Mudrun voor vierbeners

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Mudrun voor vierbeners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 17:20

Dankzij het stralende weer van de afgelopen week konden mijn vierbeners weer eens deelnemen aan de mudrun.

Voor hun dikke pret, voor mij weer ploeteren met de kruiwagen naar de mesthoop, maar als je die blije hoofden ziet dan is dat toch snel weer vergeten?

Veronia (Macho Polo x Oliver), 4 jaartjes oud
[ img ]

Elmira van de Hogenkamp v. Krimh (Penotti voor vrienden en bekenden), 25 jaar op de teller
[ img ]

Wainonia R (Oliver x Wolfgang), 16 jaar en drachtig van de Alt Oldenburger hengst Lenard
[ img ]



Let the games begin!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


En de bijbehorende pretgezichten
[ img ]

[ img ]

[ img ]


Zo blij met mn lieverds <3

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Fnanne
Berichten: 14265
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: Mudrun voor vierbeners

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 17:40

Prachtig stel zo bij elkaar :j
Genieten!

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst

Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Mudrun voor vierbeners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 17:59

Dank je wel!

Vinden jullie Veronia te mager trouwens? Ik heb het idee dat ze telkens in het najaar wat de groei weer in gaat, want dan wordt ze tot nu toe ieder jaar wat slanker, hoewel er aan het voer eigenlijk niks verandert.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

MerleSimone
Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:02

Muronia schreef:
Dank je wel!

Vinden jullie Veronia te mager trouwens? Ik heb het idee dat ze telkens in het najaar wat de groei weer in gaat, want dan wordt ze tot nu toe ieder jaar wat slanker, hoewel er aan het voer eigenlijk niks verandert.

Vergeet niet dat wintervacht maken erg veel energie kost. Die van mij moet ik ook altijd bijvoeren terwijl die in de zomer goed op gewicht blijft.

Ze zien er happy uit hoor! :j

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Mudrun voor vierbeners

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:16

Te mager zeker niet hoor, ziet er prima uit!

Leuke plaatjes! :D

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Eloya
Berichten: 5157
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Mudrun voor vierbeners

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:20

Knappe meiden!

Vind haar niet te mager, wel mis ik wat ronde billetjes :P vind haar achterhand wel wat afsteken bij de rest.
Maar ze is zo knap met der blond haartjes!

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mudrun voor vierbeners

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:25

Mag wel iets bij want je ziet de ribben maar wanneer ze aan de wintervacht beginnen heb ik vaker het gevoel dat ze te dun zijn, je ziet dan de ribben extra. Elke avond plak extra hooi geven .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Muronia
Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Mudrun voor vierbeners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 20:49

Haha nee ze is niet zo rondbillig nee, zal ze ook wel niet echt gaan worden maar ze is nog wel aan het uitzwaren.

Ik heb nooit eerder een paard gehad die dunner werd door het verharen maar het klinkt best logisch. Ik wil haar best wat meer gaan voeren. Ik twijfel een beetje of er echt wat bij op moet, maar misschien dus wel een beetje.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


ChristaMoor
Berichten: 2638
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Mudrun voor vierbeners

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 05:25

Ik blijf fan van Veronia:)

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
Nog steeds verliefd op de Groninger....

suzan2992
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:16

Muronia schreef:
Dank je wel!

Vinden jullie Veronia te mager trouwens? Ik heb het idee dat ze telkens in het najaar wat de groei weer in gaat, want dan wordt ze tot nu toe ieder jaar wat slanker, hoewel er aan het voer eigenlijk niks verandert.


Ze ziet er happy uit!
Heb je haar al eens laten testen op PPID? Verlies van met name bespiering en evt. wat ruwere vacht kunnen hier symptomen van zijn. In overleg met je (eigen) dierenarts zou je d'r eens kunnen laten testen. In september/oktober word een deel van de bepaling vergoed door een farmaceut: mooi moment om eens te kijken hoe het ervoor staat.

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Mudrun voor vierbeners

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:32

leuke foto's! nee ik vind Veronia absoluut niet te dun, iets ribben moet je bij een paard ook kunnen zien. En door het verharen (en het rare weer) kan ook wat uitmaken of ze net wat voller of dunner oogt.

karijn
Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:58

Sommige paarden kan je volstoppen maar zullen nooit dik worden. Ik heb er zo eentje.
Nee ik vind haar niet te mager, ik denk dat als ze meer bespiering krijgt het al heel anders toont. Maar gezien haar bouw, zal ze niet de welbekende ronde billen hebben.
Het klopt wel dat het aanmaken van een wintervacht energie kost. Overweeg dan inderdaad om wat meer te voeren, bouw het langzaam op en kijk hoe ze het doet.

Firefly289
Berichten: 179
Geregistreerd: 22-09-13

Re: Mudrun voor vierbeners

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:14

Wauw, wat een prachtige paardjes. Die hebben goed genoten zo te zien. Ik vind ze er stuk voor stuk goed uitzien!

En vind het wat Veronia er goed uitzien hoor. Beetje in de gaten houden of ze niet blijft afvallen(en dan eventueel wat bijvoeren), maar voor nu ziet ze er goed uit. Prachtig paardje

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:25

Ik vind ze alle drie arm bespierd eruit zien. Het is niet alleen kwestie van goed voeren maar ook correct trainen met genoeg herstel dagen er tussen zodat de bespiering kan groeien op de bovenlijn. Wanneer is jouw paard voor het laatst ontwormd en waarmee?

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:56

Anoniemk2 schreef:
Ik vind ze alle drie arm bespierd eruit zien. Het is niet alleen kwestie van goed voeren maar ook correct trainen met genoeg herstel dagen er tussen zodat de bespiering kan groeien op de bovenlijn. Wanneer is jouw paard voor het laatst ontwormd en waarmee?

Ze vraagt of het paard aan de magere kant is, niet of ze er spieren bij aan moet rijden. Het valt gewoon op dat je zolangzamerhand bij sommige mensen alleen maar negatief bent. En misschien eens nadenken over hoe je zaken anders kunt vertellen .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:06

TS kan zelf ook antwoorden neem ik aan ;)

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:28

Anoniemk2 schreef:
TS kan zelf ook antwoorden neem ik aan ;)

Jazeker , zal ze misschien ook nog wel doen . Maar je geeft iets aan wat niet de vraag was. En blijkbaar zie je iets anders dan anderen en verwacht je dat een dik 25 jarige pony er nog totale topbespiering bijstaat bijstaat. En de 16 jarige is met pensioen, daar word soms op gehobbeld en het paard waar het om gaat is een vierjarige, in de groei, wintervacht aan het aanmaken . Paard heeft geen wormenbuik en ziet er verder prima uit maar mag iets aanzetten in deze periode . Dus even nadenken voor je over rijtechniek begint want deze zaken had je kunnen weten.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Gemma_99
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-03-16

Re: Mudrun voor vierbeners

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 19:22

Wat een lieve pretbekkies <3
Nee ik vind Veronia niet te dun, toen ik de foto's bekeek dacht ik eigenlijk '' goh wat ziet die er goed uit, eentje met goede buikspieren :P '' Ze moet niet veel meer gewicht verliezen maar iets ribben mag je (naar mijn mening) tijdens het lopen zeker wel zien!
Super leuke paardjes heb je :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers