan mijn pakketjes laten afleveren in de winkel van mijn ouders, die zijn altijd open :+

Ik heb The Consuming Fire van John Scalzi uit, deel 2 van zijn Interdependency serie en nu moet ik wachten tot deel 3, wat uitkomt in april 2020 :+

Edit: Hoe gaat het met de ALL lezers?

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:34

Altijd vervelend als je moet wachten op een nieuw boek he haha.
Dat heb ik nu na het uitlezen van the Bridge Kingdom van Danielle L. Jensen. Ben erg benieuwd naar het volgende boek.

Ik ben ondertussen in 3 boeken bezig
- op de Kindle nog steeds: Four psychos van Kristy Cunning. Leest wel lekker weg nog. Leuke paranormale elementen, maar qua uitwerking voelt het soms wat chaotisch aan. Ook vind ik het jammer dat de reverse harem echt heeeeel langzaam tot stand komt. Er wordt enorm veel geteased maar that's it en dat vind ik wel frustrerend in een boek als deze, waarin je eigenlijk wel verwacht dat er ook echt iets gebeurd zeg maar.
- Ik was begonnen aan the Orchid Throne van Jeffe Kennedy en dat gaat redelijk. Ik vlieg er niet echt doorheen. Het is wel leuk, maar het is geen schrijfstijl waar ik me momenteel heel makkelijk in kan verliezen.
- Hierdoor nog een ander fysiek boek opgepakt; Eliza and her Monsters van Francesca Zappia die ik erg leuk vind tot nu toe. Leest echt lekker weg en ik vind het altijd leuk als een boek niet alleen bestaat uit eenzelfde format van alleen letters, maar ook tekeningen bevat en text formats en dat soort dingen.

Ik heb me opgegeven voor de leesclub van Angel Mage, ondanks dat ik het boek al heb. Maar lijkt me leuk om als leesclub samen te lezen. Benieuwd of ik uitgekozen wordt. Ik blijf het proberen, maar lijk er toch echt niet meer doorheen te komen. Heb in het verleden wel eens aan een paar clubs meegedaan maar daarna is het nooit meer gelukt jammer genoeg. Misschien nu ik aangeef dat ik een eigen kopie heb, ze me wel toelaten.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Niniane
Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:58

Was bang dat ik niet genoeg leesvoer had in Boedapest. Uiteindelijk heb ik daar geen letter gelezen. :+ Steeds met mensen en iedere avond op stap. :D Helemaal stuk nu. :')

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:03

Mijn brievenbus is niet zo geschikt voor brievenbuspakketjes, de maat van de pakjes plus dat het stijver is dan gewone post maakt dat het de draai niet kan maken. Dus de keren dat ik een brievenbuspakketje had kon ik als nog naar het afhaalpunt.

En nu moet ik nog even snel bedenken welk boek ik als tweede boek meeneem zo meteen in de trein, maar ik ben er nog niet uit wat mijn volgende boek wordt. Het boek waar ik nu in bezig ben ga ik niet eens de hele heenreis nodig hebben om die uit te lezen.

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:31

Mega laat natuurlijk, maar hierbij nog even mijn overzichtje van september:

[ img ]

(Blame mijn vakantie, twee weken Engeland: Londen, York en Edinburg <3 )

Ben gisteren ter ere van Coming Out Day begonnen in Proud!, een YA short story collection met LGBTQ-thema. Erg leuk :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:07

Na weken geen boek aangeraakt te hebben heb ik dit weekend Meisje in het ijs gelezen. Niet heel erg van onder de indruk. Ik weet nog even niet wat mijn volgende boek gaat worden..

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:51

Bridge of Clay is eindelijk uit... ben een beetje teleurgesteld, had er zo veel meer van verwacht...
I am the messenger en The book thief vond ik fantastisch, maar hier had ik moeite met de schrijfstijl. Het kwam me gewoon te geforceerd over. Het verhaal op zich vond ik wel mooi, het steeds switchen tussen verleden en heden en alles ertussen ook, maar die metaforische korte zinnetjes... Meh. Het kwam in mijn ogen niet altijd oprecht over.

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 13:57

Hier is het lang geleden dat ik "zo weinig" las, maar wel weer 2 boeken besteld die nog moeten gedrukt worden:+ Maar met die 10% extra korting bij thebookdepository kon ik het niet laten. Nu geduld hebben totdat A Wish For Us en A Heart So Fierce And Broken mijn kant op komen O:)

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:38

Goh, ik heb net De Keuze van Edith Eva Eger uitgelezen. Wederom een non-fictie boek dat indruk heeft gemaakt. Ze vertelt niet alleen over wat haar is overkomen in haar tijd in Auschwitz, maar juist over haar leven erna. De kracht die vergiffenis heeft... Helaas een beetje teveel persoonlijke voorbeelden uit haar leven als psycholoog, maar alsnog indrukwekkend.

Haha lekker bezig Petit!

Ik heb een flinke brievenbus, dus het meeste wordt er gelukkig gewoon lekker in gedaan. Alleen die echte dikke boeken (zoals de hc van Priory of the Orange Tree) passen er niet in, dus die liggen meestal ergens bij de buren.

Leuk Goof, ben benieuwd wat je ervan vindt als je 'm hebt gelezen!

♥ Rewrite the Stars ♥

The_Cat
Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:38

Yv_ schreef:
Goh, ik heb net De Keuze van Edith Eva Eger uitgelezen. Wederom een non-fictie boek dat indruk heeft gemaakt. Ze vertelt niet alleen over wat haar is overkomen in haar tijd in Auschwitz, maar juist over haar leven erna. De kracht die vergiffenis heeft... Helaas een beetje teveel persoonlijke voorbeelden uit haar leven als psycholoog, maar alsnog indrukwekkend.

