[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:15

Denk dat deze dekens vrijwel hetzelfde vallen, hebben echt alleen een andere voorsluiting maar verder dezelfde pasvorm. Als van de disc sluiting de 198 te groot was zou ik nu een 191 maat proberen. Succes.


NinaCharlie
Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:22

Vraagje.. heb mijn dekens laten wassen, voor de 3e keer geloof ik. 1 is er mooi uitgekomen en de ander is voor het eerst helemaal grijs/bruin vaal geworden.. Deken hoort pikzwart te zijn. Zelfde model, zelfde kleur. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?

prugelpiet
Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 06:39

Mijn deken heeft nogsteeds geen regen getest. Het is hier al 2 dagen droog overdag, en 's nachts staat ze op stal :+

I am because you were

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:45

mavantos schreef:
Djali schreef:
Mijn paarden staan al enkele weken onder 0 gram. Nu wil ik toch misschien een dekenloze winter.

Kan ik ze nog afhalen, of ben ik al te laat? :brr:

Staan overdag buiten (wind, regen) en 's nachts op stal. Als het echt regent kan de 0 gram erop.


Ik zou dan vrijdagochtend de dekens af doen, want aankomend weekend wordt het warm en komende week blijft het dinsdag in Zuid-Holland rond de 15 graden. Dan kunnen ze nog prima zonder deken staan en heb je nog een soort overgang. Althans, dan zet je ze niet ineens in 10 graden met mega regen in hun naakkie :')

In principe geeft 0 gram bijna weinig warmte en houdt ze voornamelijk droog. Lijkt mij geen probleem om nu nog van de dekens af te gaan.


Goede tip! :)

Happy_Hippie
Berichten: 845
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:55

Mijn paard zijn schouders beginnen al weer heel erg langzaam kaal te worden :(

Welke schouder beschermers zijn echt goed?

Ik heb nu een kingsland op zich wel een goede maar wil kijken of er iets beters is.

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:31

als de schouders kaal worden is de pasvorm niet goed. Misschien naar een andere deken kijken ipv hulpstukken om dat te verbloemen?

PallyJarig
Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:08

Happy_Hippie schreef:
Mijn paard zijn schouders beginnen al weer heel erg langzaam kaal te worden :(

Welke schouder beschermers zijn echt goed?

Ik heb nu een kingsland op zich wel een goede maar wil kijken of er iets beters is.


Daarom heb ik alleen maar dekens met gladde voering.

Paard kwam gister koud binnen, stond onder 100gr >;)

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Ketly
Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:24


Happy_Hippie
Berichten: 845
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 14:15

Pally schreef:
Happy_Hippie schreef:
Mijn paard zijn schouders beginnen al weer heel erg langzaam kaal te worden :(

Welke schouder beschermers zijn echt goed?

Ik heb nu een kingsland op zich wel een goede maar wil kijken of er iets beters is.


Daarom heb ik alleen maar dekens met gladde voering.

Paard kwam gister koud binnen, stond onder 100gr >;)



Ik heb ook alleen maar hoe de voering, heb een hekel aan fleece gevoerd

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Nouvel
Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 16:34

Hier ook alles met gladde voering, nooit schuurplekken, alleen vaak aan het eind van de winter wel een stukje manen korter op de rand van de deken.
Maar schouders en de rest van het lijf blijven altijd keurig.

Femke_Tweety
Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:09

Hier ook héél bewust gladde voeringen om schuurplekken te voorkomen.

Paard met relatief breed front en niet gladde voering werkt niet fijn.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 18:53

Hallo iedereen, ik kom even binnen gevallen. Ik wil mijn paard dit jaar scheren zodat ik in de winter kan doorrijden. Hij staat echter wel bijna de hele dag buiten. Ik ben nu aan het kijken naar de bucas turn out dekens met zo een onderdeken. Maar ik ben echt een leek in dekens...

Gaat mijn paard het warm genoeg hebben met die turnout en de 300 gram onderdeken?? Of beter gewoon "normale" dekens opleggen met een goede outdoordeken erop?

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Gizeppie
Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:41

Joliieeenn schreef:
Hallo iedereen, ik kom even binnen gevallen. Ik wil mijn paard dit jaar scheren zodat ik in de winter kan doorrijden. Hij staat echter wel bijna de hele dag buiten. Ik ben nu aan het kijken naar de bucas turn out dekens met zo een onderdeken. Maar ik ben echt een leek in dekens...

Gaat mijn paard het warm genoeg hebben met die turnout en de 300 gram onderdeken?? Of beter gewoon "normale" dekens opleggen met een goede outdoordeken erop?


Ik heb dezelfde dekens van Bucas.. Ik heb hier wel genoeg aan. Maar als je gaat scheren zou ik er toch nog niets bij kopen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Ir1ne
Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 05:12

Maggy1989 schreef:
Hier een ex-Bucasfanaat. Ik heb jarenlang tevreden bucasdekens gebruikt. Maar ik heb nu binnen 2jaar 3 dekens gehad die niet meer waterdicht waren na wassen (volgens voorschriften). M’n smartex rain die ik begin dit jaar had gekocht was gisteren ook klam aan de binnenkant en die is nog nooit gewassen. Ben d’r klaar mee, die dekens zijn veel te duur hiervoor. Naar mijn ervaring krijg je ze nooit meer echt waterdicht als ze eenmaal lekken...

Ik ben overgestapt naar Horseware Rhino. Heeft iemand misschien ervaring met de ”Rhino Wug Turnout Lite 100gr “?


Toen ik mijn paard net had Bucas Freedom gehad. Toen naar de Smartex maar na 2 seizoenen bleef deze erg zwaar na een bui en ik vond de kwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven voor zo'n dure deken. Voor zover ik weet wel waterdicht nog.

Ik heb alle bucas buitendekens verkocht op 1 na maar miss gaat die ook nog wel, ik ga over op horseware. Ben er ook wel zat van, ook altijd gedoe met t wassen.
Ik heb een 0 grams op met 150 g liner. Gaat er vanavond onder weg, dan alleen 0 grams.

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 06:49

Jammer die meerdere negatieve ervaringen! Ik baal er van want zijn de enige dekens due echt goed passen. Horse ware is te krap op de schouders of staan open bij de hals

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 06:50

Ik heb gewoon goede ervaringen met bucas. Meermaals al laten wassen. Heel wat getrek in kudde en modder doorstaan en nog steeds helemaal waterdicht hoor.


Ir1ne
Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:06

Tancreda4 schreef:
Jammer die meerdere negatieve ervaringen! Ik baal er van want zijn de enige dekens due echt goed passen. Horse ware is te krap op de schouders of staan open bij de hals



ja, ik ken het. ik kan goed uit de voeten met de V-sluiting van horseware.


Yvank_ schreef:
Ik heb gewoon goede ervaringen met bucas. Meermaals al laten wassen. Heel wat getrek in kudde en modder doorstaan en nog steeds helemaal waterdicht hoor.



de oudere dekens had ik geen problemen mee, maar de nieuwere vond ik een drama.
Kan dus zijn dat jij een oudere deken hebt. Verschil is niet te zien :)

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18048
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:13

Ik heb een deken die 72” is. Enig idee wat ik dan in NL/Europa moet zoeken qua maat?

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:20

balance schreef:
Ik heb een deken die 72” is. Enig idee wat ik dan in NL/Europa moet zoeken qua maat?

183 / 185

Lauke
Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:45

Happy_Hippie schreef:
Mijn paard zijn schouders beginnen al weer heel erg langzaam kaal te worden :(

Welke schouder beschermers zijn echt goed?

Ik heb nu een kingsland op zich wel een goede maar wil kijken of er iets beters is.


Ik had ditzelfde probleem. Mijn drie jarige merrie was vorig jaar nog zo smalletjes dat eigenlijk niets goed pastte. Ik heb deze beschermer gekocht https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... 16864.html

Echt een top ding! Goedkoop en werkt fantastisch. De haren groeiden ook gewoon weer netjes terug :)

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

Happy_Hippie
Berichten: 845
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:54

Over dat schuren, die van mij heeft best puntschouders en een rot maat en ik heb al zo veel dekens geprobeerd... Ik heb nu de rambo duo tech super fijne deken allen ja op een gegeven moment begint deze ook te schuren ook omdat door het rennen en gek doen er soms modder in zijn deken krijgt (geen idee hoe of dat hij het doet).

Tevens is hij op dit moment super erg aan het veranderen les bespiering die hij vorig jaar nog niet had.

Er is 1 deken die perfect ligt, de bucas freedom turnout 150gram (de 0gram zit ook niet lekker bij hem).

Note: hij staat 24/7buiten (wel een schuilstal.

