Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5136
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:18

Wat vreselijk, ik duim heel hard voor Rowan!


Mowgli4
Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:19

Ah wat heftig zeg!! Enorm veel sterkte.
Hier brand een kaarsje voor hem Y;(

Great friends are hard to find, difficult to leave, impossible to forget Mowgli, Blitz & Jay

Ianrowan2009
Berichten: 1487
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:40

De operatie is goed gegaan!!
Rowan zijn maag is leeg gehaald, en vast gezet aan de buikwand, dan kan hij niet meer kantelen. Hij blijft daar nog 2dagen ter observatie om te kijken hoe het nu met hem gaat.
Het enige nadeel is dat ze dus geen oorzaak hebben gevonden, dus de garantie dat het nooit meer gebeurd kunnen ze niet geven.
Vanmiddag kunnen we naar hem toe, nu moet hij echt heel rustig blijven.
En het herstel... ja, dat gaat een tijd duren. Maar ik heb hem nog bij mij.

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:47

Wat heftig zeg! Gelukkig is hij er goed door gekomen. Ik duim mee voor een goed herstel

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:26

Wat heftig! Gelukkig voorlopig goed nieuws. Hopelijk herstelt hij goed.

mysa
Berichten: 10379
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:49

Wat een spanning, zeg. Gelukkig dat het voor nu opgelost is maar onrustig idee dat je niet weet hoe het is gebeurd.

Ianrowan2009
Berichten: 1487
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:02

We zijn bij hem geweest.
Ze zijn positief over zijn herstel, tot nu toe gaat alles volgens het boekje. Hij was goed wakker van de narcose, maar suffig van de medicijnen, toen ik bij hem ging zitten. Hij leek wel te begrijpen dat hij maar beter kon blijven liggen. Arme lieverd wilde eigenlijk toch wel zijn verblijf uit naar huis.
Belangrijk voor de komende 2dagen is dat hij weer gaat eten en drinken, poepen en plassen.
Als hij dat weer doet, mag hij naar huis.
De komende 4weken staat volledig in het teken van zijn herstel, wat dat precies gaat inhouden weet ik nog niet. Eerst maar eens zorgen dat hij naar huis komt.
[ img ]
[ img ]

mysa
Berichten: 10379
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:29

Ach gosh, sneu om hem zo te zien liggen.

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:23

Ach, arm ding -O-

Ianrowan2009
Berichten: 1487
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:27

Super goed nieuws, hij is thuis!! *\o/*
Hij heeft gisteravond ontlasting gehad en netjes geplast. Vanochtend met het onderzoek was ook alles goed, dus mocht hij vanmiddag om 16:30u mee naar huis! Jeetje wat ben ik ontzettend blij, opgelucht en dankbaar! Over 4dagen 1e controle en over 14dagen de 2e controle.
Hij heeft medicijnen om zijn maag op gang te helpen, een maagbeschermer, en pijnmedicatie.
Op dit moment ligt hij lekker te slapen in zijn bench, dat zal hij de komende dagen wel veel doen denk ik.
Eten moet hij nog wel gaan doen, maar dat komt vast wel goed.
Maar hij is in ieder geval thuis, waar hij hoort <3 [ img ]

Ceetje_bokt
Berichten: 5136
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:43

Dat is fijn nieuws, geniet er maar lekker van.

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:42

Dat is goed nieuws! Gelukkig maar!

mysa
Berichten: 10379
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:45

Fijn!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 13:57

Het is hier al een tijdje erg stil, dus hier nog eens een (niet zo leuke) update. Morgen wordt onze lieve opa ingeslapen :( hij was nog heel goed, is vorige week nog vrolijk meegegaan naar de opendeurdag van het asiel (waar ze verbaasd en blij waren om hem te zien) maar de laatste dagen gaat hij plots flink achteruit... Het is de juiste keuze maar zoooo ontzettend moeilijk...

Aangezien er meer mensen in dezelfde situatie hebben gezeten hier: hoe lang hebben jullie gewacht tot er een nieuwe hond kwam? Enerzijds wil ik niet het idee wekken dat ik hem snel wil 'vervangen', maar anderzijds vind ik het idee verschrikkelijk dat ik vanaf morgen thuis kom in een leeg huis. Dat is voor mij extra confronterend...

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:35

Ach lieverd, je moet je niet schuldig voelen over hoe snel je je hond wel of niet ‘vervangt’. Je vervangt hem ook niet. Jouw hond is jouw hond. Die kan nooit vervangen worden. Maar ergens anders wacht er weer een andere hond, die ook dolgraag de kans krijgt om uit zijn hok te komen en bij jou in huis mag komen. Ook dat wordt weer een goeie vriend. Niet dezelfde vriend, geen vervangende vriend, maar wel een fijne vriend. Bij mij waren altijd heel snel weer nieuwe honden. Die ik ook weer een kans geef om op te bloeien. Dus laat je niet leiden door wat andere mensen zeggen of denken. Doe wat voor jou goed voelt. Dan kun je nooit een foute keuze maken.

Heel veel sterkte morgen. Y;( :(:)

Ceetje_bokt
Berichten: 5136
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:49

Allereerst: heel veel sterkte. Y;(
Wij hadden twee weken later er al een hond bij, maar dat was echt voor de achtergebleven hond. Ik merkte aan mezelf dat ik afstandelijker qua gevoel was voor Saartje. Tuurlijk zorgden we goed voor haar, maar voor ons had het niet gehoeven. Uiteraard is een nieuwe hond geen vervanging, want dat kan niet. Jullie moeten het echt helemaal zelf weten, maar uit ervaring kan ik dus vertellen dat het zo kort op het inslapen niet makkelijk is. Maar voor iedereen is de situatie anders.

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:28

Ik vind t wel lekker, kort na het overlijden. Het leidt ook een beetje je aandacht af. Het verlies is al erg genoeg. Het gat vond ik nog erger. 1 hond vond ik niks aan. Er horen er 2 in ons huis. De overgebleven hond vond t ook vreselijk. Dus voor haar was een hond erbij ook fijn. Ik moest lang wachten op mijn nieuwe hond. Het ging niet helemaal lekker met de organisatie. Het heeft uiteindelijk 5 maanden geduurd, voor hij kwam. In de tussentijd heb ik 2 opvanghonden gehad. En ja, ik was daar ook afstandelijker tegen. Maar dat is ook logisch. Het duurt weer even voor je een band opbouwt met een andere hond. Dan ben je zo weer een half jaar verder. De eerste opvanger hebben we maar 2 weken gehad. Dys daar heb ik nooit een band mee gekregen. De 2de bleef 4 maanden, voor ze een nieuw gezin vond. Daar had ik wel meer een band mee. En nu is mijn ‘nieuwe oudje’ er alweer ruim een half jaar (hij is al 8). En ik ben blij dat hij er is. We gingen afgelopen april naar Frankrijk. Daar gingen we altijd heen met onze overleden hond. Bij toeval zaten we in de buurt van waar veel herinneringen waren met onze overleden hond. Toen kwamen wel de tranen. Maar mooie herinneringen....

Carolina87
Berichten: 400
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:33

billionache schreef:
Het is hier al een tijdje erg stil, dus hier nog eens een (niet zo leuke) update. Morgen wordt onze lieve opa ingeslapen :( hij was nog heel goed, is vorige week nog vrolijk meegegaan naar de opendeurdag van het asiel (waar ze verbaasd en blij waren om hem te zien) maar de laatste dagen gaat hij plots flink achteruit... Het is de juiste keuze maar zoooo ontzettend moeilijk...

Aangezien er meer mensen in dezelfde situatie hebben gezeten hier: hoe lang hebben jullie gewacht tot er een nieuwe hond kwam? Enerzijds wil ik niet het idee wekken dat ik hem snel wil 'vervangen', maar anderzijds vind ik het idee verschrikkelijk dat ik vanaf morgen thuis kom in een leeg huis. Dat is voor mij extra confronterend...


Sterkte voor morgen.

Wij hebben geen andere hond erbij genomen.
Het is wel stil in huis.

Hoe mooi kan het leven zijn. Het is maar hoe je kijkt. Het is maar wat je droomt
Hoe mooi is jou werkelijkheid Jij bent net zo rijk Zo rijk als je je voelt

mala26
Berichten: 4971
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 08:51

Heel veel sterkte vandaag

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:14

Heel veel sterkte vandaag!

Ceetje_bokt
Berichten: 5136
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 06:03

Mijn oude cockertje van 13 en een half moet vanmorgen onder het mes: ze heeft diverse wratten en die groeien heel snel. Om nou te voorkomen dat ze straks een pingpongbal op haar koppie heeft, gaan ze weggehaald worden. Ik ben er niet gerust op om ze onder narcose te laten gaan op deze leeftijd, maar we moeten wat.


Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 06:41

Ceetje_bokt schreef:
Mijn oude cockertje van 13 en een half moet vanmorgen onder het mes: ze heeft diverse wratten en die groeien heel snel. Om nou te voorkomen dat ze straks een pingpongbal op haar koppie heeft, gaan ze weggehaald worden. Ik ben er niet gerust op om ze onder narcose te laten gaan op deze leeftijd, maar we moeten wat.


Soms heb je geen keuze. Mijn oude Miep kwam slecht uit de narcose. Heel depressief en dat duurde echt heel lang. Ik ben Cholodin gaan gebruiken. Daar knapte ze in een paar dagen van op. Het is een natuurlijk middel (wordt gebruikt bij demente honden) en vrij verkrijgbaar op internet voor 20-25 euro. Dus mocht t na de operatie niet lekker gaan, dan is dit mss iets om in he achterhoofd te houden.

Sterkte

Ceetje_bokt
Berichten: 5136
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:48

Bedankt voor de tip, maar gelukkig doet die kleine het weer goed. Ik houd het wel in gedachte mocht ze slechter worden. Ze ziet er gehavend uit, maar dat geneest weer en haar haren groeien ook wel weer aan.

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:03

Ceetje_bokt schreef:
Bedankt voor de tip, maar gelukkig doet die kleine het weer goed. Ik houd het wel in gedachte mocht ze slechter worden. Ze ziet er gehavend uit, maar dat geneest weer en haar haren groeien ook wel weer aan.


Gelukkig maar!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 21:09

Enorm bedankt voor de lieve berichtjes!! <3

Het is echt verschrikkelijk confronterend nu hij er niet meer is. Thuiskomen in een leeg huis, 's ochtends opstaan en geen kwispelend staartje in de woonkamer, geen irritant gebedel tijdens het eten... Erg lastig vind ik dat, maar heb er toch steeds meer vrede mee. De juiste keuze was 't sowieso, want de laatste 2 dagen zakte hij echt heel vaak door z'n achterhand waardoor we hem veel moesten helpen. En ik troost mezelf met het idee dat hij nog een fijne 4 jaar heeft gehad bij ons :(:)

Daarnaast zijn we toch snel weer op zoek gegaan naar een nieuw hondje, en is het allemaal veel sneller gegaan dan verwacht... Een pupje op ons pad gekomen die binnen een paar weken hier heen komt. En ik merk toch echt dat dit vooruitzicht het verdriet een beetje verzacht.

Maar ik blijf hier uiteraard nog steeds meelezen, want vindt die oudjes stiekem toch écht heel leuk :j

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 95Ellen en 12 bezoekers