Tarieven rijlessen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jenara
Berichten: 1532
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Tarieven rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 17:09

Hej allemaal,

Ik heb een vraagje, zit een beetje met iets.
Ik heb een hele goede lesgeefster, waar ik superblij mee ben, alleen is ze op dit moment wat duur
voor mij om echt regelmatig te laten komen, vind haar tarief wel perfect correct voor wat ze kent
en hoe ze les geeft, absoluut! Ze vraagt 40euro per uur, normaal tarief voor een gediplomeerd lesgever.

Een paar weken geleden was een vriendin (A) eens meegekomen en heeft mij en een andere vriendin (B)
wat lesgegeven en dat ging eigenlijk wel heel fijn, waardoor we (ik en B) nu samen hebben gevraagd
wat A als tarief voor lessen zou vragen.
Ze stelde 25 euro per uur voor, vonden wij ok. Ze is niet opgeleid, heeft geen instructeursopleiding/brevet ... maar gaf wel goed les vonden wij.
We zouden elke 2 weken les nemen bij haar.

Een paar dagen voor de les stuur ik een berichtje dat een uur les voor mijn paardje nog wat lang zal zijn (ze is nog jong en we bouwen nog op) en of het ok is om het bij een halfuurtje te houden, dat was geen probleem zei A, dacht dat dat inderdaad voor nu beter was.

Na de les bedenken we ons plots van "ahja, wat gaan we nu betalen/vragen voor een halfuur?"
Zonder dat ik er echt over kon nadenken, vroeg A 20euro voor de les, ik zat nog op mijn paard, dus vriendin B regelde het betalen.

Wat ik me nu afvraag, wat vinden jullie van 20euro per halfuur ipv. 25 per uur voor iemand die dus als vriendin komt lesgeven? Ik begrijp dat 12,5 wat weinig is om voor tot bij ons te komen, maar ik vind 20 wel best veel voor een halfuurtje, dan kan ik in theorie evengoed mijn gediplomeerde lesgeefster vragen. Ik had nu voorzichtig voorgesteld dat ik in het vervolg 15 zou betalen voor het halfuur, dus samen met B haar les, is dat elke 2 weken 40euro voor A.


Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:14

Prima prijs denk ik, is dat incl. reiskosten ook nog eens?

Jullie vragen haar, en als je het niet eens bent met de prijs had je dat beter van te voren aan kunnen geven.
Het is volgens mij best normaal dat je nooit exact 50% van de 60min betaald voor 30 min les :)

Britta31
Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:15

Waar ik bang voor zou zijn dat je hierdoor ruzie zou krijgen met je vriendin.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:16

Tsja ik kan hier heel veel over zeggen als gediplomeerd en verzekerd instructeur. Maar laat ik het er op houden dat het niet de tijd is die duur is, maar voornamelijk de bijkomende kosten. Die heeft ze niet, dus dan kun je geven wat je wilt.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Tarieven rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:39

Ik vind reiskosten plus 5 euro voor een beginnende ongediplomeerde ‘lesgever’ meer dan zat eigenlijk..

Jenara
Berichten: 1532
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 22:07

Paris_ schreef:
Prima prijs denk ik, is dat incl. reiskosten ook nog eens?

Jullie vragen haar, en als je het niet eens bent met de prijs had je dat beter van te voren aan kunnen geven.
Het is volgens mij best normaal dat je nooit exact 50% van de 60min betaald voor 30 min les :)


Het is inderdaad inclusief reiskosten.
En ik vond 25€ per uur echt helemaal prima als prijs en ik had ook nooit verwacht dat het 50% zou zijn
voor een halfuur, maar vind in verhouding die 20€ dan net weer wat veel, vandaar mijn voorstel voor 15€.
Stel dat ik zeg dat ik het aan dit tarief niet zie zitten en in de plaats mijn gediplomeerde lesgever vraag
(die ik btw zowieso af en toe nog wel laat komen, ze kwam nu 1x per 2 maanden zoiets)
moet A alsnog voor 25€ die reis maken, ipv voor 40€.
Dat was ook net het idee om altijd op dezelfde dag, na vriendin B les te nemen, zodat ze maar 1x over en weer moet.

Britta31 schreef:
Waar ik bang voor zou zijn dat je hierdoor ruzie zou krijgen met je vriendin.


Ja, daar ben ik ook bang voor en dat wil ik zeker vermijden, daarom wil ik eerst even goed nadenken voor ik een antwoord formuleer aan haar, zodat we hier zeker geen "hard feelings" over krijgen... :/

Caira schreef:
Tsja ik kan hier heel veel over zeggen als gediplomeerd en verzekerd instructeur. Maar laat ik het er op houden dat het niet de tijd is die duur is, maar voornamelijk de bijkomende kosten. Die heeft ze niet, dus dan kun je geven wat je wilt.


Uiteraard is een gediplomeerd en verzekerd instructeur altijd een betere keuze en ik heb gelukkig op termijn het vooruitzicht dat mijn financiën zullen verbeteren, dus zodra dat kan, wil ik graag twee-wekelijks les nemen bij de genoemde gediplomeerde lesgeefster. Voor nu is dat echter een beetje krap voor mij dan, waardoor het ons wel leuk leek om dan tijdelijk wat les te krijgen van een vriendin. Als ze echter in theorie voor een halfuur hetzelfde tarief vraagt als mijn gediplomeerd instructeur, gun ik het mijn instructeur meer, die heeft er uiteindelijk voor gestudeerd en doet het als job.

troi schreef:
Ik vind reiskosten plus 5 euro voor een beginnende ongediplomeerde ‘lesgever’ meer dan zat eigenlijk..


Ik vond die 15€ die ik voorstelde nog wel een mooie middenweg, is niet 50%, maar ook geen 80%.
Daarbij woont ze ook niet echt zo ver weg en zou ze dus toch komen voor die vriendin B.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:10

Hebben jullie gezamenlijk 20 euro betaald of apart 20 euro voor dat half uur?

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:19

Weet niet in welke omgeving jullie zitten, want volgens mij kan ik dan beter verhuizen. Ik ben Orun gediplomeerd instructrice (meer dan 10 jaar en dus veel ervaring) en vraag 17,50 per uur en reiskosten vanaf 10 km enkel.

Vind dus 20 voor een half uur wel veel, zeker als ze ook in de buurt woont en niet gediplomeerd is..

Poekkie
Berichten: 7288
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Tarieven rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:21

Hier ook gediplomeerde instructrice, woont op 5 min van mijn stal en vraagt 20 euro per uur.
Voorheen toen ze nog niet gediplomeerd was vroeg ze 15.

20 voor een half uur is idd wel echt veel als de rijkosten er ook al niet bijzijn. 15 lijkt me redelijker.

Paardengek in hart en nieren!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 06:30

SumSum schreef:
Weet niet in welke omgeving jullie zitten, want volgens mij kan ik dan beter verhuizen. Ik ben Orun gediplomeerd instructrice (meer dan 10 jaar en dus veel ervaring) en vraag 17,50 per uur en reiskosten vanaf 10 km enkel.

Vind dus 20 voor een half uur wel veel, zeker als ze ook in de buurt woont en niet gediplomeerd is..


Jeetje Sum Sum dat kan toch niet uit? Ik vraag 37,50 per 45 min en 50 euro per uur als je daar al je kosten vanaf hebt is het al weinig

evaval
Berichten: 70
Geregistreerd: 25-02-19

Re: Tarieven rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 18:14

hoi!
zijn jullie er samen op gekomen om te betalen of heeft ze dat zelf bedacht? Het lijkt me dat je elkaar wel even helpt als vriendinnen (als ze geen opleiding heeft gedaan). Ik zou gewoon even met haar gaan praten en kijken naar de prijs!


SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:12

Caira schreef:
SumSum schreef:
Weet niet in welke omgeving jullie zitten, want volgens mij kan ik dan beter verhuizen. Ik ben Orun gediplomeerd instructrice (meer dan 10 jaar en dus veel ervaring) en vraag 17,50 per uur en reiskosten vanaf 10 km enkel.

Vind dus 20 voor een half uur wel veel, zeker als ze ook in de buurt woont en niet gediplomeerd is..


Jeetje Sum Sum dat kan toch niet uit? Ik vraag 37,50 per 45 min en 50 euro per uur als je daar al je kosten vanaf hebt is het al weinig


Nee dat klopt indd en dan zijn er ook nog mensen die het te "duur" vinden,maar dit is offtopic.

Ts ik zou het even bespreken met de vriendin met wie je dit bedacht hebt.. En je moet natuurlijk ook voor jezelf uitmaken of je het er voor over hebt.

Hutcherson
Berichten: 7290
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Tarieven rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:20

Mijn gediplomeerde instructrice vraagt 25€ voor drie kwartier, les aan huis.

Jenara
Berichten: 1532
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 22:29

@Tigra, Mijn vriendin (B) heeft 25€ betaald voor een uur en ik 20€ voor een halfuur, gezamelijk 45€ dus

@SumSum, dan wil ik ook best verhuizen en bij jou les komen volgen! En tja, dat vind ik dus ook, maar het zal inderdaad even besproken moeten worden. Wat betreft je tweede bericht, als ik dan toch het tarief van een gediplomeerd lesgever moet betalen, vraag ik liever mijn gediplomeerd lesgever, heb haar ook al even een berichtje gestuurd om te kijken of we iets kunnen afspreken, dat ik nu tijdelijk telkens een halfuurtje les volg en zodra mijn financiën verbeteren en de conditie en aandachtsspanne van mijn paardje, dat ik dan overga naar dat uur. Ik wil op termijn zowieso graag les volgen bij mijn gediplomeerd instructeur.

@Poekkie, Het is wel met rijkosten inbegrepen, maar het gaat hier over 10-15km, ik ben zelf afgelopen weekend nog voor 60€ 700km over en weer gereden naar Parijs, dus ik begrijp 100% dat je die er wil uithalen,
maar zoveel is dat echt niet (tenzijn je met een brandstofverslindende wagen rijdt, maar daar horen je vrienden ook niet voor op te draaien lijkt mij?)

@evaval, Wij hebben haar gevraagd wat ze zou vragen om op regelmatige basis leste komen geven, zij stelde 25€/uur voor, dat vonden wij ok. Die eerste keer dat ze ons eventjes les heeft gegeven, heeft ze uiteraard niets gevraagd. Als ik haar er voorzichtig een berichtje over stuurde zei ze wel dat ze voor minder dan 20€ niet over en weer komt .. Dus geen idee hoeveel er "over te praten" valt :/

@Hutcherson, dat is ook niet veel! Hier zijn veel lesgevers wel duurder, de meeste vragen hier echt wel 40€ per uur ..

Jenara
Berichten: 1532
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Tarieven rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 11:01

Even een update, voor de geïnteresseerden,

ik heb contact opgenomen met mijn gediplomeerde lesgeefster en met haar echt een geweldige
deal kunnen sluiten, ik ga de komende tijd zo goed als gratis les kunnen krijgen, in ruil voor mijn
medewerking aan een nieuw ontwerpproject voor haar stal :)
Nu nog proberen om op een zo vriendelijk mogelijke manier dit door te geven aan vriendin A ..

OleJon
Berichten: 2494
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 17:46

Jenara schreef:
Even een update, voor de geïnteresseerden,

ik heb contact opgenomen met mijn gediplomeerde lesgeefster en met haar echt een geweldige
deal kunnen sluiten, ik ga de komende tijd zo goed als gratis les kunnen krijgen, in ruil voor mijn
medewerking aan een nieuw ontwerpproject voor haar stal :)
Nu nog proberen om op een zo vriendelijk mogelijke manier dit door te geven aan vriendin A ..


super geregeld toch

evaval
Berichten: 70
Geregistreerd: 25-02-19

Re: Tarieven rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:23

Wat fijn! ik zou ‘t gewoon tegen je vriendin zeggen hoor, dat begrijpt ze vast wel!

Jenara
Berichten: 1532
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 20:44

evaval schreef:
Wat fijn! ik zou ‘t gewoon tegen je vriendin zeggen hoor, dat begrijpt ze vast wel!


Blijkbaar, helaas niet :/ Heb het echt op een vriendelijke manier laten weten en haar nog bedankt voor de les die ze al gegeven had, want heb er wel veel aan gehad. Heb nogal een botte reactie terug gekregen dat ik dat dan inderdaad maar moet doen, maar dat ze wel M1 rijdt en voor minder dus zeker nooit les zal geven...
Ik laat het er maar zo bij, hopelijk was het gewoon even een frustratiemomentje bij haar en blijft ze er niet aan vasthouden.

Nibbit
Berichten: 10405
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Tarieven rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:52

Maar, je vriendin mag ook zelf weten wat ze vraagt, of jij dat hoog vind of niet, voor minder blijft ze misschien liever bij de kachel? ;) haar keuze.

Fijn dat je een mooie regeling hebt kunnen treffen met je instructrice +:)+

Punz
Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Tarieven rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:20

Hahahahahahahahahaha...Ik rijd ook M1... .Maar mooi dat ik volledig ongeschikt ben als instructrice.
Dat zegt dus niets..

En in vergelijk:
Voor 25 euro per uur heb ik les van een gediplomeerde instructrice/ ex EK ganger / alle ervaring van de wereld...

Kortom: je vriendin heeft voor dat uur in totaal 45 euro gekregen. Veel en veel te veel geld wat mij betreft. Als zij denkt "deskundig" te zijn omdat ze M1 rijd... dan vrees ik dat ze zelf nog heel veel te leren heeft...


Iedereen een Connemara!!


.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:46

Jenara schreef:
evaval schreef:
Wat fijn! ik zou ‘t gewoon tegen je vriendin zeggen hoor, dat begrijpt ze vast wel!


Blijkbaar, helaas niet :/ Heb het echt op een vriendelijke manier laten weten en haar nog bedankt voor de les die ze al gegeven had, want heb er wel veel aan gehad. Heb nogal een botte reactie terug gekregen dat ik dat dan inderdaad maar moet doen, maar dat ze wel M1 rijdt en voor minder dus zeker nooit les zal geven...
Ik laat het er maar zo bij, hopelijk was het gewoon even een frustratiemomentje bij haar en blijft ze er niet aan vasthouden.


Zou natuurlijk ook best kunnen dat het nu tegen valt omdat ze dacht met regelmaat wat bij te verdienen en dit nu gelijk weg valt. Ach ja. Jammer maar helaas. Moet zeggen dat ik om die reden ook wel wat voorzichtig ben om diensten te kopen bij vrienden/bekende. Je wil iemand niet om z'n tenen trappen maar ja dat is soms lastig als ze wat korter bij je staan. Soms nemen ze het te persoonlijk op terwijl dat niet nodig is. De tijd zal het uitwijzen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Jenara
Berichten: 1532
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 10:15

@Nibbit, Uiteraard mag zij vragen wat ze wil! Maar dan moet ze er ook tegen kunnen dat ik dat te veel vind.
Evenveel rechten langs beide kanten uiteindelijk. Ik heb haar ook nooit gezegd dat ze dat niet mocht vragen, alleen gevraagd of ze het zou zien zitten voor minder, zij zegt nee, dus zeg ik ook gewoon dat ik het niet zie zitten, daar hoeft dan toch niemand boos om te worden?
Als ze mij op voorhand had gezegd voor een halfuur 20euro te vragen, had ik ook gezegd "bedankt, maar nee bedankt".

Maar uiteindelijk ben ik inderdaad wel blij, wou zowieso liefst van al bij mijn instructrice blijven.

@Punz, ja dat vond ik inderdaad een beetje onzinnige reactie van haar, maar soit, het zal wel even gewoon frustratie geweest zijn en dan zeggen mensen wel vaker iets raar. Ik laat het er nu maar gewoon zo bij en hoop dat het geen awkward momenten met zich mee brengt in de toekomst.

@Tigra, ja uiteraard, zo interpreteer ik het nu ook, maar vind het nog steeds wel een beetje naar dat ik zo mijn best doe om er vriendelijk over te blijven en goed na te denken hoe ik mijn berichten formuleer, dat ze dan zo bot reageert zonder nuance. Ik ga er in ieder geval nu ook wat meer mee oppassen!

Nibbit
Berichten: 10405
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:44

Jenara schreef:
@Nibbit, Uiteraard mag zij vragen wat ze wil! Maar dan moet ze er ook tegen kunnen dat ik dat te veel vind.
Evenveel rechten langs beide kanten uiteindelijk. Ik heb haar ook nooit gezegd dat ze dat niet mocht vragen, alleen gevraagd of ze het zou zien zitten voor minder, zij zegt nee, dus zeg ik ook gewoon dat ik het niet zie zitten, daar hoeft dan toch niemand boos om te worden?
Als ze mij op voorhand had gezegd voor een halfuur 20euro te vragen, had ik ook gezegd "bedankt, maar nee bedankt".


Tuurlijk, helemaal mee eens, jammer dat ze er zo op reageert.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers