Bootcampen, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Bootcampen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-19 16:22

Ik kon nog geen topic vinden over bootcampen op bokt, dus bij deze! Ik doe het sinds een week of 10, in de zomer wielren ik doorgaans, maar in de wintermaanden heb ik daar geen zin in. Bootcampen leek me wel wat, ook omdat ik krachttraining altijd wel leuk vind om te doen.

Nog meer bootcampers op bokt?? :D


Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:41

Present. Al weer een jaar of drie. Fijn vanwege de mix cardio / kracht, en ik doe ook graag zgn power bootcamp (met extra attributen zoals gewichten, boomstammen...) om net dat extra beetje op te zoeken.
Heerlijk buiten, weer of geen weer maakt niet uit. Warm krijg je het toch wel :+

Ik woon in een groene omgeving dus de trainingen zijn in het bos of op de hei. Alleen jammer dat de avonden in de winter te donker zijn daarvoor; dan wordt het "slechts" een park of andere meer urban omgeving.

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

Sting
Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Bootcampen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:48

Ik doe het zo af en toe. Er zijn meerdere groepjes hier in de omgeving, maar nooit echt leuke aansluiting kunnen vinden. Bij 1 groep voel ik me wel thuis, maar die is op 8 km afstand en ga ik dus niet wekelijks heen. Wel vind ik het superleuk om weer te gaan, dus wie weet train ik daar weer wat vaker de komende tijd. Normaliter ben ik vooral hardloper en soms wielrennen.

Mariska_3
Berichten: 60
Geregistreerd: 03-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:03

Ik ben vorige week begonnen met bootcamp. Doe al 1 a 2x per week aan hardlopen maar wilde ook wat andere spieren trainen. bootcamp beviel mij prima dus heb gelijk een strippenkaart gekocht. Jammer dat ik qua leeftijd wat buiten de groep val (lees iedereen rond de 25-35 en ik 54) maar qua conditie niet dus ga gewoon door.

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Bootcampen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-19 20:46

Wat leuk dat er al reacties zijn! NoeskaMoos, oeh, in het bos lijkt me echt heerlijk ja. Hoewel een park ook prima kan zijn. Bij ons is het ook met gewichten en tractorbanden etc.

Wij bootcampen bij een meisje die achter het huis van haar ouders op een groot grasveld les geeft. Daar heeft ze een tuinhuis gezet met allemaal gewichten, matjes, etc etc. Op het veld staan ook een monkeybar en een squatding (bord achtig iets). Ik vind het zelf echt super fijn dat ik niet midden in een park of op een dorpsplein oefeningetjes hoef te staan doen.

Heeft er iemand trouwens tips voor een prettig regenjasje voor het bootcampen? Ik loop echt vast op wat niet stervensduur is maar wel iets waar je je goed in kunt bewegen..

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:53

Haha zo'n park is ook wel even wennen hoor, je voelt je in het begin een beetje een idioot om in de openbare ruimte op de grond iets te gaan doen :')
Maar gelukkig is dat tegenwoordig hartstikke normaal. Wij zijn echt niet het enige clubje dat in de winter in het park bezig is. Al klinkt jullie lokatie wel handig zo!

Ik heb een regenjasje van de Decathlon, eigenlijk bedoeld voor fietsers. Betaalbaar en een soort van waterdicht (hij gaat al een paar seizoenen mee, en ik mishandel hem nogal eens door hem ook als matje te gebruiken... Misschien eens tijd voor een nieuwe :+ ). Zitten ook reflectoren op als je een stuk over de weg zou moeten, meteen handig voor hardlopers.
Waar ik met regen nog veel blijer mee ben: een waterdicht petje. Houdt de regen uit je gezicht. Nat worden gaat toch wel gebeuren, maar ik vind zo'n petje echt een verschil maken. Ook Decathlon :D

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

prulletje
Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Bootcampen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:24

Leuk dat hier een topic over is! Ik doe ook veel bootcamp/outdoor workouts. Voornamelijk bij twee groepen die heel gezellig zijn, leuke trainers en afwisselende workouts. Bij de ene groep is het HIIT gericht, de andere groep is klassiek bootcamp.

Lijkt me heerlijk als je een echt bos hebt om in te trainen! Ik train meestal in parken hier in de buurt. Heb er trouwens geen last van als mensen soms eens blijven staan kijken, maar er zijn hier in de stad zoveel van dat soort groepen dat weinig mensen er nog aandacht voor hebben.

Hier ook weer op zoek naar goede kleding voor de minder zonnige maanden. Mijn doel is om in ieder geval twee keer in de week buiten te blijven trainen, ongeacht hoe koud of nat het is. Vanavond staat er ook weer een bootcamp op het programma :) .

Josien_
Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bootcampen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:48

Wat leuk zo'n topic!
Ik bootcamp al jaren bijna elke zaterdag. Wel al eens gewisseld van clubje maar het is nog steeds leuk.
Wij gaan wel op pad door de wijk, in het bos en op het grasveld. Daardoor de meeste oefeningen gewoon met eigen gewicht.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Bootcampen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 17:10

Wat is precies het verschil tussen HIIT en klassieke bootcamp prulletje?

Dank voor de goede tips Noeska, ik ga binnenkort maar weer eens naar de Decathlon :j

Hier gisteravond weer geweest.. Was weer een pittige training, ze had een heel circuit opgezet waarin alle spieren wel aan bod kwamen. Ik voel het best wel vandaag :+

Sting
Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Bootcampen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:14

Ik gebruik in de regen mijn hardloopspullen, dus kan je niet echt helpen aan een jasje.
Het grootste nadeel van trainen in de openbare ruimte vind ik de hondendrollen... Ook op plekken waar het echt niet mag vind je ze terug en dat vind ik best smerig als je moet opdrukken oid.

prulletje
Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:51

Renee1991 schreef:
Wat is precies het verschil tussen HIIT en klassieke bootcamp prulletje?


Bij de HIIT krijgen we een hartslagmeter om, de intervalls zijn kort en heftig, en het doel is om een zo groot mogelijk deel van de workout boven 81%, liefst boven 90% van je maximale hartslag te zitten. We zien ook live op een scherm op hoeveel procent we zitten. Een super tof concept, na de training krijgen we per mail een schema waarop het hele verloop nog eens te zien is, plus hoeveel kcal we verbrand hebben, welke maximale hartslag enzovoorts. Regelmatig loopt de trainer ook nog even de resultaten door om de voortgang te bespreken.

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Bootcampen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-19 16:19

Hier helaas afgelopen week niet gegaan, vreselijke last van duizeligheid.. Op m'n rug liggen voor buikspieroefeningen gaat hem dan niet worden.
Ondanks dat ik maar eens per week ga, vind ik het wel grappig om te merken dat ik er van baal. Het doet toch wel iets goeds.

prulletje
Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Bootcampen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:53

Dat is naar! Gaat het inmiddels weer bezig met de duizeligheid?

Hier staat vanavond outdoor HIIT op het programma, heerlijk met dit weer :) . Ik merk dat ik de laatste tijd echt goed bezig ben. Ik word strakker, gespierder, meer uithoudingsvermogen... *\o/* . Goed voor de motivatie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, aisie, Fly_high, miezelke, Sanne_zepp en 150 bezoekers