mijn eigen dochter rijd paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mylovies
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-10-19

mijn eigen dochter rijd paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 13:02

Wat ik vandaag heb meegemaakt, blijf ik me hele leven herineren denk.

Mijn dochter Jolie van 1 jaar oud wilde suuuper graag paardrijden op de shet Lola. Ik en mn man vonden het nog klein beetje eng. Wat als er iets mis gaat? Maar gelukkig is Lola de braafste shet die je kan hebben.
Na 1 weekje hebben we Jolie er op gezet. Beugels super kort en teugels in een knoop. Ik liep er natuurlijk wel naast. Stiekem toch wel beetje trots. Jolie vond t geweldig. Zelfs een klein drafje gedaan, maar toch snel gestopt daarmee (jolie hobbelde heeeel erg).

Woensdag gaat Jolie weer.

Mijn zoon van 3 vind paardrijden ook wel leuk. Maar naar voetbal gaan zn interesses meer. Maar hij houd wel ssuperveel van Lola.

Dit moest ik even kwijt, haha.


Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: mijn eigen dochter rijd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:08

Ik zou dat ook doodeng vinden hoor! Maar ik neem aan dat je haar continu vast houdt, het korfbeugels zijn en ze een helmpje op heeft? Altijd leuk voor mams wanneer de kids ook het paardenvirus dragen :D

Don't take anything for granted

mylovies
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-19 16:13

Lukasje schreef:
Ik zou dat ook doodeng vinden hoor! Maar ik neem aan dat je haar continu vast houdt, het korfbeugels zijn en ze een helmpje op heeft? Altijd leuk voor mams wanneer de kids ook het paardenvirus dragen :D


Ja zeker. Korfbeugels, cap en zelfs een mini body protector

Echt heerlijk om te zien dat het paardenvirus bij mn dochter is gekomen

Pluttersput
Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Re: mijn eigen dochter rijd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:17

Heerlijk he? Hier een bijna 3 jarige die sinds een half jaartje wat interesse laat zien. Ze wil af en toe er op zitten, en is ook al een stukje mee geweest op de sulky. Natuurlijk ook allemaal met de nodige bescherming. Maar heerlijk gevoel he!

Brainless
Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: mijn eigen dochter rijd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:23

Ik heb 3 kinderen waarvan er nog maar 1 het wat leuk vind.
De andere zien de paarden liever vertrekken :+
Mijn jongste (nu 16) rijdt niet meer, maar helpt wel regelmatig met de verzorging.
Zo heb ik de paardjes mooi voor mij alleen *\%/*

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Marisje76
Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: mijn eigen dochter rijd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:39

Met het risico om heel b9kt over me heen te krijgen..Sorry maar ik vind 1 jaar welk heel erg jong. Zo'n lijfje is er n iet op gemaakt om op een pony te zitten. Het kan net zelf rechtop blijven zitten en lopen ...

Maar goed voor jou snap ik dat het leuk is om te zien dat ze het leuk vind. Ikzelf zou het persoonlijk niet zo heel vaak doen

tessyke
Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: mijn eigen dochter rijd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:46

1j kan prima als je het kindje even vasthoud en iemand anders houd de pony vast.
Ik zou het enkel niet alle weken doen, met de 3jarige zou ik het trouwens ook niet wekelijks doen :)

Ik ben zelf geen moeder maar ik zou nooit het risico nemen met het beendergestel van mijn kinderen, daarom dus niet vaak op pony's tot ze 5 à 6j zijn. :)
Mijn neefje van bijna 6 jaar heeft wel een aantal keer op een pony gezeten maar als het 3x op een jaar was, was het al veel. ;)

Inspiratieloos....

Babootje
Berichten: 26020
Geregistreerd: 25-06-05

Re: mijn eigen dochter rijd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:25

Af en toe op een paard zitten kan voor zo'n ukkie echt geen kwaad. Dat is een echt achterhaalde gedachten. Mijn dochter begon met 4 jaar te rijden 2 x per week les van een halfuurtje. Ik denk dat de TS de risico's zelf wel goed kan inschatten.

Pluttersput
Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Re: mijn eigen dochter rijd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:15

Die 3 jarige van mij zit er denk ik 1x in de 2 weken, 1x in de maand een kwartiertje op :D het houdt niet over, maar ik ben evengoed een erg trotse mamma!


mylovies
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-10-19

Re: mijn eigen dochter rijd paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 15:08

Nee precies, woensdag gaat Jolie dus weer. Maar dan wacht ik even een paar weekjes, want Lola gaan we beleren voor de kar. Hoe leuk?
Ik heb er echt zin in.
Vandaag is de kar ook binnengekomen, al dat andere spul had ik al.

Natuurlijk weet ik dat ik het niet te vaak
Moet doen, maar ze wilde het zooo graag. En ik liep er toch naast. 20 minuutjes maakt toch niet uit?

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: mijn eigen dochter rijd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:21

Ik vind 20 minuten ook erg lang.
Je zal het niet dagelijks doen. Maar 20 minuten..... poeh.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Re: mijn eigen dochter rijd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:24

Ik dacht dat het ook niet zo goed is voor de heupjes van jonge kinderen. Het is een onnatuurlijke stand + druk op die leeftijd. Als ik het mis heb, hoor ik het graag.

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived

Marsie2
Berichten: 151
Geregistreerd: 07-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:27

Klopt inderdaad wat Britt hierboven zegt, dus niet te vaak en niet te lang doen, anders kan ze er last en pijn van krijgen, maar zo nu en dan kan geen kwaad, leuk dat ze er plezier in heeft. Op het karretje kun je natuurlijk wel mooie ritjes met haar maken :)

Diddykong
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-05-12

Re: mijn eigen dochter rijd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:46

Oh wat leuk! Is je dochter echt net 1 of eerder richting de 2? Want de mijne kan echt alleen "rijden" met iemand die erbij zit. Dus met haar zusje gaat prima, maar los kan ze net op haar hobbelpaard zitten :+. Maar ze is ook pas 14 maanden. Ze loopt net 4 weken. Over een half jaar is ze nog steeds 1 natuurlijk, maar ik denk dat het dan beter zou gaan. Ik vind t leuk. En knap :D.

Salsa
Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:04

Super leuk als je dochter interesse heeft. Die van mij is bijna 8 en rijdt nu sinds kort een half uur per week.

Met een uk van 1 zou ik het houden op maximaal 5 minuutjes stappen per week. Je geeft zelf al aan dat ze in draf enorm hobbelde. Bedenk je wel dat kindjes van die leeftijd uit veel meer kraakbeen bestaan. Botten moeten nog verkalken. Zeker de ruggengraat en nek en heupen zijn niet stabiel genoeg om die klappen op te vangen.(kindjes mogen officieel daarom pas met 11 maanden in een fietstoel omdat nek en ruggengraat nog niet sterk genoeg zijn)

Ga lekker met de kindje borstelen en tutten met je pony en laat het rijden voor die paar minuutjes bestaan uit knuffelen. Stilstaand erop zitten is ook al leuk.

Veel plezier!

Andreeaa
Berichten: 811
Geregistreerd: 04-03-10
Woonplaats: Hongarije

Re: mijn eigen dochter rijd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:21

Er bestaat een soort van rieten mandje voor op een pony. Speciaal voor die hele kleintjes. Zit volgens mij zelfs een riempje om ze vast te zetten.
Google maar eens op saddle basket for horses.
Die zou ik ook graag willen hebben, maar ze zijn best prijzig voor een paar keer te gebruiken.
Mijm dochtertje nu 2 is helemaal dol op paarden. Ik ging wel eens een stukje zonder zadel stappen met haar voor mij. Dat vond ze helemaal geweldig.

1 september 2014❤1 mei 2017❤22 april 2022❤
www.happymamalife.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers