Help, ik ga naar India!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 16:45

Ik denk dat Indiërs het beste Engels spreken van heel Azië, dat komt goed ;)



Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 17:39

Ok, fijn! Ja al die "windows callcenter mensen" :')

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:45

Weet niet of het al gezegd is maar met douchen zorgen dat je je mond stijf dicht houd. Geen slokje nemen want dat kan nogal eens verkeerd uitpakken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 14:41

bigone schreef:
Weet niet of het al gezegd is maar met douchen zorgen dat je je mond stijf dicht houd. Geen slokje nemen want dat kan nogal eens verkeerd uitpakken.


Hoe is het met tandenpoetsen?

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:15

Qimm schreef:
bigone schreef:
Weet niet of het al gezegd is maar met douchen zorgen dat je je mond stijf dicht houd. Geen slokje nemen want dat kan nogal eens verkeerd uitpakken.


Hoe is het met tandenpoetsen?

Met gekookt water of mineraalwater uit flessen.De kwaliteit van het leidingwater zal niet overal in India even slecht zijn,je kunt informeren bij de plaatselijke bevolking.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 09:15

Gewoon alleen maar flessenwater gebruiken, ook voor tandenpoetsen. Soms heb je een zo op het oog redelijk hotel maar staan op het dak regenwatercontainers die ze gebruiken en die zijn open en je wil niet weten wat er allemaal in groeit. Er is niet of nauwelijks schoon water te vinden in India. De locale zijn redelijk immuun voor allerlei bacteriën maar buitenlanders kunnen van één slokje water doodziek worden. Ook geen ijsjes enz kopen op straat of drankjes. Fles water gewoon altijd bij je hebben.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 09:17

Goed, geen tandenpoetsen onder de douche dus :D

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:15

Nee, gewoon even een fles water pakken inderdaad. Heb je een Lonely Planet of iets? Daar staat alles eigenlijk goed uitgelegd waar je op moet letten, ook met betrekking tot taxi's aanhouden, tijden om (alleen) te reizen, etc. :)

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 10:19

Mijn reisgenoot heeft inmiddels een lonely planet aangeschaft :j

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Wendy1978
Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:06

Rij even naar je apotheek en vraag daar om een setje schone naaldjes

Dat mocht je daar in een ziekenhuis terechtkomen en je vertrouwd de hygiene niet helemaal
dan kunnen ze je injecteren met je eigen schone naaldjes :))

[IM] Diego One Verano 01-05-2004/17-05-2017 mijn bonte vriendje
Je merkt pas hoe goed je geheugen is, als je dingen wilt vergeten... ღ Kijk niet naar wat je niet hebt maar kijk naar wat je wel hebt:
[ITP] Mylo&Diego, stippen&Vlekken... mijn knappe mannen[ITP] Mijn 2 liefdes, Diego One Verano en Mylo... Stippen&Vlekken

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:04

Wendy1978 schreef:
Rij even naar je apotheek en vraag daar om een setje schone naaldjes

Dat mocht je daar in een ziekenhuis terechtkomen en je vertrouwd de hygiene niet helemaal
dan kunnen ze je injecteren met je eigen schone naaldjes :))

De staatsziekenhuizen zijn zeer goed en gratis voor iedereen,ook voor buitenlanders. Althans,dat was daar zo eind jaren -80 toen ik er was. Wel is het zo inderdaad dat naalden hergebruikt kunnen worden. Als je dat niet vertrouwt dan kun je naar een privekliniek gaan,daar moet je betalen maar krijgt wel nieuwe naalden (die ze in jouw bijzijn uit de verpakking halen.)

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 13:15

Ik kan die zo van mijn werk meenemen haha :')

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Dammie
Berichten: 3312
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:40

Neem een katoenen blouses mee, liefst met lange mouwen. Linnen broek is ook fijn. Geen spaghetti bandjes of korte broekjes.

In India is het niet gebruikelijk om als vrouw op straat een man aan te kijken, of te spreken, ook niet om de weg te vragen. Doe dat dan ook bij voorkeur niet.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:03

Dammie schreef:
Neem een katoenen blouses mee, liefst met lange mouwen. Linnen broek is ook fijn. Geen spaghetti bandjes of korte broekjes.

In India is het niet gebruikelijk om als vrouw op straat een man aan te kijken, of te spreken, ook niet om de weg te vragen. Doe dat dan ook bij voorkeur niet.

Dat valt nogal mee hoor. Het zal er wel aan liggen waar in India je je bevindt. Het land is zeer groot met veel verschillende bevolkingsgroepen.Ik heb er altijd heel ontspannen met mannen kunnen omgaan.De meeste tijd heb ik in Karnataka doorgebracht bij de Jains,waar ik zelf ook toe behoor. Die mensen hebben een strenge moraal en gaan echt geen vrouwen lastigvallen. Wat dat betreft vond ik het er eigenlijk veiliger dan in Nederland. Maar, elders in India komen wel veel verkrachtingen voor.Laat je ter plekke informeren!

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 14:05

Ik ga gelukkig niet alleen (met een man) dus ik maak me niet heel veel zorgen over mijn veiligheid. Zal eens kijken naar die broeken die je afgelopen zomer veel zag, die flowy wijde broeken.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Anoniem

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:09

En als je ergens wat gaat drinken, vraag zonder ijsklontjes. Mijn man is doodziek geworden van ijsklontjes in India.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:14

Qimm schreef:
Ik ga gelukkig niet alleen (met een man) dus ik maak me niet heel veel zorgen over mijn veiligheid. Zal eens kijken naar die broeken die je afgelopen zomer veel zag, die flowy wijde broeken.

Je kunt in India zelf ook heel veel textielwaren kopen. En veel goedkoper dan hier. Het is niet nodig om je koffer vol kleding te stoppen. Juist jammer want dan is er geen plek meer in voor alle leuke dingen die je daar kunt aanschaffen!

Benoite
Berichten: 690
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:00

En bijna alle hotels, airbnb, guesthouses en mensen thuis hebben tegenwoordig een thuis water filter systeem. Dat is echt heel veilig te drinken ook voor ons. Wij als 2 vrouwen hebben geen last van mannen gehad en hebben echt flink wat km gemaakt wel zijn we allebei 1.70 meter plus dus dat scheelt miss ook wel.

En inderdaad shopppeeeennnnn

Not my monkey, not my circus!

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-19 18:59

Het. Was. Awesome! <3 Iedereen bedankt voor de info en tips :)

We zijn naar Bangalore, chicmagalur, coorg, mysore, bandipur, belur, en tirupati geweest (met de nodige tussenstops waarvan het bijna onmogelijk is alles te onthouden)

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Waikiki
Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 00:20

India, mijn grootste nachtmerrie. Mocht je ziek worden ga naar de lokale apotheek. Ik heb met een hoop Indiërs gewerkt, en als ik ziek was hadden ze altijd pilletjes en dingetjes die je er zo weer bovenop brachten.

Mongol Derby 2023

                  The sky is the limit*

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-19 08:02

Ben al weer terug, niet ziek geweest :D

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Fly_high, Furst, JackAebe, JudithO, Ladypronk, RenskeFrea, Saartjuh_b, stella92, Toushie en 71 bezoekers