Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:36

Gefeliciteerd!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-19 17:57

O wauw wat een goede sightings weer!! Benieuwd naar de foto’s hoor.

En nog eens congrats met de vergunning!!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:43


"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:58

Oh leuk zeg! Ik wil ook weer terug!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-19 15:13

Heel leuk! Wij hebben dat toen overgeslagen die dag, beetje spijt van.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:25

poes schreef:
Heel leuk! Wij hebben dat toen overgeslagen die dag, beetje spijt van.


Wij ook, maar hier geen spijt. Wel hele mooie foto’s zeg!

Bij mijn oom en tante lagen die dieren zo wat in de achtertuin, wat een stank zeg -O-

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:23

Nog een paar van de flamingo's in Walvis
Thanks dames, ben er ook erg blij mee. Wordt tijd dat we eens wat gaan inlijsten en in huis hangen, heb inmiddels zoveel wild life foto's!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:35

Ik heb gevlogd!



Enjoy :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:24

Prachtige foto’s, Iris! <3 Wil zooooo graag weer terug, maar dat zit er iig tot volgend jaar niet in.

Nyaleti
Berichten: 5997
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:09

Mooie foto's Iris! Vlog ga ik zo eens bekijken, altijd leuk :)

Is er hier iemand in Marokko geweest? Het is dan wel een hele andere kant op maar het blijft Afrika. Ik zou hier graag met een vriendin naar toe willen. Een nacht of 2 in de woestijn en voor de rest uitrusten. Een auto huren lijkt ons leuk om nog van de mooie omgeving en natuur te genieten ! Ik hoor graag tips als iemand ervaring heeft :)
Gambia zag ik ook voorbij komen maar kan ik me eigenlijk geen beeld bij voorstellen. Marokko zie ik niet als "het echte Afrika", kan Gambia dat wel bieden? Ik heb nl een beetje het idee alsof het, het Ibiza van Afrika is zegmaar :+

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 06:28

Ik ben vorig jaar enkel in marrakesh geweest. Wees heel voorzichtig met drinken en eten. Ik word bijna nooit ziek maar nu hadden de congres met 1200 waarvan er 900 ziek geworden zijn en niet zo’n beetje :=

Voor de rest vond in het echt een ervaring, zeker een heel ander Africa. Ik heb helaas enkel marrakesh gezien. Naar het schijnt zijn de bergen en die ‘blauwe’ stad heel mooi!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:34

Ik ben in Marakesh en Agadir en omgdving geweest. Is zeker een ander afrika dan centraal afrika, zou dan zelf liever naar ghana gaan. Marokko is wat westerser

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:12

Rondrit door Marokko stond hier ook op het programma, omdat dit jaar helaas de Sahara (Algerije) niet gaat lukken. Alleen hoor best veel negatieve verhalen over Marokko, dat we besloten hebben het over een andere boeg te gooien: Libanon.

Sahara gaan we zeker nog doen, maar dat zal 2021 worden ofzo :=

Nyaleti
Berichten: 5997
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:43

Heb ook niet de beste verhalen gehoord over Marokko wat betreft eh, vrouwvriendelijkheid om het zo even te noemen. Het scheelt dat de vriendin een Marokkaanse is dus we (ik) zullen een stuk minder lastig gevallen worden. Met een blonde vriendin was ik ook niet zo snel die kant op gegaan. Ik gok dat Marrakech ook best wel een vieze stad is, lekker in het hotel eten is :Y)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:56

Mijn ouders vonden het juist een mooie stad en heel westers.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 17:13

Het is niet vies maar de oude binnenstad is wel iets bijzonder. Het is maar net hoe je erin staat. Ik voelde me juist superveilig in de binnenstad. Als je zelf gewoon met de glimlach maar kordaat rondloopt zijn het juist super aardige en respectvolle mensen.
De rol van de vrouw daar staat me enorm tegen maar ik voelde mij er niet op mijn ongemak. Heb er hele dag alleen rond gelopen en 1 dag met een blonde vriendin, chill hoor.

Edit: en je kan er super lekker eten juist. Gewoon uitkijken met rauwe groenten, kraantjeswater, ijs etc. Wij zijn ziek geworden in het 5 sterrenhotel met mijn werk, niet in de oude binnenstad.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:17

Wij zijn ook weer terug van 4 weken Namibië ! Meiden super bedankt voor alle tips we hebben echt een geweldige reis gehad!!!
Iris gefeliciteerd met de vergunning !! Wat fijn!!! En herkenbaar de cape cross foto’s :D zal ter zijner tijd als ik foto’s heb uitgezocht ook wat plaatsen.

Met Marokko geen ervaring dames

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:45

Oeh, bij mij kriebelt het :)
In december kunnen we vakantie nemen en mijn vriend wilde een relaxvakantie, dus geen rondreis.
Nu zat ik te denken om Zanzibar te combineren met 3 of 4 dagen selous safari. Heeft iemand dat wel eens gedaan?
En dan op voorhand geboekt of ter plekke? En ervaringen met organisaties?

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:29

Oh leuk topic!

Ik mag in maart weer. Voor nu altijd alleen in een lodge en park gebleven en de paar keren steeds maar dag of 5. Johannesburg en dan volgende dag direct door naar een park. Entabeni, Pilanesberg, Mabula.

In maart gaan we 2 weken met een veelte druk programma :') Pilanesberg, Panorama Route een stuk, paar dagen van noord naar zuid Kruger en dan wss nog door naar de Wetlands (moeten helaas ff langs Durban) en dan weer terug. Gaat een hoop reizen worden maar super veel zin in!!

Nyaleti
Berichten: 5997
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:00

Suuszels schreef:
Oeh, bij mij kriebelt het :)
In december kunnen we vakantie nemen en mijn vriend wilde een relaxvakantie, dus geen rondreis.
Nu zat ik te denken om Zanzibar te combineren met 3 of 4 dagen selous safari. Heeft iemand dat wel eens gedaan?
En dan op voorhand geboekt of ter plekke? En ervaringen met organisaties?


Wat is selous? Mocht je naar Tanzania willen dan heb ik hier een aantal uitgebreide posts in het topic staan :) Zanzibar heb ik geen tips voor, alleen Stone town ken ik maar dat had je vast al gevonden.

Tancreda: ach, beste wat je kan doen toch? :)) Zo snel mogelijk Johannesburg uit en op naar de wilde dieren! 'eventjes' langs Durban haha.. gaan jullie zelf rijden? Dan heb je wel een prachtige route!

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:15

Ja we gaan zelf rijden. Zijn met een groepje van 8 en op sommige plekken iets andere planning. Zo begint een deel bij pilanesberg en een deel in hoedspruit. Twee moeten op familie bezoek in Durban maar ivm auto's moeten we ze daar af gooien. Zitten met de rest te denken om dan naar drakesberg te gaan. Maar vooralsnog staat alleen Kruger vast.

Ooit wilt ik nog wel eens naar Tanzania. Ik ben nu alleen in zuid Afrika geweest met (korte) vakanties en voor studie 3.5 maand in Kameroen.

Emmaa
Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:05

Oooooh, hoi allemaal! :)
Ik heb een paar pagina's gelezen en ga zo verder lezen. Zou het leuk vinden om mee te kletsen. Een absolute Zuidelijk-Afrika fanatic hier. :)
In 2018 en 2019 ben ik in Zuid-Afrika, Zambia, Malawi, Zimbabwe en Botswana geweest. Komende mei emigreer ik naar het mooiste wildlife park in Afrika (die ik tot nu toe heb gezien), het South Luangwa National Park Zambia voor minimaal 8 maanden (voorheen 3 maanden gewoond).

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:14

Wauw wat gaaf Emma! Wat ga je daar doen?

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Emmaa
Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:21

Ik word manager bij een Spa die in het park gelegen is. Daarnaast wil ik mijn eigen Social enterprise gaan starten

Nyaleti
Berichten: 5997
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:10

Wauw Kameroen, nog nooit gehoord dat iemand daar is geweest. Heel gaaf :) zou je foto's willen delen? :D

Stoer Emma!Klinkt als een mooi vooruitzicht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, GoogleAdsense, laura22, maaikemuis, moonsparkle, Naskur11, wendyh en 79 bezoekers