Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:50

En de tarpons voeren bij Islamorada (op weg naar Key West). Dat moet je ook echt niet overslaan. En snorkelen bij Key Largo.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-19 11:42

Fitzroy schreef:
Nog steeds vraag ik me af waarom je de Gulfcoast helemaal over slaat?
Napels, Fort Myers, Sanibel en Captiva Island, Sarasota enz. Persoonlijk vind ik dat veel en veel mooier dan de Oostkust van Kennedy SC naar beneden.


Hoi

We doen natuurlijk een groot rondje, en om rond te raken, kunnen we niet overal stoppen. Ik wil graag naar Key West. Maar goed dat je het noemt, ga er nog eens kritisch naar kijken.

Snorkelen heb ik nog nooit gedaan, gaat ook op het lijstje. Hoop dit weekend weer wat te kunnen boeken, maar het is zoooo pokkedruk momenteel bah!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:15

Ik wilde hetzelfde vragen als Fitzroy. Dit mag je toch niet missen? <3

[ img ]

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Frensie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 13:02

Ik ben op dit moment in Florida, op Anne Marie Island vlakbij Tampa. Hier op het noordpunt van het eiland leeft een groep dolfijnen die zich graag bij de pier laten zien om vis te jatten van de vissers.
Geen idee hoeveel kans je hebt op het spotten van dolfijnen op de andere locaties waar je allemaal heen wilt gaan, dus mocht het daar niet gelukt zijn... Op het eiland heb je ook de mooiste zonsondergangen.

[ img ]

http://www.paardenhondinbalans.nl
Osteopathie voor dieren
Sunny (Far Ute Rising Sun, 2013)
Zoey (LC Tecum Zodiac Sign, 2019)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 13:08

Heb op Sanibel een dolfijn gespot :+: zo tof!
Hier is het bijna zover :D van het weekend mijn koffer inpakken :+:

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-19 13:30

Goeie tips dank je!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 17:07

Op Sanibel zwemmen er altijd dolfijnen vlakbij het strand bij de vuurtoren. Tenminste, tot nu toe heb ik ze daar altijd gezien.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 22:24

We zijn weer een stukje verder. Ik heb nu een ticket voor bush gardens geboekt inclusief de avond want we zijn er op Halloween :D als het te druk is geen nood, we hebben een pas die 4 dagen geldig is. Overnachting voor en na de eerste dag in bush gardens is geregeld.
Daarna wil ik nog graag zwemmen met zeekoeien maar we hebben daar en voor tampa dus nog wat vrijheid.
op jullie aanraden hebben we nu 4 overnachtingen open gelaten. We gaan ter plekke kijken wat we graag willen doen. Wrs dus niet meer veel noordelijker dan crystal river en Orlando.

Edit: en oké huurauto herboekt. Met mijn korting nog een keertje voor een dikkere bak gegaan haha.
En de esta aangevraagd!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 00:01

Je zou nog met een airboat of een watervliegtuigje kunnen gaan. Net boven Orlando. Met de airboat heb je nog kans om gators te spotten :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Drogon
Berichten: 618
Geregistreerd: 16-02-14
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 00:15

Ik zit net een week in Florida, Deland! We zijn gisteren naar Disneyworld, Magic Kingdom geweest. Was heel erg mooi maar ik raad sterk aan om fast passes aan te schaffen. Wachtrijen waren aan het begin van de dag ongeveer 20 minuten maar na 11 uur waren bijna alle wachtrijen 50 minuten of langer. De populaire attracties konden zelfs oplopen tot 2 uur of meer. Dat was wel erg zonde.

Van de week ben ik wezen kajakken in de blue spring state park. Ik heb 2 alligators gezien, een heleboel gars (ik weet even niet hoe die vissen in het nederlands heten) en een aantal schildpadden. We hebben met heel veel geluk 1 manatee mogen zien. Er werd ons verteld dat die in deze tijd van het jaar eigenlijk niet te zien waren. Ze zijn er vooral van november tot april. De ene die wij zagen was een verdwaalde die ook nonstop in de gaten werd gehouden door een manatee observer.

We zijn ook nog met een tour boat de rivier over geweest. Dat vind ik ook echt een aanrader. Kostte een tientje pp. en de tour guide vertelde heel veel leuke feitjes. Ook hebben we hier nog een alligator op het land gezien, dat was ook zeldzaam want die bleven in deze tijd van het jaar vooral onder water.

Morgen gaan we naar Universal studio’s! Daar hebben we wel fast passes voor gelukkig. Ben benieuwd hoe dat is! :))

Choosing to forget or ignore what's happening around the world does not make those things stop happening, it makes us ignorant.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 00:24

Heeee Drogon! Ik ga morgen weer naar Magic Kingdom ;) vandaag naar Epcot geweest. Nu weer in mijn hotel.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Drogon
Berichten: 618
Geregistreerd: 16-02-14
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 01:28

Keet schreef:
Heeee Drogon! Ik ga morgen weer naar Magic Kingdom ;) vandaag naar Epcot geweest. Nu weer in mijn hotel.


Supervet! Was epcot leuk? Wij gingen alleen naar Magic Kingdom omdat het best een stukje reizen is vanaf waar wij verblijven. Animal kingdom had ik ook wel willen zien. Iets voor de volgende keer. :D

Choosing to forget or ignore what's happening around the world does not make those things stop happening, it makes us ignorant.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 01:34

Epcot is heel bijzonder. Veel non Disney achtige dingen. Al betrekken ze steeds meer karakters bij het park. Zelfde bij Animal Kingdom. Daar ben ik zondag geweest.

Morgen nog een keer naar MK en dan weer naar huis :(

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 01:45

Ben je deze toevallig nog tegen gekomen? Ik vind haar echt briljant! _O-

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 06:48

poes schreef:
We zijn weer een stukje verder. Ik heb nu een ticket voor bush gardens geboekt inclusief de avond want we zijn er op Halloween :D als het te druk is geen nood, we hebben een pas die 4 dagen geldig is. Overnachting voor en na de eerste dag in bush gardens is geregeld.
Daarna wil ik nog graag zwemmen met zeekoeien maar we hebben daar en voor tampa dus nog wat vrijheid.
op jullie aanraden hebben we nu 4 overnachtingen open gelaten. We gaan ter plekke kijken wat we graag willen doen. Wrs dus niet meer veel noordelijker dan crystal river en Orlando.

Edit: en oké huurauto herboekt. Met mijn korting nog een keertje voor een dikkere bak gegaan haha.
En de esta aangevraagd!

Vlakbij Crystal River ligt Homosassa en daar kun je ook airboaten met dezelfde company die de manatee snorkeltours aanbiedt. Ook echt de moeite waard!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 15:14

Ah goeie tip dank je!

Fast passen ga ik deze week even uitzoeken. We doen genoeg parken ik ga niet elke dag nog eens heel erg veel bijleggen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:46

Bij Disney krijg je er 3 plus 1 gratis per dag per park :) kan je via de Disney experience app regelen

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 23:26

Inmiddels wat fastpassen voor Disney gereserveerd. Het wou eerst niet lukken helaas dus heb geen ticket voor avatar. Maar goed moet wel lukken. Ik twijfel nog steeds of we Hollywood studio’s of epcot gaan. Sowieso beginnen we met magic kingdoms, dan animal kingdoms en dan zien we wel wat we doen met dag 3.

Voor bush gardens en universal studio’s heb ik nog wel wat inleeswerk :D pretparken goed voorbereiden is altijd zoveel werk :’)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 07:12

Ik vond animal kingdom de minste :+
De rijen bij de avatar dingen zijn enorm! Heb de navi river journey gedaan en gelukkig had ik een fp en had ik er niet 130 min voor gewacht

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Mars
Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 07:54

Busch gardens is super! Kijk zeker even of je de kangaroes kunt voeren, dat is tussen bepaalde tijden. Erg leuk om te doen, zulke lieve en rustige dieren, en super zacht :)
[ img ]

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:10

Keet schreef:
Ik vond animal kingdom de minste :+
Wij ook!Universal studios en epcot beide vele malen leuker

Insta: ArtbyEvaRoeters

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:24

Magic Kingdom blijft mijn favoriet :+:

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-19 09:52

Animal Kingdom wil ik wel echt heen. Blijft lastig kiezen wel haha.
Voor navi River heb ik een fast pass, flight of passage dan maar mikken op rope fall.

Ik heb er zooo zin in. Nog een weekje!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:08

Ik vond de achtbaan legend of nog wat erg tof. En de animatie experience in rafikis outpost :) en de vogelshows en de lion king show

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-19 10:22

Everest hebben we ook fast pass voor :j en lion king wil ik ook doen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clairtje_Sun, douschka, Furst, Joesje, Lian, LouLouB, purny, redbutton, roosjenat, Sannek90, SennaS, siloux, Utixo en 62 bezoekers