Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
loez
Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 05:47

Orsje schreef:
Zelfs al is het met de fiets te doen..

Bussen horen op de afgesproken tijden te rijden? Waarom de "schuld" bij een 15 jarige leggen dat ze maar de fiets moet pakken als openbaar vervoer maar doet waar het zin in heeft?

Of zeg ik nou iets raars?



Nee hoor zeker niet :)

[o]


CharleyT
Berichten: 3969
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 06:53

Orsje schreef:
Zelfs al is het met de fiets te doen..

Bussen horen op de afgesproken tijden te rijden? Waarom de "schuld" bij een 15 jarige leggen dat ze maar de fiets moet pakken als openbaar vervoer maar doet waar het zin in heeft?

Of zeg ik nou iets raars?


Nee je zegt niks raars, dat gezeur dat je wel kunt fietsen etc is zo onnozel. Daar gaat het nl niet om in dit geval.
Maarja, op Bokt vult men graag e.e.a. in voor een ander.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:57

Orsje schreef:
Zelfs al is het met de fiets te doen..

Bussen horen op de afgesproken tijden te rijden? Waarom de "schuld" bij een 15 jarige leggen dat ze maar de fiets moet pakken als openbaar vervoer maar doet waar het zin in heeft?

Of zeg ik nou iets raars?


Nee, niet raar. Vooral omdat het meisje waarschijnlijk een abonnement heeft, en dus al betaald heeft.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 08:06

__Sannne schreef:
Ibbel schreef:
Maar waarom uberhaupt met de bus? Als je met de fiets gaat heb je geen vervoersprobleem.


Misschien moet dat meisje wel langs allemaal lege weilanden of door het bos, en vinden de ouders dat niet fijn als ze daar in de winter in het donker fietst? Ik noem maar wat.


Ik heb een aantal keren een fiets vakantie in België gedaan.
Geen fietspaden.
Automobilisten die absoluut niet weten wat ze met fietsers aanmoeten.
Je fietst aan de kant van de (provinciale) weg, wegen zijn vaak slecht onderhouden of vies (grint, rommel).
En wat dacht je van de heuvels?

Ik verdedig niks, ik zeg alleen dat wij de afweging van dit meisje om met de bus te gaan niet kennen.

Calixae
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 08:35

Vind het wel een leuke actie. Dit was mijn pennydroom. :+

Kom je hier vaker? <<)

Manadeluca
Berichten: 1121
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 08:37

Het zou toch leuk zijn, naar mijn werk rijden, ik gesport, mijn paard gesport…kon dat maar.
(droom, droom, droom verder…) Maar 45 km enkele reis is toch wat veel.

Maartje1990
Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 10:41

secricible schreef:
Ibbel schreef:
Misschien ben ik een zeikerd, maar 40 minuten te paard is - als je dat hele eind draaft met 15 km/u - 10 km. Waarom moet je voor die afstand met de bus naar school? Hebben ze in België geen fietsen?


Wat ik van veel Belgen hoor is dat het land veel minder is ingericht op fietsers. Dus weinig veilige fietspaden, geen voorzieningen. Dan zou ik ook de bus pakken.


Als t veilig genoeg is om te paard te gaan lijkt het me veilig genoeg voor met de fiets

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 10:45

Veiligheid op de Belgische wegen was niet de opzet van deze actie.

Kmbrly
Berichten: 1839
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:48

Echt jongens is dit nu een belgië op de fiets topic.

Zullen der maar niet van spreken dat ik door een nederlander ben aangereden en vluchtmisdrijf heeft toegepast :’)

Het openbaar vervoer trekt hier op geen hol. Dus ik begrijp haar standpunt maar al te goed.
Hier kwam 1x ‘s morgens de bus... bus kwam niet opdagen dus dan maar thuis terug het bed in.

Bus kwam te laat op school... ja kinders loop maar door we kennen het probleem.

I know you'll be a sun in somebody else's sky


Teskex
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:35

Ibbel schreef:
Maar waarom uberhaupt met de bus? Als je met de fiets gaat heb je geen vervoersprobleem.


Wat boeit het!? Als zij te paard wil gaan laat ze dan ook had ik ook liever gedaan dan met de fiets!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:44

Ibbel schreef:
Misschien ben ik een zeikerd, maar 40 minuten te paard is - als je dat hele eind draaft met 15 km/u - 10 km. Waarom moet je voor die afstand met de bus naar school? Hebben ze in België geen fietsen?

Nederland is een heel erg fietsland. In landen om ons heen is het helemaal niet zo gebruikelijk dat kinderen alleen naar school fietsen/lopen. Ik ben er ook niet voor trouwens,

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Bus komt niet opdagen, Yasmine gaat te paard naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 23:00

Ik woon in belgie en mopper weer dat er zoveel fietspaden zijn :') dus het is nooit goed. Ik zit aan een grensroute dus kom veel nl tegen die hier fietsen. Wandelen kan je hier wel niet, je word of door fietsers overeden of door auto's.
Maar dat is natuurlijk het hele issue niet . Dat gaat over het slzcht rijden vd bussen. Waar ze volgens mij ook niks aan kunnen doen . Alles word volgebouwd met appartementen en dat rond de oude dorpswegen waardoor alles dichtslibt met autos en ook de bus niet rijden kan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Merel___, ola42, Petunia27, Ponytante en 26 bezoekers