Ik zit nu te twijfelen tussen deze 2 dekens om alsnog aan te schaffen:

https://www.agradi.nl/rambo-wug-turnout-0-gram-185.htm

https://www.horze.nl/regendekens/horsew ... c=google10
Laatst bijgewerkt door Happy_Hippie op 11-10-19 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:04

Gizeppie schreef:
Joliieeenn schreef:
Hallo iedereen, ik kom even binnen gevallen. Ik wil mijn paard dit jaar scheren zodat ik in de winter kan doorrijden. Hij staat echter wel bijna de hele dag buiten. Ik ben nu aan het kijken naar de bucas turn out dekens met zo een onderdeken. Maar ik ben echt een leek in dekens...

Gaat mijn paard het warm genoeg hebben met die turnout en de 300 gram onderdeken?? Of beter gewoon "normale" dekens opleggen met een goede outdoordeken erop?


Ik heb dezelfde dekens van Bucas.. Ik heb hier wel genoeg aan. Maar als je gaat scheren zou ik er toch nog niets bij kopen.


Jij legt de turnout en die onderdeken van 300 gram op een ongeschoren paard? Is dat niet veel te warm of denk ik dat maar ;)

Ik vind het concept van Bucas erg interessant en neig dan ook naar deze dekens maar ze hebben geen dikkere onderdekens en met een normale staldeken eronder neemt het de werking weg zeggen ze... Ik vind het echt lastig. Hoe dan andere mensen dit met een geschoren paard die veel buiten loopt? Als in minstens 10 uur??

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Princesj
Berichten: 4544
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:22

Baal moment! Mijn merrie die al 9 jaar enkel Bucas dekens draagt is dit jaar voor het eerst drachtig en hierdoor is haar Bucas deken gaan snijden in haar hals |( . Een deken is wel prettig, gezien ze 24/7 buiten staat en niet echt waterdicht zal zijn momenteel. Ik overweeg nu een Amigo Hero XL te kopen, heeft iemand nog goede alternatieven? Ze is momenteel (in tegenstelling tot haar sport postuur) breed, en zij draagt voornamelijk in de breedte als ik het zo moet beoordelen (absoluut geen hangbuik nog).

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:12

Ir1ne schreef:
Tancreda4 schreef:
Jammer die meerdere negatieve ervaringen! Ik baal er van want zijn de enige dekens due echt goed passen. Horse ware is te krap op de schouders of staan open bij de hals



ja, ik ken het. ik kan goed uit de voeten met de V-sluiting van horseware.


Yvank_ schreef:
Ik heb gewoon goede ervaringen met bucas. Meermaals al laten wassen. Heel wat getrek in kudde en modder doorstaan en nog steeds helemaal waterdicht hoor.



de oudere dekens had ik geen problemen mee, maar de nieuwere vond ik een drama.
Kan dus zijn dat jij een oudere deken hebt. Verschil is niet te zien :)

1 van de dekens is van de vorige win tercollectie (aparte kleur) dus het is niet zo dat alle bucassen lek zijn hoor.

Ik heb meerdere lekke Rambo gehad dus het kan elk merk overkomen.

Happy_Hippie
Berichten: 845
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:35

Happy_Hippie schreef:
Over dat schuren, die van mij heeft best puntschouders en een rot maat en ik heb al zo veel dekens geprobeerd... Ik heb nu de rambo duo tech super fijne deken allen ja op een gegeven moment begint deze ook te schuren ook omdat door het rennen en gek doen er soms modder in zijn deken krijgt (geen idee hoe of dat hij het doet).

Tevens is hij op dit moment super erg aan het veranderen les bespiering die hij vorig jaar nog niet had.

Er is 1 deken die perfect ligt, de bucas freedom turnout 150gram (de 0gram zit ook niet lekker bij hem).

Note: hij staat 24/7buiten (wel een schuilstal.

Ik zit nu te twijfelen tussen deze 2 dekens om alsnog aan te schaffen:

https://www.agradi.nl/rambo-wug-turnout-0-gram-185.htm

https://www.horze.nl/regendekens/horsew ... c=google10


Of deze deken
https://www.agradi.nl/amigo-wug-lite-br ... 30-183.htm

Ook vraag ik me af wat is nou het verschil in dekens? Ja ander merk maar verder zien ze er voor mij toch vrijwel hetzelfde uit? (De amigo is 1200D ipv 1000D)

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Wispeltuur en 3 bezoekers

cron