Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 23:09

Ik ben 2x naar Avoriaz geweest en vond dat echt een heel tof gebied.

Spullen mee is natuurlijk geen probleem, er zijn zoveel mensen die hun eigen spul meenemen. Je kan altijd even bellen met de organisatie waar je mee gaat reizen als je vragen hebt.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 00:28

Hier een dubio.. ik kan 25 januari mee met de vereniging met allemaal studenten naar La Plagne in Frankrijk, heel goedkoop, maar ik heb echt een hekel aan Frankrijk of zelf met een vriendin boeken naar oostenrijk. Vorig jaar geluk dat ik in Mayrhofen veel skileraren kende maar vind met z’n tweeën toch best ongezellig eigenlijk... Moeilijk.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:44

Ik zou gewoon gaan. Niks mis met frankrijk. Aardige mensen, goede pistes.

Voor ons hier weer wat duidelijk. Kerst/oud en nieuw Flaine tenzij slecht weer is.

En en en *\%/* *\%/* hij kwam weer voorbij met flinke korting. <3 de allerlaatste kamer. Zelfde hotel maand eerder dan dit jaar. Herkansing hopelijk zonder longontsteking. Week Levi. <3

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Hilli
Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:50

Jadeleigh263 schreef:
hi allemaal!

Kan iemand mij vertellen hoe Fügen / hochfugen / Kaltenbach is in Oostenrijk en heeft iemand ervaring met Les portes du soleil Morzine / Chatel / Avoriaz in Frankrijk?

Wij hebben deze plekken op het oog, aangezien dit (redelijk) grote skigebieden zijn en ook nog eens wat lager in prijs. Geld is voor mij geen probleem, maar mijn vriendin wilt niet te veel uitgeven.


Verder vroeg ik mij af of er mensen zijn met ervaring met treinreis/ busreis en vliegtuig en het meenemen van eigen spullen. Hier zitten wij ook nog er over te twijfelen, aangezien ik mijn eigen ski spullen heb en deze graag wil meenemen, maar dit misschien onhandig is aangezien we geen eigen vervoer hebben. Iemand ervaringen hiermee? Ik hoor het graag!

Ik ben in meerdere keren in beide gebieden geweest en het ligt er een beetje aan wat je verwacht.

Voor mij als snowboarder gaat de voorkeur uit naar Fügen/Kaltenbach, zowel vanwege de kwaliteit van de (sleep)liften als het feit dat er minder glijpaden zijn. Als skiër zou me dat denk ik minder uitmaken. Je kunt uitgebreide tours doen in beide gebieden en er is afwisseling genoeg. Wel kan het beiden druk zijn als je in een echte vakantieperiode zit.

Met de bus of het vliegtuig is inderdaad sjouwen met je spullen, maar als je je laat wegbrengen naar het vertrekpunt van de bus valt het mee. Daarna is het misschien nog een keer sjouwen tijdens een overstap (als je die al hebt) en je wordt voor of vlakbij je hotel afgezet. Echt wel te doen dus.

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:07

Ik ben 1x met de bus geweest incl eigen spullen en dat was prima.

Portes du Soleil ben ik 1x geweest. Mooi afwisselend gebied waar je je prima kunt vermaken. Als ik ooit weer zou gaan zou ik richting morzine gaan, daar kun je aan 2 kanten een skigebied in.

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:50

Bedankt voor jullie reacties!

Na wat tobben en na het een grondige zoektocht zijn wij alleen 180 graden omgedraaid, en het wordt (waarschijnlijk) Kaprun / Zell am see en dan, voor mij althans, zeer onverwachts wordt het een busreis.

Er was een goede aanbieding naar Kaprun bij TUI, vliegen zou toch lastig en duur worden ivm met mijn eigen skispullen en bijzondere bagage + extra ruim bagage boeken. Treinreis leek ons ook heel leuk, als het maar niet met de bus zou zijn, maar na goede informatie hebben we hoogstwaarschijnlijk toch, geheel onverwachts, voor de busreis gekozen. :')

De reis staat nu onder optie Voor ons, aangezien mijn vriendin niet mee kon jaar TUI.

Mochten we de reis boeken dan zitten we op loopafstand bij de lift en het centrum, en sinds dit seizoen ( dacht ik!?) is de skipas ook geldig voor skicircus Saalbach, Hinterglemm, Fieberbrunn, leogang waar ik zelf eerst altijd aan het skiën was, dus dat vind ik erg leuk!

Ik vind het wel erg spannend, een bus reis en zonder de vader van mijn exvriend, hij was namelijk skileraar en nam mij mee op alle pistes, en nu ga ik alleen met een vriendin. :wow:


Zijn er nog meer mensen die naar Kaprun of Zell am see gaan?

Loke bo duna, bo ta haña ∞
Biba e momentu ♥

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:04

Ik ga 28 febr naar zell am see :j ook voor de eerste keer dus ben benieuwd.
Er is inderdaad een nieuwe lift die die skigebieden verbind, die is sinds nu volgens mij.
Voordeel is dat vanwege de gletsjer, het lekker sneeuwzeker is.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Yesterday
Berichten: 2600
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:29

Leuk een topic over wintersport!
Ik ben ook een beetje aan het oriënteren voor een "goedkope" skivakantie, we hebben de mogelijkheid om buiten de vakantieperiode om te gaan. Afgelopen jaar 4 dagen wezen skiën in Ehrwald, goed te doen qua afstand voor dit aantal dagen. Nog een jaar Ehrwald zien wij niet zo zitten, het gebied kennen we nu wel goed genoeg en wat anders lijkt ons ook leuk.
Iemand een tip voor een leuk gebied met voornamelijk blauwe en rode pistes wat goed in 1 dag te rijden is? We willen weer 3/4 dagen skiën. :)

<3

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:48

Waar wij naartoe gaan is nog dichterbij. Je kunt kijken voor Damüls Mellau. Ongeveer 100km aan pistes. Of een klein gebied ernaast de Diedamskopf. 25 km aan pistes maar wel echt zaaaalige pistes.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:12

Kwam mezelf tegen op youtube. Hihi in Flaine afgelopen winter. Zou eigenlijk zitski les zijn, maar na een uur die gestopt ivm lopende band ellende. Tweede uur geworsteld met priveles. Toffe man die normaal de handiski doet. Jaren ervoor al met hem zittend in bakje de pistes afgeweest. :)) Ik zie mijn heup meteen fout gaan. Door de kniebrace lukken dingen niet zo lekker. Hoop geleerd, was voor hem ook even zoeken wat gaat en wat niet. Teveel druk is au, te lange druk is au. :P

https://youtu.be/jU8CG7c8-O0

Zo n zin in weer, kan niet wachten *\o/* . Vooral omdat de plannen langzaam vastliggen. Voor rond de kerst Willen we eerst naar zuid province alpen Risoul, ken ik van de zomer. Klein plaatsje veel groene langere afdalingen. Super voor beginners en toch uitdaging voor gevorderden. Mocht het geen skiweer zijn is monaco en nice om de hoek. :P Daarna terug naar Flaine, hopelijk is deze leraar er weer en dan paar lessen meepikken weer. Ik leer zoveel van hem. :j

En natuurlijk Levi lapland. Hoop nu eens vakanties zonder longontsteking. Vorige keren ziek kunnen toekijken vooral. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:50

Wat leuk dat je dat filmpje hebt gevonden! Klinkt als erg leuke plannen voor de winter.

Wij zijn nog steeds in discussie over een 2e wintersport ja of nee. (Willen wel maar moeten eigenlijk ons geld uitgeven aan andere dingen).

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:56

Waar willen jullie nog heen?

Gelukkig kunnen we camper meenemen. Scheelt flink in kosten. Flaine wel appartement weer ivm geen stroom daar op camperplek. Risoul zien we wel, omdat we eerder gaan kunnen we daar nog alle kanten op. Is er erg goedkoop, je kunt appartement al vinden voor 20 euro meer dan de skipas per week in die periode :') . En camperplaats als kan in de buurt.

Levi hebben we echt geluk gehad, goedkoper dan vorige keer zelfs. Daarmee komen we zelfs in totaal bijna lager uit als de eerste keer in zell am see. :') maar dat was volpension met kerst en dat was al minder dan de helft van orginele prijs of zo :P

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 02:21

Voor mij is vandaag het skiseizoen begonnen!
Ik heb mijn nieuwe ski’s uitgetest in Keystone, of het de perfecte ski’s zijn twijfel in nog over maar ik mag ze nog een paar keer testen.

[ img ]
[ img ]

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:03

Hee hoe kan dat nou? Jaloers al. Lekker in de sneeuw. Heerlijk

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

sanie22
Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:05

Ziet er goed uit Dizzy!

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 15:26

Het is in de Rocky Mountains.
Het ski seizoen begint hier in in November, dan gaan de eerste pistes open en eind deze maand zijn bijna alle gebieden open.
Het seizoen ik ook enorm lang, er kan hier soms tot Mei geskied worden :)

sanie22
Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:14

Ik kende het gebied niet, heb het even gegoogled. Wat heerlijk om zo'n lang skiseizoen te hebben!

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:42

Aargh jaloers. Heerlijk groot deel van jaar skieen geluksvogel

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:01

Tellen jullie ook al af? Ik vertrek in de week van 11 t/m 19 januari net als vorig jaar naar La Plagne om m’n verjaardag op de ski’s te vieren.

Merk wel dat met mijn geringe ervaring een blauwe piste daar eerder lichtrood leek, maar met privélessen ging het prima en ik hoop (weet niet of dat daadwerkelijk ook zo is) deze week qua ervaring en techniek weer wat stappen vooruit te maken. Zijn er nog andere bokkers die bekend met de pistes zijn in La Plagne? Nog tips voor niet al te moeilijke pistes?

En voor degenen die ook al wintersportplannen hebben, waar gaan jullie naartoe in 2020?

Gelooft nog steeds in sprookjes

Joltsje
Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:55

jaaa nu echt aan het aftellen. deze week even met de vriendinnen zitten om alles door te nemen en eventueel nog ff airbnb te boeken voor onderweg.

we gaan van 16 tot en met 21 januari naar Hinterglemm

Be your best self

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:20

Heel erg aftellen ;) aantal nachten tot vertrek kan ik af met mijn duimen. Aantal nachten tot sneeuw een hand :D

Eerst Risoul veel blauw en lange groene pistes. Daarna weer Flaine. Vooral benieuwd of ik vooruit ben gegaan. Misschien daar een priveles weer.wax gaat mee.

En volgend jaar 2020 Levi en mogelijk nog Winterberg als weer en tijd meewerken. Kortom zeker 3 weken skieen en misschien nog weekend/losse dag

Hoop nu gewoon zonder ziekworden vakantie te hebben.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:32

Hier is het ski seizoen echt begonnen, steeds meer pistes zijn open. Inmiddels ben ik ieder weekend wel een dag aan het skiën.

De sneeuw kwaliteit is hier heel anders dan in Oostenrijk, de hele dag goed. Zo goed als geen ijzige plekken en soms zelfs een goede poeder laag.

Dit was afgelopen weekend in Breckenridge. Mooie brede pistes, fijn wanneer je nog niet zo ervaren bent maar ook heerlijk om te skiën als je dat wel bent.
[ img ]
[ img ]

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:05

O ja het loont om naar Buitensport four seasons te gaan. Die worden intersport en veel skispullen 20/50/70% korting. Net nieuwe schoenen gekocht. 100 euro :oo . Mannenmodel halve maat kleiner dan ik nu heb. Zitten hetzelfde. *\o/* Oude kunnen nog een seizoen mee en dan zijn ze op kwa bindingrand, waren natuurlijk al tweedehands.

Staan ook leuke snowboard sets met bindingen voor 150/175 euro, skies enz. Kleding heel beperkt nog.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:57

lshannah schreef:
Tellen jullie ook al af? Ik vertrek in de week van 11 t/m 19 januari net als vorig jaar naar La Plagne om m’n verjaardag op de ski’s te vieren.

Merk wel dat met mijn geringe ervaring een blauwe piste daar eerder lichtrood leek, maar met privélessen ging het prima en ik hoop (weet niet of dat daadwerkelijk ook zo is) deze week qua ervaring en techniek weer wat stappen vooruit te maken. Zijn er nog andere bokkers die bekend met de pistes zijn in La Plagne? Nog tips voor niet al te moeilijke pistes?

En voor degenen die ook al wintersportplannen hebben, waar gaan jullie naartoe in 2020?



Heey! Wij gaan ook naar La Plagne, maar dan 1 week eerder! :). Wij vertrekken 4 januari en komen de 11e weer thuis. Eerste x daar, dus geen ervaringen met de pistes! Ben wel benieuwd.

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:44

Ik ga ook naar La Plagne! Grappig :D ik ga dus 25 januari :') maar wij gaan met SkiFest met de vereniging en daar gaan dan heel veel verenigingen in Nederland mee heen. Heb ook voor 35€ de uitbreiding voor Les Arcs, Paradiski volgens mij. Ik las op internet dat La Plagne echt een super easy gebied is en Les Arcs wel echt nodig is als je gevorderd bent? Op wintersport volgens mij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, Blue_flower, Eskimo, hedwig1, Jane808, Luzerna, mvdende, Tatjanaa en 71 bezoekers