Haha lekker bezig Petit!

Ik heb een flinke brievenbus, dus het meeste wordt er gelukkig gewoon lekker in gedaan. Alleen die echte dikke boeken (zoals de hc van Priory of the Orange Tree) passen er niet in, dus die liggen meestal ergens bij de buren.


Verdorie, ik had het al in men winkelmandje staan samen met het andere boek dat jij geplaatst had. Ik vrees dat dat dus besteld gaat worden nu :')


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:21

Haha @Niniane zul je net zien ja, dat je nu niks gelezen hebt. Maar elke avond op stap met leuke mensen is ook leuk toch!

@Manou Welk boek heb je uiteindelijk nog meegenomen?

Leuke lees lijst @Foaly! Wat vond je van Neverwhere? Die staat nog op m’n wishlist. Nog niks gelezen van Gaiman, heb wel voor de verjaardag een boek van deze auteur gekregen die me erg leuk lijkt. En klinkt heerlijk; London, York en Edinburg!

@Eelmo Jammer als je dan zo’n niet zo bevredigende read hebt gehad he. Veel succes met het uitzoeken van je nieuwe boek.

Jammer van Bridge of Clay @Schemerdier

@petitparis oehhh a Heart so fierce and Broken! Ben ook zooo nieuwsgierig ernaar. Ik heb ‘m in de pre-order staan bij Bol.

Klinkt als een interessant boek @Yv, De Keuze.

@Tucktuck Was jij nog begonnen aan een Mary E. Pearson boek? Ben niet nieuwsgierig ofzo hoor :')


Hier weer mega last van keuze stress.
Te veel keus hebben is ook echt niet goed en dan natuurlijk ook niet echt weten in welke mood je nu bent. Ga ik voor (YA) fantasy? Historical romance? Dark romance? Paranormal? Sci-Fi? Zucht… Ben mezelf echt lastig haha.

Ik las eerder vandaag Eliza and her Monsters uit. Erg tof boek! Het ‘mentale element’ vond ik erg sterk geschreven en had me soms wel even emotioneel omdat veel herkenbaar aanvoelde. Heb ‘m 4 sterren gegeven. En dan nu ff kijken wat ik ga oppakken. Denk dat ik de boeken van dit stapeltje even in handen pak, begin te lezen en kijk wat me pakt.

[ img ]
.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:29

@Cursebreaker, het advies was geloof ik om eerst the Remnant Chronicles te lezen. Deze komt de 19de als het goed is aan.

Nu voor tussendoor begonnen in Eragon van Chrispoher Paolini. Ben ooit begonnen in de serie maar op een gegeven moment gestopt met lezen. Vandaag de film weer gezien en besloten deze op te pakken.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:32

Eragon vond ik een beetje doorbijten qua schrijfstijl, wel erg leuk. De vervolg delen waren veel vlotter te lezen.

Benieuwd wat je van de remnant-chronicles vindt. Mss dat ik die ook nog op mijn tbr zet.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:35

Eragon heb ik al een keer uitgelezen. En volgens mij Eldest ook en was ik blijven hangen in Brisingr. Maar het hele verhaal ben ik kwijt. Dus van voor af aan weer beginnen.

Ik ben ook erg benieuwd naar the Remnant Chronicles. Lees daar goede dingen over.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 22:44

The_Cat schreef:
Yv_ schreef:
Goh, ik heb net De Keuze van Edith Eva Eger uitgelezen. Wederom een non-fictie boek dat indruk heeft gemaakt. Ze vertelt niet alleen over wat haar is overkomen in haar tijd in Auschwitz, maar juist over haar leven erna. De kracht die vergiffenis heeft... Helaas een beetje teveel persoonlijke voorbeelden uit haar leven als psycholoog, maar alsnog indrukwekkend.

Haha lekker bezig Petit!

Ik heb een flinke brievenbus, dus het meeste wordt er gelukkig gewoon lekker in gedaan. Alleen die echte dikke boeken (zoals de hc van Priory of the Orange Tree) passen er niet in, dus die liggen meestal ergens bij de buren.


Verdorie, ik had het al in men winkelmandje staan samen met het andere boek dat jij geplaatst had. Ik vrees dat dat dus besteld gaat worden nu :')

_O- _O- sorry, but not so sorry _O-

♥ Rewrite the Stars ♥

cursebreaker
Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 08:01

Tucktuck schreef:
@Cursebreaker, het advies was geloof ik om eerst the Remnant Chronicles te lezen. Deze komt de 19de als het goed is aan.

Nu voor tussendoor begonnen in Eragon van Chrispoher Paolini. Ben ooit begonnen in de serie maar op een gegeven moment gestopt met lezen. Vandaag de film weer gezien en besloten deze op te pakken.


Ja klopt, ik deel die mening idd wel om eerst remnant chronicles te lezen. Dan is het net wat leuker als bepaalde dingen besproken worden in de dance of Thieves duology die in de eerdere boeken gebeurde en ook de momenten dat ‘oudere’ personages even verschijnen.

De inheritance cycle vind ik nog steeds erg goed. Ben nu de Engelse hardcovers aan’t verzamelen en dan ga ik een re-read doen. Heerlijke serie <3

—-

Ik las de afgelopen dagen een paar paranormal romance boeken uit en ben nu begonnen aan the Falconer van Elizabeth May. Had eigenlijk aan house of salt & sorrow willen beginnen maar eindigde met the falconer in handen :')

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dammie, JudithGigi, Speirs en 3 bezoekers